Aihe: Ärsyttävin soundi kitaristilla?
1 2 3 4 58 9 10 11 12 13
Anonymous-jazz
14.05.2006 04:01:29

Mun mielestäni Mike Sternin tavaramerkki vibravingutettupuolisärö ei koskaan ole minulle istunut korviin kun sen on vielä pakko jokaiseen sooloon soittaa aina samat blues tyyliset uikutukset.
Otin ehkä en... Pääasia että turvemusiikki toimii.
Bertrand
14.05.2006 09:09:27
Oottepas te tyhmiä. Luuletteko että nahkahousut vaikuttaa soundiin...?

Tottakai vaikuttaa. Tarpeeksi kireät kumihousut nostavat äänialan falsettiin kovimmaltakin kovanaamalta.
IommI
14.05.2006 13:38:23
Ei oo kitaristilla ärsyttävin soundi, ehkä ennemmin basistilla..

Vai heittikö joku jo tän väsyneen läpän?

Emtiiä... mutta bassoa ei saisi soittaa plekulla..:)
Mitä yhteistä on naisella ja kitaralla?!?!?! Molempia räplätään rei'än kohdalta.
Landola59
14.05.2006 14:18:53
Emtiiä... mutta bassoa ei saisi soittaa plekulla..:)¨

Eikä kitaraa ilman plektraa? Jotkut tykkää äideistä ja jotku äitien tyttäristä.. Minun mielestäni saa.
Vulgarismi ei siis tarkoita tulivuoristumista.
Magic Bullet
14.05.2006 14:28:35 (muokattu 14.05.2006 14:30:33)
Tollanen saakelin blackmetal siantapposäröt vie aina elämänhalut.

E: Unohdin, että kitaristin saundia kysyttiin...hmmm... Santanan saundi on paikoin todella ärsyttävä, paikoin todella hiano.
BigPapa
14.05.2006 16:14:48

Martti Innanen
Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä.
Veco
14.05.2006 16:14:58
Tollanen saakelin blackmetal siantapposäröt vie aina elämänhalut.

Voi myös olla takoituksellista :)
Erittäin tosi ison järkyttävän kokoisen valtava.
Rypsolisti
14.05.2006 17:02:31
Mikä musiikki ei ole kaupallista? Menetkö musiikkiliikkeeseen kysymään jotain ei kaupallista musiikkia, ei sellaista myydä levykaupassa. Jos ne albumit saisi ilmaiseksi silloin se ei olisi kaupallista.

Joo kyllä mä ainakin voin etsiä levykaupasta ei kaupallista musiikkia, tosin sitä ei niin hirveästi löydä mutta kun etsii tarpeeksi niin kyllä sitä tulee vastaan. Esim. Britney Spears, Green Day ja vastaavat on kaupallista paskaa, eli musiikkia jota tehdään rahan vuoksi. Semmoista musiikkia joka myy hyvin ja levy-yhtiöt tykkää. Esim. Liquid Tension Experiment, Andy Timmons, Toto, Symphony X ei ole kaupallista.
Jzci
14.05.2006 17:15:54

Esim. Britney Spears, Green Day ja vastaavat on kaupallista paskaa, eli musiikkia jota tehdään rahan vuoksi. Semmoista musiikkia joka myy hyvin ja levy-yhtiöt tykkää.

Mistäs sinä sen tiedät minkä vuoksi nuo tuota musiikkia tekevät?

Esim. Liquid Tension Experiment, Andy Timmons, Toto, Symphony X ei ole kaupallista.

lol
Rokkia: TÄÄLTÄ Melodista heviä: TÄÄLTÄ: Kitarasankarointia: TÄÄLTÄ
Epämuusikko
14.05.2006 18:37:35
sen on vielä pakko jokaiseen sooloon soittaa aina samat blues tyyliset uikutukset.

Allekirjoitan
It´s easier to give up than allways tried to go up. Bustard #1
ollikainen
16.05.2006 16:49:52 (muokattu 16.05.2006 16:52:12)

Joo kyllä mä ainakin voin etsiä levykaupasta ei kaupallista musiikkia, tosin sitä ei niin hirveästi löydä mutta kun etsii tarpeeksi niin kyllä sitä tulee vastaan. Esim. Britney Spears, Green Day ja vastaavat on kaupallista paskaa, eli musiikkia jota tehdään rahan vuoksi. Semmoista musiikkia joka myy hyvin ja levy-yhtiöt tykkää. Esim. Liquid Tension Experiment, Andy Timmons, Toto, Symphony X ei ole kaupallista.

Etkö voi muka ostaa jotain albumia jos se on kaupallista?
Ei mitään...
Lennu
16.05.2006 17:38:41

Vittu mitä läppää, hyvä pojat!
Flow
16.05.2006 18:03:43
Kaikkien niiden kitaristien saundit on huttua, joiden soundi kuulostaa joltain midimikkihiirihalkopoikittainsielläsyntikkapiipitykseltä...
Soundi teki tuloaan jopa Dream Theatterin TOTilla, joka on vieläkin totaali tuubaa juuri noiden soundien vuoksi.
Muistaakseni T. Tolkinkin soundi oli tuon tyyppistä mutta en mene vannomaan kun en Stratovariusta ole aikoihin kuunnellut....
Kiitos ja anteeksi...
“When you reach the end of your rope, tie a knot in it and hang on.” -Thomas Jefferson
kimurantti1
16.05.2006 18:47:47 (muokattu 16.05.2006 18:55:06)
Esim. Liquid Tension Experiment, Andy Timmons, Toto, Symphony X ei ole kaupallista.

