Aihe: Satrianin jälkeen masentaa;
1 2 3 4 5 6 7 8 9 1013 14 15 16 17
Räkkipeli
21.01.2010 12:45:32 (muokattu 21.01.2010 12:46:05)
E: Oiskohan tää ketju tässä nyt sit.
"Foorumeiden pahimpia trolleja on ne, jotka osaa ja tietää paljon, mutta esittävät mielipiteensä faktoina." -IJarro
Alfauros
21.01.2010 12:49:48
Krice: Unohdit tärkeimmän ja parhaimman oppilaan, josta sittemmin tuli mestari ja maailman paras kitaristi: Kirk Hammett.

Ei, toi kaivettiin jo esiin täs ketjus sivun 3 lopulla.
Kampela77
21.01.2010 13:03:55
Muusikoiden lavaesiintyminen on tärkeää ihmisille, jotka eivät saa musiikista mitään irti. Jos ei saa musiikista mitään irti on väärällä keikalla tai sitten musiikki ei vain ole sun juttu. Asia loppuun käsitelty.
Interviewer: "So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?" Frank Zappa: "You have a wooden leg. Does that make you a table?"
kiriminni
21.01.2010 13:12:53
Kampela kyllä esiintyminen ja musiikki on se kokonaisuus.
Varmaan kävit Zappa fanina kattomassa Zappa plays Zappa kuten minäkin.
Mukaviahan Dweezil siinä keikan aikana ja keikan jälkeen jutteli(jakoi plekujakin).
Jos mua Dweezil persoona vituttais,niin en varmasti olisi mennyt keikkaakaan
katsomaan.Eli pelkkä musiikkikaan(hyväkään)ei pelkästään vie, ainakaan mua
keikkapaikoille.
vox10
21.01.2010 13:26:34 (muokattu 21.01.2010 13:29:50)
kiriminni: Kampela kyllä esiintyminen ja musiikki on se kokonaisuus.
Varmaan kävit Zappa fanina kattomassa Zappa plays Zappa kuten minäkin.
Mukaviahan Dweezil siinä keikan aikana ja keikan jälkeen jutteli(jakoi plekujakin).
Jos mua Dweezil persoona vituttais,niin en varmasti olisi mennyt keikkaakaan
katsomaan.Eli pelkkä musiikkikaan(hyväkään)ei pelkästään vie, ainakaan mua
keikkapaikoille.

Minua ainakin henkilökohtaisesti vituttaa esim. Vain joutsentanssit sen kitaran kanssa. Ja sitten se perkeleen lutkutus sen kammen kanssa ja ilveily. Ei toimi mulla.

Voiko mitää kornimpaa olla. No tosin Vaita en ole koskaan digannu.Niin paljon kovempia jäbiä löytyy esim.Henderson.Nää on makuasioita sano koira kun...

Overrated cunt...toisin sanoen :)

Mulle keikalla on tärkeintä kuinka tiukasti bändi soittaa. Tukka ja kajaali-osastot on sitten eria asia
Jucciz
21.01.2010 16:50:12
antnis: No progemetalli ja neoklassinen kama ovat lähtökohtaisesti sontaa ja vetoavat lähinnä toisiin urheiluruutupilittäjiin. Ei se sen kummempaa ole. Kuuntele ihan rauhassa vaan :D

Annoin plussan. Mitä sen on väliä, vaikka ois kuinka hyvää progemetallia tai kuinka hyvää neoklassista tilua hyvänsä, kun kyseiset tyylit ovat jo lähtökohtaisesti tuhoon tuomittuja, vaikka soittotekniikkaa niiden edustajilla monesti on vaikka muille jakaa. Kun tärkein, eli musiikki loistaa poissaolollaan, ei siinä paljon ole tehtävissä.
Vladi
21.01.2010 17:00:26
Jucciz: Annoin plussan. Mitä sen on väliä, vaikka ois kuinka hyvää progemetallia tai kuinka hyvää neoklassista tilua hyvänsä, kun kyseiset tyylit ovat jo lähtökohtaisesti tuhoon tuomittuja, vaikka soittotekniikkaa niiden edustajilla monesti on vaikka muille jakaa. Kun tärkein, eli musiikki loistaa poissaolollaan, ei siinä paljon ole tehtävissä.

