Aihe: Kuulo, miten suojaatte?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Ib
21.07.2008 23:13:26
Itse käytän tuommoisia n.20 euron tulppia musiikkiliikkeestä. Kotelossa lukee EAR tai jtn tuommoista.
skeba93
22.07.2008 02:22:23
joo kuusitulppia täällä(kin?) käytetään :)
Anna tuulen puhaltaa.. Nostaa helmoja, heittää hiukset sekaisin - Tehosekoitin
Sanetium
23.07.2008 13:52:14 (muokattu 23.07.2008 13:53:10)
Meikä on ainakin kotisoitossa alkanut käyttää ihan perus kuulosuojaimia. Eiväthän ne kovin tyylikkäät oo mutta ne saa nopeasti pois päästä ja takaisin ja suojaavat hyvin. Jos haluaa suojautua kuulovaurioilta (turhan) tehokkaasti niin voihan suojainten alle laittaa vielä korvatulpat.

Keikkoja katsellessa ja ihmisten ilmoilla käytän sitten korvatulppia. En oo viitsinyt ostaa kunnon pitkäaikaisia tulppia, mutta tuollaiset keltaiset työmaatulpat toimivat ihan kohtalaisen hyvin. Ja niitä löytyy pienen säkillisen verran meiltä.
Musiikki on ainoa korvien kautta nautittava huume.
Lunnu
24.07.2008 20:58:49
Meikä on ainakin kotisoitossa alkanut käyttää ihan perus kuulosuojaimia.

Kotisoitossa kuulosuojaimia? Et taida missään ihan ohutseinäisessä kerrostalossa asustella?

Meikäläinen on parikytävuotta soitellut ilman kuulosuojaimia ja ilmeisesti tehokkaan korvavahan erittymisen ansiosta olen selvinnyt ilman suuurempia kuulovaurioita (hymiö?)

Kehotan kuitenkin painokkaasti käyttämään noita tulppia. Vinkuna voi olla aika ikävä petikaveri. Taidan alkaa käyttään itekkin jatkossa. Varmuuden vuoksi.

Sivumennen sanoen - jos rumpalit suostuisi käyttämään sähkörumpuja niin treenata vois vaikka makkarissa koko bändin voimalla ja asetella se volsataso sellaselle tasolle ettei vaurioita syntyis. Eikä olis treenipaikkaongelmiakaan.
Nostalgy is not what it used to be
black-dog
24.07.2008 22:13:35
Kehotan kuitenkin painokkaasti käyttämään noita tulppia. Vinkuna voi olla aika ikävä petikaveri. Taidan alkaa käyttään itekkin jatkossa. Varmuuden vuoksi.

njääh itselläni korvat soinu taukoamatta aina, ilmeisesti joku sukuvika. kyllä siihen tottuu. itse en edes huomaa sitä jos en keskity siihen
Watch my back sano kyttyräselkä
Artist
24.07.2008 22:56:09 (muokattu 24.07.2008 22:57:04)
Meikä on ainakin kotisoitossa alkanut käyttää ihan perus kuulosuojaimia.

Mä en kyllä näe mitään järkeä kotisoitossa kuulosuojaimilla, siis jos puhutaan kotisoittovolyymeistä. Voisin jopa veikata, että liiallisella kuulon suojaamisella saa korvansa herkistymään ja normaalit päivittäiset äänet alkavat tehdä hallaa. Eri asia sitten, jos himassa vetää oikeasti lujaa. Mutta toki, jos se meteli tuntuu himassakin liian kovalta. Itse tosin kääntäisin silloin vahvistinta pienemmälle, mutta each to his own. ;)

Muutenkin kun kuulonsuojaamisesta puhutaan nykyään niin paljon, niin melkein ihmetyttää se kuinka monet kuuntelevat esim. iPodeilla nappikuulokkeilla jo valmiiksi meluisissa julkisissa liikennevälineissä tai ruuhkaisilla kaduilla musaa. Luulisi tuon tekevän paljon enemmän hallaa korville.
"I got first class taste in second class town"
Swan
24.07.2008 23:00:01
Muutenkin kun kuulonsuojaamisesta puhutaan nykyään niin paljon, niin melkein ihmetyttää se kuinka monet kuuntelevat esim. iPodeilla nappikuulokkeilla jo valmiiksi meluisissa julkisissa liikennevälineissä tai ruuhkaisilla kaduilla musaa. Luulisi tuon tekevän paljon enemmän hallaa korville.

