![]() 10.10.2007 18:07:12 | |
---|---|
Musta ton pistejärjestelmän vois heivata hevon kuuseen, jos keksisi jonkun tsydeemin millä taustojen tekijät valitaan. Sitten tää ei kyllä olisi enää sooloSKABA, mutta jos pisteistä ja niitten antoperiaatteista pitää alkaa harrastamaan kyräilyä ja kuittailua niin pois joutaisi. Ei tässä pitäisi "voittaminen" olla pointtina, korkeintaan itsensä voittaminen uusien ja ehkä itselle haastavien taustojen päälle soitellessa. Omasta mielestäni kollegoitten kommentit ovat paljon arvokkaampia kuin pisteet, tosin niistäkin nousee joskus poru. Taidanpa omalta osaltani jatkaa epämääräistä skabataukoiluani kunnes tää myrsky vesilasissa laantuu, jos on laantuakseen. Olen kyllä sanoilla linjoilla. Ja vielä niille jotka jatkavat älistä pisteiden laskusta haluaisin sanoa, että katsokaa nyt itseänne. Kuinka lapsellinen täytyy olla, että pitää tällaisessa talkoohenkisessä harrasteessa nipottaa? Pipoa löysemmlle kiitos. Tuskin tämä kenellekkään mikään elämäntyö on kuitenkaan. Niin ja suurin osa porukkaa täällä on kuitenkin minusta ihan järkevällä asenteella... Röytäen eteenpäin. | |
![]() 10.10.2007 18:14:40 | |
Kovasti näät vaivaa savustaakses mut veke..8DDD... eikö tuu pisteitä tarpeeks? Ottaako pattiin. Mut mitäpäs tälläinen p..ka blueskitaristi näissä tekiskään. Sen sä oot noissa omissa äänten antamisissa tuonut ihan tarpeeks selvästi esille. Pirkanmaalla taitaa palaa....ja oli kenties tarkoitus paljastaa mikä on mun soolo meneillään olevassa skabassa? Taisit onnistua. Mitäpä tähän sanoo kisan tuomaristo??? Se siitä anonyymiydestä. Ei edellinen viestini ollut kuin vastine siihen kun hienosti osoitit, miten vähän kotijoukkosi näissä kisoissa sun pärjäämistäsi edistävät. Pengoin ajan kuluksi pari tapausta, jotka "hieman" tuovat asiaan toisenlaista valoa. Luultavasti joukossamme on "aloittelevia" sooloilijoita, joita harmittaa sekin, että he kenties saavat kisassa yleensä vähemmän pisteitä kuin mitä sulle "lyödään pohjalle" jo pelkkien sukulaisten toimesta. He eivät ehkä tohdi tuoda koko asiaa julki, koska mitä siitäkin nyt tulisi kun pikkunöösit rupeavat hyppimään kokeneen bluespatun silmille. Mulla ei täällä ole mitään menetettävää: menköön hyvän jätkän maine (tä, mikä?), menköön sooloskabapisteet, mutta kyllä tässä nyt silti kai saa sanoa ääneen (varsinkin kun jälkipyykkiketju on kyseessä), mitä tästä touhusta ajattelee. Ihan samalla mun toimintaa saa kritisoida - avoin foorumihan tämä on. Mulle pistidenkeruu on täysin toissijainen seikka tässä koko hiekkalaatikossa: kertoohan sen jo sekin, miten vähän velipoika, isi, äiti, mummot ja papat mua täällä toistuvasti äänestävät. Silloin kun pärjään, pärjään toivottavasti soittoni ansiosta - enkä todellakaan kaipaa pojoja niiltä, jotka mua äänestävät vain nimimerkin tai tuttavuuden takia. Toivottavasti näitä ei olekaan. Olen hyvin kiitollinen niistä sanallisista kommenteista, joita olen saanut - ne vievät asioita paljon enemmän eteenpäin kuin pelkkä pisteiden saaminen tai nollille jääminen. Ja usko pois, tympeänkään kaverin sooloa en itse jättäisi pisteittä vain siksi, että kaveri on tympeä. Soolo joko puhuttelee mua tai ei ja pisteet ropisevat ihan siltä pohjalta. Tunnustaudun