Aihe: miksi rupesit kitaristiksi
1 2 3 4 57 8 9 10 1120 21 22 23 24
StoRBa
20.05.2004 01:20:16

Rakastan musiikkia! :D
Ja pystyn ilmaismaan itseäni parhaiten kitaran avulla.
noei... se vaan oli niin in...
I want YOU to join the swedish army!
ragdell
31.05.2004 16:02:42 (muokattu 31.05.2004 16:03:00)
kuuntelin maidenia ja halusin oppia tiluttamaan samalla tavalla...puolustuksekseni sanon että olin tuolloin 8 vuotta.
Jimi
31.05.2004 17:24:15

Kun mun isä soittaa kitaraa ja se opetti mulle sellasen blues riffin ja sitä oli niin hauska soittaa että päätin aloittaa soittaa kitaraa.
Siis mikä? Missä? Millon? Häh? En ymmärrä?
DT
31.05.2004 18:54:07
Kuulin Jimi Hendrixiä ja ajattelin, että tota mäkin haluun tehdä, siis musiikkia.
"Kaikki muuttu vaikeaksi, jos haluaa omistaa esineitä, kantaa niitä mukanaan ja pitää ominaan. Minä vain katselen niitä - ja kun lähden tieheni, ovat ne minun päässäni. Minusta se on paljon hauskempaa kuin matkalaukkujen raahaaminen." -Nuuskamuikkunen
Sopuli
01.06.2004 14:24:04
Se lähti siitä, kun pienenä sain ensimmäistä kertaa ekan cd-levyni, joka oli Megadeth - Cryptic Writings :)
Kitara on kiva.
Defrayer
01.06.2004 16:29:53
Ensin soitin rumpuja jotain puoli vuotta, kunnes opettajani joutui muuttamaan toiselle paikkakunnalle opintojen takia.

Meiltä sattui löytymään kotoa akustinen kitara, joten äitini sitten ehdotti että jos aloittaisin soittamaan kitaraa. Enpä ollut kovin innostunut, sillä olin vieläkin rumpujen perään, mutta suostuin silti käymään puoli vuotta kitaratunneilla.

Jossain vaiheessa iski masennut ja halusin lopettaa, mutta kunhan pääsin sen vaiheen yli, innostus alkoi kasvaa. Samalla aloin kuunnella enemmän kitaravetoisia bändejä, kuten Stratovarius, Iron Maiden, CoB jne ja löysin uusia johtotähtiä.
"This is gonna suck for sure, so don't stress over it" -kuultu eräällä foorumilla.
Herra Karhu
01.06.2004 19:23:42
Koska sellonsoitto alkoi vituttaa.
devilslaver
01.06.2004 21:08:22
no joo no.. varmaa koska faija on soittanu... en tiiä mikä siin kiehtoo
suolintu
01.06.2004 21:30:43
Ekalla luokalla kuuntelin kaverin levyjä, stonea ja metallicaa ja siitä se innostus lähti. Ensin isoveli veisteli puusta mulle semmosen roope latvala kitaran ja sillä sitä tuli leikittyä ja moshattua ihan tosissaan. Sähkökitara tuli hankittua tosin vasta kymmenen vuotta myöhemmin ja sit eikun stonea treenaamaan!
Infro
01.06.2004 22:04:54
Pienestä pitäen on musiikissa viehättänyt eniten sähkökitara. Kitaristit oli tosi cooleja, kun ne hyppi lavalla vetäen runkkaussooloja. Siitä se sitten lähti, tämä upea harrastus.
Anzu
02.06.2004 00:39:37
Vaikka oon vasta vuoden verran soittanut niin en enää muista miksi kitaran soiton aloitin. Varmaan johtuen että isä soitti, joten kitara oli jonkin verran tuttu.
Se alkoi silleen pikku hiljaa luonnostaan.. Kiinnostusta kitaran soittoon on aina ollut, mutta eräänä päivänä otin vaan isän akustisen ja rupesin rämpytteleen Anssi Kelan kappaleita ja se johti siihen että rupesin tosissani soittaan.
waihen84
02.06.2004 17:28:23
Näin kerran B.B. King telkkarissa kun olin 14. Tyylikäs kaveri kitaran kanssa...se antoi mulle "wow"-vaikutelman.

Sitten serkkuni on soittanu jo pitkään ja hän motivoi mua aloittaan. Elikkä aloitin soittaa pikkuhiljaa kaks vuotta sitten.

