Aihe: Soittaminen päihteiden alaisena
1 2 3 4 5 6 7 8 918 19 20 21 22
Ottoko
06.06.2008 02:47:12
Ööh... Sä et sit yhtään osannut ennakoida että täysissä lärveissä soitto voi mennä vähän heikommin? :D

No tottakai mut en oo aiemmin kokeillu :D
We spit on the virgin lamb and mock the words he spoke, his ways not worthy of me. We choose to burn in the pits of hell.
s8na
06.06.2008 08:44:10

Eikö siihen tarvitakaan keikkoja ollenkaan? ;)

Ne on niin hankalii! :D
burdon
06.06.2008 08:55:07 (muokattu 06.06.2008 08:55:48)
Mitenkäköhän sais itsevarmuutta ilman päihteitä :/ Ainoa syy miksi käytän on se etten kykene selvänä soittamaan ja varsikaan laulamaan ihmisten ilmoilla. Ehkä rummut menee mut kitaras ja laulus on ihan eri paineet aina päällä. Tiedän etten ole mikään hirmu hyvä/musikaalinen ihminen ja laulu ei pysy ihan nuotissa mutta kyllä monesti kun olen ollut sopivan sekaisin ja pystynyt itsevarmasti vetää tunteella niin on tykättty. Mut jos selvinpäin yritänkään värisevällä äänellä, horjuvalla soitolla ja jatkuvalla epäröinnillä niin ei sitä kuuntele erkkikään :P Eikä se oo hauskaakaa, ellei oo fiilistä ja ees jonkinverran itsevarmuutta.

Se on vaan aina sitä inhottavaa riskipeliä että tuleeko otettua liian vähän, sopivasti vai liikaa, yleensä jälkimmäinen vaihtoehto :/
4-track 4 life !
Henko
06.06.2008 11:06:51

Mitenkäköhän sais itsevarmuutta ilman päihteitä :/

Kai se kokemus ois avainsana.
Tämä hissi menee vain alaspäin.
-J.-
06.06.2008 21:12:17
Itse pääsin ekaan ''päntiin'' soittamalla biisinikkarille humalaisessa tilassa Stairway To Heavenia. Tosin humalassa oli tämä toinenkin kaveri. =D
C'est moi....
foetor ex ore
08.06.2008 17:42:11 (muokattu 08.06.2008 17:42:40)
Itse pääsin ekaan ''päntiin'' soittamalla biisinikkarille humalaisessa tilassa Stairway To Heavenia. Tosin humalassa oli tämä toinenkin kaveri. =D

Hohoh... :D *kuvittelee tilannetta*
Mika Kangas
24.06.2008 18:18:54 (muokattu 24.06.2008 18:19:43)
Kai se kokemus ois avainsana.

Ozzy Osbourne sanoi jossain lehtihaastattelussa 80-luvulla että mitään kokemusta ei ole olemassakaan,kaikki on kiinni itseluottamuksesta.Eiköhän se tiennyt mistä puhui.Jotkuthan sanoo että vedät pokkana vaan mutta vaikeaahan se on jos kädetkin tärisee ja kämmenet on hiestä märkänä.Betasalpaajathan tietysti kyllä auttaa.
Valdemart
24.06.2008 21:07:24

Ozzy Osbourne sanoi jossain lehtihaastattelussa 80-luvulla että mitään kokemusta ei ole olemassakaan,kaikki on kiinni itseluottamuksesta.

Ja mistäköhän se itseluottamus tulee? Osalla se on isketty päähän, osa löytää sen kokemuksesta, osa ei ollenkaan. Ziis.
You Can't Put Your Arms Around a Memory
ZK
07.08.2008 16:26:42
Ossihan se ei oo koskaan mitään vetänyt.. viimeksi jostain luin että "huumeet" on menneen talven "lumia" mutta eri reseptilääkkeitä menee vuodessa jotain 15.000kpl.. No toiset ostaa kadulta ja toisille lääkäri määrää suht samaa sisältöä.
--------Mr.Self-Destruct---------
tupe-89
08.08.2008 03:41:07
Pilvessä on kyllä paljon perempi soittaa. Kuullostaa paremmalta ja siihen tulee semmonen varmuus mukaan.

Ja luovuutta ;)
Lennu
08.08.2008 04:05:34

Huomenna on taas semmosia biisejä, että vois kokeilla niitä kaljan kanssa ja panostaa esiintymiseen. Kaljapäissään on jotenkin psyykkisesti helpompaa soittaa kitaraa hampailla ja niskan takana. Ja tehdä irvokkaita yhdyntäliikkeitä. Varsinkin kun soittaa akustista.
Henko
08.08.2008 15:31:22

Huomenna on taas semmosia biisejä, että vois kokeilla niitä kaljan kanssa ja panostaa esiintymiseen. Kaljapäissään on jotenkin psyykkisesti helpompaa soittaa kitaraa hampailla ja niskan takana. Ja tehdä irvokkaita yhdyntäliikkeitä. Varsinkin kun soittaa akustista.