Buaahhaaaahh :-D Meinasi kahvit lentää ruudulle. Ei siinä mitään, oon mäkin noi poppoot aikanaan kahlannut, erityisesti Symphony X:n ja Toto kolisee kyllä vieläkin, mutta kyllä noi kaikki on pitkälti kaupallisia artisteja vaikkei kohderyhmä olekaan sama kuin Britneylla ;-) Aivan yhtä kyseenalaista kuin musiikin tekeminen pelkän rahan vuoksi on ottaa asennevamma jotain tyyliä (tässä tapauksessa aika häilyvä "kaupallinen musiikki") kohtaan, että tuollaista en varmasti kuuntele.

Mitä jos tullaan porukalla kaapista ja listataan näitä "yleisesti muusikkopiireissä paheksuttuja", "kaupallisia" tai muuten vaan "noloja" artisteja joita ei muka voisi myöntää kuuntelevansa?

Mä vaikka aloitan: Michael Jackson, Alanis Morissette, Anouk, Kim Boyce, Nylon Beat...kyllähän näitä on. Varsinkin 80- ja 90-luvun poppi kaikessa karmeudessaa on todella mahtavaa ja nostalgista kuunneltavaa.
Mikä hemmetin "notta"? Kyseisen sanan näkeminen tuottaa aina oikean vitutuksen multihuipentuman. Pystyykö kukaan tuosta käsittämättömästä epäsikiöstä sanomaan mitä se edes tarkoittaa? Ja se on muuten kuulostaa eikä kuullostaa, prkl...
dada
17.05.2006 09:12:10
Michael Romeo käyttää kyllä Caparisonin kitaroita ja niitä ennen käytti ESP:n M-II malleja joissa oli EMG:n mikit. Taisi joskus alkuaikoina käyttää Dimarzion X2N tallassa ja Tone Zonea kaulassa.

symphony x:än sivuilta:
MICHAEL ROMEO
RECORDING : the ESPs, Fender Stratocasters, Ovation Adamas 6 & 12 strings, Line6 amps, Mesa/Boogie amps

Oottepas te tyhmiä. Luuletteko että nahkahousut vaikuttaa soundiin...?

joo se nahka resonoi hyvin alimpia taajuuksia, kun taas kurkku foliossa tuo säväyksen kirkkautta saundiin.

... unohdit mainita shakiran
Kyllä ihminen pystyy mihin vain kun vaan tarpeeks haluaa.. Rambokin tuhos koko venäjän armeijjan yhdellä konekiväärillä..
Lord of the strings
17.05.2006 11:47:42
Mä vaikka aloitan: Michael Jackson.

Tässä ei oo mitää hävettävää. Thriller on kaikkien poppilevyjen isä ja äiti!
"Who are you? How did you get in?" "Well I'm the locksmith and I'm the locksmith"
zaahrock
17.05.2006 12:22:46
kylä ärsyttävimmät särösaundit löytyy skid rown slave to the grind albumilta....siis ei mitn jakoo mihinkään suuntaan....kun bach ei laula ni tietää et nyt on varmaan soolo menossa, muuten sitä ei sitten tiiäkkään....
david keksi rokin.
kimurantti1
17.05.2006 16:27:22
Tässä ei oo mitää hävettävää.

Ei olekaan. Voi kun kaikki olisivat tätä mieltä!
Mikä hemmetin "notta"? Kyseisen sanan näkeminen tuottaa aina oikean vitutuksen multihuipentuman. Pystyykö kukaan tuosta käsittämättömästä epäsikiöstä sanomaan mitä se edes tarkoittaa? Ja se on muuten kuulostaa eikä kuullostaa, prkl...
Ekku01
17.05.2006 16:32:41 (muokattu 17.05.2006 16:33:08)
Tässä ei oo mitää hävettävää. Thriller on kaikkien poppilevyjen isä ja äiti!

Hävetti silloin 80-luvulla kun Thriller ilmestyi kuunnella sitä. Johtui pitkälti siitä että olin silloin teini ja vain heavy/hard rock olivat kaveripiirissä "hyväksyttyjä" musiikkimuotoja. Eihän sitä edes tajunnut silloin, että samaan aikaan kun diggailtiin Van Halenia ja haukuttiin Michael Jacksonia, soitti juuri EVH Thriller -levyllä kitaraa ;o)
Say What?!
Rypsolisti
17.05.2006 20:56:42
Heh, no okei taisin muotoilla vähän persiilleen ton mun kommentin joten unohtakaa se, oli ehkä ''vähän'' kärjistetty toi mun komentti.

Tarkoitin siis sitä että usein tuntuu siltä kun kuuntelee artisteja, kuten noi Shakirat Britney Spearsit ja muut, että musiikkista on pyritty jotenkin tekemään sellaista että varmasti myy, yksinkertaistettu ja levy-yhtiökin varmasti vaikuttaa tähän millaista musiikista tulee, kun suuret levy-yhtiöt eivät suostu julkaisemaan kuin musiikkia mikä varmasti myy. No jos tällaisestä musiikista pitää niin mikäs siinä, eihän siinä mitään pahaa ole, mutta itse en vain satu pitämään tuon tyylisestä. Tosin Michael Jackson kyllä menee ja Thrillerinkin omistan ja ei Princekään paha ole.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)