b4rr3l vombat 28.07.2013 21:03:49 | |
---|
dave mustaine o paras |
jesteri 28.07.2013 23:36:42 (muokattu 30.07.2013 17:02:55) | |
---|
.......... |
fiesta2 30.07.2013 08:10:20 | |
---|
Parasta kitaristiahan voi mitata eri tavoin, jos puhutaan pelkästä soittamisesta niin varmasti Ynkkä, Satriani ja kumppanit ovat listan kärkipäässä. Mutta jos asiaa aletaan katsoa laajemmin, otetaan huomioon koko ura muusikkona. Esim. millaisia biisejä on tehnyt, bändien merkittävyys/menestys missä on ollut mukana ja vaikutukset koko kitaransoittoon sekä musiikkimaailmaan, lista onkin ihan eri näköinen. Ym. herrat tippuvatkin saman top 50:n ulkopuolelle ja kärjessä ovatkin(vaikka voi kuulostaa tylsälle) Jimmy Page,Keith Richard,Hendrix,Eddie van Halen ja Clapton. Tuolla listalla minun mielestä katsottu asiaa oikealta kantilta, tosin järjestyksestähän voi aina kinastella maailman tappiin asti. http://www.rollingstone.com/music/l … ts/100-greatest-guitarists-20111123 |
Funkånaut 30.07.2013 13:30:57 | |
---|
Hippi, tuo värikäs ihmispinjata: Kunnon pieksennällä siitä irtoaa iloa ja huvituksia kaikille maailman lapsille. - Kivijalka
Kuuntelen tämmöistä |
Wradlin 30.07.2013 13:33:39 | |
---|
Funkonaut: Joo, jos käsitys musiikista on blues ja rock & roll ja niiden variaatiot. Kyllä tsekeissä osattiin ihan eri malliin soittaa parempaa musiikkia. |
Funkånaut 30.07.2013 13:36:23 | |
---|
Wradlin: Kyllä tsekeissä osattiin ihan eri malliin soittaa parempaa musiikkia. Eiku yleisesti aattelin. Jazzpuolen modulaatiosukat + muiden genrejen jannut lähinnä loistaa poissaolollaan tolta listalta. Maailmassa on muutakin musaa kuin blues ja rokettirolli. :) Hippi, tuo värikäs ihmispinjata: Kunnon pieksennällä siitä irtoaa iloa ja huvituksia kaikille maailman lapsille. - Kivijalka
Kuuntelen tämmöistä |
Ruutukunkku 30.07.2013 14:27:47 | |
---|
... ja kärjessä ovatkin(vaikka voi kuulostaa tylsälle) Jimmy Page,Keith Richard,Hendrix,Eddie van Halen ja Clapton. Tuolla listalla minun mielestä katsottu asiaa oikealta kantilta, tosin järjestyksestähän voi aina kinastella maailman tappiin asti.
No jaa. Itsellä ikää 30 ja soittotaustaa siitä n puolet. Noista herroista ei ole kyllä kunnolla kolahtanut oikeen kukaan. (Ja kyllä, kaikkien kavereiden levytyksiä löytyy hyllystä) En jaksa ymmärtää sitä, kuinka nuo samat kaverit roikkuu noilla listoilla vuodesta toiseen. On varmasti jokaisella ollut vaikutusta (sähkö)kitaransoiton kehittymisessä joo, mutta ei voi olla niin, että sitten 70 luvun ei oo oikeasti ihan kärkipään kitaristejä putkahtanut ilmoille. Otetaan nyt esim Jimmy Page. Oottekko kuullu sen sooloja?!? Ei niissä kyllä mitään hurraamista ole.... huhhuh. Onhan tuo Van Halen tosin ihan jees ilman täppäilyäänkin (ja varsinkin ilman sitä). Anteeks... I'm sorry Dave |
Numb 30.07.2013 14:54:30 | |
---|
Ruutukunkku: Otetaan nyt esim Jimmy Page. Oottekko kuullu sen sooloja?!? Ei niissä kyllä mitään hurraamista ole.... Mun mielestä soolot eivät noin yleisesti ole kitaransoiton ytimessä, vaikka kitaristit itse tuntuvat monasti niin ajattelevan. Siitäkin huolimatta, Stairway to Heavenin soolo on huikea :) Eddie van Haleniakin ajatellaan liikaa soolojen kautta, vaikka kyse on - kuten myös vaikkapa Pagella, Keith Richardsilla, Steve Cropperilla tai Pete Townshendilla - maagisesta groovesta. |
Ruutukunkku 30.07.2013 15:04:08 | |
---|
