Aihe: Guitar Pro 6
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
laakeri
30.07.2010 17:19:14
En keksinyt kysymykselle parempaakaan paikkaa. Tein riffin tempoon 125, ja yritän saada sitä nyt tabulatuurimuotoon GP:hen. Ongelmana on se, että en saa sopivan pituisia nuotteja soimaan sitten millään. Riffissä on pyrähdyksiä joissa soitetaan 3 nuottia/isku, ja nuo nuotit soivat aina liian pitkinä tai lyhyinä. Miten ne pitäisi merkitä Guitar Prohon?
Tonski
30.07.2010 17:20:16

Trioleina?? -3-
ihku
laakeri
30.07.2010 17:27:27 (muokattu 30.07.2010 17:29:00)
Tonski: Trioleina?? -3-

No niin, olin painanut "triplet feel" -nappia "n-tuplets"-napin sijaan. Kiitos vastauksesta.
malbaz
02.08.2010 14:44:26
Itel on GP 5 atm ja en usko et vaihdan edes ku en oo vuosiin käyttänyt sitä biisejen opettelus paitti joissain kohis.

Biisejäkään en oo pahemmin opetellu enempää ku osaan niit jo aivan tarpeeks, imo kehittyy vaa paremmin itse soittajana/säveltäjänä (ellei halua soitella covereit lopun elämää) jos soittaa omaa sit ku osaa tarpeeksi tai improo sinne biisiin jtn omaa.

Mut yhest asiast pidän tost ohjelmast, se et nakkaa vaik kitarat mutel ja soittaa sit omal kitaral siin samal, paljo parempi noin omast mielest kuin se et kajareist kuuluis oikea biisi ja itte soittaa siin samal.
"QUOTED FOR TRUTH"
jackdaniels
19.08.2010 19:49:21
Voiko tuon asentaa useammalle koneelle?
MannihilatoR
20.08.2010 08:32:45

malbaz: Itel on GP 5 atm ja en usko et vaihdan edes ku en oo vuosiin käyttänyt sitä biisejen opettelus paitti joissain kohis.

Biisejäkään en oo pahemmin opetellu enempää ku osaan niit jo aivan tarpeeks, imo kehittyy vaa paremmin itse soittajana/säveltäjänä (ellei halua soitella covereit lopun elämää) jos soittaa omaa sit ku osaa tarpeeksi tai improo sinne biisiin jtn omaa.

Mut yhest asiast pidän tost ohjelmast, se et nakkaa vaik kitarat mutel ja soittaa sit omal kitaral siin samal, paljo parempi noin omast mielest kuin se et kajareist kuuluis oikea biisi ja itte soittaa siin samal.

opettele ensin kirjoittamaan....on sen verran vaikeaselkoista toi tekstisi.
jackdaniels
21.08.2010 03:33:27
MannihilatoR: opettele ensin kirjoittamaan....on sen verran vaikeaselkoista toi tekstisi.

Mut ehkä hän on turust..
DirectTone
30.08.2010 22:26:26
jackdaniels: Voiko tuon asentaa useammalle koneelle?

Veikkaisin näin, että ainakin muutamalle koneelle sen voi ladata. Ostaessa saa sen koodin jonka sitten vaan näpyttelet uudelleen. Joissain softissa on kuitenkin raja kuinka useasti koodin voi laittaa. (3 kertaa microsoft office 2009 kait)
"Why should the devil have all the good music?" - Martin Luther
TJVieno
05.09.2010 19:32:48
Tulipas nyt tämä sitten hankittua.

Vanhat GP5-tiedostot on tosiaan vaikea sovittaa kutoseen, kun minäkin olen yhdelle raidalle tehnyt puhtaat ja säröt kitarat ym.

Ihmetyttää, että syntikkaa ei voi enää bendata, kun se kuitenkin on oikeasti täysin mahdollista. Vai enkö vain osaa? Outoa myös, että nyt pitäisi vissiin opetella nuotit, kun syntikkaa ei voi "tabittaa". Rumpuraitojen teko on myös paljon hitaampaa.

