Aihe: Kitaransoiton tulevaisuus
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Vestu
25.01.2010 19:55:32
Hohhoo. Wanha kunnon muusikoiden.net :) Ihan käsittämätön vääntö nytkin käynnissä.

Nopeasti silmäillen voin helposti jakaa tuomiot.

Lennu: Tulevaisuudessa ohjelmoidaan tietokoneilla nintendosooloja, kun inhimillinen ote on kirosana.

Eli, Lennu on väärässä sanoessaan että nintendo-soundin suosio kasvaa ja inhimillinen ote ei ole tulevaisuudessa enää arvossaan. Kehityssuuntahan on aivan viime kuukausina ollut juuri päinvastainen. Lennun kirjoitukset tässä threadissa muutenkin puutaheinää ja viestivät valitettavan huonosta musiikkimausta, jota leimaa harmillinen otaksuma siitä, että vanha rock olisi jotenkin parempaa kuin uusi.

Loudness-warista on tullut kirosana jo muuallakin kuin musiikki-intoilijoiden piirissä. Nauhoittihan KISS niin ikään uusimman lättynsä hyvin vanhanaikaisin menetelmin ja soundein. Suhteellisen hyvällä menestyksellä. Eli Nintendous on laskussa.

Ihmisillä on eri käsitys adjektiivista "munakas". Siihen vaikuttaa jo esim. kallon muoto. Toisen kuulovermeisiin potkii tietynlainen ekutus miellyttävämmin kuin toisen. Jos ihan perusasioihin siis mennään. Itse poikkeuksellisen avarakatseisena ja viisaana ymmärrän toki mitä Jucciz tarkoitti kehuessaan Neil Youngin soundin munakkuutta edellä pastetulla youtube-pätkällä, se ei - eikä ainostaan kyseisen soundin kaltaiset sävyt - ole kuitenkaan ainoa "munakas" -adjektiivin ansaitseva soundi.

Oikeasti munakas soundihan on kuitenkin siis Opethin levyillä Deliverance, My Arms Your Hearse, Blackwater Park ja Ghost Reveries.

Katatonian uusimmalla levyllä on myös kuultavissa häivähdyksiä munakkaasta kitarasoundista kappaleessa Forsaker. Hyvä, jos kitaransoiton tulevaisuus on sen kuuloinen.

Plussaa räkkipelille ja laakerille.
Like father like scum
Lennu
25.01.2010 20:44:58

Kissillä on yksi ainoa hyvä biisi, Big City Nights, ja sekin on Scorpionsin.
[kokarek: En kehtaa tuhlata aikaani niiden kommentointiin kun et sinäkään ollut tuhlannut aikaa niiden säveltämiseen.]
Jii
25.01.2010 22:50:34
Lennu: Kissillä on yksi ainoa hyvä biisi, Big City Nights, ja sekin on Scorpionsin.

hölömö, ei tuo ole kitaransoiton tulevaisuus.

kaikkea supistetaan tulevaisuudessa, tämä nykyinen maailmankatsomus on harha.

musiikki on tämmöistä tulevaisuudessa, enkä laita pahakseni:

http://www.youtube.com/watch?v=Mz2B9K-5Dkc
Southbound again. Don't know if I'm going or leaving home.
velsa
26.01.2010 01:48:07

Viddu.....aaargh.....kaikki on paskaa.......paitsi kusi!!!!!
Kauas on pitkä matka........
BigPapa
26.01.2010 09:06:38 (muokattu 26.01.2010 09:07:38)

antnis: Ei hevi ole vapaata riistaa, olivathan Van Halen ja Deep Purplekin heviä. Örinämetalli sen sijaan on, koska se on semmoista nuoremman tai muuten vaan yksinkertaisemman väen musaa :D

Ei kannattais nyt Deep Purplea tähän vetää, se oli 70-luvun alkupuolella jytä-rockia, eikä mitään hiiviä. Eikä Van Halenia samaan lauseeseen, mielellään.
For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton
Räkkipeli
26.01.2010 10:50:21
BigPapa: Ei kannattais nyt Deep Purplea tähän vetää, se oli 70-luvun alkupuolella jytä-rockia, eikä mitään hiiviä. Eikä Van Halenia samaan lauseeseen, mielellään.

Älä vaan korjaile asiantuntijoita.
"Foorumeiden pahimpia trolleja on ne, jotka osaa ja tietää paljon, mutta esittävät mielipiteensä faktoina." -IJarro
antnis
26.01.2010 14:03:29 (muokattu 26.01.2010 14:08:17)
BigPapa: Ei kannattais nyt Deep Purplea tähän vetää, se oli 70-luvun alkupuolella jytä-rockia, eikä mitään hiiviä. Eikä Van Halenia samaan lauseeseen, mielellään.

