Aihe: Miksi valitsit kitaran?
1 2 3 4 5 6 7
zedder
04.11.2012 19:37:25 (muokattu 04.11.2012 19:39:28)
Ehkä siksi että muilla ns. bändisoittimilla ei oikein voi soittaa keskenään mitään järjellistä samalla itseään säestäen esim. jossakin illanistujaisissa tai käryävän nuotion äärellä. Koskettimistolla toki voi, mutta siihen aikaan kun soittoinnostus omalla kohdallani nosti ensi kerran päätään, oli ainoa oikea bändisoitinkoostumus kitara, basso ja rummut.

Saattoipa silläkin on jotakin merkitystä, että ns. tavallinen kadun tallaaja taitaa keskimäärin tietää edes muutaman tunnetun kitaristin, mutta supertähdiksi ja -lahjakkuuksiksi luonnehdittavien basistien ja rumpalien nimet ovat harvemmin heti kysyttäessä musiikkia pelkästään kuluttavan kansanosan huulilla.
Jeanie Sick
30.11.2012 20:50:54
Olen ollut aina addiktoitunut raskaalla säröllä soitettujen voimasointujen soundiin...

Porttiteoria siis toimii.
espESPesp
03.12.2012 22:34:40
Mulla meni näin:

Oltiin Keskisille menossa, kun laitettiin cd:ltä soimaan Statovarius - black diamond, ja metallica - orion. Olin tähän asti siis kuunnellut kaikkea poppia & räppiä.. No sitten painoin mieleen orionin, kuuntelin sitä ja muuta metallicaa viikonlopun ja siitä se sitten lähti. Pari kuukautta meni niin laitoin thomannille tilausta mahdollisimman paljon hetfielin tyyliin, ja halpa ltd sieltä tulikin.
Suku on kanssa musikaalista porukkaa jotka on vaikuttanut soittamaan: Eno, velipuoli, velipuolen eno, ja kavereita jotka opetteli kitara tuolloin.

Kitarassa rakastan selkeyttä, mutta samaan aikaan brutaalia soundia (varsinkin matalilla virityksillä) On se vaan niin siisti vehjes!
En allekirjoita.
rize88-
04.12.2012 00:33:12
Joskus 12-13v. kovana Metallica fanina..
Paikallisen nuorisotilan ohjaaja, joka oli noihinaikoihin noin 30v mieshenkilö, jolla oli monen vuoden bänditausta. Se toi kerran kitarakamansa nuokkarille, ja soitteli jotain Ozzyn ja Maidenin riffejä. Tietysti heti tunnistin nämä riffit, ja niitä piti sitten saada kuulla ohjaajan kyllästymiseen asti. Siitä syntyi kova polte, ja piti ruveta painostamaan vanhempia jotta ostaisivat mulle jonkun Stratokopion. :D
mammukka
06.12.2012 18:15:10
Gabe: Tarinakerho :) Mikä kitarassa viehätti? Miksi kitara kaikista maailman soittimista?

Se mahtuu hyvin perseeseen.
Olen jumala.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6 7
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)