Aihe: Suomalaiskitaristit
1 2 3 4 5 6 7 8 9 1015 16 17 18 19
Kitarajeesus
17.12.2004 20:23:45
Kyllä sen on melkeinpä pakko olla se, pitäis vaan se Soundi jostain löytää niin voisi kopioida koko jutun tänne(ei ollut kovin pitkä, mutta erittäin kattava) eli koitan etsiä sen tässä lähipäivinä. Missäköhän noista bändikursseista ilmoitetaan tarkemmin? Rupesi meinaan tosissaan kiinnostamaan.

Kyllä minullekin Soundi tulee ja kun tarkemmin ajattelen niin joku hämärä muistikuva mulla tuosta jutusta on. Eiköhän tuo joka tapauksessa sama bändi ole. Marzin laulamisestakin olin todella positiivisesti yllättynyt. Aikaisemmin kun oli kuullut vain niitä JHS-shown ja UMO jazz orchestran pelleilyölinöitä niin oletin että ei kai se mitään oikeasti osaa laulaa,mutta olin väärässä. Ja musiikista siis vielä sen verran että vaikka yli puolet setistä vetivät loistavia Jimi Hendrix-covereita ja jazzia niin omat biisit olivatkin sitten jotain aivan muuta. Delay-efekti oli ahkerassa käytössä ja melkoista häröilyä se oli kaikin puolin. Sooloja ei ollut juuri ollenkaan ja muutenkin se oli jotain ihan muuta kuin odotin. Hyvää matskua tietysti silti kun tuon tason ammattilaiset oli asialla.

Noista kursseista ei tosiaan ole mitään tietoa, mutta yleensä ne ovat miltei ilmaisia, about 20€ kolmen päivän opetuksesta+konsertit,luennot yms. Järjestetään varmaan joidenkin isompien tapahtumien yhteydessä ja siksi ne on suhteellisen halpoja. En osaa enempää auttaa.

On tainnut mennä meillä vähän off-topiciksi :)
Musiikki on elämä.
Brian May jr.
18.12.2004 22:45:37
On tainnut mennä meillä vähän off-topiciksi :)

Pff :P no, tähän on hyvä lopettaa. Thanks anyway, koitan jostain löytää tietoja noista kursseista.
Tyylitaju nopeuden edelle! Ja se on tosi!
PJS
19.12.2004 14:01:04

Seuraavat kitaraheerokset ovat saaneet paikkansalistalla samasa syystä: heidän soittonsa on omaperäistä, tunnistettavaa ja tyylikästä.

1.Esa Pullianen
2.Jukka Orma
3.Albert Järvinen
Ihmisten kannattaisi kaikkien melkein kuolla joka vuosi, vähintään kerran. Maailma olisi inhimillisempi paikka elää.
shonghila ska
20.12.2004 15:58:33
Tuomas Väinölä
Tuomo Dahlblom
Marzi
Montte
20.12.2004 20:08:58
Onko tämä "nuori kitarataituri" kovinkin lyhyt? Jos on, olen minäkin hänet nähnyt. :D
Vain Stratocasterilla On Merkitystä.....
aniks
01.01.2005 21:46:42
Esa Pulliainen
Andy McCoy
Albert Järvinen
kuunnelkaa rokkia se kannattaa
basisti89
02.01.2005 01:13:12
NRO 1 mun mielest albert järvinen on kovin sana kitaristien keskuudessa.siitä on otettu idoleita ja sun muuta

NRO 2 Jukka orma on vähän nii ku allu mut läheltä liippaa

NRO 3 Heikki Silvenoinen on kans mun mieleee se osaaa yhdistäää huumorin,taidot ja bluesin mitä muuta hyvään musaan tarttee
kimmo
Humma
02.01.2005 01:23:20
Costello Hautamäki
Timo Nikki
Alexi Laiho
Ootteko miettiny miks tummaihoset on niin hyviä juoksukilpailuissa ja miks valkoihoset ammunnassa...
-HaTe-
02.01.2005 01:45:48
Alexi Laiho
Roope Latvala
Herra Rapu
Futurebre
02.01.2005 16:53:54

latvala-valovirta-laiho-juhani&tuomas

Komppaan.
AND THEN THERE WERE NONE!
...And Justice For All
04.01.2005 19:36:05
1. Albert Järvinen
2. Jukka Orma
3. Andy McCoy
Take a look to the sky just before you die, it is the last time you will
BeeKoo
04.01.2005 20:29:30 (muokattu 04.01.2005 20:30:17)
Suuret suomalaiset:

