Antero-- 31.07.2007 18:28:59 (muokattu 31.07.2007 18:30:28) | |
---|
Mulle SRV on enemmän helvetin kova kitaristi, ja Jimi helvetin kova muusikko :) Mä en ole koskaan ymmärtänyt näiden herrojen vertailua. Hendrix oli rockin, funkin ja bluesin suuri innovaattori ja säveltäjä sekä loistelias muusikko. Vaughan oli pätevä bluesmies, joka välillä coveroi Hendrixiä (useiden muiden kitaristien tapaan). Missä se pointti on? Mielestäni esimerkiksi Miles Davisissä ja Hendrixissä on jo paljon enemmän yhteistä. Ja pointtina mulla oli siis vertailla jimpan ja srv:n sävellystaitoa :) Onko tuossa edes mitään keskusteltavaa? Antero "Tänään hän soittaa saksofonia ja huomenna hän pettää isänmaansa" |
arc 31.07.2007 23:32:19 | |
---|
Missä se pointti on? Noh tätä voi aprikoida ihan kaikesta, ihan millon vaan. Kunhan jauhettiin paskaa. Itse olen kuitenkin kirjautunut tänne jutellakseni, eivätkä sinun mielestä itsestäänselvyydet, välttämättä ole niitä kaikille. Sitäpaitsi, kyllä munmielestä SRVstä ja Henkasta yllättävän paljon yhtäläisyyttä löytyy, vaikka eri koulukuntaan kuuluvatkin. Jos ihan kitaristinakin katselee likkejä joita ne viljelee, niin aika samaa kamaa. Mutta, let's Drop it. |
Antero-- 31.07.2007 23:50:38 | |
---|
Itse olen kuitenkin kirjautunut tänne jutellakseni, eivätkä sinun mielestä itsestäänselvyydet, välttämättä ole niitä kaikille. Samoin, mutta en mielestäni pyrkinyt tukahduttamaan keskustelua, tai esittämään mielipiteitäni totuuksina. Ihmettelin vaan että miksi kaikista muusikoista ja kitaristeista juuri Vaughania verrataan Hendrixiin, vaikka itse en näe heissä paljoa yhtäläistä. Antero "Tänään hän soittaa saksofonia ja huomenna hän pettää isänmaansa" |
Hanhi 16.08.2007 00:52:54 | |
---|
Tänään tuli postista Digitechin Jimi Hendrix Experience -pedaali :) Vielä en ole ehtinyt kokeilemaan, mutta kerron sitten myöhemmin minkälainen härveli on kyseessä :) Hieman meni OT:ksi, mutta mutta. |
McNulty 16.08.2007 13:41:38 (muokattu 16.08.2007 13:50:01) | |
---|
Hendrix oli rockin, funkin ja bluesin suuri innovaattori ja säveltäjä sekä loistelias muusikko. Jimin merkittävyyttä musiikille kasvattaa vielä se, että paljolti hänen ansiostaan soittovehkeet kehittyivät siihen suuntaan kun ne nyt kehittyivät. Alkoi tulla säröpolkimia, nuppeihin enemmän tehoa ja helpommin yliajettaviksi, nauhoitustekniikka ja studiotyöskentely kitararockin parissa muuttui yms. Vaikka tokihan nauhoitusvermeistä suurempi kiitos menee Lester-nimiselle legendalle. Hendrix muutti huomattavasti asennoitumista kitaran soittamiseen ja välineisiin. Taisipa Wallin Hassekin todeta Hendrixin '67 Stadin keikan jälkeen, että puolet sen aikaisista soittajista lopetti ja toiset puolet jäi ihmettelemään, että miten hel*etissä Hendrix teki juttunsa. Oli kuulemma sen verran tyhjentävää Hendrixin soitto ja soundi. Muistaakseni jotain tuon suuntaista se Hasse aikanaan Suosikin tms. haastattelussa höpisi. http://www.youtube.com/watch?v=N-46NOmZWKA Kuva siis kotimaan keikalta, mutta musiikin soittaa Hasse Walli. Joku YLE säätö vissiinkin. Tottakai olen järjissäni - pienet äänet sanovat niin! |
J.Hollström 16.08.2007 13:49:32 (muokattu 16.08.2007 13:55:22) | |
---|
Tossa noita Hesan muisteloita, Hasse Wallilta ja muilta: http://www.rytmi.com/vanharytmi/rytmi701/701jimi1.html "...samanlailla ku Jimi Hendrix teki englantilaisille kitaristeille: se oli viisi kertaa kovempi kitaristi ku englantilaiset yhteensä, se pyyhki niillä pöytiä!" That's it, but not shit. |
J.Hollström 16.08.2007 14:02:18 | |
---|
Kuva siis kotimaan keikalta, mutta musiikin soittaa Hasse Walli. Joku YLE säätö vissiinkin. Ja vetää muuten tosi hienosti, jos näin. That's it, but not shit. |
McNulty 16.08.2007 14:15:32 | |
---|
Ja vetää muuten tosi hienosti, jos näin. Niinpä... siksipä annankin aika paljon arvoa Hassen puheille Hendrixistä. Hasse on itse kova kepittäjä ja jos hän on ollut sitä mieltä Henkan keikan jälkeen että "kamat kasaan, tää oli tässä" niin kyllä silloin Hendrix on tehnyt jotain oikein :) Tottakai olen järjissäni - pienet äänet sanovat niin! |
