![]() 05.03.2011 16:35:19 | |
---|---|
Ianuarius: Ei selitä mielestäni mitään. Jos on hidas säveltään, niin on hidas säveltään. Mutta se selittyy sillä, että on HIDAS. ;) Nämä muuttujat tietenki vaihtelee kaikilla bändeillä. Jos teet 3 vuoden kiertueen, niin ei kait siinä oo aikaa studiossa pyöriä. Mut en mä ny voi varsinaisesti väittää, etteikö esim. Iron Maiden ois 80-luvulla keikkaillu paljoa. Silti 80-luvun aikana tuli niiltä 7 albumia. Nightwishin tahdilla samassa ajassa tulis 2 tai max 3. EDIT: Enkä mä tiedä "kannattaako" sitä hyvää odottaa. En mä varsinaisesti odottamalla odota sitä levyä kalenteri kädessä, että kohta se tulee. Olen iloinen sitten kun se tulee ja varmasti ainaki osasta biiseistä tykkäänkin. Hitaita nyt vaan on PAKKO odottaa. :) Ei jeesus mitä paskapuhetta.. Itse odotan mielelläni loppuun hiottua levyä vaikka miljoona vuotta jos vaihtoehtona on paskan päästäminen kauppoihin ihan vaan levyn nopean loppuun saamisen toivossa. Siis, millä logiikalla musiikin tekemisessä muka sillä, miten nopeasti levy on tehty, on mitään väliä? | |
![]() 05.03.2011 17:18:22 | |
Itse ajattelen asian niin, että sitä parempi, mitä kauemmin uuden NW:n levyn ilmestyminen kestää. | |
![]() 05.03.2011 17:21:33 | |
Vladi: Herra on hyvä ja säveltää, sovittaa ja äänittää nopeammassa tahdissa vastaavanlaisen albumin. Vaikka Yövissyn levyt tulee hitaampaan tahtiin, niin eipä taida kyseisellä bändillä olla ainoatakaan levyä, jota pidettäisiin yleisesti huonona. Samaa ei mielestäni pysty sanomaan Iron Maidenista, vaikka pidän itsekin bändistä ja ovat mielestäni ehdottomasti ansainneet suosionsa ja maineensa. Ovat vaan tehneet aika epätasaista jälkeä vuosien saatossa. No jaa, pitää katella sitten ku Nightwishiki on tehny 15 albumia, että kuinka tasaista jälkeä ovat. Omasta mielestäni jokaisella levyllä on hyviä biisejä, mutta sitten myös todella surkeitakin raitoja. Samoin Maidenilla. Ei niilläkään yhtään yleisesti ottaen huonoa levyä ole, paitsi jos vertaa niitten omiin parhaisiin levyihin. Toki valtavien orkestraatioiden säveltäminen, sovittaminen ja äänittäminen vie enemmän aikaa ku rummut, pari kitaraa, basso ja laulu, mutta että 3 kertaa enemmän aikaa? Eikähän noilla läheskään kaikissa biiseissä oo mitään sinfoniaorkestereita ollu matkassa. En tiedä sit seuraavasta levystä. Ehkä sellaista olisi syytä sitten odottaa. Tuskin siinä äänittelyssä kuitenkaan suurinta osaa ajasta menee. Muistaakseni Oncen aikoihin mainitsivat, että esim. Ghost Love Scoren orkestraatiot tuli yhellä otolla. Aika offtopiciahan tää ny on, mut siis sanon vaan koska tykkään Nightwishista, että kyllä joku kolmen vuoden intervallein julkaistut albumit ois paljon kivempia. Ei ne mun mielestä ikinä oo niin loppuun asti hiottuja olleet. Melkoisia purkkaviritelmiä tuon tuostakin. Bloggailua englanniksi musiikillisista aiheista: The Musician Experience | |
![]() 05.03.2011 18:01:39 | |