No joooo muistan kun eno soitti meille Purplen In Rockia joskus -77 ja sanoi että se on sitä kunnon jytää :D Mutta kyllä nuo heviksi käsitettiin ainakin jo siinä vaiheessa, makuasioita. Jytä-sana hävisi käytöstä 70-loppuun mennessä ainakin laajemmalti ja Van Halenista puhuttiin hevinä ainakin silloin, samoin kuten vaikka Rainbowistakin.
Taustasta fiilistä ja SRV-likkejä päälle paskalla soundilla.
Lennu
26.01.2010 14:57:12 (muokattu 26.01.2010 14:57:58)

antnis: No joooo muistan kun eno soitti meille Purplen In Rockia joskus -77 ja sanoi että se on sitä kunnon jytää :D Mutta kyllä nuo heviksi käsitettiin ainakin jo siinä vaiheessa, makuasioita. Jytä-sana hävisi käytöstä 70-loppuun mennessä ainakin laajemmalti ja Van Halenista puhuttiin hevinä ainakin silloin, samoin kuten vaikka Rainbowistakin.

Mä käytän kyllä sanaa edelleen. Kuten myös sanaa 'kreisiä'. Ne tulee vielä uudelleen, kunhan muovihevi ensin häviää maailmasta.

(hauska pointti sinänsä, että ite soittaa emg-kitaralla ja valittaa muovisoundeista hoho)
[kokarek: En kehtaa tuhlata aikaani niiden kommentointiin kun et sinäkään ollut tuhlannut aikaa niiden säveltämiseen.]
BigPapa
26.01.2010 16:34:13 (muokattu 26.01.2010 16:53:04)

antnis: No joooo muistan kun eno soitti meille Purplen In Rockia joskus -77 ja sanoi että se on sitä kunnon jytää :D Mutta kyllä nuo heviksi käsitettiin ainakin jo siinä vaiheessa, makuasioita. Jytä-sana hävisi käytöstä 70-loppuun mennessä ainakin laajemmalti ja Van Halenista puhuttiin hevinä ainakin silloin, samoin kuten vaikka Rainbowistakin.

Me ollaan näköjään ihan eri aika-avaruusjatkumossa. Purple on rockia ja sillä selvä.
Epäselvyyden lisäämiseksi tarkoitin, että ei Purplea ja VanHalenia mielellään samaan lauseeseen, koska nämä ovat eri aikakausien ilmiöitä, vaikka toki myöhemmin ovat samaankin aikaan vaikuttaneet. Purplehan porskuttaa rockinsa kanssa vieläkin, VanHalenista en ole ihan varma.

Mitä sitten tähän tulee:

Vestu: Lennun kirjoitukset tässä threadissa muutenkin puutaheinää ja viestivät valitettavan huonosta musiikkimausta, jota leimaa harmillinen otaksuma siitä, että vanha rock olisi jotenkin parempaa kuin uusi.

Vanha rock on parempaa, mun mielestä, kuin tämänpäivän hiivimetalli. Tämän toteaminen on pelkästään osoitus hyvästä musiikkimausta, mun mielestä.
For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton
antnis
26.01.2010 17:15:03
BigPapa: Me ollaan näköjään ihan eri aika-avaruusjatkumossa. Purple on rockia ja sillä selvä.
Epäselvyyden lisäämiseksi tarkoitin, että ei Purplea ja VanHalenia mielellään samaan lauseeseen, koska nämä ovat eri aikakausien ilmiöitä, vaikka toki myöhemmin ovat samaankin aikaan vaikuttaneet. Purplehan porskuttaa rockinsa kanssa vieläkin, VanHalenista en ole ihan varma.

No sovitaan niin :D Ollaan vaan sen verta eri-ikäisiä (vaikka ei paljon), että kaippa nuo käsitteet olivat vähän muuttuneet. Semmoisille, jotka löysivät Purplen vasta 70-luvun lopulla tai vähän myöhemmin, se edusti heviä. Mutta samapa tuo kun bändin musiikista ollaan samaa mieltä muuten.

BigPapa:
Mitä sitten tähän tulee:

Vanha rock on parempaa, mun mielestä, kuin tämänpäivän hiivimetalli. Tämän toteaminen on pelkästään osoitus hyvästä musiikkimausta, mun mielestä.

Tottakai.
Taustasta fiilistä ja SRV-likkejä päälle paskalla soundilla.
strophe
26.01.2010 17:20:23
BigPapa: Vanha rock on parempaa, mun mielestä, kuin tämänpäivän hiivimetalli. Tämän toteaminen on pelkästään osoitus hyvästä musiikkimausta, mun mielestä.

