Aihe: Sooloskabojen jälkipyykki
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10122 123 124 125 126
velsa
02.02.2007 11:10:08

Voisko velsa kertoa miten toi jylhä tausta on tehty? Hemmetin hienot söyndit ja kaikki.

ez drummer ohjelmalla rummut (en kyl jaksanu alkaa tekemään niitä kunnolla) skebat ja basso v-ampilla ja cubasesta rumpuihin vähän jytinää(tilamikkeihin hirvee tila Wavesin ir1:stä) ja bassariin 60hz boosti muutamalla db:llä.......ja virvelikanavat kompuralla lyttyyn.....toi ez drummer on aika jees systeemi,saa kannut omille raidoilleen....(eikä sleebaa eikä kiilaa!!!!!)
Kauas on pitkä matka........
BigPapa
02.02.2007 11:45:04 (muokattu 02.02.2007 16:04:44)

Dropped-vireellä vetäisin varmaan jotai tällästä... 8DDDDD

http://mp3.mikseri.net/hifi/b/bigpa … sooloskaba66_bigpapa_varjosoolo.mp3
The real danger is not in longhairs or Rock'n'roll, but in thumbsuckers.
J.Hollström
02.02.2007 15:16:04
juki68 1p: erikoismaininta "cokispurkki"-soundista

Dänks. Cokispurkki-feelis tulee varmaan tosta Hartken alumiinikartiollisesta bassokaiuttimesta. Soundi oli lähinnä sellainen yritys tehdä jotain uutta ja erilaista. Lähtökohdat oli seuraavat; vaahteraotelautainen strato, mallintava etunen, transistoripääte ja suljettu bassokaappi mikitettynä + viivästettyä signaalia oikeaan kanavaan tuomaan vähän makua. Ei mikään optimisetuppi siis, mutta tulipahan kokeiltua tätäkin. Aina pitää keksiä jotain uutta.
Vasemmassa lahkeessa-klubi #1
Lennu
02.02.2007 16:28:09

Dänks. Cokispurkki-feelis tulee varmaan tosta Hartken alumiinikartiollisesta bassokaiuttimesta. Soundi oli lähinnä sellainen yritys tehdä jotain uutta ja erilaista. Lähtökohdat oli seuraavat; vaahteraotelautainen strato, mallintava etunen, transistoripääte ja suljettu bassokaappi mikitettynä + viivästettyä signaalia oikeaan kanavaan tuomaan vähän makua. Ei mikään optimisetuppi siis, mutta tulipahan kokeiltua tätäkin. Aina pitää keksiä jotain uutta.

Juu, ei mitenkään huono. Itellänihän oli vaan mallintava purkki. Mulla ei oo mielikuvitusta, hoho.
- onko sun lasi puoliks tyhjä vai puoliks täynnä? - riippuu vähän mitä juo.
BigPapa
02.02.2007 16:49:46 (muokattu 02.02.2007 17:13:01)

Bigpapa - Tässä soolossa oli muutaman kerran sellaista probleemaa että kun teit vibran, se hakkasi seuraavaan kieleen, josta tuli ärsyttävä sivuääni. Muutamia siistejä ideoita.

Ja puolustuksen puheenvuoro:

Pari kertaa oli tarkoituksella kaksi kieltä sormen alla ja loput "häiriöäänet" lienevät
rectifierin murhasäröä. Emmä tiiä...no emmä tiiä...8D...kitosh kommentishta kuitenshki...
The real danger is not in longhairs or Rock'n'roll, but in thumbsuckers.
Jucciz
02.02.2007 17:02:24
Jucciz - Soundi valinta poikkeaa taustasta aika lujaa, soolo sinänsä kuitenkin toimii. Hyviä lickejä ja hyvä meno.

Mulle tämä oli suht hidastempoinen ränttätänttäblues-tausta. Itelle tuli heti semmonen mielikuva, että tähän pitää soittaa narisevalla Telecaster-soundilla eikä millään tukkoon kompressoidulla kaulamikki-leadilla. Ei sen väliä, vaikka taustan soundimaailma onkin vähän raskaampi, kun ei tää tausta silti mun mielestä ollu ollenkaan "heviä" vaan bluesia vähän normaalia raskaammilla soundeilla.

