Aihe: NoiseGate ?
1 2
Antti1
24.08.2005 10:04:45
Puhutaan hetki makuasioista. Jos hommaat jonkun expanderin tyyliin rocktron hush:n suosittelen laittamaan sen ehdottomasti vähintäänkin särön jälkeen ellei pidemmällekin efektiketjussa. Expander tuppaa syömään aika pätkän signaalia varsinkin ennen säröjä.

Joo, hush on tuttu, koska mulla oli super c itselläni. Jotenkin tuntui vaan, ettei se toiminut ihan tavanomaisen expanderin tapaan. Ainakaan mitä nyt parilla expanderilla itse olen tuon lisäksi testaillut.
"What kind of world do we live in when a dying teenager can no longer get his cock sucked by a celebrity?" -Josh Mortens father
oiva tumpeloinen
24.08.2005 10:10:07
Joo, hush on tuttu, koska mulla oli super c itselläni. Jotenkin tuntui vaan, ettei se toiminut ihan tavanomaisen expanderin tapaan. Ainakaan mitä nyt parilla expanderilla itse olen tuon lisäksi testaillut.

Se ero , omien kokemuksien mukaan, on se että expanderin (siis niiden expandereiden, jotka on jossain multipaavossa) saa käyttäytymään kuin filtteri. Se syö signaalia ylä- ja alapäästä, kun taas esim. se Hush syö sitä vain alapäästä.
BenGlenton
24.08.2005 10:51:22
Noise gate on maailman paras vehje, jos HALUAA paljon säröä ja haluaa silti napakoita lyhyitä taukoja riffeissä tyyliin Pantera, Meshuggah...

Tätä ajoin juuri takaa. Noise gatea voi käyttää muutenkin kuin pelkästään huonojen kamojen tuottamien ongelmien peittelemiseen. Tästä juuri em. bändit yhtenä esimerkkinä.
www.supremecourtband.fi
Hypre
28.06.2010 19:34:06
Tietääkö joku miten löydän noise gate ominaisuuden Boss Gt-10 efektiprosessoristani?
Tonski
28.06.2010 22:55:06

Onko olemassa joitain muitakin kitarasignaalin käsittelyyn liittyviä gateja, vai onko se tää just mistä porukka puhuu kun kyse on geiteistä?
ihku
aalataur
29.06.2010 08:24:18 (muokattu 29.06.2010 08:27:28)

enema: Niin siis siksi sinua on nuin neuvottu koska hi-gain pörinä esimerkiksi antaa paljon enemmän tilaa virheille ja väärille äänille. Siksi jutut kannattaisikin treenata sujuviksi ensin cleanilla. Jos hommat sujuu niin mikäs siinä. Idea on vaan että et aloita harjoittelua säröt kaakossa ja noise gate vielä päällä. Ei tässä muuta. Osta pois jos tykkäät.

Särö korostaa erilaisia virheitä, cleanit (ilman kompuraa) erilaisia. Jos treenaat juttua mitä aiot soittaa keikalla säröllä, ensisijaisesti kannattaa treenata sitä säröllä. Cleanilla sitten niitä mitä aikookin soittaa cleanilla. IMO.

E: Selventävä esimerkki - 5 tai 6 kielen sweep, voi kuulostaa puhtaalta cleanilla (etenkin ilman kompuraa) ja silti voi säröllä kuulostaa aivan hirveältä kun kaikki ylimääräiset hälyäänet ja turhat kielet kuuluu läpi, mitä cleanilla et kuule kun ei ole kompressiota.
teline
29.06.2010 09:13:11
Miten ootte ihmiset tykkäilleet käyttää gatea, loopissa vai skeban ja vahvarin väliin? Osaisiko joku kuvailla niiden eroja, hyötyjä ja haittoja kumpaankin puoleen?
ankkiz
30.06.2010 13:32:44

Hypre: Tietääkö joku miten löydän noise gate ominaisuuden Boss Gt-10 efektiprosessoristani?