vahvasti sellaiseksi kaveriksi, jota blues-pohjainen soitanta kutittelee toden teolla vasta silloin, kun siihen on osattu yhdistää jotain uutta, jotain tuoretta tai edes jotain omaa. Pelkkä pentatonisen tai bluesskaalan veivaaminen saa multa nyt ja jatkossakin yhtä paljon pisteitä kuin lautasellinen kylmää kaurapuuroa. Ja lopuksi: kuinka monta ylempää korkeakoulututkintoa tarvitaan siihen, että parin nimeltä mainitsemattoman äänestäjän tuloksien perusteella voidaan melko suurella varmuudella seuloa kisasta sun soittama soolo? Mullakaan ei ole papereita kuin lukiosta tähän mennessä ja väitän olevani vähintäänkin "jäljillä". Line6 flextonessa Small Tweed mallinnus kuulostaa aidommalta kuin putkivahvistimet aikoinaan kuulostivat. - ode_ | |
![]() 10.10.2007 18:23:11 | |
Ei edellinen viestini ollut kuin vastine siihen kun hienosti osoitit, miten vähän kotijoukkosi näissä kisoissa sun pärjäämistäsi edistävät. Pengoin ajan kuluksi pari tapausta, jotka "hieman" tuovat asiaan toisenlaista valoa. Luultavasti joukossamme on "aloittelevia" sooloilijoita, joita harmittaa sekin, että he kenties saavat kisassa yleensä vähemmän pisteitä kuin mitä sulle "lyödään pohjalle" jo pelkkien sukulaisten toimesta. He eivät ehkä tohdi tuoda koko asiaa julki, koska mitä siitäkin nyt tulisi kun pikkunöösit rupeavat hyppimään kokeneen bluespatun silmille. Mulla ei täällä ole mitään menetettävää: menköön hyvän jätkän maine (tä, mikä?), menköön sooloskabapisteet, mutta kyllä tässä nyt silti kai saa sanoa ääneen (varsinkin kun jälkipyykkiketju on kyseessä), mitä tästä touhusta ajattelee. Ihan samalla mun toimintaa saa kritisoida - avoin foorumihan tämä on. Mulle pistidenkeruu on täysin toissijainen seikka tässä koko hiekkalaatikossa: kertoohan sen jo sekin, miten vähän velipoika, isi, äiti, mummot ja papat mua täällä toistuvasti äänestävät. Silloin kun pärjään, pärjään toivottavasti soittoni ansiosta - enkä todellakaan kaipaa pojoja niiltä, jotka mua äänestävät vain nimimerkin tai tuttavuuden takia. Toivottavasti näitä ei olekaan. Olen hyvin kiitollinen niistä sanallisista kommenteista, joita olen saanut - ne vievät asioita paljon enemmän eteenpäin kuin pelkkä pisteiden saaminen tai nollille jääminen. Ja usko pois, tympeänkään kaverin sooloa en itse jättäisi pisteittä vain siksi, että kaveri on tympeä. Soolo joko puhuttelee mua tai ei ja pisteet ropisevat ihan siltä pohjalta. Tunnustaudun vahvasti sellaiseksi kaveriksi, jota blues-pohjainen soitanta kutittelee toden teolla vasta silloin, kun siihen on osattu yhdistää jotain uutta, jotain tuoretta tai edes jotain omaa. Pelkkä pentatonisen tai bluesskaalan veivaaminen saa multa nyt ja jatkossakin yhtä paljon pisteitä kuin lautasellinen kylmää kaurapuuroa. Ja lopuksi: kuinka monta ylempää korkeakoulututkintoa tarvitaan siihen, että parin nimeltä mainitsemattoman äänestäjän tuloksien perusteella voidaan melko suurella varmuudella seuloa kisasta sun soittama soolo? Mullakaan ei ole papereita kuin lukiosta tähän mennessä ja väitän olevani vähintäänkin "jäljillä". Ei siihen tarvita kuin kuuleva korvapari että kuulee mikä on kenenkin soolo. Siellähän se sunkin soolos on kuultavissa ihan selkeesti. Pitänee sitten ottaa pojalta ja vaimolta kitarat pois ja estää osallistuminen, sitäkö tässä tarkoitat. Ja toi löpinä siitä miten pisteet annat ei pidä kutiansa. Siitä on näissä skaboissa monta esimerkkiä. Aika onnistuneesti tässäkin skabassa oot blyysiä äänestellyt, vai etkö itse tunnistanut niitä blyyssooloiksi. Mut mun osalta tää jauhaminen riittää, jatka entiseen malliin vaan, hyvin sä vedät. The real danger is not in longhairs or Rock'n'roll, but in thumbsuckers. | |
