![]() 23.02.2011 22:36:08 | |
---|---|
Vladi: Hassua, meikäläistä se ei koskaan haitannu vaikka oon yleensä kunnon enkkupuristi. Nykyinen Olzoni taas lausuu varsin mainiosti. Ei kauheasti tule Nightwishia kuunneltua, mutta itse tykkään Olzonin laulusta Turusta enemmän muutenkin kuin vain lausumisen osalta. Turusen ääni oli vain melko persoonaton omaan makuun. Interviewer: "So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?"
Frank Zappa: "You have a wooden leg. Does that make you a table?" | |
![]() 23.02.2011 22:48:14 | |
Kampela77: Ei kauheasti tule Nightwishia kuunneltua, mutta itse tykkään Olzonin laulusta Turusta enemmän muutenkin kuin vain lausumisen osalta. Turusen ääni oli vain melko persoonaton omaan makuun. Kuka mitenkin. Itse odotan mielenkiinnolla uutta levyä. Edellinen levy oli sävelletty ennenku Olzon edes liittyi bändiin. Nyt Holopaisella luulis olevan Olzonin heikkouden ja vahvuudet tiedossa ja on osannut tehdä kappaleita sen mukaan. Kuullut pienet pätkät on vaikuttanu todella hyvältä. | |
![]() 26.02.2011 22:03:05 | |
Vladi: Hassua, meikäläistä se ei koskaan haitannu vaikka oon yleensä kunnon enkkupuristi. Nykyinen Olzoni taas lausuu varsin mainiosti. Mää oon aika enkkupuristi ite, mitä lausumiseen tulee. Olzon on ihan hyvä, ei huippu, mutta aivan hyvä kuitenkin. Keskimäärin ruotsalaisten englannin lausuminen on kuitenkin valovuosia härmäläisiä edellä. Aika moni suomalainen englanniksi laulava bändi särähtää juuri englannin kielen lausumisen takia pahasti allekirjoittaneen korvaan. Turusen englanti ainakin alkupään tuotannolla oli lähinnä karmivaa. Ehkä se levytysbudjettien kasvaessa hieman parani, kun jollakulla ulkopuolisella korvalla oli aikaa paneutua lausumisen osumatarkkuuteen. Emppupuristi en oo. Varmaan kaveri on kuitenkin ihan hyvä soittaja nimenomaan bändiin, koska ei tunnu nauttivan mitenkään erityisen suurta kitarasankarin statusta palstoilla, mikä on mun mielestä pelkästään hyvä juttu. Emppu lienee siispä kelpo bändisoittaja ja hoitaa homman varmasti ja tyylikkäästi kotiin. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! | |
![]() 27.02.2011 11:20:50 | |
Kampela77: Ei kauheasti tule Nightwishia kuunneltua, mutta itse tykkään Olzonin laulusta Turusta enemmän muutenkin kuin vain lausumisen osalta. Turusen ääni oli vain melko persoonaton omaan makuun. Mulla taas rupesi nimenomaan tuo Olzonin laulu tökkiin itellä. Jotenkin sillä vaan minusta uupuu voimaa äänestä. Emmää tiiä... Sävellykset on kyllä tietenkin kehittyneet The Carpentereista sun muista. ;) Kuka mitenkin. Itse odotan mielenkiinnolla uutta levyä. Edellinen levy oli sävelletty ennenku Olzon edes liittyi bändiin. Nyt Holopaisella luulis olevan Olzonin heikkouden ja vahvuudet tiedossa ja on osannut tehdä kappaleita sen mukaan. Kuullut pienet pätkät on vaikuttanu todella hyvältä. Tuo on kyllä totta. Saa nähdä minkälaisen pläjäyksen kevhittelevät sieltä. Mielenkiinnolla oottelen kans. :) | |
![]() 27.02.2011 11:42:24 (muokattu 27.02.2011 11:44:11) | |
Vaikka Turunen lauloi englantia vähän miten sattui, hän oli ikävä kyllä silti ainoa asia, joka teki NW:stä edes jossakin määrin kiinnostavan bändin. | |
![]() 27.02.2011 12:54:54 (muokattu 27.02.2011 12:57:08) | |
