saukkinen 18.05.2004 15:49:51 | |
---|
Ei nyt tarvitse suuttua yhdestä mielipiteestä.. ja todellakin painotan sanaa mielipide, sillä sitähän minä tässä juuri kyselen. Haluaisin vain tietää, löytyykö m.netin palstoilta paljonkin tuon herran kuuntelijoita.. :) Plektrani alkaa muistuttaa lähinnä sotakirvestä. |
Humu 18.05.2004 16:47:47 | |
---|
tässä oli kysymys periaatteesta. just niinku tuo vinci-vertaus. Vinci-vertaus olikin erittäin kärjistetty. Täytyy muistaa kuiteski, ett nyt puhutaan Joe Satrianista, eikä mistään Jimi Hendrixistä... |
saturnzreturn 18.05.2004 17:23:27 | |
---|
Pojat, huomatkaa, että jucciz kuuntelee ainoastaan HYVÄÄ kitaravetoista rockia, eli ei kannata alkaa sen kanssa väittelemään asioista joissa yhdistyy kitaravetoisuus ja rock.. my wallet's fat and so is my head |
Socialite 19.05.2004 09:27:58 | |
---|
Itseasiassa Joen kitaran elektroniikka on optimoitu juuri tuota toimintoa varten siten, että pudotetuilla volume-tasoillakin yläpäät pysyvät kirkkaina ja hyvinä.Ilman säröä.Määritelmäsi mukaan Joe Satrianin särö on todella hyvä sekä käyttökelpoinen. Aivan totta. High pass filterilla saundista saa puhtaan vaikka pelissä olisi muutakin kuin kevytturinaa! We're so glad to see so many of you lovely people here tonight, and we would especially like to welcome all the representatives of Illinois' Law Enforcement Community. |
Socialite 19.05.2004 09:28:06 (muokattu 19.05.2004 09:28:45) | |
---|
bugi. We're so glad to see so many of you lovely people here tonight, and we would especially like to welcome all the representatives of Illinois' Law Enforcement Community. |
leather rebel 19.05.2004 09:37:06 | |
---|
Tosta saundista vielä... "Joe Satriani"-levyllä, Crystal Planetilla ja Strange Beautiful Musicilla on loistavat soundit (ja Satrianin parhaat biisitkin, IMO.) Mutta mikä sitä jätkää on oikein vaivannu Surfing With the Alienin sessioissa? Karseet nintendosäröt. "If rocks's dead, then bury me with it." -Blackie Lawless |
kiriminni 19.05.2004 10:18:03 | |
---|
Jucciz muuten.Satrianin särö nimenomaan haviää kun se tiputtaa volumepotikan lähelle nollaa.Itseasiassa Joen kitaran elektroniikka on optimoitu juuri tuota toimintoa varten siten, että pudotetuilla volume-tasoillakin yläpäät pysyvät kirkkaina ja hyvinä.Ilman säröä.Määritelmäsi mukaan Joe Satrianin särö on todella hyvä sekä käyttökelpoinen. Onneksi täältäkin löytyy yksi joka tuntee elektroniikkaa,juuri noin satrianin volumepotikka on suunniteltu. Jucciz puhu taas ittensä pussiin,kun haukku Satrianin soundia ja itte pitää juuri tuollaisesta-volumesäädön pudotuksella puhtaaseen soundiin. Asiasta toiseen Satriani ei pidä itseään kitaragodina(on kyllä helv...vaatimaton persoona ,josta myös pidän). Omien sanojensa mukaan ei vieläkään pysty soittamaan mitä päässä liikkuu(en minäkään)onkohan se kaikkien soittajien tavoitteena? |
Keppi 19.05.2004 11:00:48 (muokattu 19.05.2004 11:29:59) | |
---|
Jucciz muuten.Satrianin särö nimenomaan haviää kun se tiputtaa volumepotikan lähelle nollaa.Itseasiassa Joen kitaran elektroniikka on optimoitu juuri tuota toimintoa varten siten, että pudotetuilla volume-tasoillakin yläpäät pysyvät kirkkaina ja hyvinä.Ilman säröä. Minkäs takia se pitäis olla niin hiton kirkas?! Kyllä minä tykkään ainakin käyttää just volumea haettaessa säröstä puhtaanpaa soundia. Volumellahan on hyvä kontrolloida säröö ja sehän on just siistii, ett soundi ei oo sillon niin kirkas. Jos tarvii vielä kirkkaampaa soudia, ni sitähän voi ottaa särön pois kokonaan?! Eihän se tämän ihmeellisempää ole vai oonko mä jotenkin ymmärtäny väärin?!;) Ihmetyttää, että onko se tosissaan joku kiveen kirjoitettu totuus, että Satrianin soundi on hyvä ja siitä tulee digata? Ei se minua oo ainakaan mitenkään ikinä säväyttäny, jos ihan rehellinen saa olla. EDIT: Kirjoitus erheitä ...no ei vaineskaan;) |
U.Honey 19.05.2004 11:43:50 | |
---|
Joen kitaran elektroniikka on optimoitu juuri tuota toimintoa varten siten, että pudotetuilla volume-tasoillakin yläpäät pysyvät kirkkaina ja hyvinä.Ilman säröä. Entäs jos se onkin soittajan sormissa?! My name is Baron, U.Honey Baron. |
Locrian 19.05.2004 13:55:33 (muokattu 19.05.2004 14:01:33) | |
---|
Minkäs takia se pitäis olla niin hiton kirkas?! Juu ei kirkkaus oo mikään ihanne.Toin vaan esiin faktan tosta elektroniikasta koska vaikuti siltä että puhuttiin asiasta josta ei ollut tarpeeksi faktoja esillä.Itse olen sitä mieltä että usein volumen tiputus säröillä paitsi hävittää särön ,myös "puurouttaa" soundin.Alapäät valtaavat koko käytettävissä olevan energian eikä kitaran soiva alue pääse oikeuksiinsä.High-pass filter takaa sen että volumea tiputettaessa myös erottelevuus säilyy.Tämä taasen on mielestäni hyvän soundin edellytys.Ja lisäyksenä että filtterin saa poistettua ketjusta laskemalla tone-potikan. Entäs jos se onkin soittajan sormissa?! Saattaa olla ja varmasti osaksi onkin.Jokatapauksessa Satrianin kitarassa on monia custom-ratkaisuja.Mikit (Fred ja PAF pro) ovat keskialue voittoisia joka auttaa saundia leikkaamaan läpi miksauksessa.Filteristä jo puhuttiinkin. I hate eatin' vegetables...
