Kunnallisjäte 01.12.2013 20:52:42 | |
---|
antnis: Tilasin 6 kpl Dava Jazz Pickejä, enää ei vaihdu malli ja noi tuntuu kestäväkin hyvin. Noita Jazz-malleja vaikuttaa olevan kolme erilaista. Onko niillä suuria eroja? Vaikuttavat mielenkiintoisilta. Itse olen käyttänyt Dunlopin Eric Johnson Sigu Jazz III, mutta noita Davojahan voisi ehkä seuraavaksi testailla. Yleensä Jazz III ehtii hävitä, ennenkuin kuluu loppuun. EJ-mallilla on mielestäni vähän parempi grippi standardi Jazz III verrattuna. "When I die, they'll say 'he couldn't play shit, but he sure made it sound good!'" - Hound Dog Taylor |
Ianuarius 01.12.2013 21:05:58 | |
---|
Olen myös heittäny taskuun pari ultex jazziii:a. Aina ku huomaa, että soitto jotenki jäykistyy tsekkaan että mikä pleku on kädessä ja se on aina ultex. Jostaki syystä noi perus mustat jazzit on aavistuksen taipuvampaa sorttia, vaikka toki melko jäyheitä nekin. :) The secret to creativity is knowing how to hide your sources. -Albert Einstein |
antnis 01.12.2013 21:46:11 | |
---|
Kunnallisjäte: Noita Jazz-malleja vaikuttaa olevan kolme erilaista. Onko niillä suuria eroja? Vaikuttavat mielenkiintoisilta. Itse olen käyttänyt Dunlopin Eric Johnson Sigu Jazz III, mutta noita Davojahan voisi ehkä seuraavaksi testailla. Yleensä Jazz III ehtii hävitä, ennenkuin kuluu loppuun. EJ-mallilla on mielestäni vähän parempi grippi standardi Jazz III verrattuna. Erot noiden kolmen Jazz-mallin välillä ovat erittäin pienet. Keltainen ehkä on hiukan kirkkaampi ja napsuvampi kuin muut kaksi, mutta hyvin samantyyppisiä ne ovat kuitenkin. Minulla on yksi normikokoinen Poly Gels-tyyppinen, joka on hiukan tummempi soinniltaan kuin nuo Jazzit, melko kirkas tosin sekin jos vertaa vaikka Fenderin heavyyn. Tuo keltainen Jazz taitaa olla suosikkini tällä hetkellä. Tuosta EJ Jazzista en muuten tykännyt yhtään, sen pinta on jotenkin epämiellyttävä :D Normi Jazz III:lla sen sijaan soittelin yhdessä vaiheessa paljon. |
Paul80 22.01.2014 13:52:05 | |
---|
Itse käytän monenlaisia plekuja, mutta tuo jazz III on kyllä minun käytössä yleisin. Usein vaihdan plekun vasta kun edellinen häviää. |
Gööl 26.01.2014 22:25:54 | |
---|
Itse viilaan tylsyneet plekut terävämmäksi sitä mukaa kun ne kuluvat, ja heitän sitten pois kun käyvät liian pieniksi. Käytän 1,5-millisiä Dunlopin Gator Grippejä (minusta erityisen hyviä sooloihin ja raskaamman puoleisiin riffeihin, mutta kuluvat nopeasti) ja 1,2-1,5-millisiä Tortexeja (joista paksumpi mielestäni hyvä sooloihin ja ohuempi kaikenlaiseen enemmän tai vähemmän herkkkään rytmityöskentelyyn). Tortexit tahtoo lentää kädestä soittaessa, mutta kyllä se siitä kun vähän naarmuttaa puukolla. |
JoniSusi 31.01.2014 02:37:41 | |
---|
Jazz3 XL ja 1.14 Dunlop Ultexit. Tuosta pienemmästä (normista?) Jazz3sta oli tullu Max Grip versio, istuu hyvin paikallaan, mutten voi soittaa nuilla pienillä kyl millään :/ Sais tulla Max Grip XL versiokin. (Saattaa olla, muttei meillä paikallisessa ainakaan.) |
yannee 05.02.2014 16:11:56 | |
---|
