Aihe: Cobainit Wirtaset ja kumppanit
1 2 3 4 5 6 7 8 9
sarkjan
03.06.2004 13:55:08
Mä tunnistan ainakin, ihan tasan varmaan. Riippuen tietenkin siitä, kuinka pitkä pätkä on kyseessä. Kyllä herroilta lähtee siihen malliin molemmilta, että kaiken prosessoinnin jälkeenkin vielä se tatsi sieltä läpi tulee.

Noo, 'Humu' siellä varmaan vaan lämpimikseen sohii ampiaspesää, heh.

Mutta mielestäni jokaiselle soittajalle tulee se ominais-soundinsa jo siitä missä kulmassa plekua pitää kieliin nähden (pysty- ja vaakatasossa) ja miltä kohdalta yleesäkin näppäilee. Jos näppäilee enempi 'alakautta', soundista tulee 'kireämpi' jne.
c|-õ-õ|
leather rebel
03.06.2004 16:18:23
Ei Laihoilta soittajilta voi odottaakaan tukevia soundeja, Vai mitä?

Ja lopuksi havaitsemistesti: etsikää edellisestä lauseesta kaksi ohutsoundista kitaristia. :)

Heh. Arvaa putosinko...

Vain alkupään levyjen saundit oli kyllä aika karmeat. Laiholla on vieläkin.
Vailla on Fire Gardenilla ja Ultra Zonella mielestäni ihan miellyttävä soundi.
"If rocks's dead, then bury me with it." -Blackie Lawless
Pande
03.06.2004 18:17:40 (muokattu 03.06.2004 18:20:33)

Vain alkupään levyjen saundit oli kyllä aika karmeat.

Mitähä?! Passion & Warfarea voittanutta ei ole, edelleen paras kitarainstrumentaalilevy mitä olen kuullut (ja olen kuullut niitä vähintäänkin paljon). Uudemmat Vain levyt on yleisesti ottaen paljon ankeampia soundillisesti ja sävellyksellisesti, vaikka niissäkin on toki hienot hetkensä.

No, makuasia tämäkin..
If you can't dazzle them with your brilliance, baffle them with your bullshit.
leather rebel
04.06.2004 14:16:33
No, makuasia tämäkin..

Nimenomaan.
Sanoinko muka jotain tosta musiikillisesta puolesta? Kyllä Passion and Warfare on hemmetin hyvä levy, mutta skebasoundi on vaan aika sirkkeliä.
Fire Gardenilla on mun mielestä hianot saundit.
Pande
04.06.2004 14:25:46

Sanoinko muka jotain tosta musiikillisesta puolesta? Kyllä Passion and Warfare on hemmetin hyvä levy, mutta skebasoundi on vaan aika sirkkeliä. Fire Gardenilla on mun mielestä hianot saundit.

Sulla on ehkä vaan liian hyvät kajarit jos ne toistavat korkeat taajuudet niin hyvin korostaen että kitara kuulostaa sirkkeliltä :)

Offtopicin offtopic: Mulla on Fire Garden levyssäni Steve Vain nimmari, lällärälällää! :P
leather rebel
06.06.2004 17:37:54
Sulla on ehkä vaan liian hyvät kajarit jos ne toistavat korkeat taajuudet niin hyvin korostaen että kitara kuulostaa sirkkeliltä :)

Tai sit mä oon vaan niin kultakorva. :P
Pande
06.06.2004 18:09:17

Tai sit mä oon vaan niin kultakorva. :P

Muistupa tästä mieleen se, kuinka kerran menin faijalle Satrianin CD:n kanssa (tais olla Time Machine) ja testasin sen übersuperhifi-kajareita. Korkeat taajuudet kuuluivat liian hyvin, ja kitaran soundista tuli merkittävästi huonompi kuin tavallisista kajareista kuultuna. Yannit (esim. Santorini) sun muut enemmän orkesteroidut jutut kuulosti kyllä hienolta niillä kajareilla.

Sori vaan, offtopiciksi meni jälleen. Cobainista ja Wirtasesta en ole muodostanut minkäänlaista stabiilia mielipidettä kun en kummankaan musiikkia kuuntele.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)