Aihe: Santanan kitaroinnista
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
klapiton
23.09.2009 18:53:05
krk: Tästä lähdettiin liikkeelle vajaa kolme viikkoa sitten, varsin viattomasti.

Vuoden verran olen tässä vasta tutustunut mnet-maailmaan, mutta pakko on sanoa että kyllä tämä Santana-ketju kaikessa härskiydessään, irvokkuudessaan ja ihmismielen pakkomielteitä luotaavassa kattavuudessaan on ollut (jo nyt) sivuston uskomattominta ja unohtumattominta antia. Ei mitään uutta tietenkään auringon alla - ihmiset pörisevät keskenään, jos ei muuta niin virtuaaliset ihmiset virtuaalisesti.

Välillähän täällä palstoilla puhutaan totta kai ihan asiaakin, mutta minulle tärkeitä koukkuja täällä ovat ne kielelliset oivallukset ja uudet ammattitermit joita aina silloin tällöin säännöllisesti tipahtelee. Tämän ketjun ehdoton huippu on jukin briljantti kiteytys "Onko oma palsta jo loppuunvittuiltu?"

Näin mielettömään ketjuun sopinee tällainen "ulkopuolinen" ja "neutraali" sisäinen "arviointi". Tai sitten ei sovi.

Jatkakaa vaan, olkaa hyvä.

Lyhyesti:Tällä palstalla ei ole yhtäkään muusikkoa jolla olisi varaa arvostella Santanan kitarointia!
kimurantti1
23.09.2009 18:56:33 (muokattu 23.09.2009 18:59:54)
klapiton: Lyhyesti:Tällä palstalla ei ole yhtäkään muusikkoa jolla olisi varaa arvostella Santanan kitarointia!

Mä olen kyllä hyvin toista mieltä. Tässä ketjussa on kuitenkin annettu ihan selkeitä ja konkreettisia syitä siihen, miksei Santanan soitto kolahda. Jos ei jonkun soitosta diggaa, niin ei tarvitse vetää itse paremmin ollakseen sitä mieltä. Ja vaikka tarvisikin, niin kyllä tästä maasta ja tältäkin palstalta löytyy kitaristeja, jotka soittaa musta paljon paremmin kuin Santana.

Ei millään pahalla, mutta onko se oikeasti noin kova pala niellä, ettei kaikki diggaile kympillä nimenomaan sun lempikitaristista? ;-)
krk
23.09.2009 19:00:14 (muokattu 23.09.2009 19:02:16)

kimurantti1: Mä olen kyllä hyvin toista mieltä. Tässä ketjussa on kuitenkin annettu ihan selkeitä ja konkreettisia syitä siihen, miksei Santanan soitto kolahda. Jos ei jonkun soitosta diggaa, niin ei tarvitse vetää itse paremmin ollakseen sitä mieltä. Ja vaikka tarvisikin, niin kyllä tästä maasta ja tältäkin palstalta löytyy kitaristeja, jotka soittaa musta paljon paremmin kuin Santana.

Löytyyhän niitä hyviä, pahoja ja rumia sieltä sun täältä, mutta harvassa on ne jotka vetää Santanaa yhtä hyvin... :-)

Edith: arvostella saa ja pitää
krk
23.09.2009 19:01:13 (muokattu 23.09.2009 19:02:39)

tuplatöpselöintiä
kimurantti1
23.09.2009 19:02:37
krk: Löytyyhän niitä hyviä, pahoja ja rumia sieltä sun täältä, mutta harvassa on ne jotka vetää Santanaa yhtä hyvin... :-)

Joo, tästä tuleekin mieleen tilanne muutamian vuosien takaa kun treenailin erästä Eddie Van Halenin sooloa. Veljeni tulee viereen ja toteaa, että "Eddie vetää ton soolon kyllä paremmin kuin sä". Aijaa, älä nyt helvetissä??!!
krk
23.09.2009 19:15:28 (muokattu 23.09.2009 19:18:29)

kimurantti1: Joo, tästä tuleekin mieleen tilanne muutamian vuosien takaa kun treenailin erästä Eddie Van Halenin sooloa. Veljeni tulee viereen ja toteaa, että "Eddie vetää ton soolon kyllä paremmin kuin sä". Aijaa, älä nyt helvetissä??!!

8D

Muistelen että takavuosina oli juttua Tuomari Nurmion 80-luvun alkupuolen levytyksestä, jossa session "varsinainen" soolokitaristi (olisko ollut Jakoila) ei saanut millään soitettua Nurmion ideoimaa riffin/soolonpätkää, koska se oli niin härskin näkkileipäinen rämpytys. Tuomari oli sitten lopulta joutunut soittamaan sen itse sisään. Piisiä en muista.

Äijähän on täällä muuten jäsenenä niin voinee tarvittaessa itse kertoa pitääkö juttu paikkansa

http://muusikoiden.net/jasenet/31871

Tosin ei näytä olleen vähään aikaan aktiivinen. Taisi myydä sitä Järviselta saatua telecasteria joskus torilla.

Tää kaikki on ehdottoman oleellista mainita Sandada-ketjussa.
kimurantti1
23.09.2009 20:30:38 (muokattu 23.09.2009 20:32:54)
krk: Tää kaikki on ehdottoman oleellista mainita Sandada-ketjussa.

Tuskinpa tän ketjun suorastaan giganttinen Santana-informaatioarvo näinkin pienestä offtopicista laskee. :-)
BigPapa
23.09.2009 20:32:01

Mun mielestä Carlos Santana on paras Carlos Santana.
Jos ymmärrät kaeken, oot varmasti käsittännä viärin!
Meisseli
23.09.2009 20:48:31

Eihän sen soitto teknisesti älyttömintä ole, eikä varmasti saundillisestikaan, mutta se on itse keksiny/popularisoinut yhden tärkeän saundin meidän kaikkien kitaristien käytettäväksi.
Uskon että suurin osa meistä kuulee jotain päässään kun puhutaan "Santana-saundista".