Nykyään olen ihan addikti ja tyytyväinen.
mie
03.06.2004 11:17:50

Kun äitini tapasi nykyisen miesystävänsä ja samalla minä hänen lapsensa jotka molemmat olivat (ja ovat vieläkin) musikaalisia, ajattelin että soittohommat saattaisivat olla ihan mukavia. Sitten kun kuulin että enollani on isäni vanha akustinen kitara lojumassa nurkassa, pyysin saada sen itselleni ja siitä se sitten alkoi.
Tee
03.06.2004 18:54:39 (muokattu 03.06.2004 18:55:40)
Kuuntelin juniorina helvetisti Dire Straitsia ja samoihin aikoihin kun saatiin MTV taloon joskus 1993-1994 näin Guns N' Rosesin ja Slashin vetämässä sooloa November Rainin lopussa, silloin mietin että haluaisin soittaa kuin Mark Knopfler ja näyttää Slashilta (jännä yhtälö). Nykyään soittelen sitten ihan kaikenlaista. Olin kyllä soitellut ennen tuota juniorina kaikennäköistä kuten pianoa ja selloa mutta kun Slashin näin mietin että ei nämä soittimet ole kovin rock :). Pianon soiton lopettaminen kyllä harmittaa, siitä olisi ollut helvetisti hyötyä myöhemmin.
:K
Kärpäsruoska
03.06.2004 21:59:24
Näin tabulatuureja, otin akustisen, ja aloitin. Siitä se lähti. Ilman muuta syytä.
Kääntänyt takkini? tällä hetkellä minulla ei ole takkia laisinkaan, sillä olen alasti ja hieroin koko uljaan vartaloni laardilla ja kompostijätteellä jotta raatokoirat luulisivat minua hirveksi.
kikkomän
03.06.2004 22:11:35

IHAN JO Ala-asteella viidennen luokan alussa Viisas Opettaja Hannu R, ESitteli jok´ikissen soittimen soittamalla vähäsen jokaisella.
Samantien halusin soittaa kitaraa samalla tavalla.
Soitto alkoi sujua.
Pienenä kyllästyy helposti asioiden opetteluun, mutta sain jatkuvasti virikkeitä kun opin uusia juttuja ja toisissa kouluissa heitettiin keikkaa.
Pahimman kriisin aikaan Toisesta koulusta tuli Kutosluokan bändi ja soittivat Paranoidin....
aurinko paistaa ja veeetttä sattaa , taitaa tulla ARMAGEDDON!!
Kinnunen
05.06.2004 22:57:15

Kuulin AC/DC:n thunderstruckin, siitä lähti kitarahelvetti päälle, mikä muuten ei ollenkaan oo helvettiä:)

angus with SG. Yeah cigarettes!
"Örph!"
ICE
06.06.2004 14:35:07
Olenko mä kertonut oman tarinani? Kiinnostaako ketään?
"Ei se mitään, kerron sen silti." (Kiiton Peter Nymanille)

Olipa kerran kesä 1998. Riparikoulussa oli yksi nuoriso-ohjaaja (ensimmäisen sukupolven hevimiähiä, kuunteli hirmuisesti Dioa, Led Zeppeliniä, Rainbowta jne..) joka osasi soittaa kitaraa.

No, taivaalta iski salama päähäni ja osasin tiluttaa saman tien kaikissa mahdollisissa sävellajeissa.

Pistinpäs läskiksi tämänkin tarinan. Huomenna työpäivä.. äääh.
Miksi juuri mä?
Henko
16.06.2004 14:10:12 (muokattu 16.06.2004 14:11:07)

En nyt ihan tiedä tarkalleen miksi, mutta olisin halunnut sähkökitaran jo ala-asteella. Vanhemmat vaan tuumas että "kun ne on niin kalliita, ni mitäs jos se sun innostus sitten lopahtaakin?". Sitten ne osti mulle mopon, ja kiros kun jäin alaikäisenä kiinni. No emmä niiden kans ikinä oikeen tullutkaan toimeen. Kuten ei varmaan kukaan teini. Aloin sitten pyöriä kavereitten nurkissa rämpyttelemässä kitaroita niiden kauhuks, ja rippilahjuksilla ostin ekat kitarakamat.
Mun ilmakitarassa ei oo säröt päällä.
Krendel
18.06.2004 02:06:46
Huvikseni! Pidin kitaran äänestä levyillä ja halusin luoda samanlaista ääntä.

Pidempi tarina: Inspasin todellisesti kitaran soitosta kun vapaaehtoisesti kuuntelin ensimmäistä kertaa "Wheels of Firea" joskus kuudennella. Noh, piti saada kitara ja isi antoi omansa, mutta hitto se oli akustinen eikä inspannut. 2 vuotta meni ja hommasin sähkiksen, ja sen jälkeen on soitto maistunut.
Nyt sitten 5 vuoden soittelun jälkeen siirryin takaisin akustiseen ja soittelen barokki-musiikkia, huvikseni. Eli "what comes aroun, it comes around".
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)