arc 17.08.2007 18:44:06 | |
---|
|
jhoo 24.10.2007 16:41:01 | |
---|
Mitäs biiseistä kannattaisi aloittaa Hendrixin tuotannon soittelu? Little Wing ja Purple Haze varmaan alkuun.. "Jotta voisin paremmin syödä sinut!" sanoi isoäiti ja nauroi, kunnes halkesi. |
eewo 24.10.2007 18:24:24 (muokattu 25.10.2007 17:14:28) | |
---|
Mitäs biiseistä kannattaisi aloittaa Hendrixin tuotannon soittelu? Little Wing ja Purple Haze varmaan alkuun.. Lainaa ihan reilusti vaikka kaikki Jimi Hendrix Experiencen levyt. Niillä pääset varmaan aika hyvin alkuun. Kuuntele niitä muuten sitten enemmän kuin vain kerran, sillä ainakin itselleni monet piisit aukesivat vasta useamman kuuntelukerran jälkeen. Sitten voit vaikka Youtubesta katsella livevetoja ja potea alemmuuden tunnetta kun jätkä vetelee hampaillaan paremmin kuin sinä ;) E: Oho, siinä lukikin "soittelu", ei "kuuntelu"... No kuuntele noita levyjä ja mieti mikä tuntuu kivalta. "The blues ain't about feeling better. It's about making other people feel worse." |
FensonGibder 24.10.2007 20:14:17 | |
---|
Aloita niistä mitä olet kuullut eniten - helpottaa kummasti oppimista. Pari valittua biisiä: Stone Free 51st Anniversary Hey Joe (tietysti) Foxy Lady Zen se vasta oli fixu kaveri.. ja Paavo takaisin Eduskuntaan! |
Jones323 26.10.2007 19:37:48 | |
---|
Oma arvostukseni Jimiä kohtaan nousee jatkuvasti ja biisit joita eniten tykkään soittaa ovat useimmat kaikki Henkan säveltämiä. paras kuulemani kitaristi ehdottomasti! Vähäsen vaan noissa muutamissa live-vedoissa vaivaa toi purkan syönti ja laulaminen samaan aikaan. Heikentää laulun tasoa. |
Frusci-ante 26.10.2007 20:50:26 | |
---|
Vähän off-topiciksi menee, mutta itse väittäisin että Hendrix jauho kieltään tai ilmaa suussaan. Kyllä sillä kemiaalisella lääkityksellä mitä Jimi veti alkaa pureksimaan kieltään... |
LamaAjanElvis 26.10.2007 20:53:50 | |
---|
Kyllä se purkanjauhamiselta vaikuttaa ennemmin. Olihan sillä kitarakin vähän vireen vieressä joskus livenä, mut se on pelkkää "rokerolii viddu" Andyn sanoja käyttäen. Sormet lähtee soundista. "Kippaan nakin patja keent kämiin" -Remu
"Tuossa heviä ajalta jolloin naisetkin oli vielä naisia, ja miehet naisia" -ötzi |
825107 26.10.2007 21:09:02 (muokattu 27.10.2007 13:03:47) | |
---|
Olikos Hendrixillä muuten absoluuttinen sävelkorva? Oon kuulut juttuja että olis ollu. |
Iron Horse 27.10.2007 01:52:08 (muokattu 27.10.2007 01:53:22) | |
---|
Mitäs biiseistä kannattaisi aloittaa Hendrixin tuotannon soittelu? Little Wing ja Purple Haze varmaan alkuun.. Little Wing, Purple Haze, Highway Chile, Hey Joe, Fire, Stone Free, Foxy Lady, Red House, Hear My Train A Comin'. Siinäpä varmaankin hyviä Henkan biisejä, niillä pääsee alkuun.. More is more. Blackmore.
http://www.youtube.com/watch?v=HOVK4Q4jMhg&mode=related&search= |
willie 29.10.2007 20:50:04 (muokattu 29.10.2007 20:57:36) | |
---|
Moni varmaan muistaa, kuka kuulutti 18.6.1967 Montreyssä Jimi Hendixin sisään : The Jimi Hendrix Experience.. Se oli edesmennyt Brian Jones. Mutta kuka kuulutti Fillmore Eastissa 31.12.1999 : ..The Brand New Name, The Band Of Gypsys.. ? Bassoa vuodesta 1972. |
FensonGibder 30.10.2007 21:33:37 | |
---|
Ihan vaan sivujuonteena tulee mieleen, että miten bluesista voisi sanoa muuta kuin että se on peruskamaa? Veikkaisin että voi olla suht vaikeeta bluesin rajoissa saada jotain uutta aikaan kun kaikki, siis aiwan kaikki on jo tehty 237 kertaa aikasemmin. It's 3 chords dude, how much new can someone really figure out of that? Juuremimmat äijät soittaa yhdellä soinnulla. Siitä ei voi enää parantaa.. Zen se vasta oli fixu kaveri.. ja Paavo takaisin Eduskuntaan! |
Kiksaus 31.10.2007 11:25:25 | |
---|
Moni varmaan muistaa, kuka kuulutti 18.6.1967 Montreyssä Jimi Hendixin sisään : Se oli edesmennyt Brian Jones. Mutta kuka kuulutti Fillmore Eastissa 31.12.1999 : ? Kuka? Joku iso kiho? |