En edes muista koska oon viimeksi ostanut plektroja, mut kyllähän niitä viime kerralla tarttuikin aikamoinen kasa mukaan kun paikallisessa soitinliikkeesä kävin. Onhan nuo jo kulunu aika lailla että pian joutuu hakemaa lisempää plekuja :) Se on kivaa ku on mukavaa |
Ziggy Bubba 11.02.2014 18:36:47 (muokattu 11.02.2014 18:43:18) | |
---|
Keltaiset Tortexit on eniten käytössä, vihreät vähän vähemmän. Fenderin medium on ihan passeli myös. Vihurit Tortexit tuntuu rispaantuvan reunoista eri tavalla kuin keltaiset, mutta harvoin kumpaakaan tarttee vaihtaa. Jostain syystä mulla ei häviä plekut just ikinä. Tiukasti kun vetää kielten väliin soiton lopuksi kyllä se tallessa pysyy. Jazz III on tullut testattua, mutta ei ole yhtään mun juttu. Vaikka en plekuista niin piittaakaan. Se tosi pieni koko ja terävä kärki ei vaan nappaa kumpikaan. Varmaan tilumpaan tyyliin hyviä. Soundieroja en ole plekuissa ikinä huomannut sähkökitaroiden kanssa. Ehkä en vaan kuule niitä. Akkarilla tosi ohkasella on ihan hauska rämpytellä jos kaipaa pehmeämpää attackiä. Ero jonkun .73:n ja .88:n välillä on tossa mielessä mitätön. Kuitenkin sitä soittaa ajattelemattakin sen plekun tuottaman kolinan mukaan sopivan lujalla tatsilla. E: Ultexin .73 vois olla seuraava satsi minkä laitaan tulemaan. |
ZeusMalt 12.02.2014 09:46:29 | |
---|
|
Mental_Schok0_Gummi 17.02.2014 23:21:31 | |
---|
Olen saanut pari plektraa. En ole niitä kovin kammottavasti käyttänyt, ja yhden keltaisen Jim Dunlopin taivutin n. 30-35' asteeseen. Se tuntui auttavan. Ibanezia (pitkäkaula RG-321) olen kiusannut sekä naapurien korvien ohella -Taiskan "Hiroshimalla". Soitan tilutellen päälle, Yngwie Malmsteenin tyyliin. Mutta paljon hitaammin. =)) Kun kasvat isoksi, niin ymmärrät, että kysymys: "Kumpi on parempi, Marshall vai Behringer", on turha... |
Mental_Schok0_Gummi 17.02.2014 23:55:19 (muokattu 17.02.2014 23:57:29) | |
---|
Uusin tarkistettu tieto on tämä: Jim Dunlopin '38 eli 0.38, jota tosin en käytä kovin usein. Meitsi kun on niitten paksujen plekun ysti. No sanotaan tämä näin, että ne tosivahvuudet alkaa meikulla - siinä '76:sta. 8-D Se vahvempi pleku on tosiaan Dunlopin, ja väri keltainen. Vahvuus ei varmaan arvatusta paljoa heittäne. (Mikä oli 0.76) Kun kasvat isoksi, niin ymmärrät, että kysymys: "Kumpi on parempi, Marshall vai Behringer", on turha... |
W-Solo 18.02.2014 18:52:29 | |
---|
Nyt tuli samalla kun kaveri tilas jotain rumpu-räkkejä parikytä Dunlopin Jazz3 XL. Ja tietenkin mustana. Parhaita plektroja (vahvoja, hyvät kripit, sopivan kokosia että voi soveltaa kaikentyyliseen soittoon, hyvä sheippi). Jottei olis vähänkään off-topic niin sanonpahan että vaihdan plekuja sen myötä kun ne on hukkunu tai nyysitty, rikkihän noi ei meinaa mennä vaikka kuinka sahaa. //Waroitan huonosta oikein-kirjoitus-taidostani//
Kitara on uskonto ,,/ rokrok
-W-Solo |
Kampela77 18.02.2014 22:40:16 | |
---|
Hmm. Ehkä neljä tai viisi kertaa. Joskus vain kolme. Interviewer: "So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?"
