Aihe: TÄNNE PIKAKYSYMYKSET (jelppikerho)
1 2 3 4 562 63 64 65 66141 142 143 144 145
--Roller--
25.11.2008 20:51:08
Estävät hikeä virtaamasta käsiin. Kukaan itseään kunnioittava kitaristi ei pidä hikinauhoja "khuuliuden" takia... Hrh...
Mikko_
25.11.2008 21:09:11
Millä tavalla se alkaa tökkiä?

Mä oon vähän kuullu että siinä 120bpm:ssä kulkee se maaginen raja kun peräkkäisiä nuotteja ei enää soitetakaan yksitellen vaan sellaisena sarjana. Eli se liike ei ole ylös-tauko-alas-tauko, vaan ylösalasylösalas.

Jos tota jälkimmäistä tyyliä treenaa ensin hitaammilla tempoilla ja sitten alkaa pikkuhiljaa nopeuttaan, niin siitä luulis olevan jotain apua. Lähe siis jostain 60bpm ja siitä kiihdytä, ja keskity siihen, että se sarja on yhtenäinen ja plektra koko ajan liikkeessä. Koeta pitää plektran liike mahdollisimman pienenä, mutta kuitenkin niin, että saat tarpeeksi voimakkaan soundin.

Pahoittelut, että kesti vastata, mutta kiitos vinkeistä. No se "tökkiminen" ilmenee välillä epäpuhtaana soundina muun muassa siksi, että plektra osuu kieleen "väärään" eli eri aikaan kuin sormen pitäisi osua samalla kielellä olevalle jollekkin nauhalle.
Robert
25.11.2008 21:12:39
Stratocasterini tallassa on vibrakammen kolossa (eli siis se reikä minne kampi ruuvataan) jousi. Tai siis oli, mutta se katosi jonnekin. Onko kyseessä miten välttämätön komponentti?
--Roller--
27.11.2008 16:36:35
Tekeekö joku muu Sturm Und Drangin pojille biisit valmiiksi?? Näin sanoi yksi kaverini, todenmukaisuudesta en tiedä... o_O
Numb
27.11.2008 16:37:38

Andren isäpappa tekee biisit.
A waist is a terrible thing to mind.
Ottoko
27.11.2008 16:42:23
Andren isäpappa plagioi biisit.

Virhe jne.
Tunnetteko itsenne jotenkin hienoiksi ihmisiksi kun vedätte talomaalia naamaan ja kiljutte tukka heiluen saatana nimeä? - flownew
asna
27.11.2008 17:45:10
Saan aina mun ranteen kramppaamaan kun soitan barre-sointuja, olisko mitään apua tuohon?
Morhange
27.11.2008 18:27:29

Saan aina mun ranteen kramppaamaan kun soitan barre-sointuja, olisko mitään apua tuohon?

Koita muuttaa käjen ja välillä myös kitaran asentoja ja hae parasta mahollista. Sitte toinen joka on, ettet oo tottunu soittamaan barreja. Eli reenaile niitä sointuja, sillä se siittä aukee ja rentoutuu se hommeli..
14.6.2009 Metallica kenttä. Oulun ekat liput! Kesällä nähhään!
asna
27.11.2008 18:43:34
Koita muuttaa käjen ja välillä myös kitaran asentoja ja hae parasta mahollista. Sitte toinen joka on, ettet oo tottunu soittamaan barreja. Eli reenaile niitä sointuja, sillä se siittä aukee ja rentoutuu se hommeli..

Thänks, oon kyllä soittanu jo useamman vuoden mutta tuo on alkanut vasta hiljattain sattua. Mulla on maailman lyhyimmät käjet niin en saa oikeen luontevaa asentoa ilman että kyynärvarteen sattuu. Auttaiskohan jos vääntäisin pelkkää rannetta silleen että se olis kohtisuorassa otelautaan nähden? Kun nyt se on tolleen vinossa.
Morhange
27.11.2008 19:33:25

Istuksin tässä kitaran kanssa ja kyllähän se on paljolti helpottaa. Kokeiles silleen. Ja saattaahan se olla, että vaikka monia vuosia soittanut on, niin asennot saattaa muuttua, jolloin soitto muuttuu raskaaksi. Kantsii myös kokeilla soittaa seisaalleen ja istualleen, koska mulla ainaki monesti muuttuu soittoasennot kun vaihtaa muutenki asentoa.
14.6.2009 Metallica kenttä. Oulun ekat liput! Kesällä nähhään!
--Roller--
27.11.2008 21:07:50
Andren isäpappa tekee biisit.