Tolleen yks kaverikin uhos, mutta sit ku sen äiti tuli kattoon yhen keikan, ni jäi jäi ne yhdyntäliikkeet tekemättä.
Tämä hissi menee vain alaspäin.
Jucciz
08.08.2008 15:46:38 (muokattu 08.08.2008 15:47:45)
Pilvessä on kyllä paljon perempi soittaa. Kuullostaa paremmalta ja siihen tulee semmonen varmuus mukaan.

Ja luovuutta ;)

...toteaa tupe-89 Raahesta. Ei sillä, että ketään kannustaisin pilvenpolttoon, mutta miksi jo pikkupoikien pitää sekaantua tällaiseen joutavuuteen ja vielä leijua koko asialla foorumilla, jolla on kymmeniätuhansia käyttäjiä?

Oletko ajatellut, että ihan hyvin joku sinut tunnistava voi kiusallaankin kertoa vanhemmillesi tästä hauskasta harrastuksestasi? Eri juttu tietty, jos kyseessä onkin koko perheen harrastus.
ANtTIKRISTUS
08.08.2008 16:00:03 (muokattu 08.08.2008 16:22:28)
...toteaa tupe-89 Raahesta. Ei sillä, että ketään kannustaisin pilvenpolttoon, mutta miksi jo pikkupoikien pitää sekaantua tällaiseen joutavuuteen ja vielä leijua koko asialla foorumilla, jolla on kymmeniätuhansia käyttäjiä?

Oletko ajatellut, että ihan hyvin joku sinut tunnistava voi kiusallaankin kertoa vanhemmillesi tästä hauskasta harrastuksestasi? Eri juttu tietty, jos kyseessä onkin koko perheen harrastus.

Nikistä päätellen tupe on 19-kesänen. Tuliko muka yllätyksenä, että "jo" 19-vuotiaat käyttää päihteitä? Miksi puhut joutavuuksista, jos pilvi parantaa luovuutta ja keskittymiskykyä? Onko nämä asiat joutavuuksia? Ja mitä vitun leijumista? Jumalauta, triidin otsikko on "Soittaminen päihteiden alaisena", ja vastaus oli niin asiallinen kuin tähän keskusteluun kuuluu. Ootko jucciz ikinä kokeillut röyhyttelyä?

e: Oikeastaan voin kyllä itekkin vastata tuohon "miksi jo pikkupoikien pitää sekaantua tällaiseen joutavuuteen"; Ihmiset käyttävät päihteitä lievittääkseen stressiä, saavuttakseen euforiaa ja "paetakseen" todellisuutta. Toisinaan päihteitä myös käytetään, jos halutaan parantaa luovuutta, keskittymiskykyä ja virkeyttä. Siksi ihmiset sekaantuu joutavuuksiin, melkein kaikki meistä tekee sitä.

e: 19.
Tie miehen sydämeen käy alaonttolaskimon kautta.
Harrastelija
08.08.2008 16:47:25
Miksi puhut joutavuuksista, jos pilvi parantaa luovuutta ja keskittymiskykyä? Onko nämä asiat joutavuuksia? Ja mitä vitun leijumista? Jumalauta, triidin otsikko on "Soittaminen päihteiden alaisena", ja vastaus oli niin asiallinen kuin tähän keskusteluun kuuluu. ...

e: Oikeastaan voin kyllä itekkin vastata tuohon "miksi jo pikkupoikien pitää sekaantua tällaiseen joutavuuteen"; Ihmiset käyttävät päihteitä lievittääkseen stressiä, saavuttakseen euforiaa ja "paetakseen" todellisuutta. Toisinaan päihteitä myös käytetään, jos halutaan parantaa luovuutta, keskittymiskykyä ja virkeyttä. Siksi ihmiset sekaantuu joutavuuksiin, melkein kaikki meistä tekee sitä.

Ja lopputuloksena on tylsistynyt muusikko, koska se kuviteltu luovuuden hetkittäinen parantaminen maksaa enemmän kuin moni kersa kuvitteleekaan. Sinne se luovuus katoaa aivosolujen mukana aikanaan tai siitä tulee ihan omaa luovuutta...

Keskittymiskykykin tekee kuperkeikan ihan toiseen suuntaan kun hermostuneena vapisee juuri silloin kun se mahtavin soundi pitäisi saada ulos eikä tajua kuinka päin sitä kitaraa pidettiinkään.