http://www.bosscorp.co.jp/products/ … mp;dsp=0&iCncd=3420&iStcd=4

http://lib.roland.co.jp/manual/en/dl_08-22801/GT-10_e2.pdf
tomaattiorava
30.06.2010 14:12:52 (muokattu 30.06.2010 14:14:59)
Ite oon kans tota geitin hommaamista pitkään miettiny, koska treeniksellä niissä kohdissa kun ei ole täysi paahto päällä niin tuppaa kuulumaan vittumaisia ääniä ja biisien välissä kaikenmaailman putkirapinaa ja maadotushurinoita.
Tuli sitten mieleen että voiskos noisegaten korvata tolla mun boss me-50 multispedulla?
Vehjehän siis sisältää compressorin jossa sekä sustain, että level-napukat sekä myös noise suppressorin threshold-nabbulan.
Noiden lisäksi vielä kun ois toi volume pedaali käytössä ,niin lähtisköhän tällä paketilla treeniksellä ylimääräset mökät huitin? Minkälaisiin asentoihin pitäs napit vääntää ja kannattaisko laittaa suoraan nupin ja kitaran väliin eikä sinne luuppiin saundia syömään?
--Tomppa--
01.07.2010 03:08:18
tomaattiorava: Ite oon kans tota geitin hommaamista pitkään miettiny, koska treeniksellä niissä kohdissa kun ei ole täysi paahto päällä niin tuppaa kuulumaan vittumaisia ääniä ja biisien välissä kaikenmaailman putkirapinaa ja maadotushurinoita.
Tuli sitten mieleen että voiskos noisegaten korvata tolla mun boss me-50 multispedulla?
Vehjehän siis sisältää compressorin jossa sekä sustain, että level-napukat sekä myös noise suppressorin threshold-nabbulan.
Noiden lisäksi vielä kun ois toi volume pedaali käytössä ,niin lähtisköhän tällä paketilla treeniksellä ylimääräset mökät huitin? Minkälaisiin asentoihin pitäs napit vääntää ja kannattaisko laittaa suoraan nupin ja kitaran väliin eikä sinne luuppiin saundia syömään?

Aina tauon aikana volaspedua nolla-asentoo vaa?
Johtaja on läski juoppo joka bännäilee porukkaa sillon kun sitä vituttaa.
Räkkipeli
01.07.2010 12:49:12
--Tomppa--: Aina tauon aikana volaspedua nolla-asentoo vaa?

Kitaran volaanhan ei voi koskea ei sitten millään.

Itse suosittelisin kaikkien kokeilevan kaikkea mahdollista, mihin on puitteet. Gatet ei ees maksa paljoa, torilta nappaa jonkun laadukkaan hyvään hintaan ja eikun kokeilemaan. Jos ei nappaa, sen saa kyllä myytyä eteenpäin. Gatet kuitenkin vähän sellasta kamaa mitä ostetaan mielummin käytettynä.

Itseasiassa sellasen jutun vois sanoa, että jos meinaa ostaa hyvän gaten, kannattaa ostaa mielellään kaksi kanavainen. Rocktronin vanhat gatet ehkä parhaita. Periaatteessa kaksi gatea yhdessä paketissa, joita voi käyttää samassa rigissäkin: toinen ennen etuastetta ja toinen luuppiin. Siten se Dimekin sai sen terävän soundin.
If you want to know what other people hear when they listen to music, listen to music you don't understand. -Guthrie Govan
tomaattiorava
01.07.2010 15:06:06
Räkkipeli: Kitaran volaanhan ei voi koskea ei sitten millään.

voi toki, tossa jaskassa vaan on semmonen erikoinen juttu että kolmesta potikasta pitää kaksi vääntää nollille jos haluaa että kitara on täysin ääneti....
--Tomppa--
02.07.2010 16:12:24
Räkkipeli: Kitaran volaanhan ei voi koskea ei sitten millään.

Mjoo, mutta ainaki minusta ehkä helpompi polkasta spedua ku ettiä se oikea potikka (olettaen, että kitarassa useampi kuin yksi potikka) ja räplätä sitä.

Mut joo, makuasioita.
Johtaja on läski juoppo joka bännäilee porukkaa sillon kun sitä vituttaa.
Räkkipeli
06.07.2010 11:21:28
--Tomppa--: Mjoo, mutta ainaki minusta ehkä helpompi polkasta spedua ku ettiä se oikea potikka (olettaen, että kitarassa useampi kuin yksi potikka) ja räplätä sitä.

Mut joo, makuasioita.

No eihän sitä volaa gatena voi käyttää, mutta itsekin olen joutunut vetämään keikan siten että joutunut vähän simuloimaan gatea kääntämällä aina volat nollaan kun ei soita. Oikeastaan toi on juttu mitä joutuu muutenkin tekemään, gatella tietenkin vähemmän.

Mutta joo oot oikeessa, eihän se volan räplääminen onnistu tai tunnu edes luonnolliselta jos sitä ei koskaan räplää. Kannattaisi ehkä tutustua niihin nappuloihin joskus mitä ne tekee? :)

Kuitenkin oon itsekin sitä mieltä että sillä gatella on aika riskiä lähteä ihan älyttömiä gainimääriä peittämään. Luulen että jokainen haluaa soundinsa selkeenä ja dynaamisenakin, joka tietenkin ei onnistu tolkuttoman suuren särömäärän kanssa. Niinkuin viisaammatkin on toitottanut: ensin säädetään nupit kohdilleen ja gatella sitten tiukennetaan pakettia, jos on edes tarvis.
If you want to know what other people hear when they listen to music, listen to music you don't understand. -Guthrie Govan
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)