Ianuarius: No jaa, pitää katella sitten ku Nightwishiki on tehny 15 albumia, että kuinka tasaista jälkeä ovat. Omasta mielestäni jokaisella levyllä on hyviä biisejä, mutta sitten myös todella surkeitakin raitoja. Samoin Maidenilla. Ei niilläkään yhtään yleisesti ottaen huonoa levyä ole, paitsi jos vertaa niitten omiin parhaisiin levyihin. Toki valtavien orkestraatioiden säveltäminen, sovittaminen ja äänittäminen vie enemmän aikaa ku rummut, pari kitaraa, basso ja laulu, mutta että 3 kertaa enemmän aikaa? Eikähän noilla läheskään kaikissa biiseissä oo mitään sinfoniaorkestereita ollu matkassa. En tiedä sit seuraavasta levystä. Ehkä sellaista olisi syytä sitten odottaa. Tuskin siinä äänittelyssä kuitenkaan suurinta osaa ajasta menee. Muistaakseni Oncen aikoihin mainitsivat, että esim. Ghost Love Scoren orkestraatiot tuli yhellä otolla. Aika offtopiciahan tää ny on, mut siis sanon vaan koska tykkään Nightwishista, että kyllä joku kolmen vuoden intervallein julkaistut albumit ois paljon kivempia. Ei ne mun mielestä ikinä oo niin loppuun asti hiottuja olleet. Melkoisia purkkaviritelmiä tuon tuostakin. Suhtaudut aika ylimielisen oloisesti säveltämiseen. Aivan kuin sulla olis joku kaavio, että säveltämällä yhtä biisiä x tuntia saadaan tietyntasoinen ja tietyn monimutkaisuuden omaava kappale. Edelleen, säveltäjät haluaa hioa teoksiaan ja monesti siihen vaaditaan aikaa. Mielestäni Holopaisen sävellykset on menneet jokaisen levyn myötä huimasti eteenpäin ja luulen, että moisten syntymiseen vaaditaan myös aikaa. Haluaisin kuulla esimerkkejä näistä Nightwishin "purkkaviritelmistä". Ekaa levyä ei lasketa mukaan. Oikeastaan ainut tapa, millä pystyisit jotenkin perustelemaan väitteesi hitaudesta on se, että sävellät, sovitat, äänität ja pusket pihalle vastaavanlaisen levyn merkittävästi lyhyemmässä ajassa. Nyt valitat mielestäni ihan turhasta. Tarkoitus ei ole aloittaa mitään tappelua tässä, mutta mua ärsyttää moinen huutelu. Kuitenkin Nightwishin kaltaista musiikkia osaa säveltää erittäin harva ja Holopaisen sävellyksissä on oltava jotain, koska levytkin käy todella hyvin kaupaks ja keikat myydään loppuun. Siinä vaiheessa herääkin kysymys, että mitä hiton väliä sillä on, kauanko levyn tekemiseen menee, jos laatu on tuontasoista? | |
![]() 05.03.2011 18:12:35 | |
Heh, no ei ollut tarkoitus loukata ketään. Anteeksi vain, jos näin pääsi käymään. Nää on vain näitä mun mielipiteitä, ei niitä kannata vakavasti ottaa. :) Bloggailua englanniksi musiikillisista aiheista: The Musician Experience | |
![]() 22.09.2012 21:56:40 | |
Tosi hyvä ja taitava kitaristi! :) "All that great heart lying still and slowly dying. All that great heart lying still on an angelwing." | |
![]() 23.09.2012 18:49:46 | |
mitäs mieltä ootte Empun kitaroinnista Brother firetriben pumpussa. Kyseinen bändi sais jo tulla tauolta takaisin lavoille!!.l | |
![]() 25.09.2012 22:57:37 (muokattu 25.09.2012 22:59:18) | |
Ei mitenkään ihmeellinen, mutta Nightwishin laulaja on ihan hirveä aijempaan verrattuna. Kitara on elämä. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)