Point 02.08.2008 15:15:54 (muokattu 02.08.2008 15:16:01) | |
---|
Eh. Noilla ei kyllä tee mielestäni yhtään mitään jos musatouhuista puhutaan. Mielummin hankin kuulovaurion kuin suostun soittamaan treenit tuollaiset päässä. Ohhoh, i disagree. Mielummin soittaisin vaikka kaikki treenit ja soitot noilla, kuin hankin pysyvän tinnituksen tai muun kuulovaurion. |
Oksakohta 04.08.2008 19:49:43 | |
---|
Sitten vasta voi sanoa osaavansa jonkun biisin, kun osaa polkea jalkaa biisin tahtiin. |
hapan 04.08.2008 20:02:48 (muokattu 04.08.2008 20:03:04) | |
---|
En käytä tulppia. Kokemuksista sen verran, että kun aikanaan bänditoiminnan aloitin, käytin tulppia, koska joka paikassa siitä toitotettiin. Tokihan se myös jeesas, kun rummuista lähti niin kova melu ja sitä kautta kitaraa joutu pistää kovemmalle, ja näin olle bassoa... jne. Eräänä päivänä, parin vuoden tulppien kanssa soittamisen jälkeen, en löytänyt treeneissä tulppia mistään. Noh, enpä jaksanut väsätä mitään vessapaperifyllejäkään korviin, joten aattelin että "ja paaaskat". Soitto alkaa ja yllätys yllätys - koko paska soundas helvetisti paremmalta. Kitarasta joutu kyllä vääntämään trebleä vähän pois, mutta sehän ei menoa haitannut, päin vastoin. Eikä korvissakaan tuntunut ikävälle ku ei tulpat ollu hiertämässä. Siitä lähtien ilman tulppia melkein aina, välillä oon kokeillut tulppien kanssa, mutta yleensä ne lentää kaaressa helvettiin ekan biisin aikana. Vähän niinkuin Tokela sen sanoi, "Rokkia pitää voida soittaa kovaa". Jokainen päättää, miten vetää. |
Tilumiässs 04.08.2008 20:07:19 | |
---|
mitenkä tästäkin aiheesta saa yhdeksän sivun mittaisen? Mitä nopeammin, sitä nopeammin. |
Valdemart 04.08.2008 21:02:30 | |
---|
mitenkä tästäkin aiheesta saa yhdeksän sivun mittaisen? Soittaakko ilman tulppia vai tulppien kanssa? Jos tulppien kanssa, millaiset tulpat olisivat hyvät, valetut/apteekin kertakäyttö/kuusitulpat? Jos valetut, minkä merkkiset? Paljon ne maksaa? Kertakäyttötulppia on vaikka kuinka monenlaisia. Samoin kuusitulppia. Sitten vielä turhanpäiväset kysymykset+niiden vastaukset, niin kylhä sitä tekstiä tulee... You Can't Put Your Arms Around a Memory |
Jzci 05.08.2008 09:36:24 | |
---|
Ohhoh, i disagree. Mielummin soittaisin vaikka kaikki treenit ja soitot noilla, kuin hankin pysyvän tinnituksen tai muun kuulovaurion. En minä nyt aivan tosissani tuossa ollut, eh. Mutta aivan raaka tosiasia on että nuo keltaiset vaahtomuovimökkylät ovat aivan käsittämättömän p****estä. |
Carpenter 05.08.2008 16:02:53 | |
---|
En minä nyt aivan tosissani tuossa ollut, eh. Mutta aivan raaka tosiasia on että nuo keltaiset vaahtomuovimökkylät ovat aivan käsittämättömän p****estä. Erittäin järkevää on myös sijoittaa pari kolme tonnia soittokamoihin ja sitten treenata keltaiset earit tai peltorit päässä. Basisti on lyömäsoitin. |
Ginga 26.08.2008 20:30:09 | |
---|
Erittäin järkevää on myös sijoittaa pari kolme tonnia soittokamoihin ja sitten treenata keltaiset earit tai peltorit päässä. Sarkasmia? Nehä estää kuulovaurion kyll tehokkaasti. No okei rumpalin puhetta mut silti : ) |
Peku911 26.08.2008 20:53:00 | |
---|
Tähän voisin heittää sellaisen ajatuksen, että kun itse soittelen ainostaan tällä hetkellä kotosalla ja vahvistin sillä 1 niin ei mitään liiallista haittaa ole kuulolle ollut(ilman tulppia), mutta sitten kun olen välillä käynyt soittelemassa muualla ja omistan ainoastaan tuollaiset kuusitulpat ja en todellakaan tykkää niitä pitää, kun tuntuu, että omaa soitosta ei edes nauti kun yläpää häviää kokonaan ja mössöks menee Niin pointtina se, että kun soittelee sitten valetuilla niin onko se aivan sama soundi sitten ilman tulppia ja tulppien kanssa? Koska nuo ovat kuitenkin aika kallis sijoitus, mutta toisaalta ei sitä haluaisi kuuroksi tulla. |
Mika Kangas 26.08.2008 21:40:50 | |
---|
