Jucciz 21.03.2008 16:19:04 (muokattu 21.03.2008 16:22:26) | |
---|
Kysynkin, miten paljon käytte keikkailemassa ja viemässä omaa tarinaanne ihmisten iloksi? Levitän humpan ilosanomaa keskimäärin 3-5 kertaa kuussa. Syksyyn mennessä on tällä hetkellä tiedossa 17 hää- ja tanssimusiikkikeikkaa. Soolotilaa saan kyllä paljon, mikä on tietty kiva asia, koska noilla keikoilla pääsee vetämään tosi monenlaista musaa. "Humppakeikka" on siispä sanana vähän harhaanjohtava kun mennään vanhan rokin kautta lattariin ja swingin kautta tangoon, kantria ja valssia unohtamatta. |
Jucciz 21.03.2008 16:20:32 | |
---|
Osaako kukaan sanoa missä toi samba/rumba taustanauha sävellaji menee? Ja mitä skaaloja käytitte tuossa kappaleessa? Meikä soitti melodioita, ei skaaloja. <3 C-mollissahan tuo menee. Jännittää vähän jo ennalta, millaista tavaraa on luvassa, jos jo sävellajin onkimiseen tarvitsee kavereiden korvia avuksi. :) |
mos6581 21.03.2008 17:25:16 | |
---|
Kysynkin, miten paljon käytte keikkailemassa ja viemässä omaa tarinaanne ihmisten iloksi? Ei tuu kerrottua tätä julkisemmin tällä hetkellä omia tarinoita. Ainoa bändi jossa tällä hetkellä vaikutan, keskittyy tällä hetkellä vaan tekemään biisejä eikä ko. bändillä muutenkaan ole tarkotus hirveämmin harrastaa keikkailua toistaseks. Hirvee hinku olis vanhaan kunnon treenikämppäelämään, mutta valtaosa vanhoista soittokavereista on pakannu kamansa ja siirtynyt eteläsuomeen isojen kaupunkien rientoihin, jonne taasen itselläni ei ole innostusta lähteä ainakaan toistaiseksi. Pikkuhiljaa alkaa jo vieraantumaan koko bändisoittoideasta, mikä ei oo kyllä yhtään hyvä asia. Itseluottamus kärsii, eikä kohta enää edes uskalla käydä potkimassa renkaita tuiki tuntemattomien, mahdollisten soittokavereiden kanssa. Muutenkin ne on nää intternetit ja muut nykypäivän hömpötykset mitkä tappaa luovuutta ja intoa kokoajan. Nuorempana kun ei ollu nettilöitä ja 1000-raitasia sekvensseriosastoja ja piti sillä syntsan 16-raitasella sekkarilla räpeltää pikkunäytöllä, tuli vietettyä paljon enemmän aikaa musiikin parissa. Humppakeikkaa soitin joskus vuosituhannen alkupuoliskolla pari vuotta (onneks tosin riitti pelkkien artistien setit eikä tarvinnu vetää humppasettejä lisäks) ja päätin ettei enää koskaan. Mielummin meen vaikka oikeisiin töihin. ;) |
SikaSilu 21.03.2008 19:10:23 | |
---|
Yhtään bändiä, tai keikkaa ei ole alla, eikä tule. Ja kun kattoo noita skabojen tuloksia, niin löytyy syykin moiseen. Ei näillä taidoilla viiti mennä itteesä munaamaan ihmisten ilmoille :D "Watch my back" sano kyttyräselkä... |
Mazah 22.03.2008 11:52:27 | |
---|
Kysynkin, miten paljon käytte keikkailemassa ja viemässä omaa tarinaanne ihmisten iloksi? Tällä hetkellä tulee keikkailtua rumpusetin takana enemmän tämän kanssa: www.myspace.com/foxyflammable Eilen tultiin turusta, hesassa oltiin hetki sitten ja pari hesan keikkaa on vielä tiedossa, samoin yksi tampereella. Kitarassa ja laulussa pitäisi pian alkaa jälleen www.myspace.com/avenie porukan kanssa toimimaan livenäkin, kunhan saadaan demotettua uudet biisit tässä piakkoin. Rumpalina keikkoja on takana huomattavasti enemmän kuin kitaristina, molemmat yhteenlaskettuna mahdollisesti about 50 keikkaa tähän mennessä. Mutta elämä on vielä edessä, jos tuon luvun vielä nelinumeroiseksi ehtisi muuttamaan. www.myspace.com/themetalmonk