No, makuasia toki, kiitos kommenteista.
>-)))> #11
« Rojuja · Soitteluita »
Mazah
02.02.2007 17:25:24

Mulle tämä oli suht hidastempoinen ränttätänttäblues-tausta. Itelle tuli heti semmonen mielikuva, että tähän pitää soittaa narisevalla Telecaster-soundilla eikä millään tukkoon kompressoidulla kaulamikki-leadilla. Ei sen väliä, vaikka taustan soundimaailma onkin vähän raskaampi, kun ei tää tausta silti mun mielestä ollu ollenkaan "heviä" vaan bluesia vähän normaalia raskaammilla soundeilla.

No, makuasia toki, kiitos kommenteista.

Nimenomaan bluesia vähän raskaammilla soundeilla, harvat vastasivat tähän vetämällä bluessoolon raskaammilla soundeilla, useimmat vetivät vain normaalin bluessoolon (kirjoitetaanko se noin, ..tu mä mitään kouluja oo käyny...) joka mun korvaani kuulosti useimmiten aneemiselta. Makuasioitahan nämä tosiaan ovat kyllä ja tämä on mielenkiintoinen ilmiö useissa taustoissa.
www.farmakonband.com www.myspace.com/avenie www.myspace.com/screamchain www.crimsonlotus.org http://www.farmakonband.com/media/ReconditeFinal.mp3
monotone
02.02.2007 18:04:49 (muokattu 02.02.2007 18:07:50)

Monotone - Sä kyllä haltsaat sliden aika hyvin! Vähän turhan kevyt meininki täälläkin. Varsinkin noi korkeat äänet tuolla loppupuolella olivat todella RAU!!!

Mazah'ille kiitos kommentista! Slidestähän on tullut vähän semmoinen uhanalainen taiteenlaji ja että joku jaksaa kiinnittää huomiota edes tällaisiin puolivillaisiin yrityksiin, lämmittää kyllä mieltä. Tuntuu joskus, että tekniikka on monelle korkeassakin arvossa, mutta sillä tarkoitetaan jonkun muun tyylistä tekniikkaa... Tekis mieli sanoa, että putki sormeen ja kokeilemaan. Mutta en sano kun oon vannonut yrittäväni olla herrasmies. :-)

Ja jos joku nyt ei ole huomannut, niin mullehan näistä sooloskaboista pääasiassa on tullut kiintopisteitä juuri tohon sliden harjoitteluun. Kun on niin laiska treenaaja, niin on hyvä olla jotain tilaisuutta, jossa joutuu oikeesti vähän skarppaamaan. Notta anteeks vaan ja kiitos kärsivällisyydestä. :-)

e: Tuosta keveydestä, sen verran herkkää puuhaa tuo liuttelu vielä meikäläiselle, ettei oikein irtoo mitään stydimpää vaikka yrittäiskin. Pakko soitella ilman plekua jos mielii mitään kieliä dempata ja silloin atakista jää paras terä väkisin pois. Ja ylipäätään se ei mua haittaa koska mun soundi-ihanne on lähinnä sellaista "voita paistinpannulla" tyylinen.
arppah8
02.02.2007 18:08:43

Ylläolevasta tulikin mieleen, että oli myös alunperin tarkoitus kokeilla slideä tässä skabassa, mutta eihän sitä kapista lasiputkea mistään löytynyt. Ehkäpä se oli vain hyvä asia, emmie osaa mokomalla putkilolla mitään tehdä (ja hyvinkin kyseenalaista osaanko ilmankaan=).
Peace, love and good happiness stuff.
JarnoH
02.02.2007 18:50:05 (muokattu 02.02.2007 18:50:29)

Ibanezenabi - Aika murolla, tulee soolo aika pahasti yli. Vähän röytämisen makua, pari Vai lickiä eikä paljoa tunnetta.