Erittäin järkevää on myös sijoittaa pari kolme tonnia soittokamoihin ja sitten treenata keltaiset earit tai peltorit päässä. Helvetin hyvä pointti :) |
Valdemart 27.08.2008 19:08:00 | |
---|
Niin pointtina se, että kun soittelee sitten valetuilla niin onko se aivan sama soundi sitten ilman tulppia ja tulppien kanssa? Koska nuo ovat kuitenkin aika kallis sijoitus, mutta toisaalta ei sitä haluaisi kuuroksi tulla. Itse en oo katunut ollenkaan. Ei se nyt aivan sama ole kuin ilman tulppia, mutta kyllä sanoisin, että ero on marginaalinen. Hanki ihmeessä. Et kadu. You Can't Put Your Arms Around a Memory |
mopar 16.12.2012 21:53:46 | |
---|
Huom! Olet kirjoittamassa yli 1572 päivää vanhaan aiheeseen! Jep. Onkos tähän kuulonsuojaushommaan tullu mitään uusia kohtuuhintasia tuotteita? Vähän on ollu mielessä että pitäskö jotkut korvaplugit hommata bändisoittoon. Vähän siinä rajoilla taitaa volumetaso olla. Onko ehdotuksia?? |
Jallumiäs 16.12.2012 23:03:44 (muokattu 16.12.2012 23:04:25) | |
---|
Alpinen Music Safe Pro -korvatulpat. E: mopar |
mopar 16.12.2012 23:23:00 | |
---|
Jallumiäs: Alpinen Music Safe Pro -korvatulpat. E: No nuo ei ainakaan kalliit ole, mut taulukon mukaan vaimentavat yläpäätä enemmän ku alapäätä. Huomaako sen käytännössä? Löytyyköhän jotain vastaavia missä toi vaimennus tapahtuu tasaisemmin? |
baron 17.12.2012 13:05:22 | |
---|
mopar: No nuo ei ainakaan kalliit ole, mut taulukon mukaan vaimentavat yläpäätä enemmän ku alapäätä. Huomaako sen käytännössä? Löytyyköhän jotain vastaavia missä toi vaimennus tapahtuu tasaisemmin? http://www.elacin.fi/ You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
Räkkipeli 17.12.2012 14:00:25 | |
---|
|
baron 17.12.2012 14:39:32 | |
---|
Räkkipeli: Miksei voi olla mitään hinta osviittaa.. En tiedä mutta muistelen että mun omat maksoi joku vuosi sitten jotain parisataa. You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
mopar 17.12.2012 15:03:29 | |
---|
baron: En tiedä mutta muistelen että mun omat maksoi joku vuosi sitten jotain parisataa. Joo, kyllä noitakin kattelin. Eikös nää ole valettavat? Miten se muuten tapahtuu, ja missä? Siis se muotoon valu. Mutta onko se nyt niin että mitään välimallin tulppia ole olemassakaan. Eli joko 20€:n kuusitulpat tai sitte noin 200€:n valettavat... |
baron 17.12.2012 16:48:17 (muokattu 17.12.2012 16:48:44) | |
---|
mopar: Joo, kyllä noitakin kattelin. Eikös nää ole valettavat? Miten se muuten tapahtuu, ja missä? Siis se muotoon valu. Mutta onko se nyt niin että mitään välimallin tulppia ole olemassakaan. Eli joko 20€:n kuusitulpat tai sitte noin 200€:n valettavat... Stadissa oli joku paikka jossa ne tunki jotain ainetta korvakäytävään joka muutamassa minuutissa jähmettyi ja viikon kuluttua tuli sitten mittojen mukaan valetut suojaimet. You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
Jallumiäs 18.12.2012 01:24:54 (muokattu 18.12.2012 01:30:54) | |
---|
mopar: No nuo ei ainakaan kalliit ole, mut taulukon mukaan vaimentavat yläpäätä enemmän ku alapäätä. Huomaako sen käytännössä? Löytyyköhän jotain vastaavia missä toi vaimennus tapahtuu tasaisemmin? Mulla ei muista tulpista ole kokemusta, mutta oon kyllä näihin ollu tyytyväinen. Vaimentaa mun mielestä just sopivasti sieltä yläpäästä, sillein että just ne korvaan särkevät, pistävät äänet vaimentuu mukavasti. Ite käytän tota herkintä suodatinta, enkä noita muita tuu varmaan koskaan edes tarviimaan, vaikka soitetaan välillä todella kovalla volyymilla bändin kanssa. Hinta-laatusuhde on todellakin kohdallaan. Plussaa vielä mukana tulevasta kätevästä säilytystuubista, jonka voi laittaa vaikka avaimenperäksi. E: Tai no, onhan mulla niistä peruspeltoreista ja keltasista möllyköistä tietty kokemusta, mutta niistä nyt on turha edes keskustella, jos musiikin soittoa varten etsii kuulosuojainta. |