antnis: hän oli ikävä kyllä silti ainoa asia, joka teki NW:stä edes jossakin määrin kiinnostavan bändin. Niinpä, olihan se nyt selkeesti paremman näkönen kuin tää nykyinen ;) "The left hand steers and the right hand is the gas - If you can't steer, you shouldn't press the gas" -Paul Gilbert
Instrumentaalikitarointia | |
![]() 28.02.2011 16:11:31 | |
Mun mielestä taas Olzon on paljon nätimpi kuin Turunen, vaikkakin on vanhempi. Vaan eipä tuo ikää kato. Mutta asiaan, mun mielestä Emppuhan on vallan mainio. Vaikka menestystä on tullut ja varmasti mukava saldo pankkitilillekin kertynyt, niin ei silti vaikuttais olevan turhia nesteitä hatussa. Ei yritä nostaa itseään esille eikä vedä mitään "kattokaa mitä mä osaan" -tyylillä, vaan kitarointi palvelee aina biisiä. Hieno bändikitaristi! Uutta levyä odotellessa... V*ttu se on ihan hyvä, ei tarvii aina valittaa! | |
![]() 28.02.2011 16:24:10 | |
Kuka hän on, sitä mieltä mä oon :D | |
![]() 04.03.2011 18:10:24 (muokattu 04.03.2011 18:12:22) | |
Emppu Vuorinen on olennainen osa Nightwishiä, eikä missään suhteessa ole minkäänlainen jarrumies tai heikko lenkki. Ammattimies. Olzonista sen sijaan en diggaa, en yhtään. Tämä korkeintaan keskinkertainen poppilaulaja ei tuo Nigthwishiin yhtään mitään positiivista, päinvastoin. Omalta osaltani olen äänestänyt lompakollani = yhtään Olzonin ajan levyä en ole ostanut, enkä osta. sum ergo cogito | |
![]() 04.03.2011 18:18:31 | |
Jucciz: Keskimäärin ruotsalaisten englannin lausuminen on kuitenkin valovuosia härmäläisiä edellä. Äläpä Jucciz höpötä. Svenskithän "laulavat", toisin kuin enkut ja me mörököllisuomalaiset. Mieluummin härmäläinen tankeroenkku kuin skoonen laulaminen. Usko pois, näin ajattelee aika moni muukin kuin minä. Emppupuristi en oo. Varmaan kaveri on kuitenkin ihan hyvä soittaja nimenomaan bändiin, koska ei tunnu nauttivan mitenkään erityisen suurta kitarasankarin statusta palstoilla, mikä on mun mielestä pelkästään hyvä juttu. Emppu lienee siispä kelpo bändisoittaja ja hoitaa homman varmasti ja tyylikkäästi kotiin. Kyllä, nyt olemme samaa mieltä. Emppu on tehnyt ja tekee bändissä sen, mikä hänelle tehtäväksi on annettu. Hyvä joukkuepelaaja siis. sum ergo cogito | |
![]() 04.03.2011 18:29:00 | |
akuankkakomppi: Äläpä Jucciz höpötä. Svenskithän "laulavat", toisin kuin enkut ja me mörököllisuomalaiset. Mieluummin härmäläinen tankeroenkku kuin skoonen laulaminen. Usko pois, näin ajattelee aika moni muukin kuin minä. Onhan tämä sarkasmia? =) "Teenage angst has paid off well, now Im bored and old" | |
![]() 04.03.2011 21:11:01 | |
akuankkakomppi: Tämä korkeintaan keskinkertainen poppilaulaja ei tuo Nigthwishiin yhtään mitään positiivista, päinvastoin. Minusta Anettella on kiva lauluääni, sellainen pirteä ja keijumainen. Sopii huomattavasti paremmin Nightwishiin ja heviin kuin päälleliimattu oopperadiiva. | |
![]() 05.03.2011 05:18:30 | |
kyl Tarjan aikanen oli vaan jotenkin paljon mielenkiintosempaa NWtä, eikä sil oo mulle paljon väliä miten paskasti kukakin sitä enkkua lausuu. E Vuorisel kyl hienoi kitarakuvioi joissain biisein tosin en tiedä kuinka paljon se ite niihin on vaikuttanut | |
![]() 05.03.2011 10:54:34 | |