Täytyy kyllä myöntää että tuli aika ala-arvoinen veto. Kuuntelin itse näin jälkeenpäin enkä nauttinut liioin. Jos vähän saa selittää niin tausta- ja sooloraitojen tasot tuntuivat olevan enemmän balanssissa ennen nauhoitusohjelmasta ulos exporttausta =) No, toivotaan että tie vie tästä ylöspäin seuraavaan kisaan mennessä...
"On aika harhaa sillä ikuisuus on vain pysähtynyt nykyisyys"
cbs
02.02.2007 19:02:06

"...vaikka soundi muuten onkin vähän löysä ja pierevä."
Jep! Nyt löytyi se oma juttu:) Näin se on, soundi soittajan mukaan. Ja se soundi ei lähdekään sormista, vaan...
Hyvä soittaja soittaa vaikka saappaan varrella.
Jucciz
02.02.2007 19:05:56
Ja se soundi ei lähdekään sormista, vaan...

...haitarista!
>-)))> #11
« Rojuja · Soitteluita »
stratomaster
02.02.2007 20:13:55

Stratomaster - Tässä taas mennään vesipyssyllä sinkoa vastaan, soolon ja taustan kontrasti on aivan törkeä.

Voisitko Mazah tarkentaa, mitä tarkoitat? Soitanko mielestäsi liian vähän/väärän tyylisesti vai onko soundi sopimaton taustaan? Itse kuvittelin, että toi sopii hyvin, mutta asian voi toki nähdä eri tavoinkin.
Viikon palindromi: "Eno, kato, sotakone!"
mammukka
02.02.2007 20:26:58
Mammukka 2p Viddu mikä Billy Gibbons taimi!!!!!!Mä olin ihan pähkinöinä tästä,se yks jeff beck stailin likki oli loistavassa mestassa ja muutenkin erittäinen makee tahmanen meininki!!!!!!

Sitten Gibbonsin time falskaa pahasti...
velsa
02.02.2007 20:35:48

Sitten Gibbonsin time falskaa pahasti...

älä oo tommonen.....8D
velsa
02.02.2007 20:42:25

Alun mollilicki lyttäsi tunnelman heti kärkeen......

No ku mie oon nii synkkä ihminen.......sitä paitsi molli on parasta,duurista ei oo tehty yhtään hyvää biisii.....
blaekie
02.02.2007 21:10:13

Blaekie - Epätasaista vibraa tarjoillaan heti kärkeen, loppua kohden tatsikin kuulostaa paremmalta. Ihan jees bluesveto, mutta tämä ei ole ihan normaali bluestausta vieläkään!!!!

Kiitoksia kommenteista :-)

Joo noi tatsihommat on meikäläisellä vähä hakusessa, varsinkin tässä kun piti vetää noin alhaalta, ja 10/52 kielillä, eli ei oikein tullu semmosta normaalia vastetta, samoin vire oli persiistä samasta syystä, ku toi perhe-elo ja työhommat,yms estää ton harjotteluosaston aika hyvin, jo näistä osallistumisista on tullut sanomista, ku vaan soitellaan kitaraa blaa, blaa.. :-) , (ei se niin paha ole miltä kuulostaa.. ;-)
Mutt tossa taustahommassa oon pikkusen eri mieltä, että kyllähän toi oli ihan pikkusen mureempi ränttätänttä-shuffle, helvetin hyvillä velsan riffeillä, hitaalla tempolla tosin. Eli jos ei tähän pluussit sovi ni mihin sitten ? vai mitä sanoo maestro ..
MadMatt
02.02.2007 21:59:10 (muokattu 03.02.2007 09:17:35)

-------------
velsa
02.02.2007 23:15:40

Eli jos ei tähän pluussit sovi ni mihin sitten ? vai mitä sanoo maestro ..

Kyl miun miälest sopii blyysit ja sopii jotku vähemmän blyysitkii.....se on aina vähän semmonen homma et yks tykkää äidist ja toinen tyttärest.......useesti viäl sillee et jos äiti kuuntelee hevii ni tyttären miälest se on paskaa jne,jne....
Pohjahan oli ihan sitä itteensä ja mun mielestä parhaimmisto oli kumminkin suht puhtaalla soudilla vedettyä juurevahkoa tavarata......vaikka oli hyviä vähän hevimpiiki rykäsyjä...että semmosta makkaraa!
J.Hollström
02.02.2007 23:20:53
Pohjahan oli ihan sitä itteensä ja mun mielestä parhaimmisto oli kumminkin suht puhtaalla soudilla vedettyä juurevahkoa tavarata

No miks et pistäny mulle maksimipisteitä? Oli juurekset ja kaikki pelissä.
Vasemmassa lahkeessa-klubi #1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)