Muusikoiden.net voisi varmaankin olla Musiikillisestisulkeutuneet.net tai sitten vaikkapa Valitetaanperehtymättä.net

Kyllä te kans jaksatte, en minäkään pidä esim. räp-musasta ja lähtökohtaisesti en odota kuulevani mitään hyvää jos kyseinen genre on kyseessä, mutta en silti julista sitä joka ikisessä ketjussa. Miksi teidän pitää?
Kyllä se siitä.
Tonski
21.01.2010 17:18:49

Vladi:
Kyllä te kans jaksatte, en minäkään pidä esim. räp-musasta ja lähtökohtaisesti en odota kuulevani mitään hyvää jos kyseinen genre on kyseessä, mutta en silti julista sitä joka ikisessä ketjussa. Miksi teidän pitää?

Kelläs täällä sivustolla olikaan allekirjoituksessaan se Tolkienin sitaatti idiootin kanssa väittelystä.. Ei ton Juccizen kaa kannata oikeesti tuhlata aikaansa, mitä itse oon hänen kanssaan käytyjä keskusteluja seurannu niin melko hedelmätöntä ja itseään toistavaa kamaa noi viestit alkaa hiljalteen olemaan.
ihku
Räkkipeli
21.01.2010 17:24:22
Vladi: Miksi teidän pitää?

Koska trollaaminen on niin kivaa. Eiksje!

itseään toistavaa kamaa noi viestit alkaa hiljalteen olemaan.

Ai hiljalleen? :D On ne jo vähän pidemmän aikaa ollut samanlaista tasoa.
"Foorumeiden pahimpia trolleja on ne, jotka osaa ja tietää paljon, mutta esittävät mielipiteensä faktoina." -IJarro
Tonski
21.01.2010 17:28:18

Räkkipeli:
Ai hiljalleen? :D On ne jo vähän pidemmän aikaa ollut samanlaista tasoa.

Anteeksi valtias!
ihku
Vladi
21.01.2010 17:32:28
Tonski: Kelläs täällä sivustolla olikaan allekirjoituksessaan se Tolkienin sitaatti idiootin kanssa väittelystä.. Ei ton Juccizen kaa kannata oikeesti tuhlata aikaansa, mitä itse oon hänen kanssaan käytyjä keskusteluja seurannu niin melko hedelmätöntä ja itseään toistavaa kamaa noi viestit alkaa hiljalteen olemaan.

Mä en vaan ymmärrä miksi hän sitä tekee. Juccizkselta oon saanu todella asiallisia vastauksia kysymyksiini koskien kitarakamoja ja muistaakseni sooloskabapalautteetkin on olleet hyvää tasoa. Siksi moinen touhu ihmetyttää. Mutta joo, en jaksa välittää. Vois lähteäkkin tästä treeneihin ;)
Kyllä se siitä.
Tonski
21.01.2010 17:34:52

Vladi: Mä en vaan ymmärrä miksi hän sitä tekee.

Huomionkipeyttään?

Vladi: Vois lähteäkkin tästä treeneihin ;)

Oikein!
ihku
Kontiak
21.01.2010 19:03:44
Vladi: Juccizkselta oon saanu todella asiallisia vastauksia kysymyksiini koskien kitarakamoja ja muistaakseni sooloskabapalautteetkin on olleet hyvää tasoa. Siksi moinen touhu ihmetyttää.

Kyllä jucciz soittamisesta ja soittokamoista tietää, siitä me ei päästä mihinkään. Eli komppia tuohon alulle.

Minua ei sinänsä ihmetytä, vaan enemmän ärsyttää tämä lopullisen totuuden pimittäminen. Miten progemetalli ja neoklassiset tyylit ovat musiikkia vailla, vaikka niitä tekee kaverit, jotka ovat käyttäneet huomattavan osan elämästään pelkästään musiikkia opiskellessa (mistä kertoo IMO tuo noiden tyylien oletusarvoinen genrerajojen rikkominen)? Tietosanakirjan mukaan musiikkipitoisuus on täysin sama kuin muissakin musiikin lajeissa.