Virkeys toki lisääntyy, tosin ajan kanssa virkeä on vain kun on vetäisyyt pienen boostin, muuten on lässähtänyt tylsimys sohvan pohjalla jota juuri mikään ei liikoja kiinnosta.

Todellisuuttahan kannattaa paeta, se jopa onnistuu jonkin aikaa, mutta todelloisuus on siitä kumma juttu, että se iskeytyy kasvoille kyllä jossain vaiheessa ja silloin se tuntuukin mukavalta jos ei ole mahdollisuutta paeta sitä eikä ole koskaan oppinut käsittelemäänkään sitä selvin päin.

Soittaminen päihteiden alaisena otsikko lienee mahdollistaa hiukan poikkeavienkin mielipiteiden julki tuomisen eikä ainoastaan sen lapsellisen ihannoinnin joka kertoo lähinnä keskenkasvuisuudesta ja siitä, että kokemista on vielä hiukan edessä, ennen kuin tajuaa kokonaisuuden ?

Harrastelija
Tärkeintä on musiikki, kitara on vain väline sen tuottamiseen.
ANtTIKRISTUS
08.08.2008 16:54:46
Harrastelijan mainitsemat esimerkit ova tyypillisiä päihteriippuvaisille. Miksi vedät päihderiippuvaiset mukaan tähän? Kannabiksen ja alkoholin kohtuullinen käyttö ei aiheuta mainitsemiasi oireita. Paitsi alkoholi tietenkin tuhoaa aivoja satunnaisessakin ryyppäyksessä.
Harrastelija
08.08.2008 17:01:18
Harrastelijan mainitsemat esimerkit ova tyypillisiä päihteriippuvaisille. Miksi vedät päihderiippuvaiset mukaan tähän? Kannabiksen ja alkoholin kohtuullinen käyttö ei aiheuta mainitsemiasi oireita. Paitsi alkoholi tietenkin tuhoaa aivoja satunnaisessakin ryyppäyksessä.

Mikä saa kuvittelemaan että kannabis olisi erityisen hellää aivoille? Jos ajatellaan rasvaliukoisuutta ja kannabispsykooseja ym. muuta kivaa?

Mikä on kohtuukäyttöä? Sekin varmaan olisi hyvä määritellä. Missä vaiheessa ihmisestä tulee päihderiippuvainen? Kenties siinä kun tarvitsee jotain boosteria saadakseen aikaan jotain?

En vetänyt päihderiippuvaisia mukaan vaan keskustelin soittamisesta päihteiden alaisena. Määrä tietysti riippuu siitä kuinka paljon soittelee/keikkailee ja tarvitseeko niitä joka kerta.

Ei lienee uusi asia, että melko moni muusikko jossain vaiheessa eloaan käyttää enemmän kuin normi kohtuukäyttäjä?

Harrastelija
ANtTIKRISTUS
08.08.2008 17:12:07 (muokattu 08.08.2008 17:19:19)
Mikä saa kuvittelemaan että kannabis olisi erityisen hellää aivoille? Jos ajatellaan rasvaliukoisuutta ja kannabispsykooseja ym. muuta kivaa?

Lainaappa se kohta, jossa olen sanonut kannabiksen olevan erityisen hellää aivoille.

Mikä on kohtuukäyttöä? Sekin varmaan olisi hyvä määritellä. Missä vaiheessa ihmisestä tulee päihderiippuvainen? Kenties siinä kun tarvitsee jotain boosteria saadakseen aikaan jotain?

Tämä on mun mielipide, mutta kohtuukäytön rajat ovat yksilöllisiä. Niin kauan kuin itse elämä (työt, asioiden hoitaminen, sosiaaliset suhteet jne) on hanskassa sekä henkinen tasapaino ja fyysinen terveys tallella niin ei ole riippuvainen. Vaikka käyttäisi päihteitä joka vitun ilta. Jos pystyy siihen, hyvä niin. Mutta sitten kun päihteet alkavat mennä muiden asioiden edelle niin riippuvuus voi olla kyseessä.

En vetänyt päihderiippuvaisia mukaan vaan keskustelin soittamisesta päihteiden alaisena. Määrä tietysti riippuu siitä kuinka paljon soittelee/keikkailee ja tarvitseeko niitä joka kerta.

Mun mielestä soittaminen päihteiden alaisena ei ole sama asia kuin soittaa aina vitun sekaisin tai jossain rapulatärinöissä. 90% kannabiksen ja alkoholin käyttäjillä homma pysyy hanskassa, miksi se 10% deekujen touhu pitää vetää aina ensimmäisenä mukaan?

Ei lienee uusi asia, että melko moni muusikko jossain vaiheessa eloaan käyttää enemmän kuin normi kohtuukäyttäjä?