Kossin Plugit tai vastaavat korvatulpankorvikkeet blokkaavat ylimääräisen metelin. Taisi nuo pystyä oikeisiin kuusitulppiinkin liittämään. Haittana tuossa on tietty se, että ajatuksissaan saattaa jäädä auton alle.
Once Lady Yuna fixes her hair, we leave.
>-)))> #26
S.M.A.K.
black-dog
24.07.2008 23:02:19
Mä en kyllä näe mitään järkeä kotisoitossa kuulosuojaimilla, siis jos puhutaan kotisoittovolyymeistä. Voisin jopa veikata, että liiallisella kuulon suojaamisella saa korvansa herkistymään ja normaalit päivittäiset äänet alkavat tehdä hallaa. Eri asia sitten, jos himassa vetää oikeasti lujaa. Mutta toki, jos se meteli tuntuu himassakin liian kovalta. Itse tosin kääntäisin silloin vahvistinta pienemmälle, mutta each to his own. ;)

hyvä ihminen!!! rokkia ei soiteta kovalla, vaan täysillä!!!!
Watch my back sano kyttyräselkä
Sanetium
25.07.2008 14:55:53 (muokattu 25.07.2008 14:57:54)
Kotisoitossa kuulosuojaimia? Et taida missään ihan ohutseinäisessä kerrostalossa asustella?

En.

Nuppi-kaappi-yhdistelmän läpi soitan. Putkinuppi kun on kyseessä, tulee paremmat soundit kun vähän luukuttaa. Kotisoitto nyt oli ehkä vähän huono termi, mutta kotona kuitenkin soitan enkä parempaa termiä keksinyt.

Mutta mä en tähän hätään keksi mitään syytä, miksen saisi luukuttaa kuulosuojaimet päässä ;)
Valdemart
27.07.2008 21:25:01

En.

Nuppi-kaappi-yhdistelmän läpi soitan. Putkinuppi kun on kyseessä, tulee paremmat soundit kun vähän luukuttaa. Kotisoitto nyt oli ehkä vähän huono termi, mutta kotona kuitenkin soitan enkä parempaa termiä keksinyt.

Mutta mä en tähän hätään keksi mitään syytä, miksen saisi luukuttaa kuulosuojaimet päässä ;)

Kuulosuojainten läpi se paskahan kuulostaa entistä paskemmalta? :O Siis ainakaan itse pysty ollenkaan, tuntuu kunnon suojaimilla, että pelkkää muhjua tulee ulos vahvistimesta.
You Can't Put Your Arms Around a Memory
Sanetium
29.07.2008 11:53:49
se paskahan kuulostaa entistä paskemmalta? :O

Nyt mä en todellakaan ymmärrä. Sen mä TIETENKIN ymmärrän jos joku tykkää enemmän siitä 10W trankkuvahvistimen soundista kuin 50W putkivahvistimen äänestä kaapin kanssa. Mutta eihän se korvien suojaaminen juurikaan vaikuta siihen itse soundiin, paitsi että siihen tulee vähän vähemmän sitä terävää piikkiä. Eli siitähän tulee vain botnekkaammat äänet?

Jos nyt aatellaan vaikka live-tilannetta, jossa soittajalla on korvatulpat päässä, niin ei kai se paskalta kuulosta sen korviin??
hjukke
29.07.2008 12:52:33

Alpinen kuusitulpat. Selkeämpi soundi kuin eareissa, ja menee paljon mukavammin korvaan. Vaihdettavat filtterit.
Kaikki rannekellotornin mukana
Tasapaino
29.07.2008 14:17:11
Sivumennen sanoen - jos rumpalit suostuisi käyttämään sähkörumpuja niin treenata vois vaikka makkarissa koko bändin voimalla ja asetella se volsataso sellaselle tasolle ettei vaurioita syntyis. Eikä olis treenipaikkaongelmiakaan.

Kerrostalossa ei. Rivitalossa ehkä, jos makkari ei ole ihan naapurin vieressä.

Sähkörummuista tulee akustisena sen verran napinaa, että voluumit täytyy nostaa aika korkealle, ettei se nakutus kuulu. Sen takia sähkörumpuja on parempi soittaa kuulokkeiden kanssa, jos ääntä ei voi kauhean korkealle nostaa. Kuuloa sellainen äänentaso tuskin kuitenkaan tuhoaa.
Ora et labora.
Lunnu
29.07.2008 15:05:21
Kerrostalossa ei. Rivitalossa ehkä, jos makkari ei ole ihan naapurin vieressä.