![]() 10.10.2007 18:24:53 | |
Mulle pistidenkeruu on täysin toissijainen seikka tässä koko hiekkalaatikossa: kertoohan sen jo sekin, miten vähän velipoika, isi, äiti, mummot ja papat mua täällä toistuvasti äänestävät. Silloin kun pärjään, pärjään toivottavasti soittoni ansiosta - enkä todellakaan kaipaa pojoja niiltä, jotka mua äänestävät vain nimimerkin tai tuttavuuden takia. Toivottavasti näitä ei olekaan. Olen hyvin kiitollinen niistä sanallisista kommenteista, joita olen saanut - ne vievät asioita paljon enemmän eteenpäin kuin pelkkä pisteiden saaminen tai nollille jääminen. Minusta sekin kertoo osaltaan jotain, että jaksat nähdä melko paljon vaivaa tämän yhden "epäkohdan" poistamiseksi. Täällähän ei äänioikeutta ole rajoitettu mitenkään. Röytäen eteenpäin. | |
![]() 10.10.2007 18:30:53 | |
Minusta sekin kertoo osaltaan jotain, että jaksat nähdä melko paljon vaivaa tämän yhden "epäkohdan" poistamiseksi. Täällähän ei äänioikeutta ole rajoitettu mitenkään. Jep. No, sainpahan sanottavani sanottua. Nyt voin keskittyä taas olemaan hiljaa. Jatkakaa. Line6 flextonessa Small Tweed mallinnus kuulostaa aidommalta kuin putkivahvistimet aikoinaan kuulostivat. - ode_ | |
![]() 10.10.2007 18:33:37 (muokattu 10.10.2007 18:34:27) | |
Tätä asiaa on vatvottu jo ties kuinka monta kertaa: http://muusikoiden.net/keskustelu/p … sts.php?c=38&t=141605&o=480 Eiköhän kaikkien osapuolten näkemys ole jo tullut selväksi. | |
![]() 10.10.2007 18:47:47 | |
Tätä asiaa on vatvottu jo ties kuinka monta kertaa: http://muusikoiden.net/keskustelu/p … sts.php?c=38&t=141605&o=480 Eiköhän kaikkien osapuolten näkemys ole jo tullut selväksi. Tuollahan näyttää käydyn hyvinkin hyvässä hengessä aiheesta keskustelua, mihinkähän kyseinen ilmapiiri on sitten kadonnut, no eiköhän se tästä palaudu :-) Lieneekö tuolla pluusketjulla osuutta asiaan ihmisten mieliin , hmm .. Nii onkii ... | |
![]() 10.10.2007 19:59:39 | |
Olisiko paha idea jos vaikka noin joka viides skaba vedettäisiin läpi tällä anonyymijutulla. Hirveä vaiva mutta on tässä se oma viehätyksensä. Jos se hajauttaminen vaikka joka viidenteen/kymmenenteen skabaan vähän veisi pois sitä jatkuvaa säätämistä. Jos vaikka AjA tai Jucciz tai joku osaava ottaisi aina välillä hommakseen vetää tällaisen anonyymijutskan? Loput voisi mennä tavalliseen tapaan. Molempi parempi. Olisiko ideaa? http://img439.imageshack.us/img439/1020/vrjohtoptsqi7.jpg | |
![]() 11.10.2007 00:40:00 | |
hyvä jätkät!!!!!! mahti meininki täällä!!!!!! Kauas on pitkä matka........ | |
![]() 11.10.2007 00:50:46 (muokattu 11.10.2007 01:18:36) | |
Pitäkää tunkkinne... http://www.youtube.com/watch?v=xZ40kVRvcdk&mode=related&search= | |
![]() 11.10.2007 00:51:32 | |
