Aihe: Jimi Hendrix
1 2 3 4 58 9 10 11 12 13
Kiksaus
31.10.2007 11:35:25

Vähän off-topiciksi menee, mutta itse väittäisin että Hendrix jauho kieltään tai ilmaa suussaan. Kyllä sillä kemiaalisella lääkityksellä mitä Jimi veti alkaa pureksimaan kieltään...

Kyllä se purkkaa oli. Ainakin aika monella keikalla se näkyy ihan selvästi.

Tässä tulee taas sama ilmiö esiin kun aikasemminkin. Jengi luule, että Hendrix veti jotenkin enemmän huumeita kuin muut aikalaisensa. Ei se niin paljon kamaa vetäny mitä jengi yleisesti luulee, sehän oli enemmänkin pilviveikko. Kyllähän se sitä happoakin veteli, mutta kuka ei 60-luvulla? Kaikki ton ajan kitarasankarit on ihan yhtä paljon kamaa vetäny. Jimmy Page luultavasti herskas vielä enemmän. Nämä "totuudet" ovat siis ainoastaan päätelmiä muutamista elämänkerroista mitä olen lukenut.
Groovelover
01.11.2007 16:18:29
Mutta kuka kuulutti Fillmore Eastissa 31.12.1999?

Bill Graham?
"It's not really what you play, but what you leave out that counts." Rick Danko, 1976
arc
01.11.2007 19:30:36
Jimmy Page luultavasti herskas vielä enemmän.

Enemmän kuin Hendrix?

Jos siihen viittasit, niin aika monet viralliset lähteet väittävät että Hendrix ei omien sanojensa mukaan käyttänyt, tai ollut edes koskaan kokeillut heroiinia.

Pilviveikko oli hän, joka satunnaisesti nautti happoja
Kiksaus
03.11.2007 14:17:21

Enemmän kuin Hendrix?

Jos siihen viittasit, niin aika monet viralliset lähteet väittävät että Hendrix ei omien sanojensa mukaan käyttänyt, tai ollut edes koskaan kokeillut heroiinia.

Pilviveikko oli hän, joka satunnaisesti nautti happoja

Meinasin, että Page kulutti huomattavasti enemmän rankempia huumeita ku Hendrix. Hänhän ei käsittääkseni heroiinia ja kokkelia vetänyt ollenkaan vaan keskittyä pilveen ja hapoon.
FensonGibder
03.11.2007 19:20:17
Lehtikeräilijöille tiedoksi:
Torilla on harvinaisempaa herkkua Hendrixistä (kirjallisuusosastolla)
Zen se vasta oli fixu kaveri.. ja Paavo takaisin Eduskuntaan!
GuitarFan
08.11.2007 14:03:26

Jos Jimistä kiinnostaa saada uutta tietoa, niin Guitar Fanin uudessa numerossa on pari varsin mielenkiintoista artikkelia miehestä. Lehden pitäisi olla jo kaupoissa.
www.guitarfanclub.fi
Frusci-ante
08.11.2007 21:40:20
Näin vihdoin Hendrixin Monterey keikan kokonaisuudessaan juuri ilmestyneeltä Live at Monterey DVD:ltä. On kyllä mahtava keikka! Ja toi DVD on tosiaan virallinen Experience Henrixin valtuuttama remasteroitu painos ekstrojen kera jos jotain kiinnostaa.
Gardiner
09.11.2007 08:02:06

Näin vihdoin Hendrixin Monterey keikan kokonaisuudessaan juuri ilmestyneeltä Live at Monterey DVD:ltä. On kyllä mahtava keikka!

Lähestulkoon maailman paras rokkikeikka. Bändin eka festarikeikka ja yleisön ilmeet on liki epäuskoset ku puun takaa (Brittien kautta)moinen tuntematon USA:lainen R&B kitaristi mullistaa sähkökitaran soiton.
Bob Dylanin Like A Rolling Stone saa arvoisensa kohtelun. :)
"We got to stand side by side, we got to stand together and organize. They say power to the people, that`s what they`re Screamin`. Freedom of the soul, pass it on, pass it on to the young and old" Jimi Hendrix
Mika Antero
09.11.2007 08:37:22
Lähestulkoon maailman paras rokkikeikka.

Olen sanonut tämän sata kertaa ennenkin, mutta jos pitäis yksi levy valita, niin se saattaisi hyvinkin olla tuo Henkan Monterey -tallenne. Mitä sitä pieni ihminen muuta, kun siinä se on.
Topah
09.11.2007 08:56:57

Olen sanonut tämän sata kertaa ennenkin, mutta jos pitäis yksi levy valita, niin se saattaisi hyvinkin olla tuo Henkan Monterey -tallenne. Mitä sitä pieni ihminen muuta, kun siinä se on.

Uusimmassa Guitar Fanissa tosiaan Turun Yliopiston professori Kimmo Lehtonen kertoo parin aukeaman jutussaan Henkan Montereyn keikan tapahtumista ja kitaran rikkomisen historiasta. Lehtonenhan on nähnyt Hendrixin ihan livenäkin. Varsin mielenkiintoista luettavaa. Kirjastoista löytyy lehteä, jossei kehtaa kaupasta hakea tai ole tilaaja.
Tsekkaa ensimmäinen aito ja oikea suomalainen kitaralehti. http://www.guitarfanclub.fi
Herra Bong
11.11.2007 11:37:09
En jaksanut lukea koko ketjua läpi.