www.myspace.com/avenie
www.crimsonlotus.org
http://www.farmakonband.com/media/ReconditeFinal.mp3 |
WanhaWetäjä 22.03.2008 13:42:44 | |
---|
22.3. on lauantai.. ei sunnuntai. Siis tänä vuonna 2008. Joo, toi on korjattu, eli skaba loppuu su 23.3 klo 21! yy kaa...mikä laatikko? |
WanhaWetäjä 23.03.2008 02:32:05 | |
---|
Kysynkin, miten paljon käytte keikkailemassa ja viemässä omaa tarinaanne ihmisten iloksi? Heh... Tää ei varmaan ollut ihan mulle, mutta enivei...mä olen soittanut ammatikseni vuodesta n 78...tanssimusaa laidasta laitaan. MUTTA...mun juuret on vankasti proge/rock-osastolla, eli en mä ole mikään slipoverihaitarihumppapelle, toki sekin puoli taittuu...mutta sydän sykkii ihan eri kuvioille kuin mistä leipä tulee! Kiitokset tässä kohtaa m.netille, mä innostuin kitaransoitosta uudelleen joskus pari vuotta sitten kun osallistuin ekoihin skaboihin! Eli mun keikkaura on ollut enimmäkseen bassottelua ja kiippareita... Tää on oikeesti helvetin hieno foorumi tää m.net, kuin myös nää skabat!Mä olen kuitenkin yli 50 v ukko...ylpeä olen siitä että suunnattomasta humpan taakasta huolimatta korvat pelaa ja halu oppia uutta on kova! yy kaa...mikä laatikko? |
J.Hollström 23.03.2008 10:50:15 (muokattu 23.03.2008 14:22:53) | |
---|
Tosi hienoja sooloja on tullut tähän skabaan. Kyllä lähtee. Hyvä jätkät! Point-to-point ripuliranne |
Miikathebest 23.03.2008 15:51:41 (muokattu 23.03.2008 15:52:10) | |
---|
Upeaa soittoa 97%:ssa biisejä. Ei olisi sittenkään pitänyt osallistua. Itsehän en ole ikinä soittanut keikailevassa orkesterissa. Liikaa säröä! |
Tuomo_ 23.03.2008 16:17:09 | |
---|
Kiitti vastauksista tuohon keikkailukysymykseen. Minä olen sitä mieltä, että soittaminen pitää mielen virkeänä ja nuorena. Vaikka ikää tulee lisää, voi joka päivä oppia uutta. Aika kultaa muistot. Muistan, kun vuonna 1973 oltiin koulukeikalla ja silloin niissä oli paikalla aina yli 2000 ihmistä, miten makeeta oli vetää sooloja ja tuntea olevansa king of rock'n roll. Ei ollut kuin skitta, piuha ja styrkkari ja rasvaa tietenkin tukassa. http://www.kolumbus.fi/~w403731/keikka1973.jpg . Siis aikaa kulunut 35 vuotta ja vieläkin haluaisi opetella soittamaan kitaraa. Ehkä tuossa välillä olisi tarvinnut harjoitella enemmän. Olen päättänyt kymmenen vuoden päästä kun pääsen eläkkeelle alkaa harjoitella säännöllisesti. Elämässä pitää olla tavoitteita. Musiikissa blues on kaikki! |
WanhaWetäjä 23.03.2008 17:14:48 (muokattu 23.03.2008 17:35:47) | |
---|
Kiitti vastauksista tuohon keikkailukysymykseen. Minä olen sitä mieltä, että soittaminen pitää mielen virkeänä ja nuorena. Vaikka ikää tulee lisää, voi joka päivä oppia uutta. Totta, mä innostuin uudestaan soittaan nylonkielistä, taitaa olla n 28 vuotta aikaa kun lopetin sen soittamisen lähes tyystin. Aika kultaa muistot. Muistan, kun vuonna 1973 oltiin koulukeikalla ja silloin niissä oli paikalla aina yli 2000 ihmistä, miten makeeta oli vetää sooloja ja tuntea olevansa king of rock'n roll. Ei ollut kuin skitta, piuha ja styrkkari ja rasvaa tietenkin tukassa. http://www.kolumbus.fi/~w403731/keikka1973.jpg . Siis aikaa kulunut 35 vuotta ja vieläkin haluaisi opetella soittamaan kitaraa. Ehkä tuossa välillä olisi tarvinnut harjoitella enemmän. Olen päättänyt kymmenen vuoden päästä kun pääsen eläkkeelle alkaa harjoitella säännöllisesti. Elämässä pitää olla