Aihe: Mullistavimmat kitarajutut, jotka ovat pistäneet miettimään.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Arry
13.07.2005 17:24:04
Mikä siinä Murrayssa on niin ihmeellistä? onhan noita nähty? sen takia ku se on iso ja hikinen? minei ymmärrä.

Varma, vahva, mutta pehmeä tatsi. Legatojen käyttö aivan omaa luokkaansa. Hienoja, melodisia ja hyvin rakennettuja sooloja. Ehkä siinä muutamia syitä.

Mutta onhan kaverilla toki välillä aika luokattomiakin rävellyksiä, lähinnä muutamilla ekoilla Maidenin levyillä. Jotkut voisivat myös väittää että toistaa itseään ilmiselvillä hammer-on/pull-off-maneereillaan.

Ja jotkut eivät tykkää Murrayn ilmeistä. :)
You have to be happy with what you have to be happy with.
Öyvind
14.07.2005 17:40:07
mullistavin bassokitarajuttu lienee Monster Magnetin Monolithic Babyn bassosaundi, jotain aivan uskomattoman upeaa.
Necromuru
15.07.2005 00:47:44

Hmm...

Ennenkuin olin alkanutkaan kitaraa soittamaankaan niin joku CMX:n biisi jossa vedettiin pinc harmonikkejä kuulosti aivan taivaalliselta, ja se edusti minulle todella hienoa kitaroinita.

Sitten kun kitaraa aloin soittamaan niin Vain Fire Gardenia kuunnellessani sen ekan biisin soolo veti montun auki sillä nopealla lurituksella siinä ihan alussa.

SRV:n tulkinnassa Little Wingistä pisti kyllä ihmetyttämään se miten SRV osasi soittaa niin hienoja juttuja jotka sopivat siihen sointukulkuun.

Hendrixin komppailu tyyli teki myös lähtemättömän vaikutuksen kun mietin miten se osaa kompata noin.

Ja ongelma jota olen viimeaikoina yrittänyt mietti että miten ihmeessä se Iron Maidenin Holy Smoken ekan soolo huiluäänikikkailu tehdään.
"Soolon soitto on kuin tarinan kertomista" Eli tarinat pitää kertoa hitaasti tavuttaen, että niissä olisi tunnetta.
musatuukka
15.07.2005 11:56:56 (muokattu 15.07.2005 11:57:52)
Kyllä varmaan vois olla vaikka tuo "Crossroads" -leffan soittokohtaukset missä Eugene ja Jack Butler matsaa.... huhuh..
Jazz se on saatanan musiikkia!
saha
15.07.2005 13:55:56 (muokattu 15.07.2005 13:56:09)
Pari päivää sitten ostin pari Gary Mooren levyä ja pakko myöntää, että on se hyvä kitaristi. Nopeutta löytyy, ja se osaa käyttääkkin sitä tyylitajuisesti. Helevetin hieno mies.
>-)))> #2
irc-kanava röydetty!
#kalapersoonat@IRCnet
Punttisika #5
J.Ahonen
15.07.2005 14:33:53
Rypdal, Fripp
Nazareth
16.07.2005 12:30:22
Ainut vissiin mun kohalla Pink Floyd Pulse VHS. Tuosta kasetista alko mun soittoharrastus.
No päh! IMIK #27
Hassel
16.07.2005 16:38:20
Aika kova oli kans kun Tolonen veti viimeyönä Djangon. Aivan helvetin kova kitaristi.
Ei muuta kun happy rock and roll
Black Star
16.07.2005 22:31:28 (muokattu 17.07.2005 19:15:50)

Pari päivää sitten ostin pari Gary Mooren levyä ja pakko myöntää, että on se hyvä kitaristi. Nopeutta löytyy, ja se osaa käyttääkkin sitä tyylitajuisesti. Helevetin hieno mies.

Saakutan hyvä kitaristi on. Monta kikkaa olen häneltä kopsannut.
Over the Wall!!!
TheRagDoll
19.07.2005 00:43:02 (muokattu 19.07.2005 00:44:14)
Eli kertokaapa, kuka kitaristi on saanut teidät pysähtymään ja miettimään:"Vau! Miten hitossa se teki tuon? Miten tollanen on mahdollista?"
Tällä hetkellä Chris Impellitteri, välillä sen sormet liikkuu niin nopeesti ettei liikettä huomaa:)
edit: muutenki ku äijä soittaa ni nauha näyttää pikakelatulta..
Mua Saa Pelätä.
LesPaul70
19.07.2005 11:21:15
Ja ongelma jota olen viimeaikoina yrittänyt mietti että miten ihmeessä se Iron Maidenin Holy Smoken ekan soolo huiluäänikikkailu tehdään.