Tässä on kyllä Jimin yks parhaista jameista.

http://www.youtube.com/watch?v=VblDwX67dS8
Verse-Chorus-Verse
Gardiner
11.11.2007 11:54:51

Ihan hienoo akustista menoo, meinas näköjään alottaa stoop down baby kipaleen siin lopus mut ei sit soittantkaa sitä.
Ihme heepo ku lurauttaa tommoset akustisjamit ja hehtaarifestari shöyt ja kaiken siltä väliltä ja studiossa hoitaa hommat himaan, säveltää viel ihan mielenkiintosii kipaleita ja sanottaa joskus kelpo tarinoita. Toiset on hyvii vaan jollai osa-alueella.
"We got to stand side by side, we got to stand together and organize. They say power to the people, that`s what they`re Screamin`. Freedom of the soul, pass it on, pass it on to the young and old" Jimi Hendrix
FensonGibder
11.11.2007 20:46:41
En jaksanut lukea koko ketjua läpi.

Tässä on kyllä Jimin yks parhaista jameista.

En jaksanut lukea koko kommenttia läpi.

Tässä on yks Jimin parhaista jameista.

Zen se vasta oli fixu kaveri.. ja Paavo takaisin Eduskuntaan!
professori
20.03.2008 18:00:06 (muokattu 20.03.2008 18:04:55)
Monta vuotta yritin kuunella hittejä yms, mutta vasta nyt innostuin toden teolla, ja hankin halvalla kaikki kolme experience-studiolättyä. Älyttömän hienoja levyjä, Electric Ladyland parhaimpana. Voisi kuvitella, että tämä viimeinen studiolevy onkin se mistä tulevat orkesterit/muusikot ovat eniten vaikutteita imeneet.

Asia joka varmaan harvemmin nousee tästä herrasta esille on tuo laulu. Minun mielestäni Henrixillä on mukavan lämmin ääni ja laulaa ok. Levyjä tulee kuuneltua muunkin kuin kitaroinnin ja hienojen sävellyksien takia :) Nyt pitäisi päättää, mihin livelevyyn rahoja sijottaisi..
Antero--
20.03.2008 21:50:10
Asia joka varmaan harvemmin nousee tästä herrasta esille on tuo laulu. Minun mielestäni Henrixillä on mukavan lämmin ääni ja laulaa ok. Levyjä tulee kuuneltua muunkin kuin kitaroinnin ja hienojen sävellyksien takia :) Nyt pitäisi päättää, mihin livelevyyn rahoja sijottaisi..

Etköhän sinä ne kaikki ennenpitkää hanki :)

Suosittelen aloittamaan Live in Filmore East -tuplalivestä. Mielestäni Henkan paras live-tallenne, ja kama on aika erilaista kuin ekoilla studio-plätyillä, kun Billy Cox ja Buddy Miles tuovat triolle aivan uuden funkkaavan saundin. (Mitchell ja Redding olivat tietysti myös loistava rytmiryhmä, mutta varsin erilainen).
Kama on aika revittely-painotteista, eikä ehkä kaikkiin iske, mutta minun mielestäni Henkan Filmore Eastin Machine Gun -vedot ovat suunnilleen hienointa mitä sähkökitaralla on tehty.

Jos tykästyt, kannattaa hankkia myös Band of Gypsys, jossa on levyllinen lisää kamaa kyseisistä konserteista.

-Antero-
"Tänään hän soittaa saksofonia ja huomenna hän pettää isänmaansa"
-Cale
20.03.2008 22:00:42
Meinasin, että Page kulutti huomattavasti enemmän rankempia huumeita ku Hendrix. Hänhän ei käsittääkseni heroiinia ja kokkelia vetänyt ollenkaan vaan keskittyä pilveen ja hapoon.

Ja olihan Page samalla huomattavasti kovempi jätkä... No ei tosiaan. Mitä väliä sillä on paljonko kukakin käytti ja mitä? Ne on ne kovimmat jätkät niitä jotka eivät käytä mitään.

"No ei tuo vielä mitään, X käytti paljon enemmän paljon rankempia huumeita, ui ui!!!" Sori mutta ärsyttää tollanen suorastaan ihailevaan sävyyn kyseisestä asiasta lesoaminen.
Kampela77
20.03.2008 22:12:00
Ja olihan Page samalla huomattavasti kovempi jätkä... No ei tosiaan. Mitä väliä sillä on paljonko kukakin käytti ja mitä? Ne on ne kovimmat jätkät niitä jotka eivät käytä mitään.

"No ei tuo vielä mitään, X käytti paljon enemmän paljon rankempia huumeita, ui ui!!!" Sori mutta ärsyttää tollanen suorastaan ihailevaan sävyyn kyseisestä asiasta lesoaminen.

Hmm. En kyllä itse poiminut tuosta viestistä mitään ihailevaa sävyä.
Interviewer: "So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?" Frank Zappa: "You have a wooden leg. Does that make you a table?"
-Cale
20.03.2008 22:13:21
Hmm. En kyllä itse poiminut tuosta viestistä mitään ihailevaa sävyä.

Jaa, no voi olla ettei siinä sitten sellaista ollutkaan. Pahoitteluni.
spidertrap
22.03.2008 12:20:29
Mun mielestä Hendrix ei koskaan oikeestaan soittanut mitään.Joku Stone Free tai Purple Haze on kyllä hyviä biisejä mutta suurempaa annosta en kyllä Jimiä jaksa.
Kiksaus
22.03.2008 12:57:00

Mun mielestä Hendrix ei koskaan oikeestaan soittanut mitään.

Kyllä se mun mielestä kitaraa joskus soitti, näin huhu kertoo. Ainakin tässä biisissä, tiedä sitten muista.

http://www.youtube.com/watch?v=LgIaLL-iP0Y
"Pieni ryyppy maistuu ruoan kanssa, syö tai ei!"
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)