Teräskieli 18.06.2007 11:51:35 (muokattu 18.06.2007 12:14:27) | |
---|
Mikä on se ihan über-linja? Kuin nopeesti pitää vetää? Totta puhuen mua on viimeaikoina enemmän kiinnostanu säveltäminen kuin tilutreenin vetäminen, joskus vuos sitten treenasin kyllä jotain 4h päivässä skaaloja metronomin kaa edestakasin:D Ei oikeen innosta enää. Mutta voishan sitä testata että miten nopeesti sitten menee kun oikeen runkkii. Niin ja kyllä munkin mielestä Farrerrin suurin ongelma on lähes täydellinen tyylitajuttomuus:D |
anssopikasso 18.06.2007 12:25:59 (muokattu 18.06.2007 12:26:43) | |
---|
Tupla. :( Paviaanit runkkaa ja rallattaa! |
anssopikasso 18.06.2007 12:26:08 | |
---|
Paviaanit runkkaa ja rallattaa! |
Iron Horse 19.06.2007 15:42:49 | |
---|
The boys aren't back in town -R.I.P. Phil Lynott |
Ambitus 19.06.2007 16:17:47 | |
---|
Mikä on se ihan über-linja? Kuin nopeesti pitää vetää? Totta puhuen mua on viimeaikoina enemmän kiinnostanu säveltäminen kuin tilutreenin vetäminen, joskus vuos sitten treenasin kyllä jotain 4h päivässä skaaloja metronomin kaa edestakasin:D Ei oikeen innosta enää. Mutta voishan sitä testata että miten nopeesti sitten menee kun oikeen runkkii. Niin ja kyllä munkin mielestä Farrerrin suurin ongelma on lähes täydellinen tyylitajuttomuus:D Mjaa...taasko yhdistetään skaalojen sahaaminen ja tilutus yhdeksi ja samaksi asiaksi!?! Onko tilutreeni pelkästään skaaloja ja 1234-treenejä? Mä en oikein sulata tota ajatustyyliä. Toisaalta ymmärrän kyllä miksi nuo kaksi täysin eri asiaa niin helposti yhdistetään toisiinsa;D Miksi soittaa hitaasti kun voi myös soittaa nopeasti? |
Sutela 19.06.2007 21:25:07 | |
---|
Onko tilutreeni pelkästään skaaloja ja 1234-treenejä? Ei todellakaan. Mielestäni näin sanoo vain tilutukseen tutustumattomat. |
Teräskieli 21.06.2007 00:20:30 (muokattu 21.06.2007 00:34:00) | |
---|
Siis en mäkään väitä että tilutus on pelkkää skaalojen sahausta. Ei toki. Mutta siis tekniikan harjoitteluun skaalat on periaatteessa paras juttu. Enkä mä oo ikinä treenannu 1234 -harjotuksilla, kun jotkut sano joskus ettei niistä oo mitään kunnollista hyötyä(tiedä sitten onko, hyvin olen pärjännyt ilmankin.) Ja itelle sana tilutus tarkottaa nopeeta soittoa, oli sitten tappingia, sweeppejä, pelkkiä hammer oneja ja pull-offeja peräkkäin tai yhdistelmää kaikesta mahdollisesta. Skaaloista puhuin vain siksi että sillon treenasin niitä paljon vaan tekniikkan (lue: nopeuden) takia. EDIT: niin ja john titorille, kuinka nopee on sitä über-linjaa? |
Jzci 21.06.2007 02:33:18 | |
---|
EDIT: niin ja john titorille, kuinka nopee on sitä über-linjaa? Se oli kyllä että über-hiljaa? |
JS 21.06.2007 11:52:22 | |
---|
Siis en mäkään väitä että tilutus on pelkkää skaalojen sahausta. Ei toki. Mutta siis tekniikan harjoitteluun skaalat on periaatteessa paras juttu. Tekniikan harjoitteluun tekniikan harjoittelu on käytännössä paras juttu. Skaalat voivat liittyä tai olla liittymättä asiaan. Enkä mä oo ikinä treenannu 1234 -harjotuksilla, kun jotkut sano joskus ettei niistä oo mitään kunnollista hyötyä(tiedä sitten onko, hyvin olen pärjännyt ilmankin.) Niiden hyödyllisyys on ihan kiinni siitä, miten niitä treenaa. Do you the Devil's work
>-)))> #20 - Hevijuntti #313 "hevi on junttimusaa!!! junteista ei ole idolsiksi!!!" "No Commands!!!" |
Ylilordi 23.06.2007 17:25:00 | |
---|
Tekniikan harjoitteluun tekniikan harjoittelu on käytännössä paras juttu. Skaalat voivat liittyä tai olla liittymättä asiaan.