Se kuulkaas jotain se.
Musiikin opiskelija
Juzzu
23.09.2009 22:44:53
Meisseli: Eihän sen soitto teknisesti älyttömintä ole, eikä varmasti saundillisestikaan, mutta se on itse keksiny/popularisoinut yhden tärkeän saundin meidän kaikkien kitaristien käytettäväksi.
Uskon että suurin osa meistä kuulee jotain päässään kun puhutaan "Santana-saundista".

Tää oli kyllä hyvä pointti, oli siitä soundista kukakin mitä mieltä tahansa.
velsa
24.09.2009 04:44:50

Muistelen että takavuosina oli juttua Tuomari Nurmion 80-luvun alkupuolen levytyksestä, jossa session "varsinainen" soolokitaristi (olisko ollut Jakoila) ei saanut millään soitettua Nurmion ideoimaa riffin/soolonpätkää, koska se oli niin härskin näkkileipäinen rämpytys. Tuomari oli sitten lopulta joutunut soittamaan sen itse sisään.

En epäile hetkeäkään...........Dumari on oikeesti häiriintyneen hyvä komppikepittäjä jonka riffejä ei ihan tosta vaan kopsaillakkaan.......se et miten tää Santanaan liittyy ni siitä tuonnenpana....8D
Kauas on pitkä matka........
HS
24.09.2009 10:46:38
Terve

klapiton: Lyhyesti:Tällä palstalla ei ole yhtäkään muusikkoa jolla olisi varaa arvostella Santanan kitarointia!

No voi santanan santana! Tähän olis kyllä kiva kuulla jonkinlaisia perusteluja. Onko Santana jokin erikoistapaus? Mites saako muita kitaristeja arvostella?
"Soita sillain... sillain... silleen niinku... sillain... ... hyvin".
antnis
24.09.2009 13:13:42 (muokattu 24.09.2009 13:19:30)
krk: Löytyyhän niitä hyviä, pahoja ja rumia sieltä sun täältä, mutta harvassa on ne jotka vetää Santanaa yhtä hyvin... :-)

Edith: arvostella saa ja pitää

Löytyy löytyy, mutta eiks oo epistä, että suuri osa niistä soittaa jotain kuraa, joka ei kiinnosta miljoonasosaakaan siitä porukasta, joka kuuntele SaNtanaa :D
Sitäpaitsi, "paremmin soittaminen" on vähän vaikeasti määriteltävä termi, jos puhutaan ihan eri genreistä jne...
Well, I may have alzheimers but at least I don't have alzheimers!!
krk
24.09.2009 13:27:49

antnis: Löytyy löytyy, mutta eiks oo epistä, että suuri osa niistä soittaa jotain kuraa joka ei kiinnosta miljoonasosaakaan siitä porukasta, joka kuuntele SaNtanaa :D

Ei ole epistä, ne vaan myy vähän vähemmän levyjä eikä niillä ehkä ole sitten varaa ostaa niin hienoja kamoja kuin Santanalla - mutta ne pystyy kompensoimaan paskat vehkeet sillä gauheella soittotaidolla.

;-}
Jucciz
24.09.2009 13:57:14

Mä en tajua tämmöisiä kommentteja. Tällä palstalla on paljon tyyppejä, joiden soittoa mä kuuntelen mieluummin kuin Santanaa. Ja vaikka tällä palstalla kukaan ei osaisi soittaa yhtään mitään, jokainen on silti oikeutettu mielipiteeseensä - eli kertomaan, mitä mieltä on kyseisen jampan soitosta.

Eli todellakin on varaa.
isojussi
24.09.2009 14:36:54
Jucciz: Mä en tajua tämmöisiä kommentteja. Tällä palstalla on paljon tyyppejä, joiden soittoa mä kuuntelen mieluummin kuin Santanaa. Ja vaikka tällä palstalla kukaan ei osaisi soittaa yhtään mitään, jokainen on silti oikeutettu mielipiteeseensä - eli kertomaan, mitä mieltä on kyseisen jampan soitosta.

Eli todellakin on varaa.

Aamen plottis ja justiinsa näin.

Muutehan oltais siinä kornissa tilateessa, että olis pakko tykätä kaikista muusikoista, jotka on vähänkin parempia, kuin itse.

Sitäpaitti tää on arvostelulaji.
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
Lennu
24.09.2009 14:37:59

No jos nyt hieroskellaan vielä, niin ei varaa tarvii olla, mutta saa toki sanoa.
"omat loppuunnussittu PA ja mersu, yöt teltassa" - "muut on mut mersun vois vuokraa"
isojussi
24.09.2009 14:46:38
Lennu: No jos nyt hieroskellaan vielä, niin ei varaa tarvii olla, mutta saa toki sanoa.

No joo - toki.

Ja muistetaan, että meidän muusikoiden leipä tulee niiltä, jotka on pääsääntöisesti meitä huonompia ja heillä tulee olla oikeus arvostella meitä.

Sama pätee ketjussa ylöspäin.
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
Pirkka
24.09.2009 21:20:55
HS: Mites saako muita kitaristeja arvostella?

Ilimammuuta saa paitsi Blackmoree koska jos joku sanoo siitä pahaa hyppään maahan makaamaan ja itkemään.

Kova ketju tämä.
klapiton
25.09.2009 10:02:06

Huom!Lyhyesti!!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)