Aihe: Sooloskabojen jälkipyykki
1 2 3 4 563 64 65 66 67122 123 124 125 126
oiva tumpeloinen
25.04.2007 10:47:58
Joo taitaa noilla rapakon takaisilla "staroilla" olla käsitys , että tänne peräpohjolaan voi syöttää ihan mitä tahansa kuraa, kun pistää koreisiin kuoriin, mutta eihän se nyt niin mee :-)

Mä oon luullut, että suurin osa nykypäivän musiikkibisneksestä perustuu tähän. =)
Manetti
25.04.2007 10:53:02 (muokattu 25.04.2007 11:00:28)
Jeps sama heppu :-) vaikka olikin chigagosta , ei kyllä blues oikein sujunut, veti ihan ok jimiosastoa, mutta aika kököllä saundilla ja tatsilla ja ennenkaikkea se kuuluisa vibra pilasi lopulta kaiken :-). juuri viritetyn kitaran epävireisyydestä puhumattakaan. Saatto olla että basistin vire oli vähän pielessä
;-) myös kokonaisuus tökki , ja fiilinki ei ollut hyvä, mitä soittoon tulee, on tehnyt levyjäkin vissiin, joita kauppaili siellä myös, en ostanut tosin :-) , Tuollainen myöhempää keski-ikää oleva naisväki tuntui kyllä pitävän, mutta tunnetusti tuossa ikäryhmässä ei välttämättä ole kitaransoiton asiantuntemus ehkä parhaimmillaan ;-) , mutta pääasia että joku diggaa niin keikkahan on artistin kannalta onnistunut.

Joo taitaa noilla rapakon takaisilla "staroilla" olla käsitys , että tänne peräpohjolaan voi syöttää ihan mitä tahansa kuraa, kun pistää koreisiin kuoriin, mutta eihän se nyt niin mee :-)

Ei mee ei.... mä oon ton soundclikin kautta saanu muutamia ystäviä tuolta rapakon takaa ja lähetelly niille joitain linkkejä mm. näihinkin skabaloihin osallistuvien soitosta (toivottavasti kukaan ei vedä hernettä nenuun), ja ovat hyvin ihmeissään, että kuinka täällä jääkarhujen, santa clausin ja ikuisen jään maassa soitetaan kitaraa paremmin kuin siellä.
...If something's hard to do, then it's not worth doing...
speedist
25.04.2007 12:26:11

Pöö....

Behringer tube ultragain mic200 lisätty mikin ja koneen väliin erona aikaisempiin... nyt vielä pitäis saada siitä hieman toimivampi soundi.

Jotain häikkää siel tuntuu olevan, ku särkee (näin 1 h kokeilulla nauhoitettu)
Kolmea en vaihda: särökanava ja sukat!
-AjA-
25.04.2007 15:03:54

Enpä saanut linkkiä...

http://mp3.mikseri.net/hifi/m/muusikoiden_-_SpeedistSS78.mp3

...toimimaan! -teinkö (taas) jotain väärin?

Olit jo hyvin lähellä, pienellä s:llä toimii ;-)

http://mp3.mikseri.net/hifi/m/muusikoiden_-_speedistss78.mp3
speedist
25.04.2007 15:17:44

ja kiitokset Ajalle...
Kolmea en vaihda: särökanava ja sukat!
MadMatt
25.04.2007 20:14:07

APUVA!! Miten saan biisin osoitteen näkyviin tuosta uusitusta mikseri.netistä.
-AjA-
25.04.2007 20:32:19

APUVA!! Miten saan biisin osoitteen näkyviin tuosta uusitusta mikseri.netistä.

Paina vaikka sitä "download" -linkkiä ja katso tiedostonimi siitä ikkunasta, jonka selain avaa kysyäkseen mitä tiedostolle tehdään. Siitä sen voi muodostaa sitä tuttua ohjetta mukaillen, eli http://mp3.mikseri.net/hifi/tiedoston_alkukirjain/tiedostonimi.mp3

Pitäisköhän sitä hitto tekemisenpuutteen iskiessä busata kuvalliset ohjeet, kun tätä niin paljon kysytään :-D
Manetti
25.04.2007 21:00:42
Paina vaikka sitä "download" -linkkiä ja katso tiedostonimi siitä ikkunasta, jonka selain avaa kysyäkseen mitä tiedostolle tehdään. Siitä sen voi muodostaa sitä tuttua ohjetta mukaillen, eli http://mp3.mikseri.net/hifi/tiedoston_alkukirjain/tiedostonimi.mp3