Ei niin.

e: Lähtökohta mun kohdalla on se, että kaikki aineet jotka pistää pään sekaisin ovat pahasta. Mitään ei kannata käyttää. Mutta en tuomitse ketään joka käyttää, käytänhän mä itsekin päihteitä ja tiedostan niiden vaarallisuuden. Jos jollain aineella on musiikkiin liittyviä positiivisia vaikutuksia, niin se on pelkästään hyvä asia koska käyttäisin päihteitä joka tapauksessa.
Harrastelija
08.08.2008 17:28:21 (muokattu 08.08.2008 17:30:38)
Lainaappa se kohta, jossa olen sanonut kannabiksen olevan erityisen hellää aivoille.

"Kannabiksen ja alkoholin kohtuullinen käyttö ei aiheuta mainitsemiasi oireita. Paitsi alkoholi tietenkin tuhoaa aivoja satunnaisessakin ryyppäyksessä."

Tuosta sain vajavaisella ymmärrykselläni sen käsityksen että vain alkoholi tuhoaa aivoja, kannabis ei.

Riippuvuus voi olla kyseessä silloinkin, kun tarvitsee jotain päihteitä saadakseen aikaan jotain eikä ilman niitä saa.

Mun mielestä soittaminen päihteiden alaisena ei ole sama asia kuin soittaa aina vitun sekaisin tai jossain rapulatärinöissä. 90% kannabiksen ja alkoholin käyttäjillä homma pysyy hanskassa, miksi se 10% deekujen touhu pitää vetää aina ensimmäisenä mukaan?

Ei minukaan mielestäni.
Oletko muuten koskaan ajatellut mistä ne "deekut" tulevat? Harvempi varmaan lähtökohtaisesti ajattelee että teenpä nyt itsestäni riippuvaisen. Eiköhän useampi ajattele, että minusta nyt ainakaan ei tule riippuvaista? Siksi turha ihannointi, jota näkee, on melko naiivia.

Jokainen hankkii kokemuksensa itse, kunhan nyt esitin oman mielipiteeni joka ei pohjaudu kuvitteluun vaan kokemukseen siltä ajalta jonka tällä pallolla olen tallustellut.

Edit: En minäkään tuomitse, mikä minä olen kenenkään elämää mestaroimaan, etenkin kun siitä ei yleensä ole mitään hyötyä. Käytänpähän vaan sananvapauttani tähänkin suuntaan kun ketju osui silmiin.

Harrastelija
ANtTIKRISTUS
08.08.2008 17:46:31 (muokattu 08.08.2008 17:47:34)
Tuosta sain vajavaisella ymmärrykselläni sen käsityksen että vain alkoholi tuhoaa aivoja, kannabis ei.

"Sinne se luovuus katoaa aivosolujen mukana aikanaan tai siitä tulee ihan omaa luovuutta..."

Mun kommentti liittyi lähinnä tuohon heittoon. Kannabishan ei tuhoa aivosoluja. Eikä aivoja. Se voi raskaassa käytössä aiheuttaa henkistä "taantumaa" joka kuitenkin palautuu käytön loputtua. Mutta mitään pysyvää vahinkoa sen ei ole todistettu aiheuttavan.

Riippuvuus voi olla kyseessä silloinkin, kun tarvitsee jotain päihteitä saadakseen aikaan jotain eikä ilman niitä saa.

Samaa mieltä.

Oletko muuten koskaan ajatellut mistä ne "deekut" tulevat? Harvempi varmaan lähtökohtaisesti ajattelee että teenpä nyt itsestäni riippuvaisen. Eiköhän useampi ajattele, että minusta nyt ainakaan ei tule riippuvaista? Siksi turha ihannointi, jota näkee, on melko naiivia.

Koska suurin osa ihmisistä käyttää päihteitä ja pitää sitä touhua hauskana (niinkuin minäkin) niin eihän tämmöisessä läpän heitossa mitään kummaa liene? Ja tuskin kukaan tarkoituksella riippuvuutta hankkii. Jokaisen kuitenkin pitäisi ymmärtää sen mahdollisuus, vieläpä ainekohtaisesti. Sillähän meikäläinen ei alkoholia kovempiin aineisiin koskekaan, koska pelkään jääväni riippuvaiseksi.

Jokainen hankkii kokemuksensa itse, kunhan nyt esitin oman mielipiteeni joka ei pohjaudu kuvitteluun vaan kokemukseen siltä ajalta jonka tällä pallolla olen tallustellut.

Onko sun omat kokemukset sitten sellaisia, että kaikista päihteiden käyttäjistä tulee ensimmäisen viestisi kaltaisia tärisijöitä? Jos ei, niin miksi ne pitää aina vetää sitten mukaan?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)