RSE:t kuulostaa kyllä tosi hyvältä. Eiköhän tälle ohjelmalle vielä käyttöä löydy.
tender.insanity
05.09.2010 20:19:49
TJVieno: Eiköhän tälle ohjelmalle vielä käyttöä löydy.

Onnea valitsemallesi tielle. Mä en ole vielä käyttöä tälle paskalle löytänyt.
Ianuarius
05.09.2010 20:28:16

tender.insanity: Onnea valitsemallesi tielle. Mä en ole vielä käyttöä tälle paskalle löytänyt.

Komppaan. Mulla toi ohjelma ei toiminu vähääkään. Toivottavasti muilla toimii ja on käyttöä.
And we got caught in the whirlwind // Torn by the storms of our lives.
Kontiak
05.09.2010 23:10:58
Mitä pettyneet ovat löytäneet vaihtoehdoksi GP:lle?

TuxGuitar?
tender.insanity
06.09.2010 08:19:59
Kontiak: Mitä pettyneet ovat löytäneet vaihtoehdoksi GP:lle?

TuxGuitar?

Guitar Pro 5.2
Ianuarius
06.09.2010 09:41:21

tender.insanity: Guitar Pro 5.2

Lataisin Guitar Pro 4:n, jos sen saisi tuolta valmistajan sivuilta vielä. Voisin jopa maksaa siitä.
Dushead
08.09.2010 10:53:11

Saahan tuolla guitar pro 6 ihan hyviä soundeja ja sillein, mutta mitä säveltämiseen tulee... niin guitar pro 5 on paljon parempi.
Thrash Till Death!
M4ss3 m/
10.09.2010 23:57:27
Kontiak: Mitä pettyneet ovat löytäneet vaihtoehdoksi GP:lle?

TuxGuitar?

TuxGuitar.
Antakaa plussaamn..
juikkipuikki
05.10.2010 22:25:45

No perkele tuli nyt sitte hankittua tämä ohjelma kun läppärillä ei kräkätty versio toiminut muuten kuin verkkokortin kautta, jännä juttu...

Ohan se kiva että noita päivityksiä saa sitä mukaan kun niitä tulee.
Ruokangas Hellcat Artist/Custom tulossa :) I have the simplest tastes. I'm always satisfied with the best. - Oscar Wilde
aalataur
06.10.2010 08:46:32

juikkipuikki: No perkele tuli nyt sitte hankittua tämä ohjelma kun läppärillä ei kräkätty versio toiminut muuten kuin verkkokortin kautta, jännä juttu...

Ohan se kiva että noita päivityksiä saa sitä mukaan kun niitä tulee.

Näin siinä usein kato käy ;)
http://hikipedia.info/wiki/Tilutus
Mr.Sit.com
07.10.2010 16:51:25
Tää on kyllä kaikin tavoin rasittava versio. Vitosella menee vieläkin bändin biisien sävellys, kutosella oon saanu yhtä omaa pelleily-biisiä tehtyä, ja siinäkin kauhee säätäminen et sai soundit edes jotenkin kohdalleen ja välttävään balanssiin. Tosi typerää ettei esim noita säröpedaaleja saa automaatiolla päälle tai pois, pitää "ylimääräisiä" raitoja sen takia tehdä... Mites siinä sitten soitat mukana kun tarttee raitaa vaihtaa kesken biisin?

Huonoa on myös .gp5 -tiedostojen importtaus ja exporttien virheet toistettaessa vitosella.

Ja eniten vituttaa se että oon ostanu molemmat, vitosen ja kutosen.
Ihan vitun sama mä oon vittu rock-stara
Ianuarius
07.10.2010 17:01:46

Joo, alkakaa vaan muutki ruinaan rahoja takasin tosta. Ite sain hyvityksen ja toivon mukaan ku noille tulee tarpeeks vittuuntunutta palautetta, niin jotain alkaa tapahtuaki. :)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)