Aihe: Hyvä kitaristi, huono saundi
1 2 3 4 5 6 7
Todd
24.12.2012 22:40:33
Ziggy Bubba: Tsekkaa How The West Was Won -live, on muuten passelit rock-räimeet. Isot stäkit ja Lespa on tossa kaiketi isossa käytössä, toisin kuin levyillä.

Joo,onhan tuo melkosta menoa tuossa,osaatko sanoa millä akustisellla jimppa tossa vetelee?
Käännän napojen polariteetin tämän kävyn ja paperiklemmarin avulla. Sitten teen suprajohteen merivedestä ja kuolleesta oravasta. -Angus MacGyver
MarkoA
24.12.2012 22:47:07
BigPapa: Kitarasoundit ja niiden "lyömättömyys" on aina makuasia.

Tuossa on koko juttu tiivistetysti. Omia mielipiteitä on ja pitääkin olla. Mutta "faktaa" on tähänkin ketjuun vaikea kaivaa. Huonosti onnistuneita levytyksiä kitarasoundillisesti mun korvaan toki löytyy. Ja ihan omasta suosikkiarsenaalista.

Jos nyt jotain niin Gary Moore levyllä G-force.
Clapton biisissä Strange Brew.

Molemmilla yleensä hienot soundit muuten. Yleensä kovin prosessoitu soundi ei mua miellytä. Eikä ylisiloiteltu kuten vaikka Robben Ford (alkuaikoina ihan jees). Hyväsoundisia taas joku Warren Hayes, Gov't Mule, aina nappiin. Tai oikeastaan kun lähden miettimään niin näitä hyviä ei edes kannata listata kun niitä on aivan Tuhottoman paljon. Tykkään niin monista eri tyyleistä ja soittajista. Mutta jos ihan rapapashaa haluaa niin hommatkaapa LA Blues authority levy... Sain sen joskus lahjaksi. En tiedä oliko vittuilua, mutta siinä on sellaista soundia ettei sitä voi kuunnella!
Joo, ja mulle Neil Young sekä Fogertyn John edustaa hyviä soundeja vaikka levyttivät niitä jo paljon ennenkuin minä synnyin.

Täällä mainittii Alex Lifeson huonosoundisena. Njaa. Ehkä viimeiset 30 vuotta ;) sitä ennen väsäili kyllä komeita ja aika kuivasoundisia biisejä maltillisella säröllä. Komeaa. Mutta Jimmy Pagen soundien moittiminen kyllä ihmetyttää. Toki siellä seassa jotain hieman ykstoikkoisia soolosoundeja ehkä on, mutta ne muut soundit.. Ahhh.. Siihen pitää tutustua syvemmin. Löytyy erittäin mielenkiintoisia äänimaailmoja. Jotkut keskiäänivoittoiset kevyen särön soinnit ihmetyttää edelleen miten ne on saatu aikaiseksi.
Positiivista sen olla pitää!!!
hevikukko
24.12.2012 23:13:32 (muokattu 24.12.2012 23:14:56)
http://www.youtube.com/watch?v=4AuxJH2Mj30

Tää on parhautta...vai onko tämäkin kauheeta Leadsoundia. Huomatkaas pehmeet soundit!

Edit: Ei varmaan oo ikinä näitä pehmosia soundeja huomattu! :D
Mikä Boogie? ... No Mesa Boogie tietenkin! Hahahaa
Ziggy Bubba
24.12.2012 23:55:21

Todd: Joo,onhan tuo melkosta menoa tuossa,osaatko sanoa millä akustisellla jimppa tossa vetelee?

Oikeesti? En kyllä tunne miehen akkarikokoelmaa.
Yhden miehen pläskiä pruttua ja melankoliaa: CROOKMACHINE
Kampela77
26.12.2012 22:05:14 (muokattu 28.12.2012 17:34:05)
antnis: soittaa hirveetä vellipersemusaa vellipersesoundeilla!

Helppo se on täällä foorumilla mouhota. Petruccin edessä jalkasi olisivat nuudeleina ja pidättelisit itkua.
Interviewer: "So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?" Frank Zappa: "You have a wooden leg. Does that make you a table?"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6 7
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)