akuankkakomppi: Äläpä Jucciz höpötä. Svenskithän "laulavat", toisin kuin enkut ja me mörököllisuomalaiset. Mieluummin härmäläinen tankeroenkku kuin skoonen laulaminen. Usko pois, näin ajattelee aika moni muukin kuin minä. Just jouduin todistamaan jälleen kerran kun automatkalla radiosta pölähti: "AI VIS FOO DIS NAIT TAIM TYLLÄÄÄÄÄÄÄST FOORÖ LAIFTAIM". Oon pakotettu oleman eri mieltä kanssasi. Sen sijaan yllätyin positiivisesti kun erään englanninkielisen biisin päätteeksi juontaja kertoi, että kyseessä oli Hanna Pakarinen. Kyllä täälläkin maassa osataan lausua englantia, vaikkakin perin harvoin. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! | |
![]() 05.03.2011 11:11:37 | |
Jucciz: Just jouduin todistamaan jälleen kerran kun automatkalla radiosta pölähti: "AI VIS FOO DIS NAIT TAIM TYLLÄÄÄÄÄÄÄST FOORÖ LAIFTAIM". Oon pakotettu oleman eri mieltä kanssasi. Sen sijaan yllätyin positiivisesti kun erään englanninkielisen biisin päätteeksi juontaja kertoi, että kyseessä oli Hanna Pakarinen. Kyllä täälläkin maassa osataan lausua englantia, vaikkakin perin harvoin. Jos aletaan oikeasti huonoja lausujia hakemaan, niin Sonata Arctican Tony Kakon lausuminen on jotain niin hirveää ensimmäisillä levyillä. Vuosien saatossa lausunta on parantunut jonkun verran, mutta ei se silti mitään hyvää ole. Sama homma Timo Kotipellon suhteen. Hyviä lausujia tuolta hevipuolelta löytyy onneks myös, esimerkkinä Marco Hietala, J-P Leppäluoto jne jne. Viime viikkoina tullut kuunneltua NW:tä taas enemmän. Onse Emppu vaan hyvä. | |
![]() 05.03.2011 11:21:10 | |
Krice: Minusta Anettella on kiva lauluääni, sellainen pirteä ja keijumainen. Sopii huomattavasti paremmin Nightwishiin ja heviin kuin päälleliimattu oopperadiiva. Word! Ei mul ny mitään varsinaisesti Tarjaa vastaan ollu, mut ku on kuunnellu aikansa tota "uutta" levyä ja sit pistää jonku vanhan raidan pyöriin, niin tulee sellaset puistatukset. Mitä Emppuun tulee, niin sellasen perusvarman soittelijan kuvan oon saanu. Sooloja ei liikaa soittele, eli vois olla enemmänki. Enemmän vetää vaan tiukkaa komppia, mikä ei tietenkään ole huono asia itessään. Mitä Nightwishiin tulee, niin helvetti että kestää se levyn tekeminen. Ens vuonnako sen pitäis ilmestyä? Edellinen tuli 2007 ja siitäki alettiin soitella sinkkua puolta vuotta aikasemmin. Kyllä ne aikansa ottavat. Ei tule enää silleen niinku ennenvanhaan bändeillä, että levy tai jopa kaksiki vuodessa. Bloggailua englanniksi musiikillisista aiheista: The Musician Experience | |
![]() 05.03.2011 11:28:04 | |
Vladi: Jos aletaan oikeasti huonoja lausujia hakemaan, niin Sonata Arctican Tony Kakon lausuminen on jotain niin hirveää ensimmäisillä levyillä. Vuosien saatossa lausunta on parantunut jonkun verran, mutta ei se silti mitään hyvää ole. Sama homma Timo Kotipellon suhteen. joo, Kakko on ehkä näist kikkeli-ikoneist se kaikkein ärsyttävin lausuja. Tarja siinä mieles vähemmän kun se laulutyyli on eri eikä tollases klassises laulus muutenkaan välttämättä aina oo se lausuminen ihan samanlaista kuin puheessa | |
![]() 05.03.2011 12:23:00 | |
Ianuarius: Mitä Nightwishiin tulee, niin helvetti että kestää se levyn tekeminen. Ens vuonnako sen pitäis ilmestyä? Edellinen tuli 2007 ja siitäki alettiin soitella sinkkua puolta vuotta aikasemmin. Kyllä ne aikansa ottavat. Ei tule enää silleen niinku ennenvanhaan bändeillä, että levy tai jopa kaksiki vuodessa. Et sitten ajatellu, että Nightwishin musiikin säveltämiseen ja sovittamiseen saattaa mennä hitusen pidempi aika kuin perus nelisointurock-levyllä? Siihen päälle vielä orkestraatioiden sovittaminen, äänittäminen ja sen jälkeen miksaajalle hemmetinmoinen työmäärä. Siihen vielä kiertueet, bändiläisten muut kuviot ja jopa mahdollisesti hieman vapaa-aikaa... Äkkiäkös siitä kertyy aikaa. Mielestäni hyvää kannattaa odottaa. Ainakin itseni kohdalla odotus on palkittu joka ikinen kerta. :) | |