Voisko jucciz avata tätä?
"Loppujen reaktiot mua ei suoranaisesti kiinnostakaan. Jos joku tahtoo suuttua ja vetää herneet nenään, be my guest." - Pakkomielteinen urpo Jucciz kertoo perseilystään
Krice
21.01.2010 19:15:03

Kontiak: Miten progemetalli ja neoklassiset tyylit ovat musiikkia vailla

Neoclassisen osalta kyse on lähinnä mielikuvasta, jossa tiluttaja on ikäänkuin klassisen "osaaja", vaikka todellisuus on kyllä ihan toisenlainen. Hevi jossa käytetään jotain klassista luritusta on lähinnä säälittävää ja jopa koomista, tai molempia. Toisaalta on poikkeuksiakin kuten Bal-Sagoth, jonka musiikissa klassisen osuus on huomattavaa ja minusta ihan tyylikästä.
Raist
21.01.2010 20:07:42
Krice: Neoclassisen osalta kyse on lähinnä mielikuvasta, jossa tiluttaja on ikäänkuin klassisen "osaaja", vaikka todellisuus on kyllä ihan toisenlainen. Hevi jossa käytetään jotain klassista luritusta on lähinnä säälittävää ja jopa koomista, tai molempia. Toisaalta on poikkeuksiakin kuten Bal-Sagoth, jonka musiikissa klassisen osuus on huomattavaa ja minusta ihan tyylikästä.

Tarviiks tähän ny sanoo muuta kun että Jason Becker, hävisit pelin. Pakollinen YT-päteminen:
http://www.youtube.com/watch?v=1wFoSbjXB68&fmt=18

Kuuntele herran Air-niminen biisi jos et usko kerralla / ole kuullut.
antnis
21.01.2010 20:31:26
Raist: Tarviiks tähän ny sanoo muuta kun että Jason Becker, hävisit pelin. Pakollinen YT-päteminen:
http://www.youtube.com/watch?v=1wFoSbjXB68&fmt=18

Kuuntele herran Air-niminen biisi jos et usko kerralla / ole kuullut.

Minun mielestäni tuo Beckerin pätkä lähinnä todisti neoklassisten soittajien koomisuutta? Liberace anybody?
Taustasta fiilistä ja SRV-likkejä päälle paskalla soundilla.
Jucciz
21.01.2010 21:11:17 (muokattu 21.01.2010 21:19:26)
Kontiak: Voisko jucciz avata tätä?

Voin. Luotan vaan korviini.

Neoklassiseen heviin on lähes aina otettu hevimusiikin ja länsimaisen taidemusiikin tylsimmät mahdollisest kliseet ja ne soitetaan yleensä valitettavasti hevimusiikin dynamiikan (lue: dynamiikan puutteen) puitteissa, mikä harvoin tekee oikeutta klassisista sävellyksistä pöllityille melodisille yms. ideoille. Ennemmin kuuntelen klasarin klasarina ja hevin hevinä kuin soitannollisesti ja ennen kaikkea sävellyksellisesti kömpelöä ja puuduttavaa välimuotoa.

Dream Theateristahan mä aikanaan innostuin: "Näähän osaa soittaa." ... ja kyllästyin varmaan viikon sisällä: "Näähän ei tosiaan osaa muuta kuin soittaa." Oikeasta progesta tykkään paljon ja jopa metallista löytyy helmiä kun penkoo oikein tosissaan, mutta noiden kahden naittamisen tuloksena syntyy näköjään lähestulkoon aina musiikillinen katastrofi - ei toimi edes vitsinä, ei edes vapun aattona.

Riittävän suuren otannan turvin uskallan harrastaa induktiota. Lupaan muuttaa käsityksiäni, jos siihen limenee riittävän paljon aihetta.

Mä tykkään sinapista ja toistaalta myös mannapuurosta - silti nuo kaksi tuskin toimivat kauhean hyvin yhdessä.
Jii
21.01.2010 21:24:45 (muokattu 21.01.2010 21:25:43)
Jucciz: Voin. Luotan vaan korviini.

