Aihe: Mitä mieltä Emppu Vuorisesta?
1 2 3 4 5 6 7 8 9
ushimir
29.07.2007 15:40:14

No mä todellakin halusin nostaa tän ketjun koska aioin tehdä uuden.

Emppu Vuorinen on vaikuttanut riffieni tekoon ja soittoon paljolti.
Mielestäni mahtavin suomalainen kitaristi ikinä.
Sweeppaaja
29.07.2007 17:28:56

Riffit on kyllä hyviä, eikä mitään helppoja soittaakkaan. Yks lemppari
KalleKala
30.07.2007 15:36:16
Joskus aikasemmi ärsytti suunnattomasti kaverin tyyli soittaa vaikka NW ollu Oceanbornin ajoilta yks suosikeistani. End of Innocencen katsottuani asenteeni kaveriin kuitenkin muuttui ja nykyään minusta on suunnattoman hauskaa seurata miehen soitantoa. Ilmeisesti taitaa hänellä itselläänkin olla suht lystiä kun naamavärkki kokoajan siinä samassa virneessä puhumattakaan suunnattomasta abouttiarallaa 150 cm:n varresta sulka päässä ja luistimet jalassa.
Parhaat nauttivat eniten
M1kko
12.08.2007 23:08:00
Nightwishin kitarointi toimii muttei kuitenkaan yhtä hyvää verrattaessa esim DThen tai muihin kitarapainoitteisiin heviyhtyeisiin. Mut NW tekee hommat tavallaan, eikä joka bändin tartte änkeä kitaratilutusta joka biisiin. Emppu hyvä äijä soittamaan, mutta ei nyt mikään virtuoosi sentään.
"Play Blues, start living" http://www.sloganizer.net/en/
Rhoads...
20.09.2007 14:36:20

Helevetin hyvä kitaristi... Suurin idolini. Emppu Vuorinen oli kitaristi jóka sai minut kiinnostumaan sähkökitarasta.
doom crew
20.09.2007 14:40:46

Tykkään jätkän saundista ihan tosi paljon. Ja kova live meininki äijällä on myös.
FIRE IT UP LET THE ENGINES ROLL
LamaAjanElvis
20.09.2007 15:50:27
Tyylikkäästi soittelee ja hyvällä saundilla vieläpä. Minusta ihan virkistävä tuulahdus kaiken täyteensoittamisen valtavirrassa. Hevikitaristien Jimmie Vaughan sanoisinko.
Hikinen_Teltta_Blues Sormet lähtee soundista. "I wouldn't fuck Marilyn Quayle with a stolen dick." -George Carlin
Vladi
21.02.2011 23:13:09
Huom! Olet kirjoittamassa yli 1250 päivää vanhaan ketjuun!

Hihi, herättelen muinaismuiston.

Tulipa pitkästä aikaa katsottua End of an Era-dvd ja kyllä se Emppu vaan edelleen vakuuttaa soitollaan. Ihan sama miten kyykkyasennossa heiluu, mutta kun soitto on tarkkaa, soundi kohdallaan ja meininki kova niin ei siinä ole yhtään valittamista.

Emppu ollut aikoinaan suurimpia idoleitani. Nightwishin coverveto Over the Hills and Far Away oli se biisi, joka sysäsi mut metallin pariin ja Empun soolo biisissä oli viimeinen niitti. Vuorisen riffejä tuli opeteltua yksi jos toinenkin, sooloihin ei taidot tahtoneet riittää mutta opettelin silti.

Pitäisi varmaan palautella kaikki nuo The Kinslayerit ja She is my Sinit sun muut sormiin taas, mukavia biisejä soittaa.
kimurantti1
22.02.2011 01:49:04 (muokattu 22.02.2011 01:49:21)
Kova tyyppi. Ei riplaile turhanpäiväisiä juttuja, vaan hoitaa tonttinsa tarkasti, varmasti ja livenä hyvällä meiningillä. Tiukka komppi ja tosi hyvä tatsi melodioiden soittoon myös, musta yksi tän genren asiallisimpia kitaristeja.
http://www.piecemakerband.com
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
Sintti
23.02.2011 16:12:45
Hoho, meikäläisen avaama muinainen ketju noussut taas ylös. Täytyy kyllä myöntää, että vaikka Nightwish muuttunut noista ajoista aika paljon, niin Empun kitarointi iskee edelleen. En sitten ota kantaa mihin suuntaan bändi on mennyt. Rivien välistä tietenkin joku saattaa päätellä mitä haluaa. :)
Vladi
23.02.2011 17:12:10
Sintti: Hoho, meikäläisen avaama muinainen ketju noussut taas ylös. Täytyy kyllä myöntää, että vaikka Nightwish muuttunut noista ajoista aika paljon, niin Empun kitarointi iskee edelleen. En sitten ota kantaa mihin suuntaan bändi on mennyt. Rivien välistä tietenkin joku saattaa päätellä mitä haluaa. :)

Meinaatko että on menty huonompaan suuntaan?

Itse olen pitänyt Nightwishin kehityksestä aikuisemmaksi bändiksi vuosien saatossa. Mielestäni ihan hyvä ja luonnollinen kehityskaari varsinkin lyyrisesti, ei sitä haltijameininkiä jaksa loputtomasti. Musiikillisesti Holopaisen sävellykset alkaa olla maailmantasollakin ihan uniikkia kamaa, onhan noita Epicaa, Delainia, Within Temptationia ym. mutta eivät sävellyksellisesti yllä mielestäni Nightwishin tasolle.

