pwallin 15.07.2003 19:28:46 | |
---|
Jaa oli vai. *kipittää kitaralehtilaatikolle* Niin olikii. Oli Gibsonin kommentti tai ei, mutta tosi hauska silti ja tavallaan ihan oikeinkin riippuen miltä kantilta katsoo. Esimerkiksi jos menee vaikka keikalle tsekkaan jotain taitavaa hemmoa mutta itse musa ei ole kiinnostavaa, niin kyllä niitä sooloja odottelee ja jopa ostaa levynkin sen takia. Tarkoitan siis, että hyvät soolot usein pelastavat todella paljon ja jopa niinkin arvostetun bändin kuin Genesiksen jotain biisejä diggaan niiden instrumentaaliosioiden takia ja esim. "Selling England by the pound" levyllä on ainakin yksi kitarasoolo joka merkitsee minulle enemmän tai ainakin yhtä paljon kuin koko levyn materiaali yhteensä...no ehkä liioittelen, mutta en paljon. Kyllä, se olen minä kuten arvasitkin... |
Fortune 15.07.2003 19:35:11 | |
---|
Tarkoitan siis, että hyvät soolot usein pelastavat todella paljon ja jopa niinkin arvostetun bändin kuin Genesiksen jotain biisejä diggaan niiden instrumentaaliosioiden takia ja esim. "Selling England by the pound" levyllä on ainakin yksi kitarasoolo joka merkitsee minulle enemmän tai ainakin yhtä paljon kuin koko levyn materiaali yhteensä...no ehkä liioittelen, mutta en paljon. Jep. Genesis on hyvä esimerkki juuri tästä. Mutta kun nämä Farerit, Cooleyt ja kumppanit nousevat puuhun perse edellä, tekevät huonon, mitäänsanomattoman soolon ja sen ympärille sitten "biisin". Ei siinä pelasta enää kukaan yhtään mitään :) Kyllähän esim. SRV:n soolot ovat olennaisinta herran biiseissä hyvin pitkälti eikä siitä kukaan valita, koska homma kuulostaa hyvältä ja maukkaalta. "Hau, vitun hiiri, hau!" -Lähikauppias
Auta köyhää, osta Talman, katso tori. |
lxi 15.07.2003 21:52:19 | |
---|
esim. "Selling England by the pound" levyllä on ainakin yksi kitarasoolo joka merkitsee minulle enemmän tai ainakin yhtä paljon kuin koko levyn materiaali yhteensä...no ehkä liioittelen, mutta en paljon. Annas minä arvaan. Firth of Fifthin soolo? Mainostilaa vuokrattavana |
pwallin 15.07.2003 23:35:17 | |
---|
Annas minä arvaan. Firth of Fifthin soolo? Pahus kun en muista varmuudella (ei ole vinyylit käsillä), mutta eka puolella kyseinen kipale on ja sama melodia soitetaan ensin huilulla muistaakseni ennen upeaa pianokohtaa. Voi hyvinkin olla mainitsemasi kipale... Kyllä, se olen minä kuten arvasitkin... |
arcana 16.07.2003 12:36:31 | |
---|
Ei se noin mennyt, vaan: "Lyrics - wasted time between guitar solos." Marshallin mainoksesta. Juu kyllä minä tiedän :P Editoin muka nokkelasti tota. Se sopi paremmin tähän tapaukseen. Tästä ku puuttu ne lyriikat ja musiikki. |
R.Cooley 16.07.2003 12:38:05 | |
---|
Tästä ku puuttu ne lyriikat. Korjasin ton vikan lauseen, kun sulla oli siinä pieni virhe. Ensin teknisesti huipputasolle sitten musiikillisesti |
Peter Gunn 16.07.2003 12:51:31 | |
---|
Korjasin ton vikan lauseen, kun sulla oli siinä pieni virhe. No ei tuo kyllä musiikkia ollut. Joku sorminäppäryys- harjoitus ennemminkin. Voithan sinä sitä muusiikiksi kutsua, jos haluat. |
R.Cooley 16.07.2003 12:54:31 | |
---|
No ei tuo kyllä musiikkia ollut. Joku sorminäppäryys- harjoitus ennemminkin. Voithan sinä sitä muusiikiksi kutsua, jos haluat. No vitsailin vain. Mutta hauska video se silti oli. Tallensin sen jopa koneelleni=) Ensin teknisesti huipputasolle sitten musiikillisesti |
ICE 16.07.2003 12:58:17 | |
---|
Kaikilla on oma käsityksensä musiikista.. :) - sideburns forever - |
R.Cooley 16.07.2003 13:00:30 | |
---|
Kaikilla on oma käsityksensä musiikista.. :) Näistähän voi vaikka isona soitella covereita. Ensin teknisesti huipputasolle sitten musiikillisesti |
Keppiheikki 16.07.2003 16:09:48 | |
---|