Sähkörummuista tulee akustisena sen verran napinaa, että voluumit täytyy nostaa aika korkealle, ettei se nakutus kuulu. Sen takia sähkörumpuja on parempi soittaa kuulokkeiden kanssa, jos ääntä ei voi kauhean korkealle nostaa. Kuuloa sellainen äänentaso tuskin kuitenkaan tuhoaa.

Jos käytössä on vain sähköisiä soittimia niin kaikki vaan mikseriin ja luurit joka jannulle. Saa balanssitkin kondikseen ja kuulee muutkin paremmin.

Itse olen kyllä hiukan eri mieltä tuosta sähkörumpujen napinasta - tutuilla on tuollaiset kerrostalossa ja niistä lähtevä ääni on kyllä aika minimaalinen verrattuna esim. pianoon, jota aika monet kuitenkin plimputtavat kerrostaloissa.
Nostalgy is not what it used to be
Artist
29.07.2008 17:59:17 (muokattu 29.07.2008 18:02:09)
Mutta eihän se korvien suojaaminen juurikaan vaikuta siihen itse soundiin, paitsi että siihen tulee vähän vähemmän sitä terävää piikkiä. Eli siitähän tulee vain botnekkaammat äänet?

Mielestäni tulpat vaikuttavat soundiin aika paljonkin, tai no ei soundii vaan siihen miten sen kuulee. :) Toki en ole niitä kaikista kalliimpia teetettyjä koittanut, mutta kaikilla kaupasta ostettavilla, mitä olen kokeillut on vaikutus huomattava.

Jos nyt aatellaan vaikka live-tilannetta, jossa soittajalla on korvatulpat päässä, niin ei kai se paskalta kuulosta sen korviin??

Livenä vetäisin itse mieluiten ilman tulppia, mutta soitetaan sen verta lujaa ettei viitsi. Soundi kuitenkin säädetään mieluiten ilman tulppia, lähtökohtaisesti kun ainakin itselläni on tavoitteena se, että mekkala kuulostaisi yleisölle hyvältä, ja niillä harvemmin on tulppia ainakaan kaikilla.

Tietty, kukin tyylillään jne. Kuulosuojaimet kyllä muuttavat taajuksien kuulemista sen verran, että en ehkä kovin mielellään kuuntelisi bändiä, jossa kitaristi vetäisi kuulosuojaimet päässä, ainakin jos ko. kitaristi vielä itse säätää soundinsa ne peltorit korvilla.
"I got first class taste in second class town"
Point
29.07.2008 22:18:20
Pitäisi ostaa apteekista ne kuusitulpat, jos kerta ihan toimivia ja hyvin vaimentavia ovat. Eivät myöskään paljoa kuulemani mukaan maksa. Ei ole pahemmin tullut apteekissa käytyä...
KooAa
30.07.2008 11:01:28
Finfonicit teetettiin muutaman jyväskyläläisen kanssa. Hyvät on.
Kalju juntti #1 KooAalla ei ole merkitystä sukupuoliyhteyden onnistumiseen. The R.I.P.Off
Tasapaino
30.07.2008 16:37:53
Jos käytössä on vain sähköisiä soittimia niin kaikki vaan mikseriin ja luurit joka jannulle. Saa balanssitkin kondikseen ja kuulee muutkin paremmin.

Totta. Tosin laitteet, joilla saa luureilla hyvää ääntä viidelle, eivät välttämättä ole kovin halpoja.

Itse olen kyllä hiukan eri mieltä tuosta sähkörumpujen napinasta - tutuilla on tuollaiset kerrostalossa ja niistä lähtevä ääni on kyllä aika minimaalinen verrattuna esim. pianoon, jota aika monet kuitenkin plimputtavat kerrostaloissa.

Se riippuu miten rummut on eristetty lattiasta. Varsinkin bassorummun taputus menee suoraan rakenteiseen, jos se lepää paljaalla lattialla. Piano kuuluu myös, mutta ei välttämättä ole niin rasittava kuunnella.
Ora et labora.
Point
02.08.2008 13:22:24
http://www.youtube.com/watch?v=L0uxtAQPaqw&NR=1
Siinä teille, käyttäkää tulppia..
Jzci
02.08.2008 14:25:46

mutta tuollaiset keltaiset työmaatulpat toimivat ihan kohtalaisen hyvin. Ja niitä löytyy pienen säkillisen verran meiltä.

Eh. Noilla ei kyllä tee mielestäni yhtään mitään jos musatouhuista puhutaan. Mielummin hankin kuulovaurion kuin suostun soittamaan treenit tuollaiset päässä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)