Kaikki hyvä musiikki on parempaa kuin huono musiikki. Mun mielestä.
~Volyymi korvaa puuttuvan taidon~ http://www.youtube.com/vonpalmhoff
tender.insanity
26.01.2010 17:58:41
strophe: Kaikki hyvä musiikki on parempaa kuin huono musiikki. Mun mielestä.

Huonosti tehty hyvä musiikki on huonompaa kuin hyvin tehty huono musiikki, mutta hyvin tehty hyvä musiikki on rutkasti parempaa kuin huonosti tehty huono musiikki.
Raist
26.01.2010 18:15:15
tender.insanity: Huonosti tehty hyvä musiikki on huonompaa kuin hyvin tehty huono musiikki, mutta hyvin tehty hyvä musiikki on rutkasti parempaa kuin huonosti tehty huono musiikki.

Kyllä mä mieluummin kuuntelen huonosti tehtyä hyvää musiikkia kuin hyvin tehtyä huonoa. Riippuu siitä tietysti kuinka huono on hyvää ja kuinka hyvä huonoa.
tender.insanity
26.01.2010 21:47:54
Raist: Kyllä mä mieluummin kuuntelen huonosti tehtyä hyvää musiikkia kuin hyvin tehtyä huonoa. Riippuu siitä tietysti kuinka huono on hyvää ja kuinka hyvä huonoa.

"Tehdä" sanaan sisällytin myös soittamisen ja muutenkin laadun kokonaisuutena. Rautalangasta: paskasti soitettu hyvä biisi ei ole hyvä. Tsekkaa "Huvittavimmat..." -triidi näistä esimerkeistä.
Lennu
26.01.2010 22:03:27

Hyvä biisi on hyvä, vaikka se olis soitettu kattiloilla. (ei pohjoiskarjalaiset kissat)
Sergei Fallinen
26.01.2010 22:10:42 (muokattu 26.01.2010 22:11:01)
Raist: Kyllä mä mieluummin kuuntelen huonosti tehtyä hyvää musiikkia kuin hyvin tehtyä huonoa. Riippuu siitä tietysti kuinka huono on hyvää ja kuinka hyvä huonoa.

Riippuuhan se joo mut en silti sanois, kyl mä ainakin kuuntelen mieluummin jotain rihannan laulamaa rihannaa kuin mun laulamaa wagnerin valkyyriaa.
strophe
26.01.2010 22:19:03
Sergei Fallinen: Riippuuhan se joo mut en silti sanois, kyl mä ainakin kuuntelen mieluummin jotain rihannan laulamaa rihannaa kuin mun laulamaa wagnerin valkyyriaa.

Plussaa. Hajosin.
~Volyymi korvaa puuttuvan taidon~ http://www.youtube.com/vonpalmhoff
LittleWing
31.07.2010 13:36:49

Kitaransoiton tuleivaisuudesta sen verran että nopeasti soittaminen ja tiluttaminen on noussut liian tärkeään rooliin. Pitäisi enemmän kiinnittää huomiota soundiin ja nuottivalintoihin!
"Rakkaus kyllä jatkuu, mutta jatsi, pelkään pahoin / elää enää apurahoin"
Lennu
31.07.2010 14:25:45

LittleWing: Kitaransoiton tuleivaisuudesta sen verran että nopeasti soittaminen ja tiluttaminen on noussut liian tärkeään rooliin. Pitäisi enemmän kiinnittää huomiota soundiin ja nuottivalintoihin!

Toisaalta onhan se siistimpää vetää nopeesti. Siis ihan oikeasti, ilman sarkasmia. Hidashanskat aina mussuttaa nuottivalinnoista ja "fiiliksestä". Vähän sama kun ruma sanoo, että sisäinen kauneus ratkaisee. No ei se nyt ihan niin mene.
My life is like an Opel-highway.
Ziggy Bubba
31.07.2010 15:30:00 (muokattu 31.07.2010 15:30:11)

Lennu: Toisaalta onhan se siistimpää vetää nopeesti. Siis ihan oikeasti, ilman sarkasmia. Hidashanskat aina mussuttaa nuottivalinnoista ja "fiiliksestä". Vähän sama kun ruma sanoo, että sisäinen kauneus ratkaisee. No ei se nyt ihan niin mene.

Tai sitten kuulija sanoo, että tiluttaminen on useimmiten täysin typerän kuuloista. Monella kitaristilla se kitarointi taidemuotona on muuttunut pikajuoksuksi. Määrä ei korvaa laatua, ikinä.
Tuoretta mainiota musiikkia: Burweed
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)