Niiden hyödyllisyys on ihan kiinni siitä, miten niitä treenaa. 1234-reenistä ei sinänsä niin paljoa hyötyä minulle ole, mutta hyvin usein tulee vaikkapa tv:tä katsellessa sahattua akustisella jotain tekniikkatreeniä. Kyllä siinä näpit ja tarkkuus kehittyy vaikka ei pahemmin soittoon keskitykkään. Kotiväki ei kylläkään tykkää "For never was a story of more woe
Than this of Victoria and her Julian" |
Abysmal 23.06.2007 19:07:46 (muokattu 23.06.2007 19:09:07) | |
---|
En ole lukenut koko ketjua läpi, joten kysymykseeni on saatettu antaa jo vastauskin, mutta esitän sen nyt kuitenkin. Eli, olen soitellut paljolti bluespohjaisia sooloja/improja ja niiden avulla olen saanut soittooni mukavan letkeyden ja vaivattomuuden. Ongelmana kuitenkin on, että soittoni on paikon varsin epävarmaa ja etenkin nopeissa ja hankalissa kohdissa tämä näkyy kiusallisesti. Ymmärtääkseni tekniikkatreeni on tähän ongelmaan oiva ratkaisu, mutta mitä tämä tekniikkatreeni oikeastaan on? Monessa kohtaa tätä ketjua on mainittu tuo sana, mutta sitä ei kuitenkaan sen kummemmin ole selitelty. Tässä siis se kysymys johon haen vastausta, eli jos mainitsisitte joitakin hyviä tekniikkaharkkoja, jotka korjaisivat nimenomaan tuota tekniikkapuolta. Mikään nopeudenharjoittaminen ei mua erityisemmin enää kiinnosta, enkä välttämättä mielettömästä tilutuksesta perustakkaan, vaan nyt täytyisi saada tarkempaa otetta noihin hankaliin sormituksiin ja niiden soittamiseen puhtaasti. Hieman kummallisesti tuli selityttyä tämäkin asia, mutta toivotaan nyt, että edes joku ymmärtää. |
Kasperi Tervonen 23.06.2007 19:24:11 (muokattu 23.06.2007 19:30:41) | |
---|
Mikään nopeudenharjoittaminen ei mua erityisemmin enää kiinnosta, enkä välttämättä mielettömästä tilutuksesta perustakkaan, vaan nyt täytyisi saada tarkempaa otetta noihin hankaliin sormituksiin ja niiden soittamiseen puhtaasti. Mä uskoisin tuon olevan niinkin yksinkertaista, että lasket sitä tempoa kunnes ne hankalat sormitukset alkavat toimia tarkasti ja puhtaasti. Sitten alat vaan pikkuhiljaa taas nostamaan sitä tempoa, ja vahdit samalla että kaikki menee niinkuin pitääkin. Metronomi on aika hyvä apuväline jos kärsivällisyys riittää soittaa sen nakutuksen mukana soittamiseen. E: Mun oma tekniikkahan on aivan hanurista, mutta anyways tuota samaa ne kaikki virtuoositkin hokevat. Oh, you ironic pop-rock fuck. Don't you fuck with METAL |
SomethingWild 23.06.2007 20:00:11 | |
---|
1234-reenistä ei sinänsä niin paljoa hyötyä minulle ole, mutta hyvin usein tulee vaikkapa tv:tä katsellessa sahattua akustisella jotain tekniikkatreeniä. Kyllä siinä näpit ja tarkkuus kehittyy vaikka ei pahemmin soittoon keskitykkään. Kotiväki ei kylläkään tykkää 1234-reenit ovat IMO samankaltaisia kuin matikassa mekaaniset laskut, niillä pystyy kehittämään paljon laskemista, mutta niistä ei ole mitään hyötyä jos et osaa soveltaa niitä sanallisiin tehtäviin/oikeisiinpulmiin. Ei oleee! |
