Aihe: Biisit, jotka jokaisen leirinuotiokitaristin tulee osata
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Epämuusikko
30.09.2008 17:59:39
Tästä tulikin mieleeni legenda, jonka eräs tuttuni kertoi. Hänellä ja parilla kaverilla oli tapana roikkua opiskeluaikoinan jossakin Kuopiolaisessa baarissa, missä parin tutun/puolitutun bändi toimi viihdyttäjän roolissa. Tämä bändi oli sen verran taitava tapaus, että soittivat kuulemma ihan minkä kappalleen tahansa. Niinpä tutullani ja näillä muilla oli tapana tulla baariin ja toivoa mitä merkillisimpiä kappaleita... ja joka kerta bändi nämä soitti.

Länsimainen populaarimusiikki on siitä helposti tapettava eläin, että jos tietää miten päin soitinta pidetään, ja tajuaa muutaman lainalaisuuden + on korvat päässä niin asioita tapahtuu. Tabulatuurit ja kylän mustin kitara eivät auta asiaa. *hillitty provo*
R.I.P Oksanen
IJarro
30.09.2008 22:30:10 (muokattu 30.09.2008 22:35:00)
Kaikki leevit toimii leirinuotiolla. PALJON piisejä joista kaikki osaa ainakin kertsin.

"kun sitä tuskin edes, voi aavistaa unissaan kuka saa, ja kenelle annetaan..." "LAAAUrAA, jenna ellinorra alexandra..." "mitää kuuluu marjaleena" "rock, rauha ja rakkaus!" " minä lähden pohjoiskar..." "minä sinule tehdä jos saisin" "teuvooo..."

jne...

Länsimainen populaarimusiikki on siitä helposti tapettava eläin, että jos tietää miten päin soitinta pidetään, ja tajuaa muutaman lainalaisuuden + on korvat päässä niin asioita tapahtuu. Tabulatuurit ja kylän mustin kitara eivät auta asiaa. *hillitty provo*

Niin totta (omassa akkarissa punanen bursti)
Toivepiisejäkin on kiva vetää, jos ees vähän tuttu piisi on kysees. Ei se haittaa meiningin keskellä, vaikkei ihan oikein meniskää, kuhan ees sinnepäin. I-IV-V on kuiteski aika perus settiä onkia lähes mistä vaan kierrosta =)
Aluks hei, väliin hei, loppuun hei hei...
Mimako
03.06.2009 18:54:40
Ehdottomasti
Hector- Juodaan viinaa

Tuota rupesin veteeln niin kyylä repes kaverit-
.
Lataa... lataa... lataa.. Nyt! NOIN!!!
Puavali
03.06.2009 19:27:54
IJarro: ... I-IV-V on kuiteski aika perus settiä onkia lähes mistä vaan kierrosta =)

Tuohon saa melko monet biisit sovitettua helpohkosti.
Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni.
kalamies#19 >-)))> ; ESTR #2 ; Relic #5
kousmanen
15.06.2009 12:56:33

Black Sabbath - Paranoid
Led Zeppelin - Stairway to Heaven
Guns N Roses - Patience
Njää.
epiphonegoldtop
16.06.2009 10:31:22
Mediterranean Sundance
Lennu
16.06.2009 21:15:14

epiphonegoldtop: Mediterranean Sundance

Hehee, hyvä biisi kyllä.
tatta: tulevaisuus on vain omakeksimämme nimitys edessä olevan ajan hahmottamiseksi.
Askorbiinihappo
18.06.2009 03:14:39

IJarro: Kaikki leevit toimii leirinuotiolla. PALJON piisejä joista kaikki osaa ainakin kertsin.

"kun sitä tuskin edes, voi aavistaa unissaan kuka saa, ja kenelle annetaan..." "LAAAUrAA, jenna ellinorra alexandra..." "mitää kuuluu marjaleena" "rock, rauha ja rakkaus!" " minä lähden pohjoiskar..." "minä sinule tehdä jos saisin" "teuvooo..."

Oon tässä jo pidemmän aikaa kelaillut samaa. Onko parempaa leirinuotiobiisiä kuin Sopivasti Lihava? En usko.
Entinen pulseofthemaggots, Youtubesta mut löytää samalla nimimerkillä
taskumatti
19.06.2009 14:12:06
Askorbiinihappo: Oon tässä jo pidemmän aikaa kelaillut samaa. Onko parempaa leirinuotiobiisiä kuin Sopivasti Lihava? En usko.

