Hank Hill 28.04.2007 20:57:15 | |
---|
Purple masiin: Jotain suomalaista tuttua "kansanlaulua" pukkaa alkuun Taisi pukata kolmeakin kansanlaulua,aikamoista kotipitsaa,jostain kumman syystä alkoi päässä soimaan:"On kotikarjalassa kaikki ihanasti rempallaan"?,eikä se lakannut soimasta. Olen pahoillani tapahtuneesta "Like a bird on the wire,
like a drunk in a midnight choir,
I have tried in my way to be free." Leonard Cohen |
stratomaster 28.04.2007 22:51:31 | |
---|
stratomaster Hyvä volume-pedaali alku.. vai oliko sittenkin potikalla tehty. Mahtipontinen runsaasti efektoitu kitarasaundi, mutta kauniisti laulaa skeba. Maukasta soittoa. Ihan kitaran potikalla ruuvasin tuon alun. |
WanhaWetäjä 29.04.2007 01:23:51 | |
---|
Jäipä tämä kisa väliin...to iltapäivänä tulin laivalta,yritin to/pe välisenä yönä jotain vääntää mutta huomasin että saunan keralla nautitut viski ja olut vaikeuttivat sormien liikkumista kuin myös ajatustenkulkua siinä määrin että ymmärsin jättäytyä vain sille juomapuolelle! Pe oli sitten muuta hommaa...kankkusen ohessa,HOHO! Kas nyt kuuntelin nuo pikasesti, ja 3 oli mun makuun yli muiden, Stratomaster,MadMatt ja...varsinkin herra Manetti!Kitara suorastaan lauloi ja harmonisesti soolo oli kyllä hiton onnistunut, nuo soinnunvaihdokset varsinkin toimi oikeen jees, vaikka paloina tuo soolo lienee tehty?Kaksi muuta piste-ehdokasta vetivät ehkä enempi perinteisemmän bluesin ehdoilla. Kenties kommentoin nuo kaikki jos kerkiän ajatuksella kuunteleen. Ostan Casion kun täytän 50v... |
Banjox 29.04.2007 03:25:28 | |
---|
Miksaus oli taustan osalta mono, ja kitara toisessa kanavassa. Soitto toimii ok, ja paikoin hyvää ideaa Heh, enhän minä nyt tuollaista "pikkuseikkaa" huomannut. Hyvää puhetta kitaralla, vaikka aika kireä saundi onkin. Maukasta, paikoin kulmikasta soittoa.. hyvin toimii ! Wow, vaikkei pisteitä heruisikaan, niin hyvin lämmittää tämmöiset kommentit. Tulee semmoinen tunne, että jonkinmoinen rajapyykki on saavutettu. Kiitokset ja seuraava kierros minun piikkiini. |
Manetti 29.04.2007 12:26:46 (muokattu 29.04.2007 12:27:25) | |
---|
varsinkin herra Manetti!Kitara suorastaan lauloi ja harmonisesti soolo oli kyllä hiton onnistunut, nuo soinnunvaihdokset varsinkin toimi oikeen jees, vaikka paloina tuo soolo lienee tehty? Juu.. 2 kitararaitaa eri saundeilla , panorointia, pläjäys soitettu neljässä osassa ja siitä tuli jotenkin mun ajatuksissa enemmän piisi kuin soolo....Jostain syystä päässä pyöri joku oman mielikuvitusleffan soundtrack?... tai jotain... no joka tapauksessa mielenkiintoinen ja haastava tausta oli tällä kertaa. ...If something's hard to do, then it's not worth doing... |
Karipiirto 30.04.2007 01:08:43 | |
---|
Karipiirto Mukavia kuvioita suht tiukalla saundilla. Soolon loppupuoli hiukan väsähtää, mutta kokonaisuutena tunnelmaltaan oikeen hyvä soolo ! Kiitos vain. :) Kannattaa näköjään kuluttaa enin vapaa-aika, mitä piisaa kun ei töihinkään ole toistaiseksi päässyt, kitaran soiton opetteluun ja levyjen päälle fiilistelyyn(kitaralla). Kyllä se auttaa näköjään. :) Heinäkuuhun asti onkin luultavasti sitä vapaata sen verta että kyllä musta ynkkä saadaan. :D "There's no roll!