tilikum 29.06.2007 23:52:44 | |
---|
Kun tuntuu että kitarismi on ainoa ala missä tuota esiintyy. Joo tuli vain mieleen, että kyllä nuo hanuristitkin aika hyvin "tiluttaa" katsottuani Ikaalisissa pidettyjä jotain hanurikilpailuja... Ja kyllä muidenkin instrumenttien soittajat tuntevat tarvetta "tiluttamiseen" :D Itse en osaa tiluttaa kunnolla vaikka halu olisikin kova:( kitara+marsu -onnellisia yhdessä |
Sutela 29.06.2007 23:59:45 | |
---|
Itse en osaa tiluttaa kunnolla vaikka halu olisikin kova:( No jos se halu on tarpeeksi kova niin reenaat niin paljon että osaat. |
Jaava 01.07.2007 03:26:42 | |
---|
Mä olen kuulkaas miettinyt kitaristien hämärää suhtautumista tekniikkaharjoituksiin (esim. 1234treeni). Minkä tahansa klassisen instrumentin ja useimpien kevyen musiikin instrumentien soittajille tällaiset harjoitukset ovat itsestäänselvyys, ainakin mikäli meinaa hyväksi soittajalsi tulla. Kitaristit tuntuvat suhtautuvan asiaan jyrkän kaksijakoisesti: puolet ei voi sietää tekniikan treenaamista ja jauhaa jostain musiikillisuudesta ja taiteellisuudesta ja toisella puolella ei ole kitaransa kanssa mitään muuta elämää kuin oppia soittamaan se soolo vielä vähän nopeammin. Mä luulen että tähän vaikuttaa se, että idioottikin osaa soittaa kitaraa ja kahden vuoden kokemuksella vetää jo ihan hienon soolon, mitä ei voi useimmista muista instrumenteista sanoa. Kun oppiminen on "liian helppoa" voi kokonaisvaltainen treenaaminen jäädä vähiin. Anteeksi mahdolliset typot ja typeryydet. Kello on paljon. ''Miten voi olla jano, vaikka on juonut koko yön?'' |
Sutela 01.07.2007 23:28:26 | |
---|
|
velsa 02.07.2007 00:18:33 | |
---|
Ja kun usein sanotaan että älkää harjotelko asteikkoja niin tältä kuulostaa sellaisen kitaristin soitto joka ei osaa asteikkoja: http://www.youtube.com/watch?v=hKQm7XVLnPU Joten opetelkaa niitä asteikkoja! tolle hepulle on aivan sama mitä se treenais .........siit ei soittajaa tuu ikinä...... Kauas on pitkä matka........ |
InYourFace90 02.07.2007 00:48:03 (muokattu 02.07.2007 00:49:25) | |
---|
tolle hepulle on aivan sama mitä se treenais .........siit ei soittajaa tuu ikinä...... Sieltähän se tuli mitä kaikki ajatteli. Lol. Btw. Onkohan ton säröpotikka jumittunut täysille? Up The Irons! |
hullu_ukko 02.07.2007 01:13:44 | |
---|
Btw. Onkohan ton säröpotikka jumittunut täysille? ''Äiti kato! Mun ei tarvii virittää ku soitan säröllä! Eikä muuten ees soittaa oikein!'' Olisi vähintään mielenkiintoista kyllä kuulla tuon kaverin soittoa ilman tuota sirkkeliä. M.A.C.H.O. # 5 AIL PI PÄK | ''Mun mielestä tolla Farerilla on ihan hyvää kamaa.''-Blake Steelwolf |