Frank Zappa: "You have a wooden leg. Does that make you a table?" |
blackmore81 20.02.2014 04:08:29 | |
---|
Ennemmin tuppaavat mennä hukkaan, kuin ehtivät kulumaan :D On kyllä jännä katoava luonnonvara tuo plektra. Vaikka kuinka paljon ostais, niin aina ovat kohta hukassa :D What the hell is wrong with freedom? That's what it's all about |
W-Solo 22.02.2014 00:07:57 | |
---|
blackmore81: Ennemmin tuppaavat mennä hukkaan, kuin ehtivät kulumaan :D On kyllä jännä katoava luonnonvara tuo plektra. Vaikka kuinka paljon ostais, niin aina ovat kohta hukassa :D Tuopa juu :D ... ite monesti huomaan että kaverilla jolle aina soitellessa lainaan plektraa onkin kerännyt kipollisen mun lainattuja pleguja : D No, eipä ne hirveesti maksa //Waroitan huonosta oikein-kirjoitus-taidostani//
Kitara on uskonto ,,/ rokrok
-W-Solo |
Mental_Schok0_Gummi 28.02.2014 22:21:48 (muokattu 28.02.2014 22:25:21) | |
---|
Löysin kuin löysinkin, ja tietty aivan sattumalta bussipysäkiltä JD:n. Eli pieni punainen paholainen, Jazz II -pleku. En ole uskaltanut vielä alkaa kokeillut käyttää. Pleku on suunnilleen pikkulillin eli pikkusormen kynnen kokoinen -mutta sitäkin jäykempi kapistus. =D Pikkurillin kokoisen plekun löytämys tapahtui - tottakait Ruitassa: eiku Tuirassa. Korjataan kokokin hieman oikeampaan, tarkempaan: peukalonkynnen kokoisena. :) Kun kasvat isoksi, niin ymmärrät, että kysymys: "Kumpi on parempi, Marshall vai Behringer", on turha... |
bluelake 01.03.2014 07:01:25 | |
---|
Spiral: Kuinka monen soittotunnin/päivän/viikon välein vaihdat plekun uuteen? Minulle plektran ideaali tatsi tulee noin tunnin soiton jälkeen ja kestää ehkä 3-5h sen jälkeen. Tämän jälkeen kärki on jo huomattavasti tylpempi. Näillä tulee silti soiteltua, pihistellen. Hieman optimaalista tylpempi plektra tietenkin pysyy sellaisena paljon pidempään ennen lopullista kulahtamista lähes pyöreäksi, mutta tuli vaan mieleen että ehkä sitä voisi silti useammin vaihtaa. No ei millään pahalla,mutta jos olet keikkamuusikko ja esim.soitat joku n5 tuntia maksimissaan,niin eihän siinä mitään....loput voi vetää vaikka slaikkarilla...kuten "putouksessa"jt Jaakko Torvinen |
RänxY 07.03.2014 13:30:47 | |
---|
Onkos kukaan kokeillut moista vehjettä: http://www.coolstuff.fi/Pickmaster-Plektrum Ei mikään älyttömän kallis, jos toimii. Toisaalta, viitsiikö noita nyt alkaa itse tehtailemaan, mutta vois olla ihan hauska testailla eri materiaaleja. "I refuse to join any club that would have me as a member."
Groucho Marx |
JoniSusi 07.03.2014 15:41:27 | |
---|
RänxY: Onkos kukaan kokeillut moista vehjettä: http://www.coolstuff.fi/Pickmaster-Plektrum Ei mikään älyttömän kallis, jos toimii. Toisaalta, viitsiikö noita nyt alkaa itse tehtailemaan, mutta vois olla ihan hauska testailla eri materiaaleja. Tuo vois olla korkeintaan "hauska", mut ainakin itse soittelen jämäköillä ultexeilla ja Jazz3 XL plekuilla, niin en heti keksi mistä sellaisia leikkaisi. Mietin, jääköhän tyttöystävän pankkikorttiplekusta löysempi vai jämäkämpi kuin celluloidi plekusta. |
valtsujackson 18.03.2014 07:05:01 | |
---|
2 kpl Roope latvalan vanhaa techpick messinki plektraa. Ollu mulla käytössä nyt 3 vuotta ja vielä loisto kunnossa tosin välillä joutuu pienen viilan kanssa niitä vähän siistimään jos tulee rosoa reunaan. Eli eipä oo tullu kauheesti vaihdeltua. Noitten lisäksi oon käyttäny Jazz 3:sia ja nekin kestänyt ihan hyvin. |