Pitäisköhän sitä hitto tekemisenpuutteen iskiessä busata kuvalliset ohjeet, kun tätä niin paljon kysytään :-D

juu, pitäs pitäs :)
-AjA-
25.04.2007 21:26:33

juu, pitäs pitäs :)

No hitto, tehdään nyt sit :-D eipä tässä muuta olekaan ku aikaa..
Kenen mikseri.net -tunnusta saa käyttää esimerkkikuviin? Itelläni ei ole tunnuksia mikseriin.
Manetti
25.04.2007 21:44:19 (muokattu 25.04.2007 21:45:37)
No hitto, tehdään nyt sit :-D eipä tässä muuta olekaan ku aikaa..
Kenen mikseri.net -tunnusta saa käyttää esimerkkikuviin? Itelläni ei ole tunnuksia mikseriin.

No vaikka mun....
-AjA-
25.04.2007 23:21:08

Dodii, ei ehkä selkein mahdollinen kuva:

http://www.lintuvaara.com/home/aja/stuff/mikseri_ohjeet.jpg

Toivottavasti saa selkoa :D
Manetti
26.04.2007 00:55:01
Dodii, ei ehkä selkein mahdollinen kuva:

http://www.lintuvaara.com/home/aja/stuff/mikseri_ohjeet.jpg

Toivottavasti saa selkoa :D

Selkeät ohjeet, Kiitoksia!
touhis
26.04.2007 12:00:32
No niin, Pakkohan se oli tästäkin plyys vääntää

http://mp3.mikseri.net/hifi/m/madmatt_-_sooloskaba78.mp3

You've been playing Dirty Pool? ;-)
Takaisin etelä-savoon kunnon ihmisten pariin.
MadMatt
26.04.2007 16:27:04

You've been playing Dirty Pool? ;-)

Nojuuh, Käytiinhän tuossa soolossa vähän Mandoliiniosastonkin puolella :D
Timesby
26.04.2007 18:00:47

Onko mun korvissa nyt jotain pahasti vialla, kun jouduin virittämään kitarani noin 1/4 sävelaskelta perus eetä korkeammalle, jotta se ei kuulostaisi epävireiseltä tässä E.Q. taustassa.
"Mr Rusk, You're not wearing your tie."
E.Q
26.04.2007 22:39:52
Onko mun korvissa nyt jotain pahasti vialla, kun jouduin virittämään kitarani noin 1/4 sävelaskelta perus eetä korkeammalle, jotta se ei kuulostaisi epävireiseltä tässä E.Q. taustassa.

Vire on tarkistettu ensimmäiseksi ennen taustan tekoa PODxt:n viritysmittarilla ja asetuksissa on 440Hz.
Jos ei natsaa niin en voi ymmärtää mistä johtuu.
Oliko muilla mitään onkelmia vireen kanssa ?
K100#10
thomasgynn
26.04.2007 22:43:50
Minullakin kuulostaa hieman kujakollin vonkunalta paikoitellen, mutta voi olla ihan omaa räpellystä.
Kun laulaa ei voi olla vihainen.
Timesby
26.04.2007 22:59:52

Vire on tarkistettu ensimmäiseksi ennen taustan tekoa PODxt:n viritysmittarilla ja asetuksissa on 440Hz.
Jos ei natsaa niin en voi ymmärtää mistä johtuu.

Outoa. Itse viritin korvakuulolla sopivaksi taustaan ja podxt antoi 450Hz. Oiskohan kipaleen kokonaisvire muuttunut, kun muutin mp3:n waviksi, jotta se voi avata äänitysohjelmaan.
Toisaalta eipä sillä merkitystä. En kerkeä kuitenkaan huomiseksi äänittämään muuta kuin jonkun hätäriversion.
"Mr Rusk, You're not wearing your tie."
Ossi
27.04.2007 00:43:29 (muokattu 27.04.2007 00:43:48)

Vireen kanssa ei mitään ongelmia, mutta... Mulla ei taida riittää rahkeet näin hienoon taustaan :(
"Ihminen seisoo oman itsensä varjossa ja valittaa maailman pimeyttä."
Karipiirto
27.04.2007 00:46:20

Vireen kanssa ei mitään ongelmia, mutta... Mulla ei taida riittää rahkeet näin hienoon taustaan :(

Ja oot sentäs paree kuin minä!! Mitähän mää oikein ajattelin kun osallistuin. Täyty olla virhe kun säkin epäröit. :)
"There's no roll! They forgot the roll and they only kept the rock. The roll's the whole damn thing dude, the rock is nothing, deal with it, the roll is king. Unfortunately most cats don't get behind the roll." -Keith Richards
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)