They forgot the roll and they only kept the rock. The roll's the whole damn thing dude, the rock is nothing, deal with it, the roll is king. Unfortunately most cats don't get behind the roll." -Keith Richards |
Banjox 30.04.2007 16:23:58 | |
---|
kyllähän tässäkin oli suht kohdillaan tuo melodinen puoli, joku kauhia ylimääränen pörinä saundissa otti kyllä korvaan Taisi johtua straton yksikelaisista mikeistä tuo pörinä. Yritin vähän noise gatella sitä poistaa mutta säädöt tuli heitettyä vähän laiskasti sinnepäin. |
MadMatt 30.04.2007 16:52:23 (muokattu 30.04.2007 17:00:29) | |
---|
Taisi johtua straton yksikelaisista mikeistä tuo pörinä. Yritin vähän noise gatella sitä poistaa mutta säädöt tuli heitettyä vähän laiskasti sinnepäin. Tälläisissä taustoissa tuo Gaten käyttö on hieman ongelmallista jos meinaa koko dynamiikan kirjoa käyttää. Itse annan useimmiten mielummin vähän pöristä kuin että vaimennan ne kaikkein hiljaisimmat signaalit. Tässä skabassa käytin kuitenkin hyvin alhaalta (mietoa) kiinni ottavaa geittiä soittaessa mutta jotenkin tuntuu että sekin vaikuttaa epäedullisesti tatsiin. |
Manetti 30.04.2007 20:09:54 | |
---|
hieno veto!VAIKKA olikin paloista tehty Kiitos kiitos... juu.... mulle toi "yhdellä otolla" juttu ei ole mikään itseisarvo, samat äänet oisin varmaan voinu soittaa putkeenkin, mutta tällä kertaa päädyin tällaiseen ratkaisuun. Oon vasta niin vähän aikaa näihin skabaloihin osallistunu et en ees tiiä miten tällaiseen noin niinkuin ylipäätään suhtaudutaan täällä? Arvostetaanko yhdellä otolla soitettuja enemmän? ja en siksi edes osaa hävetä sitä että käytin kahta raitaa ja vejin useammassa pätkässä :) ...If something's hard to do, then it's not worth doing... |
-Aleksi- 01.05.2007 12:12:53 (muokattu 01.05.2007 12:13:05) | |
---|
Tekis mieli soitella johonkin nopeatempoiseen rokkitaustaan sooloa. Jos voittaja semmosen vois tehdä, antaisin kyl plussaa. Itsellä kun ei ole varaa rumpu ohjelmiin millä taustat voisin tehdä. |
-Cale 01.05.2007 12:43:50 | |
---|
Tekis mieli soitella johonkin nopeatempoiseen rokkitaustaan sooloa. Jos voittaja semmosen vois tehdä, antaisin kyl plussaa. Itsellä kun ei ole varaa rumpu ohjelmiin millä taustat voisin tehdä. Voi niitä ilmaisillakin ohjelmilla tehdä. |
Karipiirto 01.05.2007 12:47:31 | |
---|
Tekis mieli soitella johonkin nopeatempoiseen rokkitaustaan sooloa. Jos voittaja semmosen vois tehdä, antaisin kyl plussaa. Itsellä kun ei ole varaa rumpu ohjelmiin millä taustat voisin tehdä. Vielä tarkentaisin tuota että minusta sellainen kasaritausta Van Halenin tyyliin olis kivaa vaihtelua niihin ikuisiin bluesrocktaustoihin. :) "There's no roll!