Tarkentaisitko?? Tai antaisitko jonkun linkin jossa kerrotaan vähän tarkemmin kuin tuolla yhdellä lauseellasi??

Kiitti valmiiks!!^_^
Tuukka74
27.11.2008 22:09:48
Tekeekö joku muu Sturm Und Drangin pojille biisit valmiiksi?? Näin sanoi yksi kaverini, todenmukaisuudesta en tiedä... o_O

http://fi.wikipedia.org/wiki/Timo_Tolkki
Tuolta lainattua: Hän kertoi haastattelussa ,että hän myös säveltänyt ja sanoittanut suurimman osan Sturm und Drangin kappaleista.

Tiedä sitten pitääkö paikkaansa.
Numb
28.11.2008 11:59:48

Hehe, mää uskonkin kaiken, mitä Tolkki sanoo ;D
A waist is a terrible thing to mind.
asna
28.11.2008 16:18:32
Istuksin tässä kitaran kanssa ja kyllähän se on paljolti helpottaa. Kokeiles silleen. Ja saattaahan se olla, että vaikka monia vuosia soittanut on, niin asennot saattaa muuttua, jolloin soitto muuttuu raskaaksi. Kantsii myös kokeilla soittaa seisaalleen ja istualleen, koska mulla ainaki monesti muuttuu soittoasennot kun vaihtaa muutenki asentoa.

Oon tosiaan soitellu vähän muunlaisia juttuja lähiaikoina, liekkö rasittunut vaan liikaa nyt tai jotain. Mutta ainakin tällain lyhytaikaisesti kokeiltuna tuo soittoasennon muuttaminen näyttäis auttavan, kiitos!
karsa
28.11.2008 19:57:58
Ei mitään hajua tuliko oikeeseen paikkaan mut ku en jaks uutta threadia avata..

Tarkotus olis keväällä hakea musiikkiopistoon(onkohan oikea termi) ja nyt funtsin et mitä soittaisin..Joku kuitenkin sanoo et soita musiikkia josta pidät,mutta kun Pat Methenystä James Brownin kautta Metallicaan on tullut kuunneltua viime aikoina, koita siitä sitten valita että mitä rupeis treenaan? Helpompi itselle jos joku antaa ehdokkaita kuin ruveta itse funtsiin että onks tää ny sit hyvä vai ei...Juu ja siellä pääsykokeissa on rytmijuttuja ja kaikkea muuta, tiedetään.
Mutta asiaan. Oon aatellu jotain rytmimusiikki pohjasta tai sitten rootsi tavaraa?esim srveetä on tullu kuunneltua, mutta mikää kappaleista ei oikein tunnu olevan sellaisia että toimisivat yksinään. Ja little wingi on pois laskuista kun puolet hakijoista kuitenkin vetää sen..
(Topias)
28.11.2008 20:27:24
Soita jotain tekniikka pohjasta. esim vaikka Nothing else matters finger picknikillä
Lets Rock!
Ianuarius
29.11.2008 08:43:19

Mä oon ymmärtäny, että sillä ei niinkään oo väliä, mitä soittaa, kunhan soittaa SEN kappaleen hyvin. Eli vaikka vetäis jonku AC/DC:n, niin kyllä sillä voi helposti sisään päästä, jos sen soittaa osaavasti.
Animate-Inanimate
(Topias)
30.11.2008 17:51:44
En oo kovinkaa paljoo komppaillut sähkiksellä, mutta nyt pari päivää sit aloittelin vakavammin komppailla niin huomasin, että ennemmin tai myöhemmin plektra alkoi karkailla peukalon ja etusormen välistä.

Osaan siis sen "oikean" tavan hakata niitä sointuja ranteella, joten johtuuko tuo otteestani plektraan vai ihan vaan plektrasta, kun ei pysy hyppysissä ?
Lets Rock!
Ianuarius
01.12.2008 06:15:13

Itellä se komppaus sujuu helpommin ku ottaa sen plektran silleen pinsettiotteella. Tietty saa sen varmaan toimimaan tuolla "oikealla" tyylilläkin, mutta ite en oo sitä vielä jaksanu treenata.
Animate-Inanimate
PuNkKi
02.12.2008 12:57:01
Itellä se komppaus sujuu helpommin ku ottaa sen plektran silleen pinsettiotteella. Tietty saa sen varmaan toimimaan tuolla "oikealla" tyylilläkin, mutta ite en oo sitä vielä jaksanu treenata.

Sama homma. Tähän päivään mennessä ei ole vielä tottunut soittamaan sillä "oikealla" tyylillä.
ja sentäs reippaat 10vuotta soittamista takana. :)
Se mikä ei tapa, sattuu aivan saatanasti.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)