aalataur 21.01.2010 00:14:08 (muokattu 21.01.2010 01:34:52) | |
---|
Raist: Miun mielestä Silence Followed by a Deafening Roarilla oli kyllä hyviä biisejä ja saundeja. Bultaco Saturno ja Suite Modale on melko upeita biisejä :) Tämä Gilberttiin liittyen siis, ken ei tiedä. Joo se oli parempi. Kontiak: No, mistähän se sitten johtuu, että Romeolla ei ole tällaista biisiä: http://www.youtube.com/watch?v=p42AlwNXb4A ;) Tosta biisistä en niin, mut esim. Teaser Fire & Icelta on tosi kova. Romeo vaeltelee ehkä vähän synkemmissä/kierommissa vesissä. E: Editoin vahingossa tätä vaikka piti postata uusi viesti, joten tää nyt muutti vähän asuaan. |
Räbbänä 21.01.2010 00:22:14 | |
---|
Raist: Miun mielestä Silence Followed by a Deafening Roarilla oli kyllä hyviä biisejä ja saundeja. Bultaco Saturno ja Suite Modale on melko upeita biisejä :) Tämä Gilberttiin liittyen siis, ken ei tiedä. Gilbertin soololevyt on kyllä rautaa, mutta Burning Organinkin poprock renkutukset ovat omaa luokkaansa. Ei se mies taida osata vakavalla ilmeellä musiikkia tehdä. :) Freddie Nelsoninkin kanssa väännetty United States varsin menevää musaa. Painajaismainen: Tätä keskustelua ei sitten käyty. |
Kontiak 21.01.2010 00:24:31 (muokattu 21.01.2010 00:25:44) | |
---|
aalataur: Romeo vaeltelee ehkä vähän synkemmissä/kierommissa vesissä. Alat olla asian ytimessä. Romeolla ei tosiaan ole Ferrari kolahtanut samoin kuin Yngwiellä. Siellä siviilielämässä. :) "Loppujen reaktiot mua ei suoranaisesti kiinnostakaan. Jos joku tahtoo suuttua ja vetää herneet nenään, be my guest." - Pakkomielteinen urpo Jucciz kertoo perseilystään |
Ambitus 21.01.2010 00:43:23 (muokattu 21.01.2010 00:45:45) | |
---|
Kontiak: Alat olla asian ytimessä. Romeolla ei tosiaan ole Ferrari kolahtanut samoin kuin Yngwiellä. Siellä siviilielämässä. :) Hmmm...mitä sä tiedät toisten ihmisten siviilielämästä? Ensinnäkään sä et voi verrata Romeota ja Ynkkää saatika Ferraria toisiinsa. Niillä on ihan erilainen soittoestetiikka. Näitten ihmisten nim.omaan Ferrarin soitto koostuu niin eri asioista, että ois ihan sama jos vertaisit soran, mansikkahillon ja koiranpaskan makuja toisiinsa. Kun kuuntelee Petruccin, Govanin, Kupiaisen ja vaikka Farerin soittoa, niin tuo tuntuu pitävän oikein hyvin paikkansa. Harvaa kiinnostaa kuunnella tarinaa musiikista musiikin keinoin. Sä et tiedä mitään mun elämästä, mun säveltämisprosessista taikka missä asennossa tykkään nussia saatika siitä, että kuinka iso osa mun elämää musiikki on. Terkut Sveitsistä, paska maa... edit: Ja ei. En ole ajanut prätkällä koulun käytäville. Ei ole ynkkäkään. Miksi soittaa hitaasti kun voi myös soittaa nopeasti? Ja mikset tulisi tänne soittamaan nopeasti?!?! |
Ambitus 21.01.2010 00:45:02 (muokattu 21.01.2010 00:45:28) | |
---|
ja dublat... Miksi soittaa hitaasti kun voi myös soittaa nopeasti? Ja mikset tulisi tänne soittamaan nopeasti?!?! |
tinde 21.01.2010 01:15:57 (muokattu 21.01.2010 01:16:42) | |
---|
Nyt kun useampi tekniseen soittoon ja soittajiin vihkiytynyt musikantti on tonteilla niin pitääkin kysyä että aiheuttaako ao. Derek Trucks- soolo mitään viboja? http://www.youtube.com/watch?v=Vuadh1o0yC8 Itse diggailen suuresti Trucksin soundista ja melodian + timen hallinnasta - on niitä tyyppejä joita ekaa kertaa kuunnellessa tuntui että noin kun joskus itse osais... E: typoja |
aalataur 21.01.2010 01:28:26 (muokattu 21.01.2010 02:06:54) | |
---|