Juccizen kannanotto oli mielestäni perusteltu... ja kiitos tuon yhden mielenkiintoisen jutun rohkeasta esille tuomisesta. Itsekin pystyn kuvittelemaan, että saattaa tuntua jostakin "aloittelijasta" vähän surkealta lähteä yrittämään mukaan kun ei saa palautetta suorituksestaan välttämättä missään vertailukelpoisessa muodossa. Raskassoutuinen tuo anonyymi kisailu on, mutta mielestäni ainoastaan järjestäjälle. En ymmärrä miten osallistuminen ja äänestäminen olisi merkittävästi raskaampaa tässä, enkä sitä miten virheiden mahdollisuus äänestäessä olisi oikeasti muka suurempi. Itsellä vähän sellaiset fiilikset että ei voisi paljon vähempää kiinnostaa tällä hetkellä nämä karkelot. | |
![]() 11.10.2007 09:49:31 | |
Se, että kilpaillaan sooloista on tietty huvittava. Siksi huumori pitää pitää mielessä. Mutta itselleni (ja tais olla WW:lle myös) parasta on ollut se, että tämä on antanut uutta inspistä koko soittamiselle. Siksi tää on ollut hauskaa ja välillä jopa tärkeää. Nuilla pisteillä ole niin väliä, mutta se sanallinen palaute on parasta, kun hyvässä hengessä mennään. Aina ei jaksa kommentoida, mutta sitten ei. Anonyymiskaba on hauska kokeilu, mutta yksi asia jää puuttumaan. Nimittäin tunnustan, että annan myös "kannustuspisteitä" ei välttämättä parhaalle, mutta sellaisille soittajille, jotka ovat esmes ylittäneet itsensä tai jonkun muun hyvän syyn perusteella (tai jos kärki on jo selvillä), koska uskon että se piste lämmittää mieltä vaikka ei tärkeintä olekaan (joku ampukoon jalkaan, mutta näin teen). Parhaimmat tietävät tasonsa ja saavat toki pisteensä myös. Eli jos mentäis kokeilun jälkeen vanhan mallin mukaan, taustan tekijä muistaa musiikin moninaisuuden ja edettäis sitä rataa. Semmosta. Hyvä soittaja soittaa vaikka saappaan varrella. | |
![]() 11.10.2007 11:13:41 (muokattu 11.10.2007 11:14:35) | |
Hyvää huomenta kaikille tasapuolisesti. Huh huh...olipa karmee uni yöllä. Herrat Ego ja Alter Ego olivat ristiretkellä, miekat tanassa, vääräuskoista blyyskansaa käännyttämässä. Oli se kyllä...huh huh...onneks se oli vaan unta.... The real danger is not in longhairs or Rock'n'roll, but in thumbsuckers. | |
![]() 11.10.2007 11:21:46 | |
Hyvää huomenta kaikille tasapuolisesti. Huh huh...olipa karmee uni yöllä. Herrat Ego ja Alter Ego olivat ristiretkellä, miekat tanassa, vääräuskoista blyyskansaa käännyttämässä. Oli se kyllä...huh huh...onneks se oli vaan unta.... Älä ota liian raskaasti. John Lee Hooker varmaankin vain tuhahtelee kaiken maailman provokaattoreille viritellessään kitaraansa tuolla pilven reunalla. | |
![]() 11.10.2007 13:16:14 | |
Ei huhhuh! Täällähän on kunnon sota menossa.. Juodaan nyt kaikki ittemme mukavaks ja koitetaan selviytyä tästä skabasta. Tänäänhän tuo jo loppuu. I know Kung Fu, Karate and 20 other dangerous words... | |
![]() 11.10.2007 14:07:44 | |
Juodaan nyt kaikki ittemme mukavaks Kannatan , hyvä idea 8) Nii onkii ... | |
![]() 11.10.2007 14:37:53 | |