Tota, olikos tuo se Janickin "soolo" - eli vedät vain sormea pitkin kielen pituutta (kosketat kieltä, et paina) ja pikkaat samalla.

Tosin jos kyseessä oli todellakin Janickin soolo, niitä nyt ei yleensäkään ole mitään järkeä yrittää opetella soittamaan esikuvan mukaisesti. Pistät mieluummin vaikka silmät kiinni ja tilutat randomisti mitä tahansa ääniä sattuukin tulemaan. Lopputulos kuulostaa todennäköisesti paljon paremmalta kuin alkuperäinen.
Hello. My name is Inigo Montoya. You killed my father. Prepare to die.
Epämuusikko
19.07.2005 11:35:49 (muokattu 19.07.2005 11:36:19)
No joskus aikoinaan tuo Allan Holdsworthin "Devil Take the Hindmost"in soolo löi leuan lattiaan. Yksi uskomattomimmista sooloista mitä olen kuullut. Tosin siihen aikaan kun sen kuulin, halusin vielä olla maailman paras tiluttaja. Nyt sen kuuleminen ei ehkä aiheuttaisi yhtä suurta reaktiota. No aikamoista lilua mieheltä lähtee, se soittelee kivoja ääniä.
Nykyään mulle ne mullistavimmat jutut on kyllä lähinnä jotain hienoja melodisia ratkaisuja ja kitarasoundeja. Tekniikka sinänsä ei enää jaksa hämmästyttää, sillä saralla kun ei mitään uutta oikein enää tule vastaankaan. Tai ainakaan mitään musiikillisesti uusia portteja avaavaa.

Non-brewed Condiment vei multa jalat alta. Atavachronilla. Saman teki AH:lta videonpätkä, jossa soittavat triolla (Gary Novak, Dave Carpenter) Water on the Brain Pt. II:sta. mutkikas biisi, ja AIKA hyvin yhteen kuiteski. Sillä vedolla päätä puistattavan hyvin pujottelee tahti-ja sävelllajiviidakon läpi bassosooloileva Carpenter.

Ensimmäisiä tiluorgasmeja oli mulle kuitenkin Extremen levyllä joku tiluintro ennen He-Man Woman Hateria. Liekö Dweezil Zappa? Nykyään kuunneltuna se toki lähinnä huvittaa. Ja Onen soolo oli tosi q-maa mz-q!
Virallisesti ur-poÄrLä #009
Epämuusikko
19.07.2005 11:39:55
Bob Brozman pudotti leukani lattiaan näyttäessään miten omituisella ja hienonkuuloisella tavalla dobroa voi soittaa.

Tuo oli mullekin kokovartaloerektion paikka.
Virallisesti ur-poÄrLä #009
Micolo
19.07.2005 21:25:53
Monet asiat aluks kuulosti uskomaattomilta mutta silti en vieläkään tajua miten Dime veti Revolution Is My Namen intron. kai se pitäis artificial harmonikseilla vetää ja samalla Kammesta puolaskelta ylöspäin muttakun ei onnaa prkl. korjatkaa jos on käsitys väärässä.
Sääli on sairautta
zille
21.07.2005 01:53:17
Banjon soittajat :D Se kuulostaa niin mahottomalta tilutukselta, tosin, soittaahan ne kolmella (?) sormellakin, mutta kuitenkin.
Vaikkapa Lester Flatt & Earl Scruggs.
Gulo
21.07.2005 06:47:46
Kid Field - Ollaan vain kavereita

On niin mullistavan huono soittaja, että pisti oikeasti miettimään.
Gulo
21.07.2005 06:48:46
Monet asiat aluks kuulosti uskomaattomilta mutta silti en vieläkään tajua miten Dime veti Revolution Is My Namen intron. kai se pitäis artificial harmonikseilla vetää ja samalla Kammesta puolaskelta ylöspäin muttakun ei onnaa prkl. korjatkaa jos on käsitys väärässä.

Tai sit vaan bendaat? Niin mä sen ite vedän.
sunder
21.07.2005 13:30:50
Tai sit vaan bendaat? Niin mä sen ite vedän.

Juu bendaamalla ne menee. Dimebagilla on tossa muistaakseni D-vire.
"Try, fail, live, learn - and die happy trying" -Dimebag Darrell
Jaava
29.07.2005 00:08:56
Tässä ne joskus pysäyttäneet jutut:
Kirk Hammet: Blackened -soolo
Randy Rhoads: Mr. Crowley -soolo
Steve Vai: For the love of god (on se niin kumma veikko, että pysäyttaa vieläkin)

Joo.

Ja se kun joku hevimies laittaa särön päälle ja sieltä kuuluu ensin semmosta murinaa.
Syöpä
02.08.2005 21:20:25
hiljaisuus.prkl.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)