Aika mielenkiintoinen videopätkä. Onhan kaverilla melko persoonallinen ote kitaransoittoon.. Tosin eiköhän tuo ole enemmänkin tekniikkaesittelyä kuin varsinainen soolo. Varsinaisista biiseistä en tiedä kun en ole kuunnellut. On tuossa Farerin videossa mielestäni aika paljon hyvääkin. Itsellä ainakin on sooloillessa ongelmana, että sormet tahtoo väkisinkin hakeutua kohti harmonista mollia ja pentatonista skaalaa. Jos opettelisi vetämään muutaman sekunnin "Fareri lickejä" soolojen mausteeksi, niin voisi tulla aika jännän kuuloista.;) Täytyypä varmaan katsella tabulatuureja äijän nettisivulta ja selvittää skaalojen salat. |
R.Cooley 16.07.2003 16:15:07 | |
---|
Aika mielenkiintoinen videopätkä. Onhan kaverilla melko persoonallinen ote kitaransoittoon.. Tosin eiköhän tuo ole enemmänkin tekniikkaesittelyä kuin varsinainen soolo. Varsinaisista biiseistä en tiedä kun en ole kuunnellut. On tuossa Farerin videossa mielestäni aika paljon hyvääkin. Itsellä ainakin on sooloillessa ongelmana, että sormet tahtoo väkisinkin hakeutua kohti harmonista mollia ja pentatonista skaalaa. Jos opettelisi vetämään muutaman sekunnin "Fareri lickejä" soolojen mausteeksi, niin voisi tulla aika jännän kuuloista.;) Täytyypä varmaan katsella tabulatuureja äijän nettisivulta ja selvittää skaalojen salat. No sopivassa suhteessa, kai voisi. Ensin teknisesti huipputasolle sitten musiikillisesti |
jj86 17.07.2003 15:02:57 | |
---|
jeh, eihän tossa nyt ollu taas mitään fiksua kohtaa... Helvetin nopeeta piipitystä jota kuulee vanhoissa nintendo peleissä... tosin että välillä tuntui että siinä nintendon piipityksessäkin oli enemmän järkeä ja makua siinä touhussa... Tosta puuttui vielä että äijjällä olis kitara jossa on ainakin 3 kaulaa joista jokasessa on vielä päälle 30 nauhaa... Jeps, eli taas jotain järkeä touhuun... Mun Äidinkieli kusee aika rankasti. |
R.Cooley 18.07.2003 12:17:04 | |
---|
jeh, eihän tossa nyt ollu taas mitään fiksua kohtaa... Helvetin nopeeta piipitystä jota kuulee vanhoissa nintendo peleissä... tosin että välillä tuntui että siinä nintendon piipityksessäkin oli enemmän järkeä ja makua siinä touhussa... Tosta puuttui vielä että äijjällä olis kitara jossa on ainakin 3 kaulaa joista jokasessa on vielä päälle 30 nauhaa... Jeps, eli taas jotain järkeä touhuun... En oo koskaan omistanu nintendoa.. Ja ne nintendo musathan oli hyvät mitä kaverilla pelatessa kuulin.. Ensin teknisesti huipputasolle sitten musiikillisesti |
jj86 18.07.2003 13:52:10 | |
---|
Ja ne nintendo musathan oli hyvät mitä kaverilla pelatessa kuulin.. Itseasiassa sä olet oikeassa! Joissain niissä peleissä oli todella ajateltu melodiaa ja tarttuvuutta... sääli että se piipitys äänentoisto ei oikeen päästäny niitä "biiseja" oikeuksiinsa... Et sori, nintendo oli ehkäpä väärä vertaus... kirjotain sitten kun keksin jonkun hyvän vertauksen. Mun Äidinkieli kusee aika rankasti. |
Absoluto 18.07.2003 14:23:13 | |
---|
Megamanin tunnarit ovat muuten loistavaa musiikkia. Varsinkin Megaman kolmosen... Ahh! Nyt erittyy hormooni! -Raptori |
Swan 18.07.2003 14:34:59 | |
---|
Megamanin tunnarit ovat muuten loistavaa musiikkia. Varsinkin Megaman kolmosen... Final Fantasy Prelude vetää joka kerta pisteet kotiin! :) Steve Vain neuvo kitaristeille: "Käytä aurinkovoidetta ja kondomia... Periaatteessa, jos pidät musiikista ja instrumentistasi, kaikki muu pitää huolen itsestään. Keskity määränpäihisi ja ymmärrä ne." |
R.Cooley 18.07.2003 14:36:24 | |
---|
Final Fantasy Prelude vetää joka kerta pisteet kotiin! :) Osaatko skeballa sen?=) Ensin teknisesti huipputasolle sitten musiikillisesti |
Swan 18.07.2003 14:38:47 | |
---|
Osaatko skeballa sen?=) Pienen variaation kyllä, mutta pitäisi se kokonaisuudessaankin opetella joskus... Tosin se vaatii 7-kielisen, koska se kulkee niin monessa oktaavissa. Steve Vain neuvo kitaristeille: "Käytä aurinkovoidetta ja kondomia... Periaatteessa, jos pidät musiikista ja instrumentistasi, kaikki muu pitää huolen itsestään. Keskity määränpäihisi ja ymmärrä ne." |