Jos ette suuremmin vastusta, heitän näin "ulkopuolisena" pari kommenttia? Pari kuukautta sitten kävin kuuntelemassa sooloja ja lueskelemassa kommentteja. Tietysti ilmapiiri oli eri luokkaa, mutta ennen kaikkea taustat olivat erittäin monipuolisia. Voittajat olivat halukkaita kokeilemaan eri musatyylejä. Bluesia, Jazzia, Heviä, Fuusiota, mitä vain. Nyt skabailusta saa sellaisen vaikutelman, että tausta valitaan 100% _voittajan_ musiikkimaun perusteella. Jos voittaja on roots-mies, tausta on roots-kamaa. Omalla "mukavuusalueella" pysytään hinnalla millä hyvänsä. "Lopettakaa valittaminen...voittakaa kisa niin saatte valita taustan!" Mitäs jos näin tapahtuu? Hevimies voittaa, ja pian seuraa 20 hevitaustaa putkeen. Valitukset yksipuolisista taustoista ammutaan alas seuraavalla tavalla: "Ei toi ollu heviä, vaan 80-luvun hard rockia" "Ei se oo taustasta kiinni, vaan soittajasta" "Voittakaa skaba niin saatte valita taustan..." Käsittääkseni sooloskabaan toivottiin lisää osallistujia? Eikö olisi mukavampaa jos nämä kisat olisivat tilaisuuksia oppia uusia musatyylejä...kokeilla kaikkea uutta!? Minun mielestäni tämä olisi hyvä toimintamalli myös siksi, että kaikki pääsisivät välillä tiluttamaan "omalla" tyylillään. Ulkopuolinen (lue: potentiaalinen osallistuja) saa helposti sellaisen kuvan että Team Roots johtaa 10-0 ja yrittää tukkia punaviivan niin etteivät Team Jazz & Team Hevi saa kotikenttäetua seuraavaan peliin. Luultavasti tämä ei ole totta, mutta eikö olisi hauskempaa pelata säännöillä tyyliin "kokeile sä mun luistimia, niin mä kokeilen sun luistimia...ihan sama kuka voittaa!". Tällaiseen kisaan minä haluaisin osallistua! Jos ei menisi pupu pöksyyn aina kun kuuntelee teitin sooloja :-) "I am like a cross between Hendrix and Mozart...only better!" - Siggi Björnstrupp | |
![]() 11.10.2007 14:41:50 | |
Jos ette suuremmin vastusta, heitän näin "ulkopuolisena" pari kommenttia? ... Tällaiseen kisaan minä haluaisin osallistua! Jos ei menisi pupu pöksyyn aina kun kuuntelee teitin sooloja :-) Asiaa! Olen kanssasi täysin samaa mieltä. Toivottavasti muutkin ovat. Kehä kolmosen ulkopuolella kilpaillaan siitä kenellä on vittumaisin työpaikka ja rumin eukko. | |
![]() 11.10.2007 14:58:09 | |
Minä ainakin toivoisin vieläkin erilaisempia tyylilajeja mukaan. Valitettavasti blueshenkisyys on sen verran vahva, ettei ainakaan hevin puolelle siirrytä helposti. Jos ikinä sattuisi sellainen ihme että voittaisin yhden skaban, laittaisin ehdottomasti erityylisen taustan. Eihän bluesissa mitään vikaa ole. Olen sitäkin soitellut jo toistakymmentä vuotta, mutta nykyisin olen pyrkinyt soittamaan/opettelemaan muitakin tyylejä. Sooloilussa yleensä menee väkisinkin bluesin puolelle, mutta mielestäni tässä skabassa vedin aika hyvin eri tyyliin kuin normaalisti. Muut eivät ole näyttäneet huomaavan sitä, ainakaan kommenttien perusteella. Jos taustoihin halutaan radikaaleja muutoksia, ei muuta kuin skabaan mukaan esim. parikymmentä hevijannua, jotka äänestävät jonkun uuden osallistujan voittajaksi. Muuten mennään jatkossakin roots-, balladi- ja rockosastolla, luulisin. Kivaa on joka tapauksessa osallistua näihin skaboihin silloin kun ehtii. Linkit rakennuskuviini: http://img335.imageshack.us/gal.php?g=reunalistapetsitoinenkulma9zj.jpg
ja http://www.mikseri.net/users/kuvat.php?id=110922 | |
![]() 11.10.2007 15:04:10 (muokattu 11.10.2007 15:05:09) | |
taustan tekijä arpomalla... ja skaba skabaamalla... :)) Tumman jäljen jos tuoppini pöytään tuo, tuoppi uusi jo ehkäpä kirkkaan luo... | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)