Luomisprosessi alkaa ja loppuu artistin päässä, täysin tylsää ja turvallista elämää viettävä kirjailija voi kirjottaa bestseller-rikoskirjoja. En mä ainakaan valitsis ihmisiä bändiin sen perusteella kellä on isoin hauis, en teistä tiedä. E: Tiivistystä. |
Kontiak 21.01.2010 02:18:09 (muokattu 21.01.2010 02:38:49) | |
---|
Ambitus: Hmmm...mitä sä tiedät toisten ihmisten siviilielämästä? Ensinnäkään sä et voi verrata Romeota ja Ynkkää saatika Ferraria toisiinsa. Niillä on ihan erilainen soittoestetiikka. Näitten ihmisten nim.omaan Ferrarin soitto koostuu niin eri asioista, että ois ihan sama jos vertaisit soran, mansikkahillon ja koiranpaskan makuja toisiinsa. YOU'VE RELEASED THE FUCKING FURY!!!!! :D No, jos ei ajanut prätkällä koulun käytävällä, niin Ferrarilla ajoi ainakin kolarin. Siitä Ferrarista minä ainakin puhuin. edit. ja taisin erehtyä. Jos nimittäin oli Jaguar se kolariauto. No, voi Y:llä silti sanoa Ferrarin kolahtaneen. :D "Loppujen reaktiot mua ei suoranaisesti kiinnostakaan. Jos joku tahtoo suuttua ja vetää herneet nenään, be my guest." - Pakkomielteinen urpo Jucciz kertoo perseilystään |
tender.insanity 21.01.2010 07:25:15 | |
---|
Mitäköhän merkitystä siviilielämällä on ja miksi se vaikuttaa suoritukseen? Esim. Devin Townsend on mielenlaadultaan sen verran tasapainoinen tyyppi, etten uskaltaisi sen kanssa kaksistaan olla =) Onko Pulp Fiction paska leffa koska Travolta kuuluu skientologeihin? Entä Frasier paska sarja, koska Kelsey Grammer oli narkkari? Rollareista ja Ozzysta puhumattakaan. Yngwie on sitäpaitsi persoona, jollaisia skene kaipaa. On aivan riittävästi tiluttajia, jotka pyytävät anteeksi omaa olemassaoloaan. Räväkät pärjää ja muut hukkuvat paskamassaan. |
Kontiak 21.01.2010 07:36:13 (muokattu 21.01.2010 09:13:05) | |
---|
tender.insanity: Mitäköhän merkitystä siviilielämällä on ja miksi se vaikuttaa suoritukseen? Nii-i! Ja miksi se mielletään niin herkästi negatiiviseksi asiaksi? Pitäisi varmaan mennä kuuntelemaan Tolkkia: He is also travelling around the world giving a Masterclass Guitar Workshop: Guitar & Music Beyond Infinity in which he talks about his unique view how music is connected to life and emotions. "Loppujen reaktiot mua ei suoranaisesti kiinnostakaan. Jos joku tahtoo suuttua ja vetää herneet nenään, be my guest." - Pakkomielteinen urpo Jucciz kertoo perseilystään |
Pande 21.01.2010 08:50:51 (muokattu 21.01.2010 09:12:23) | |
---|
aalataur: Tein Racer X:n Second Heatista sellasen, että otin kaikista biiseistä soolot ja muut kohdat missä laulaja on hiljaa ja yhdistin ne yhteen äänifileen. Kuuntelen sitä repeatilla. Taustalaulusuoritukset siinä levyllä raastaa korvia, mutta noi soolot. Jos olisin nykyaikainen Titanicissa itkevä mies, niin varmasti itkisin joissain kohdissa. Ne on niin vitun kauniita melodioita, pursuilee ideoita kun jostain ihmeen runsaudensarvesta. Selkäpiissä menee väristyksiä, tekee mieli pistää kämppä remonttiin, hyppiä heilua juoda viinaa. Jos ajaa autolla niin helposti painaa kaasua. Ja tämän tunnemyrskyn aiheuttaa äärimmäisen tekninen tilumasturbointi. Haha, ollaan samiksia, mä tein kanssa aikoinaan noin (en Racer X:lle vaan muille bändeille joita tuolloin kuuntelin) -- biisit oli tylsiä, ja vokaaliosasto nyt varsinkin, joten keräsin kasetille kaikki ne kiinnostavat kitarasoolot peräkkäin :-) Tuloksena monta kasetillista kitarasooloja joita sitten kuuntelin 10x mielummin kuin mitään muuta. Hieman perverssiä kenties mutta pääasia että suksi luistaa ja urheilu tuntuu kiinnostavalta. Sivuraiteilla jatkaakseni itse toivon että toi gypsyjazz/Djangomeininki nousis uuteen suosioon, koska tällähetkellä tämmöinen wanha meininki (esim. http://www.youtube.com/watch?v=nS2ylPAUxzA tai http://www.youtube.com/watch?v=kyOQObPw0ss ) on lähestulkoon parasta ja tilupitoisuutensa ansioista toi musa on myös hauskaa soittaa (minähän en jaksa mitään peruskomppia kovin kauaa veivata jollei pääse välillä tiluttelemaan). "Puh tiesi mitä tarkoitti, mutta koska hän oli pieniälyinen karhu, hän ei osannut sitä kertoa." |