Can't swallow the wheelchair... |
Keppi 19.05.2004 14:21:46 | |
---|
Juu ei kirkkaus oo mikään ihanne.Toin vaan esiin faktan tosta elektroniikasta koska vaikuti siltä että puhuttiin asiasta josta ei ollut tarpeeksi faktoja esillä.Itse olen sitä mieltä että usein volumen tiputus säröillä paitsi hävittää särön ,myös "puurouttaa" soundin.Alapäät valtaavat koko käytettävissä olevan energian eikä kitaran soiva alue pääse oikeuksiinsä. No mutta minun pointtini olikin, että itse tykkään just siitä, et soudi menee sillain"utuiseksi". Eli eikö tämäkin ole makuasia? Se mikä toisesta kuulostaa ihan jumalaiselta ei toista saata miellyttää ollenkaan. Miks se on siis niin ihmeellistä ymmärtää, ett kaikki ei välttämättää pidä Satrianin soundista?! ...no ei vaineskaan;) |
Locrian 19.05.2004 14:35:47 (muokattu 19.05.2004 14:36:27) | |
---|
Älä hermostu.Ymmärrän ihan täysin.Yritin vaan sanoa että siihen on syynsä miksi Satrianin saundi on sellainen kun on.Kun tehdään kitaramusiikkia niin kitaran pitää kuulua,olla erotteleva ja selkeä.Joe on itsekin musansa uhri siinä mielessä,että aaltofysiikka ja audioteknologia ei kumarra ketään.Ja jos kirkkaus tarkoittaa tässä yläpäätä niin Joen kitara liikkuu siellä keskialueella eikä suinkaan yläpäässä.Itseasiassa mun makuun sais leikata hippasen ylempää keskialuetta ja lisätä sinne yläpäähän vähän "ilmaa".Kitara miksataan kuitenkin keskellä tällaisessa musassa ja symbaalit varmasti menee pois tieltä. Oon itse joutunut pahottamaan muutaman kaverin mielen kun oon ruvennut miksaamaan niitä vakiona.Saundit joista ne tykkää treeneissä ei sovi ollenkaan live-vetoon ja uudet taasen kuulostaa ihan hirveälle (joojoo) yksinään.Sama pätee levyjen esituotantoon.Bändi on tehnyt hirveän hyviä biisejä omasta mielestään ja kun tuottaja tulee paikalle niin sovitus menee uusiksi.Kaikki on kovin suhteellista.Osa asioista on makuasioita ja osa taas pakonsanelemia. Peace?? I hate eatin' vegetables...
Can't swallow the wheelchair... |
skinkarde 19.05.2004 14:39:35 | |
---|
ootteko koskaan ajatellu, että jos jonkun biisin saundi ei miellytä ni pistäkääpä eq:ta kehiin. "Siitä puhe mistä puhutaan" |
leather rebel 19.05.2004 14:54:24 | |
---|
ootteko koskaan ajatellu, että jos jonkun biisin saundi ei miellytä ni pistäkääpä eq:ta kehiin. Mä tykkään rentoutua musaa kuunnellessa. Ei jaksa väännellä namiskoita. "If rocks's dead, then bury me with it." -Blackie Lawless |
skinkarde 19.05.2004 14:55:37 | |
---|
ei tarvi namiskoita ihmeemmin väännellä. esim. joku winamp, siinä on valmiita säätöjäkin eq:ssa niin pirusti. "Siitä puhe mistä puhutaan" |
MrGuitarist 20.05.2004 15:05:12 | |
---|
Mielestäni Satrianilla on hyviä biisejä, muttei yhtään täysin onnistunutta levyä. Monelta levyltä löytyy pari hyvää rallia, mutta 90% biiseistä jää kuuntelematta, varsinkin nämä "sankaruustilut". Eniten tykkään Joen rauhallisemmista ja kevyistä rockbiiseistä esim. Clouds race across the scy tai vaikkapa Rubina, olkoon ne sitten hienoja sävellyksinä tai ei. Mitä noihin soundeihin tulee, niin mielestäni Satrianilla on välillä, varsinkin uudemmassa tuotannossa varsin nerokkaitakin ideoita. Strange beutiful musicilla mm. muutamia toimivia soundeja vaikkapa biiseissä Belly Dancer ja What breaks a heart. Toisaalta taas olen myös sitä mieltä että joissain biiseissä (varsinkin livet) on sitä säröä melkoisen reilusti. Tai voisin kuvitella että erilainen soundi toimisi ehkä paremmin, makuasioita.. Mutta Satrianin soundi ei ole se, mitä itse lähtisin omaan soittooni hakemaan, vaikka monet soundit käyvätkin hänen biiseihinsä todella hyvin. Yhteenvetona voisin sanoa, että ok soittaja, joka mielestäni kuitenkaan ei ole tehnyt kourallista biisejä lukuunottamatta mitään mikä todella saisi vaikkapa keikoille lähtemään, levyjä ostamaan tai enemmän fanittamaan. |