Itselleni ykköslevy tuolta bändiltä on Once. Uusimmalla ollaan menty mielestäni soundillisesti eteenpäin, mutta Once on biiseiltään tasaisempi ja tiiviimpi paketti. Ottaen huomioon olosuhteet, joissa Dark Passion Play on tehty, pieni epätasaisuus annetakoon anteeksi.

Eipä sitä ole pakko tykätä kehityssuunnasta. Mutta jos asiaa miettii muusikoiden kannalta, niin jaksaisitko itse laulaa vuodesta toiseen haltijoista, karhukuningas Tapiosta ym.? ;)
Jucciz
23.02.2011 17:17:03
Vladi: Mutta jos asiaa miettii muusikoiden kannalta, niin jaksaisitko itse laulaa vuodesta toiseen haltijoista, karhukuningas Tapiosta ym.? ;)

(Tähän jokin hauska kommentti vaikkapa gospelmusiikkiin liittyen.) ;)

T: Vanha gospel-muusikko
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Vladi
23.02.2011 17:27:10 (muokattu 23.02.2011 17:30:27)
Jucciz: (Tähän jokin hauska kommentti vaikkapa gospelmusiikkiin liittyen.) ;)

T: Vanha gospel-muusikko

Nii no on se mun mielestä sillä lailla eri asia, että gospelmusiikissa käsiteltäviin aiheisiin uskoo monet ihan tosissaankin ja perustavat elämänsä arvot niihin. Näin ei(toivottavasti) ole karhukuningas Tapion kohdalla.

E: Astuin taas johonkin sarkasmi-ansaan, vai mitä?
Jucciz
23.02.2011 19:08:49
Sitä siis just, että varmaan ateistien leiristä on helppo huudella, että jaksaisitko itse vuodesta toiseen laulaa Jeesuksesta, Jumalasta ja muista satuolennoista yms. kypsää argumentointia. ;)
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Vladi
23.02.2011 19:13:45
Jucciz: Sitä siis just, että varmaan ateistien leiristä on helppo huudella, että jaksaisitko itse vuodesta toiseen laulaa Jeesuksesta, Jumalasta ja muista satuolennoista yms. kypsää argumentointia. ;)

Aivan, eli tavallaan astuin asettamaasi miinaan. :D
Karipiirto
23.02.2011 19:19:48

Kova on kepittäjä ja yksi niistä harvoista, jotka ei tunge omaa erinomaisuuttaan jatkuvasti esiin, vaan vetää soolon siihen, mihin se tarvitaan. Empä olisi uskonut tätä sanovani kun silloin aikanaan harmittelin niin kovasti sitä että miksi se mies ei tiluta joka biisissä. Oi niitä teinivuosia ja SOOLOkitarismin ihannointeja. :)
"Sä osaat purra ja raapia mutta tapella et kyllä osaa." - 7 vuotias serkuntyttö pikkusiskolleen mummoni 91 päivillä.
BubbleBob
23.02.2011 21:39:43

Vladi: Aivan, eli tavallaan astuin asettamaasi miinaan. :D

Intialaiseen lähmenpaskoon, otaksun.

Emppu on asiaa, kuten NightWish. Aikoinaan kuulin NW:tä ekan kerran saksalaiselta Vivalta ja oli pakko tulla TV:n äärelle: "Mitäh, HELVETINelvetin HYVÄ saksalainen bändi?"
Ja shit - sehän on SUOMALAINEN, selvisi parin kuun päästä. Olin aika ällikälle lyötynä.
Musan valtamerestä on mistä ammentaa. Vaikka pää on perseestä niin turha antaa itsensä kärsiä.
Jucciz
23.02.2011 22:22:04
BubbleBob: Intialaiseen lähmenpaskoon, otaksun.

Emppu on asiaa, kuten NightWish. Aikoinaan kuulin NW:tä ekan kerran saksalaiselta Vivalta ja oli pakko tulla TV:n äärelle: "Mitäh, HELVETINelvetin HYVÄ saksalainen bändi?"
Ja shit - sehän on SUOMALAINEN, selvisi parin kuun päästä. Olin aika ällikälle lyötynä.

Ei ihme: Turunen kyllä lausui englantia korkeintaan yhtä hyvin kuin keskiverto saksalainen. :D
Karipiirto
23.02.2011 22:31:21

Jucciz: Ei ihme: Turunen kyllä lausui englantia korkeintaan yhtä hyvin kuin keskiverto saksalainen. :D

Piti oikein ottaa kuunteluun kun itseäni ei ole asia koskaan häirinnyt lauluissa. Lähinnä olen huomannut tuon siltä vanhemmalta dvd:ltä että välispiikit aiheuttaa myötähäpeää.
"Sä osaat purra ja raapia mutta tapella et kyllä osaa." - 7 vuotias serkuntyttö pikkusiskolleen mummoni 91 päivillä.
Vladi
23.02.2011 22:32:21
Jucciz: Ei ihme: Turunen kyllä lausui englantia korkeintaan yhtä hyvin kuin keskiverto saksalainen. :D

Hassua, meikäläistä se ei koskaan haitannu vaikka oon yleensä kunnon enkkupuristi. Nykyinen Olzoni taas lausuu varsin mainiosti.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)