Vladi 21.01.2010 09:12:43 | |
---|
antnis: No progemetalli ja neoklassinen kama ovat lähtökohtaisesti sontaa ja vetoavat lähinnä toisiin urheiluruutupilittäjiin. Ei se sen kummempaa ole. Kuuntele ihan rauhassa vaan :D Joko tämä on provo, tai oot kyllä hienolla asenteella liikkeellä. Miks musta tuntuu että "rokkipapoilla", tai tätä "oikeaa" musiikkia kuuntelevilla on hirveä tarve päteä kaiken muun musan paskuudesta kun taas hevin kuuntelijat kuuntelee kaikkea muutakin musaa, kuin sitä heviä. Varmasti tästä sulkeutuneisuudesta hyötyy paljon, jos jo lähtökohtaisesti kaikki tilu on paskaa. Kyllä se siitä. |
HS 21.01.2010 09:30:36 | |
---|
Terve Kaikki ne on hyviä. "Soita sillain... sillain... silleen niinku... sillain... ... hyvin". |
Krice 21.01.2010 09:55:20 (muokattu 21.01.2010 09:56:04) | |
---|
imppa86: Ja onha se Satchin oppilaina myös olleet muuan Steve Vai ja John Petrucci... Unohdit tärkeimmän ja parhaimman oppilaan, josta sittemmin tuli mestari ja maailman paras kitaristi: Kirk Hammett. |
antnis 21.01.2010 10:16:59 | |
---|
Vladi: Joko tämä on provo, tai oot kyllä hienolla asenteella liikkeellä. Miks musta tuntuu että "rokkipapoilla", tai tätä "oikeaa" musiikkia kuuntelevilla on hirveä tarve päteä kaiken muun musan paskuudesta kun taas hevin kuuntelijat kuuntelee kaikkea muutakin musaa, kuin sitä heviä. Varmasti tästä sulkeutuneisuudesta hyötyy paljon, jos jo lähtökohtaisesti kaikki tilu on paskaa. Pyh, tiluttaahan DiMeola ja Gambale ja vaikka McLaughlinkin mutta ne ei tee lastenmusaa :D Taustasta fiilistä ja SRV-likkejä päälle paskalla soundilla. |
Vladi 21.01.2010 10:25:57 | |
---|
antnis: Pyh, tiluttaahan DiMeola ja Gambale ja vaikka McLaughlinkin mutta ne ei tee lastenmusaa :D Ehkä mä pysyn lapsena sitten. Eiku hä? Kyllä se siitä. |
JnZm 21.01.2010 10:38:54 | |
---|
jussi1976: Jammailin just tunnin verran Satriania Satriani-levyn tahdissa. Masentavaa. Melodiat menee ihan helposti, mutta soittaappa noita saamarin sooloja samalla fiilarilla ja tyylitajulla ilman opastusta! Home, Bee pop, Moroccan sunset jne. Hei, cheer up! Kyllä se siitä lähtee! Vussia, kompuraa ja plaastkomppia |
P-man 21.01.2010 11:56:27 | |
---|
aalataur: Mut tuntuu että Ynkkä on tehnyt saman levyn jo moneen kertaan uudestaan, ja tekee edelleen. Niin.. Ynkkä on tehnyt noin 20 levyä! Väkisin siinä tulee suht samanlaisia tehtyä, kun musiikkityyli pysyy samana. Jos Ynkkä ois tyyliä muuttanut, niin heti ois tullut syytöksiä kaupallistumisesta.
|
kiriminni 21.01.2010 12:19:13 | |
---|
Nyt ei tarvi enään keskustella kuka on paras.BUCKETHEAD!!! Loppuu tääkin paremmuusväittely.No kaikki nää ed.mainitut on omalla tavallaan hyviä. Satriani on ujo Petrucci on bodari Yngwie näyttää hamsterilta(paino-ongelma). Jokainen tekee erilaista musiikkia,siitä kitara onkin hyvä soitin ääretön määrä pieniä soundillisia ja tyylillisiä eroja- jokainen kuulostaa vain itseltään. |
tender.insanity 21.01.2010 12:27:20 (muokattu 21.01.2010 12:38:05) | |
---|
|