They forgot the roll and they only kept the rock. The roll's the whole damn thing dude, the rock is nothing, deal with it, the roll is king. Unfortunately most cats don't get behind the roll." -Keith Richards |
-Aleksi- 01.05.2007 12:49:56 | |
---|
Vielä tarkentaisin tuota että minusta sellainen kasaritausta Van Halenin tyyliin olis kivaa vaihtelua niihin ikuisiin bluesrocktaustoihin. :) Khyyl. Sitä taustaa vois fiilistellä vähän pitempäänkin. Joten pleease, just this one time. |
apenaattori 01.05.2007 12:51:36 | |
---|
Joulun aikoihin oli juurikin sellainen Van Halen -tyylinen kasaritausta. http://img439.imageshack.us/img439/1020/vrjohtoptsqi7.jpg |
-Aleksi- 01.05.2007 12:56:25 | |
---|
|
stratomaster 01.05.2007 13:37:13 | |
---|
1p Stratomaster: Masterilla on moderni soundibuumi ilmiselvästi päällä. Sielukasta ;-) ja hyvin soitettua mutta ehkä aavistuksen liian modernia soundia mun makuun. joka tapauksessa pisteen arvoinen veto kuitenkin. stratomaster : hieno alotus, saundi runsaine efekteineen toimi yllättävän hyvin varsinkin kun tuo delay oli vielä panoroitu vasemmalla rumpujen ollessa oikeella, se tasapainotti tuota kokonaisuutta, soitto toimi mahtavasti. Kiitoksia näistä ja muistakin kommenteista ja pisteistä. Välillä ihan vaihteeksi tekee mieli kokeilla erilaisella soundilla, sellainenhan "ohjaa" myös soittamaan eri tavalla. Tuo soundi on muuten netistä PodXT:lle ladattu (vähän taisin ruuvata jotain efektiä pienemmälle), ja sen on tosiaan tarkoitus apinoida Gilmourin Comfortably Numb-soundia. |
thomasgynn 01.05.2007 13:57:15 | |
---|
en ees tiiä miten tällaiseen noin niinkuin ylipäätään suhtaudutaan täällä? Arvostetaanko yhdellä otolla soitettuja enemmän? Arvostan itseäni enemmän jos pystyn vetämään kerralla purkkiin, koska soittotaidot on vähän sitä sun tätä. Soolokilvassa kuitenkin vain sooloraidan istumisella kontekstiin on minun pisteytyksessä merkitystä oli se sitten minkälainen tilkkutäkki tahansa. Katsantokantani on studiomuusikkomainen ja siinä tehdään paras mahdollinen soolo annetussa ajassa. Onhan toki hienoa jos joku tuuppaa improna jotain narulle, mutta silloin on monta kertaa suuremmat mahdollisuudet mennä metsään. Kun laulaa ei voi olla vihainen. |
stratomaster 01.05.2007 14:00:44 | |
---|
Kiitos kiitos... juu.... mulle toi "yhdellä otolla" juttu ei ole mikään itseisarvo, samat äänet oisin varmaan voinu soittaa putkeenkin, mutta tällä kertaa päädyin tällaiseen ratkaisuun. Oon vasta niin vähän aikaa näihin skabaloihin osallistunu et en ees tiiä miten tällaiseen noin niinkuin ylipäätään suhtaudutaan täällä? Arvostetaanko yhdellä otolla soitettuja enemmän? ja en siksi edes osaa hävetä sitä että käytin kahta raitaa ja vejin useammassa pätkässä :) Eipä kai tuota pätkissä äänittämistä täällä sen kummemmin tuomita, en minä ainakaan. Onhan asiasta ollut keskustelua, ja kyllä kai ehjää ottoa monet arvostavat enemmän. Mutta kukin tavallaan, eikä tää niin vakavaa ole. Itsehän ne äänet joutuu kuitenkin soittamaan, ja se, miltä lopputulos kuulostaa, ratkaisee. |
WanhaWetäjä 01.05.2007 14:44:38 (muokattu 01.05.2007 14:45:39) | |
---|
Kiitos kiitos... juu.... mulle toi "yhdellä otolla" juttu ei ole mikään itseisarvo, samat äänet oisin varmaan voinu soittaa putkeenkin, mutta tällä kertaa päädyin tällaiseen ratkaisuun. Oon vasta niin vähän aikaa näihin skabaloihin osallistunu et en ees tiiä miten tällaiseen noin niinkuin ylipäätään suhtaudutaan täällä? Arvostetaanko yhdellä otolla soitettuja enemmän? ja en siksi edes osaa hävetä sitä että käytin kahta raitaa ja vejin useammassa pätkässä :) Joo en mä sitä meinannutkaan...onhan täällä paljon soiteltu silleen että joku osa on eri saundilla tai että on stemmakitaraa yms, ei mua haittaa yhtään, lopputulos ratkasee! EDIT niin no, stratomasterhan tuon jo tuossa sanoikin... Ostan Casion kun täytän 50v... |
apenaattori 01.05.2007 15:29:07 | |
---|
http://img439.imageshack.us/img439/1020/vrjohtoptsqi7.jpg |