Neoklassiseen heviin on lähes aina otettu hevimusiikin ja länsimaisen taidemusiikin tylsimmät mahdollisest kliseet ja ne soitetaan yleensä valitettavasti hevimusiikin dynamiikan (lue: dynamiikan puutteen) puitteissa, mikä harvoin tekee oikeutta klassisista sävellyksistä pöllityille melodisille yms. ideoille. Ennemmin kuuntelen klasarin klasarina ja hevin hevinä kuin soitannollisesti ja ennen kaikkea sävellyksellisesti kömpelöä ja puuduttavaa välimuotoa.

Bachin inventiot olivat sormiharjoituksia (ja sen kuulee) ja pianonuotteina noita olen katsellut. Näetkö neoklassisen siis noiden jatkeena?
Southbound again. Don't know if I'm going or leaving home.
Osta Amfisound RR
Jucciz
21.01.2010 21:44:03
Jii: Bachin inventiot olivat sormiharjoituksia (ja sen kuulee) ja pianonuotteina noita olen katsellut. Näetkö neoklassisen siis noiden jatkeena?

Ehkä tietyllä tapaa. Valitettavan monet kitaristit (neoklassisia tai sitten ei) ovat ihastuneet sormiharjoituksiin vuosien saatossa siinä määrin, että ovat levyttäneet niitä useiden pitkäsoittoalbumien verran... ehkäpä siksi etenkin Bachin pilitysbiisit antavat riittävästi tarttumapintaa näille otelautavipeltäjille.
jpjanhun
21.01.2010 21:49:04 (muokattu 21.01.2010 21:58:50)

sanokaa mitä sanotte, mutta pakko todeta että olen tästä varsin samaa mieltä. olen itse joskus kovasti etsinyt metallista jotain "hyvää". muka sillä ja tällä bändillä oli niin ja niin hienoja klassisia vaikutteita jne. itse en ikinä onnistunut kuulemaan kuin jotain ö-luokan ns. klassista hirvittävällä määrällä turhia ylimääräisiä nuotteja. lähinnä noiden taso on mun mielestä vastannut korkeintaan jotain bachin harjoitelmia jotka se on sutaissut vasemmalla kädellä. eli kai se klassista musiikkia tavallaan on, mutta huonoa sellaista.. tai ainakin varsin mitäänsanomatonta. sitten kun lisätään se tuplabasarikomppi ja ylikompressoitu tilutus niin loputkin on pilattu eikä tulkinnallakaan voi enää pelastaa mitään. joltain glen gouldilta tylsän idean tulkinta olisi ollut ehkä riittävän mielenkiintoinen, mutta nyt tulos on yhtä tuplabasaria ja tilua.

ts. "ns. klassisen" hevin ideoiden taso on mun mielestä ollut kaukana vaikka satiesta, debussysta, barberista, sostakovitsista yms. lähinnä on kuulostanut sellaiselta alakouluklassiselta joka on lasten mieleen. täähän on sinällään okei, tykkään itsekin idioottimusasta, mutta hieman huvittaa tuo ajattelutyyli jonka mukaan ö-luokan klassinen tekee hevistä jotenkin hienoa.

yksi taho jonka jutuista edes vähän joskus pidin metalliosastolla oli chuck schuldiner. silläkin tosin oli vain hyvin vähän materiaalia josta pidin, taisi rajoittua lähinnä osaan tuosta human-levystä. sen myöhemmät levyt alkoivat mun mielestä sitten sisältää enemmän niitä tylsiä ns. melodisia arpeggioita yms. kuraa. aiemmat levyt taas olivat hyvin yksitoikkoisia.

tähän "ns.klassiseen" heviosastoon en tietty kuitenkaan laske esim. metallicaa tai muita samankaltaisia bändejä, ne pohjaavat niin vahvasti bluesiin.

tällainen mielipide tällä kertaa.

EDIT: ohoh, tuli päällekkäisyyksiä, en ollut vielä lukenut että muutkin olivat tuoneet bachin harjoitukset tähän keskusteluun mukaan.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)