![]() 05.03.2011 14:38:23 (muokattu 05.03.2011 14:41:20) | |
Vladi: Et sitten ajatellu, että Nightwishin musiikin säveltämiseen ja sovittamiseen saattaa mennä hitusen pidempi aika kuin perus nelisointurock-levyllä? Siihen päälle vielä orkestraatioiden sovittaminen, äänittäminen ja sen jälkeen miksaajalle hemmetinmoinen työmäärä. Ei selitä mielestäni mitään. Jos on hidas säveltään, niin on hidas säveltään. Mutta se selittyy sillä, että on HIDAS. ;) Siihen vielä kiertueet, bändiläisten muut kuviot ja jopa mahdollisesti hieman vapaa-aikaa... Äkkiäkös siitä kertyy aikaa.) Nämä muuttujat tietenki vaihtelee kaikilla bändeillä. Jos teet 3 vuoden kiertueen, niin ei kait siinä oo aikaa studiossa pyöriä. Mut en mä ny voi varsinaisesti väittää, etteikö esim. Iron Maiden ois 80-luvulla keikkaillu paljoa. Silti 80-luvun aikana tuli niiltä 7 albumia. Nightwishin tahdilla samassa ajassa tulis 2 tai max 3. EDIT: Enkä mä tiedä "kannattaako" sitä hyvää odottaa. En mä varsinaisesti odottamalla odota sitä levyä kalenteri kädessä, että kohta se tulee. Olen iloinen sitten kun se tulee ja varmasti ainaki osasta biiseistä tykkäänkin. Hitaita nyt vaan on PAKKO odottaa. :) Bloggailua englanniksi musiikillisista aiheista: The Musician Experience | |
![]() 05.03.2011 15:07:45 | |
Ianuarius: Ei selitä mielestäni mitään. Jos on hidas säveltään, niin on hidas säveltään. Mutta se selittyy sillä, että on HIDAS. ;) Nämä muuttujat tietenki vaihtelee kaikilla bändeillä. Jos teet 3 vuoden kiertueen, niin ei kait siinä oo aikaa studiossa pyöriä. Mut en mä ny voi varsinaisesti väittää, etteikö esim. Iron Maiden ois 80-luvulla keikkaillu paljoa. Silti 80-luvun aikana tuli niiltä 7 albumia. Nightwishin tahdilla samassa ajassa tulis 2 tai max 3. EDIT: Enkä mä tiedä "kannattaako" sitä hyvää odottaa. En mä varsinaisesti odottamalla odota sitä levyä kalenteri kädessä, että kohta se tulee. Olen iloinen sitten kun se tulee ja varmasti ainaki osasta biiseistä tykkäänkin. Hitaita nyt vaan on PAKKO odottaa. :) Herra on hyvä ja säveltää, sovittaa ja äänittää nopeammassa tahdissa vastaavanlaisen albumin. Vaikka Yövissyn levyt tulee hitaampaan tahtiin, niin eipä taida kyseisellä bändillä olla ainoatakaan levyä, jota pidettäisiin yleisesti huonona. Samaa ei mielestäni pysty sanomaan Iron Maidenista, vaikka pidän itsekin bändistä ja ovat mielestäni ehdottomasti ansainneet suosionsa ja maineensa. Ovat vaan tehneet aika epätasaista jälkeä vuosien saatossa. Siinäpä muuten pohdintaa säveltämisen kannalta: Jos biisejä säveltää vuoden-kolmen verran ja koko tänä aikana ne kuulostaa vieläkin siltä, että ne viitsii levyttää, niin silloin on yleensä tehnyt jotain oikein. Tämä tietty vaatii itsekriittisyyttä ja taitoa rikkoa omia "täydellisiä" sävellyksiään pohtien, josko niissä olisi kuitenkin vielä paranneltavaa. Jotenkin hassua valittaa hitaudesta. Jos sulla olis tuollainen bändi, kiertueet, muut projektit, bändiläisten perheet ja haluaisit pitää joskus myös lomaa, niin mielestäni ihan normaali sävellysaika. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)