tavoitteita. Hienot aatokset sulla, aika samanlailla mäkin ajattelen, mun kitaransoitto oli kans 25 vuotta ihan satunnaista, nyt oon soittanut ehkä 3-4 vuotta lähes päivittäin jotain...vaikka soitankin tanssimusaa ammatikseni niin se on todellakin puhtaasti työtä, en mä sitä himassa harrasta, toki biisejä pitää joskus opetella ja kopsata etc... Itse skabaan...pitäskö laittaa klo 18 poikki, kun ei ole tänään tullut yhtään uutta sooloa? EDIT anti mennä ysiin kuitenkin... yy kaa...mikä laatikko? |
MadMatt 23.03.2008 22:32:30 (muokattu 23.03.2008 22:35:59) | |
---|
Äänestys ketjussa on linkkejä väärin! Mun nimimerkin kohdalla tulee BigPapan soolo. E: Sumuhenkilö on myös useammassa linkissä Nothin' but the blues |
WanhaWetäjä 23.03.2008 22:35:21 | |
---|
...hoh hoijaa! Kauhia homma noissa mikseri-linkeissä, ne joutuu yks kerrallaan hakeen, ne ei kopioidu oikeen tuolta osallistujalistalta. Tai sitten mä en vaan osaa... Ossin linkissä oli kuulemma jotain...?mulla se toimi kyllä. yy kaa...mikä laatikko? |
WanhaWetäjä 23.03.2008 22:36:33 | |
---|
Äänestys ketjussa on linkkejä väärin! Mun nimimerkin kohdalla tulee BigPapan soolo. Joo...vittu noita mikseri.linkkejä...mulla meni niitten korjailussa ties kuinka ja nyt on tietty sitten päin persettä...prrrrkle.. yy kaa...mikä laatikko? |
MadMatt 23.03.2008 22:41:42 | |
---|
...hoh hoijaa! Kauhia homma noissa mikseri-linkeissä, ne joutuu yks kerrallaan hakeen, ne ei kopioidu oikeen tuolta osallistujalistalta. Tai sitten mä en vaan osaa... Ne olisi kannattanut kopioida osallistumisketjun muokkaa kirjoitusta ikkunasta. Sieltä linkit löytyy kokonaisina. Nothin' but the blues |
WanhaWetäjä 23.03.2008 22:46:33 | |
---|
Ne olisi kannattanut kopioida osallistumisketjun muokkaa kirjoitusta ikkunasta. Sieltä linkit löytyy kokonaisina. ..joo, oma moka, nyt ne pitäs olla kunnossa! yy kaa...mikä laatikko? |
J.Hollström 24.03.2008 08:16:28 | |
---|
Ossin linkissä oli kuulemma jotain...?mulla se toimi kyllä. Linkki on ok, mutta siitä ei kuulu kuin pari eka sekunttia firefoxilla. Tästä suntuubi-jutusta oli joskus aikaisemminkin juttua, en muista mikä kikka tossa oli. Point-to-point ripuliranne |
Susiääni 24.03.2008 14:38:27 (muokattu 25.03.2008 00:28:49) | |
---|
mikä härdelli tossa alussa oli? Se oli atonaalinen rumpusoolo. Ei vaan toimi kovin hyvin kun ei ole rytmitajua. E: Tämä oli uskomattoman hyvä läppä jota kukaan ei tajunnut. WHAT THE HELL IS SO FUNNY ABOUT MY BANJO? Shouted he, and played some noodlin' around the Yankee Doodle |
Swan 24.03.2008 15:04:36 | |
---|
Hehhe, rautalankasaundiin pyrin, ja porukka on sen hiffannut. Hassu juttu sinänsä, että meikäläisen soolo on vedetty LP-kopiolla. =) |
mos6581 25.03.2008 12:26:21 | |
---|
hyvä näinkin, kokonaisella akkarivedolla toinenkin pojo Syy lyhyeen naikkaripätkään on se että kitara jolla tuokin alun pätkä on vedetty, on halpis kitara jostain 60-luvulta ja aika on tehny sille pienet tepposet. Kaula on sen verran mutkalla ja kielet korkealla että vireisen sävelen saaminen käy työstä. Tuokin lyhyt pätkä on vähä epiksessä paikotellen. Eli oman mielenterveyden takia vaihdoin sähköihin keskenkaiken hehe. Tosin veikkaan että olisin päätynyt samanlaiseen ratkaisuun myös kunnollisella nailonkielisellä. Jotenkin mulle tulee näistä silsabiiseistä aina mieleen just semmoset vuorottelusooloilut. |