Numb: Mun mielestä soolot eivät noin yleisesti ole kitaransoiton ytimessä, vaikka kitaristit itse tuntuvat monasti niin ajattelevan. Siitäkin huolimatta, Stairway to Heavenin soolo on huikea :) Eddie van Haleniakin ajatellaan liikaa soolojen kautta, vaikka kyse on - kuten myös vaikkapa Pagella, Keith Richardsilla, Steve Cropperilla tai Pete Townshendilla - maagisesta groovesta. Ei toki olekaan, mutta yleensä ne soolot on ne asiat, mistä kitaristin parhaiten tunnistaa. Niissä on se soittajan leima vahvimmin läsnä. Nimenomaan mulle on tuo Van Halenkin vasta viimeaikoina alkanut nostaa päätään noiden groovien riffien takia. I'm sorry Dave |
Numb 30.07.2013 15:26:23 | |
---|
Ruutukunkku: Ei toki olekaan, mutta yleensä ne soolot on ne asiat, mistä kitaristin parhaiten tunnistaa. Niissä on se soittajan leima vahvimmin läsnä. Joissain tapauksissa joo, mutta esimerkiksi Pete Townshendin omaleimaisuus ei ole sooloissa, joita hän ei ihan valtavasti ole soittanut, vaan siinä yleisessä lähestymistavassa kitaraan. Eikä Pagekaan sooloillaan ole itseään tunnetuksi tehnyt, tai Keith Richards. Tai Steve Cropper, jos nyt poimin noita aiemmin esittämiäni nimiä. Van Halen olisi huikea bändi vaikkei Eddie olisi soittanut yhtään sooloa, juuri grooven vuoksi. Black Sabbath olisi vieläkin parempi, jos Iommi olisi jättänyt suurimman osan sooloistaan soittamatta :) Jos nyt haetaan oikein soolokitaristien soolokitaristia, niin se voisi olla Jeff Beck. Siinä yhdistyy hieno soolosoitto, omaleimaisuus ja groove. |
Funkånaut 30.07.2013 15:29:28 | |
---|
Numb: Jos nyt haetaan oikein soolokitaristien soolokitaristia, niin se voisi olla Jeff Beck. Siinä yhdistyy hieno soolosoitto, omaleimaisuus ja groove. Tää valinta kävis mullekin. :) Mikäli puhutaan rajatusta musiikkityylien kirjosta. Ainakin paras soittamaan Jeff Beckin musaan sooloja. "Mulkoili ympärilleen vihaisesti ja potkaisi mäyräkoiraa. On se nyt jo saatana!!!"
Kuuntelen tämmöistä |
hallu 30.07.2013 22:19:14 | |
---|
Tätä ketjua lukiassa minäkin olen nyt sitten oppinut, että paras kitaristi on sellainen: joka soittaa sooloja, joka soittaa suositussa bändissä, joka soittaa suosittua musiikkistyyliä (heavy lienee varmin valinto jos haluaa todella hyväksi), joka soittaa vaikealta kuulostavia juttuja, joka soittaa nopeasti, joka soittaa sähkökitaraa, joka välttelee riskejä ja pitäytyy vain sellaisessa minkä varmasti osaa, joka soittaa isoilla stageilla, etc. Jos haluaa todella hyväksi kitarstiksi, niin ei kannata soittaa jazzia eikä varsinkaan mustalaisjazzia tai klassista tai flamenkoa, etc. niillä musiikkityyleillä vain pilaa tekniikkansa ja niissä käytetään epäilyttävän usein akustista kitaraa, jolla siis ei voi soittaa hyvin koska se ei ole sähkökitara. Ja loppuun vähän hyviöitä ettei kukaan luule minun tosissani uskovan moista puppua :-D :-D :-D Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka. |
jesteri 30.07.2013 23:10:36 | |
---|
Paras kitaristi soittaa älykköjatsia koska se on kaikkein arvokkainta muzaa! |
Ruutukunkku 31.07.2013 10:09:12 | |
---|
Veikkaisin, että hallunkin suosikkikitaristi löytyy sen genren sisältä, mistä hän eniten pitää. Ja miksiköhän? Tällä hetkellä metalli ja rock taitaa olla ainakin suomessa vähän enemmän meinstriimissä kuin mustalaisjazz tai flamenco. Voisikohan se olla syynä siihen, että näillä säikeillä pomppaa esiin useammin joku sähkiksen vinguttaja kuin nylonin nyplääjä? I'm sorry Dave |
hallu 31.07.2013 17:07:38 | |