A. Pande
X. Speed=emotion=fat=fitness-heebot
2. Jucciz
Schnowotski
05.01.2005 15:55:59
Ne _oikeasti_ suurimmat on mainittu jo usein, joten laitan tähän omaa mielipidettäni.

Taidan olla ainoa, joka ihannoi huonoja soittajia. No, menköön:
Timo Rautiainen
Kaarle Viikate
Janne Halmkrona
Aki Yriänä (beisiähän se veivaa, mutta kitara se bassokitarakin on. Ja se on henkisesti enemmän kitaristi.)

Syynä valintoihin on muun muassa heidän: sävellyksensä, asenteensa, ulkonäkönsä ja mielensä.
Tekniikka on minulle täysin toisarvoinen asia (minkä soittoani kuulleet varmaan huomaavat).
Jos katsoo silmiin tietää mitä se merkitsee. Mutta mitä tarkoittaa niskaan tuijottaminen?
Rakastitko minua kun katsoit minua silmiin, kun pidit minua kädestä, kun tulit puhumaan minulle? - elämä yksin ei ole vaikeaa, mutta elämä ilman sinua...
Metallica mies
07.01.2005 15:37:14
Albert Järvinen, Latvala, Laiho, Silvennoinen, Emppu Vuorinen..nää tuli nyt ensimmäisenä mieleen.
saunan takana on kyyvesi.
WildChild89
07.01.2005 22:11:51
Tietenki Laiho, Latvala ja Emppu Vuorinen.
I was the one who survived lake Bodom
StJerky
25.02.2005 13:34:32
Petteri Salminen, Dave Lindholm ja Petri Walli.

(ja sitten Pekka Rechardt, Jukka Tolonen, Arwo Mikkonen jne...)
Twilightning I..I
25.02.2005 13:50:30
totta helvetissä 1. ville vallenius 2.sartanen 3. aleksi laiho!

1. ville valenius soittaa mahtavassa Twilightningissa sekä todella hyvä kitaristi!

2. sama pätee sartaseen soittaa myös samassa bänissä..

3. tilutus aivan uskomaton kuin myös valleniuksella/sartasella ja hän on vielä kitaristi, laulaja..
viltsu-79
25.02.2005 16:50:05
Roope tietysti
Kuula Utriainen ja vaikka Petri Walli
Antakaahan tytöt ja pojat sen metallin (ja kaljan)virrata, niin teillä ei ole mitään hätää!
Hevi!
26.02.2005 13:09:32 (muokattu 26.02.2005 13:10:26)

Albert Järvinen, helvetin hyvän kuuloisia sooloja ilman mitään suklaamuna tilutusta. Ja helvetin hyvä improvisoimaan (jos "huhut" get onista pitävät paikkansa) ja hyviä/yksinkertaisia riffejä. Lyhennettynä: Helvetin hyvän kuuloista musiikkia ilman tilutusta sun muita ihme härveleitä :)

Alexi/roope, suomen tilulähettiläät. Ei tarvitse sanoa muuta :)

Ja tämän laitan lähinnä vitsinä: Timo Tolkki, suomen Yngwie :)

Ja sitten voisi lisätä vielä ne tilulandin jäbät tänne :)

EDIT PERKELE: Melkein unohdin heikki silvennoisen. :D

Eikö Tolkki muka oo hyvä? ;)

ainaki säveltää, jos ei sitten soittamaan... Stratovarius on ihan kurko ;)
Up The Irons
Hevi!
26.02.2005 13:09:56

Tietenki Laiho, Latvala ja Emppu Vuorinen.

Emppu rocks ;)
Up The Irons
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)