Lothlean 17.08.2005 16:23:24 | |
---|
Hieman asiasta poiketen jotkut tietävät varmastikkin samankaltaisen kitaristin kuin Django, Emmet Ray. Ray taisi soittaa näppäilemällä, suht nopeasti ja hienosti tietty. Katsoin kun Raysta tuli tässä joskus kesällä elokuva, osaltaan surullinen tarina, tämäkin. Tuo taisi kyllä olla Woody Allenin fiktiivinen elokuva. Ehkäpä Emmet Rayn henkilöhahmon kehittelemiseen on Allenilla ollut joku oikea henkilö taustalla, mutta juuri tuo 30-luvun kitaristi on kyllä keksaistu juttu. Elokuva on kyllä tosi hyvä, itsekin katselin sen ja myös parisen vuotta sitten elokuvateatterissakin katselin. |
secondarymind 17.08.2005 16:39:42 | |
---|
Tuo taisi kyllä olla Woody Allenin fiktiivinen elokuva. Ehkäpä Emmet Rayn henkilöhahmon kehittelemiseen on Allenilla ollut joku oikea henkilö taustalla, mutta juuri tuo 30-luvun kitaristi on kyllä keksaistu juttu. Elokuva on kyllä tosi hyvä, itsekin katselin sen ja myös parisen vuotta sitten elokuvateatterissakin katselin. Kyllä, Emmet Ray on fiktiivinen hahmo. Ja elokuvassa Emmet Ray:n soiton takana oli Howard Alden, joka ilmeisestikin on jonkinlainen jazz-virtuoosi. En itse kuuntelis mun tekemää musiikkia, jos se ei olisi mun tekemää. |
Hesrock 17.08.2005 16:40:26 (muokattu 17.08.2005 16:41:16) | |
---|
Tuo taisi kyllä olla Woody Allenin fiktiivinen elokuva. Ehkäpä Emmet Rayn henkilöhahmon kehittelemiseen on Allenilla ollut joku oikea henkilö taustalla, mutta juuri tuo 30-luvun kitaristi on kyllä keksaistu juttu. Elokuva on kyllä tosi hyvä, itsekin katselin sen ja myös parisen vuotta sitten elokuvateatterissakin katselin. Juust...Minä sain sen käsityksen että Ray olisi ollut oikeasti olemassa. ...damn it... sorry... |
kolhoosi 17.08.2005 16:49:11 | |
---|
Kyllä itkettää. Django on juuri yksi niistä hienoista artisteista, joita kuunneltuaan masentuu täysin omasta osaamattomuudestaan.. "Viekää tuo kukkakeppi helvettiin täältä.." |
Rapido 17.08.2005 16:55:55 | |
---|
Paitsi että tuonkin pätkän täytyy olla tulipalon jälkeen. Django oli onnettomuuden aikaan vain 18-vuotias, tuolla videolla selvästi vanhempi. Eikä hän tuntenut viulisti Stéphane Grappellia vielä tuolloin. Oudon normaaleilta nuo sormet kyllä jo näyttävät. Eihän toi ton videon kitaristi ole Django. Taitaa olla velimies kitaran varressa. Videon esiintyjälista: Stéphane Grappelli, Joseph Reinhardt, Henri Crolla, Jarko Jardino, André Ekyan Törmäsin itse sivustoon joskus Petrucci-forumin kautta, ja on kyllä tullut kateltua videot kerran jos toisenkin. Kyllä Django vaan swingas uskomattomasti, käsittämätöntä tekniikkapuolta yhtään väheksymättä. Pitäs kyllä joku Django-boxi jostain hommata. Ja Rosenberg trio on kanssa rautaa, mahtava versio Armando's Rhumbasta. E-Doorisen tiluttaminen ei ole vastoin monien parempaa käsitystä sen sivistyneempää kuin A-Harmonisen mollin tiluttaminen. -Minä itse |
leather rebel 17.08.2005 17:14:28 (muokattu 17.08.2005 17:14:40) | |
---|
Aloin joskus pari vuotta sitten kitaratunneilla käydessäni luulla omaavani ihan pätevän tekniikan. Sain sitten nöyrtyä kun maikka laittoi yrittämään Djangon juttuja. Käsittämätön jätkä kaiken kaikkiaan. "I really don't care about Kirk (Hammett) he stole my job, but at least I got to bang his girlfriend before he took my job how do I taste, Kirk?" - Dave Mustaine |
rattledad 17.08.2005 19:32:39 | |
---|
Eihän toi ton videon kitaristi ole Django. Taitaa olla velimies kitaran varressa. Videon esiintyjälista: Stéphane Grappelli, Joseph Reinhardt, Henri Crolla, Jarko Jardino, André Ekyan Hyvä että selitys löytyi, olikin jo mennä yöunet. |
rijnswand2 17.08.2005 23:33:17 | |
---|
Itkettää. Opettelin joitain Djangon sooloja 11 vuotiaana akustisella. En tietenkään täydellisesti, mutta levyjen mukana pärjäilin joten kuten. En ole koskaan nähnyt mitään live materiaalia kuvan kanssa ja tämä+muut saitilta hiukka järkytti. Silti oli kiva nähdä nämä. Kiitti jari |
blyysi 18.08.2005 11:48:58 | |
---|
Tuo taisi kyllä olla Woody Allenin fiktiivinen elokuva. Ehkäpä Emmet Rayn henkilöhahmon kehittelemiseen on Allenilla ollut joku oikea henkilö taustalla, mutta juuri tuo 30-luvun kitaristi on kyllä keksaistu juttu. Elokuva on kyllä tosi hyvä, itsekin katselin sen ja myös parisen vuotta sitten elokuvateatterissakin katselin. Fiktiivinen juttu se oli, mutta tämän Emmett Ray -hahmon "kujeisiin" oli selvästi otettu mallia itsestään Reinhardtista, joka oli aikalaisten kuvausten mukaan persoonana juuri sellainen miksi Ray leffassa esitetään; Omahyväinen ja itseriittoinen (vaimo raahasi kitaroita, hurrasi omille sooloilleen) epäluotettava(aina myöhässä keikoilta, mikäli ilmaantui lainkaan) jne. Joku kommentoi myös Djangon "kouluttuneisuutta" muusikkona.. Huhu kertoo, että Django ei osannut lukea eikä kirjoittaa, nuottejen lukemisesta puhumattakaan.. No, oli miehen luonne millainen tahansa, ei se poista sitä tosiasiaa, että musiikki on aivan upeaa! Uskomatonta fiilistä ja virtuositeettia ei ole monesti yhditetty samalla tavalla! |
Tuomas. 18.08.2005 15:11:49 | |
---|
Itkettää.mutta tollanen soitanta se vasta innostaaki reenaamaan. Villasukat ovat poistuneet koska on kesä. Pastilli? |
samppa.takala 18.08.2005 16:55:44 (muokattu 18.08.2005 16:56:07) | |
---|
Yritin joskus löytää jotain djangon elämänkertaa mutta tuntui olevan kiven alla. Onkohan joku kenties lukenut että osaisi suositella? -samppa |
J_Mikkonen 19.08.2005 09:39:28 | |
---|
Yritin joskus löytää jotain djangon elämänkertaa mutta tuntui olevan kiven alla. Onkohan joku kenties lukenut että osaisi suositella? -samppa En oo minäkään löytänyt mistään mitään. Ei muistaakseni löytynyt Suomen kirjakaupoista. Käynks mä täällä usein? |
Jzci 19.08.2005 14:28:13 | |
---|
Itkettääkö? kyllä kyllä. Sekopäinen tyyppi, aika uskomatonta settiä. |