Onpas. Ukkometso popedalta.
"Vanhemmaksi tuleminen on väistämätöntä - aikuiseksi kasvaminen taasen vaihtoehtoista." -Pulju
vili linnakoski
30.06.2009 13:10:04
kiinnostaisi osata tuo paranoidin reggae versio. ja sitten herää vaan ihmetys kaikista surfing with the alieneista ja tuommosista et pitääks sen leirinuotion olla himassa vai mistä vitusta vedät virrat vahvarii ja effekteihi. ja toi ynkkä on vähä semmone jota kaikki nörtti hevarit harrastaa kolmen porukassa yksin jossai keskellä ei mitään ja niillä biiseillä ei kyllä tyttöjä saa. joo ei ynkkää menee turhan nopeeks leijunnaks voi sit leijjuu muusikoiden netis et ynkkää on helppo soittaa mut kunhan jättää sen vaa paperille tai omaan huoneeseen.
teemunius
01.07.2009 17:36:08
Kuinka varovainen pitää olla klassikkojen sanojen muuttamisessa? Huumorimielessä voi ainakin vähän muuttaa yksittäisiä sanoja kuten "Olen todella kaunis" sekä "Minä soitan harmonikkaa, ihmiset on vihaisia". Kunnon pilkkalauluja saa varmaan sanoitettua helposti joidenkin klassikoiden päälle, mutta luultavasti löytyy joku sanaton sopimus biiseistä, joita ei saa muuttaa.
Time you enjoy wasting, was not wasted. -John Lennon
call_of_c
04.07.2009 12:50:56

teemunius: Kuinka varovainen pitää olla klassikkojen sanojen muuttamisessa? Huumorimielessä...

Saman tien voi vetää biiseistä Eläkeläiset / Turo's Hevi G -covereita. Jos pannaan läskiksi niin tehdään se sitten kunnolla.

Mutta mutta:

Mää ihmettelen kauhiast miten No Doubt:in Don't Speak on jäänyt kaikilta mainitsematta. Ton jälkeen sitten encorena Celine Dionin My Heart Will Go On ja/tai Dolly Parton / Whitney Houston: I Will Always Love You. Kyllä siinä mm. silmänurkat kostuu raavaammaltakin hevimieheltä.

Ne jotka oikeesti osaa, kierrättää Sinatra-klassikoita: One For My Baby, Mr. Bojangles, jne.

Vakavasti puhuen:
Kotomaisista Leevi, Freukkarit ja J. Karjalainen onkin jo mainittu, mutta huolestuttavasti loistaa poissaolollaan Tuomari Nurmio! Valo Yössä, Aavaa Preeriaa, Tuhma Hauva, Miehen Elämää...

I rest my case.
Guitar Zero
epiphonegoldtop
31.03.2010 10:21:15
Kansas - Dust in the wind
T-Stag
01.04.2010 17:04:22
epiphonegoldtop: Kansas - Dust in the wind

Voi olla, että karvalakkileirinuotiokitaristilta menee oikean käden sormet solmuun ton biisin kanssa. Heitetääs peliin tällainen:

Tenacious D - Kickapoo
matzbyy
03.04.2010 12:07:09
dragonforcen trough the fire and flames nylonkielisellä ja tunnelma katossa
Mikael12100
28.04.2010 21:32:47
Kickapoo tai Smells like teen spiritin akustinen instrumentaali;
http://www.youtube.com/watch?v=QowMrrAxmGI
Tuomoo
28.04.2010 22:09:10
Mikael12100: Kickapoo tai Smells like teen spiritin akustinen instrumentaali;
http://www.youtube.com/watch?v=QowMrrAxmGI

Mää lähestulkoon vihaan Nirvanaa, mutta tuo kuulosti uskomattoman hyvältä :D Enpä ikinä oo aatellu että sen voi noinkin soittaa.
>< (((((*>
EmgAlexi200
05.05.2010 17:26:41
Tavaramarkkinat- Kevät
Guns N Roses - Dont Cry
slnjazzpianist
01.11.2018 09:19:19
The Rasmus - sail away
Varmaan jo sanottu, mutta tosi hyvä ja soppii just semmoselle iltamyöhälle nuotiolle
Funkånaut
01.11.2018 12:07:43

Wonderwall.

Muuta ei tarvita.
"Suomessa pitäisi olla enemmän tissi bändejä. Missä on seuraava tissi bändin keikka?" - Angra Mainyu
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)