---|
Ruutukunkku: Veikkaisin, että nkin suosikkikitaristi löytyy sen genren sisältä, mistä hän eniten pitää. Ja miksiköhän? Tällä hetkellä metalli ja rock taitaa olla ainakin suomessa vähän enemmän meinstriimissä kuin mustalaisjazz tai flamenco. Voisikohan se olla syynä siihen, että näillä säikeillä pomppaa esiin useammin joku sähkiksen vinguttaja kuin nylonin nyplääjä? Suosikkikitaristi kyllä ja mullahan on oikeastaan useampiakin suosikkikitaristeja (ja pidän kyllä useimmista tässäkin ketjussa mainittujen kitaristien musiikista). En vain oleta, että he olisivat jotenkin "parhaita". Se semmoinen kilpailuajattelu mua tökkii tai loputon tarve laittaa asioita paremmuusjärjestykseen. Minä olin yöllä vähän väsyksissä kun tuon edellisen viestin tulin kirjoittaneeksi ja kadun jo sitä hiukan. Ei minulla ole oikeastaan mitään asiaa tulle kenellekään aukomaan päätäni... anteeksi. Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka. |
Ruutukunkku 01.08.2013 09:03:11 (muokattu 01.08.2013 10:11:19) | |
---|
hallu: Suosikkikitaristi kyllä ja mullahan on oikeastaan useampiakin suosikkikitaristeja (ja pidän kyllä useimmista tässäkin ketjussa mainittujen kitaristien musiikista). En vain oleta, että he olisivat jotenkin "parhaita". Se semmoinen kilpailuajattelu mua tökkii tai loputon tarve laittaa asioita paremmuusjärjestykseen. Minä olin yöllä vähän väsyksissä kun tuon edellisen viestin tulin kirjoittaneeksi ja kadun jo sitä hiukan. Ei minulla ole oikeastaan mitään asiaa tulle kenellekään aukomaan päätäni... anteeksi. Kilpailuajattelusta samaa mieltä. Sehän on sama noiden bändien paremmuusjärjestykseen laittamisessa. Ei siinä ole oikeen mitään järkeä. Ihme muuten että tämä ketju ei ole mennyt siihen, että "Mustaine on perseestä, koska Lars sanoi niin vuonna -88", johon väistämättä jokainen 'paras bändi' ketju menee. Itselleni on tällä hetkellä Mastodonin Brent Hinds ehkä kuumin (soitannollisesti ;) ) kitaristi, lähinnä omintakeisen tyylinsä takia. Ja vaikka tiedän, että vaikkapa Steve Vai on taitavampi ja monipuolisempi kitaristi, niin silti menen kymmenen kertaa mieluummin katsomaan/kuuntelemaan Hindsin soittoa. Siispä vastaukseni tähän aiheeseen: Paras kitaristi on Brent Hinds. Tai ainakin se on paras Mastodonin kitaristi mun mielestä tällä hetkellä. :) I'm sorry Dave |
toxic 02.08.2013 17:25:24 (muokattu 02.08.2013 17:26:40) | |
---|
Minun mielestä Jouni Hynynen on paras. Sen tekniikka on jotain aivan uskomatonta, jotain sellaista mihin kukaan muu ei pysty. Wikipedian mukaan James Hetfield kopioi pikkaustyylinsä Hynyseltä ja sen yhren blackenedin riffin. Ja se on äiä! E: No ok, oikeasti paras kitaristi on Ynkkä. Pelkästään jo sen takia, kun se tekee niin hienoja ninjapotkuja. |
HXY 08.08.2013 13:28:12 | |
---|
toxic: Minun mielestä Jouni Hynynen on paras. Sen tekniikka on jotain aivan uskomatonta, jotain sellaista mihin kukaan muu ei pysty. Wikipedian mukaan James Hetfield kopioi pikkaustyylinsä Hynyseltä ja sen yhren blackenedin riffin. Ja se on äiä! E: No ok, oikeasti paras kitaristi on Ynkkä. Pelkästään jo sen takia, kun se tekee niin hienoja ninjapotkuja. Tässä viestissä on Totuus ja ÄIÄ meininki ! "Harold Camping on kokenut maailmanloppujen ennustaja." -Iltalehti |
Wradlin 08.08.2013 22:19:08 | |
---|
|
bushwack 09.08.2013 23:48:03 | |
---|
Joko Arwo Mikkonen mainittiin? Mikkosen aikainen Popeda oli kyllä rautaa, kuten Arwon riffitkin. |