Aihe: Millaisia plektroja käytätte? Miksi?
1 2 3 4 5 6 7 8 9
McNulty
04.02.2006 02:53:25
http://www.hjo3.net/orly/gal1/orly_owl.jpg

Jännää eikö?
Onko tämä nyt jotain netti-sukupolven huumoria olevinaan?
Plektroista sen verran että vanhassa vara parempi. 15-16 vuotta sitten käteen sattui ekan sähkiksen mukaan Dunlop Gator Grip. Minkäs sille mahtaa että se on se "omin". Oli DAVA kuinka hyvä tai huono, minun valintani se ei ole. Tykkäsit tai et!
Dimebag Darrell - 1966-2004 Never forgotten!
While you talk the talk, I walk the walk!
poppamies
04.02.2006 09:10:59

Dunlopin oranssinpunertava. Näyttää siitstiltä Jazzin Olympic white ja tortoisepleksin väliin työnnettynä...
G-strings are for strippers
Pande
04.02.2006 10:02:12

Jännää eikö? Onko tämä nyt jotain netti-sukupolven huumoria olevinaan?

Joo mä oon tämmönen 30-vee ikiteini, k00l vai mitä? :) Tuo ei ollut tarkoitettu minkäänlaisena loukkauksena, vaan...

Plektroista sen verran että vanhassa vara parempi. 15-16 vuotta sitten käteen sattui ekan sähkiksen mukaan Dunlop Gator Grip. Minkäs sille mahtaa että se on se "omin". Oli DAVA kuinka hyvä tai huono, minun valintani se ei ole. Tykkäsit tai et!

...ihmettelen että itse olen noita plektroja käyttänyt vuosia ja en ole saanut vähääkään kulumaan. Onkohan noista jotain eritasoisia eriä tai jotain?!

Eihän se mun "persettä kaiva" mitä plektraa kukin käyttää :) Eihän tuolla plektralla kaikkeen muuhun verrattuna edes hirveästi ole merkitystä.

Mietinpä oman plektrahistoriani tähän, aikojen alusta tähänpäivään:

1. Fenderin thin - sillä tosiaan on aloittelijan usein parempi soittaa
2. Fenderin medium
3. Fenderin heavy
4. - 50. Kaikki muut plektrat, 5 muuta plektraa ja plektra
51. Metalliplektrat
52. Steve Vai plektrat (terävöitetyt reunat)
53-99. Jotain muita pienempiä plektroja
100. Paul Gilbert plekut (semmoset valkoiset pienet)
101. Dava

Enimmäkseen varmaan tottumiskysymys. Pitäs tosiaan päästä noita muitakin davoja kokeilemaan jossainvaiheessa.
"Puh tiesi mitä tarkoitti, mutta koska hän oli pieniälyinen karhu, hän ei osannut sitä kertoa."
PoLFus
04.02.2006 10:07:23

Ihan tavallinen 0.73 tai 0.88 ts. keltainen tai vihreä. Teräskielistä akkaria sitten 0.60 eli oranssi.
"I believe in what George Harrison says that you can change the world with love-if you really got it. If you really care, you can do it." - FZ |AKKK#11
McNulty
04.02.2006 12:06:44
...ihmettelen että itse olen noita plektroja käyttänyt vuosia ja en ole saanut vähääkään kulumaan. Onkohan noista jotain eritasoisia eriä tai jotain?!

Veikkaan että meillä on erilainen tyyli pikata. Minä kun sahaan Panteraa shred-tyylillä siten että plektran kärki "sweeppaa" kylki edellä kielen yli. Eli kyllähän tuo nylon varmasti kestää jos sillä rinkuttelee tasaseen tahtiin ja plektra kielten suunnassa, mutta kun alkaa string-skip femmahevitys niin Davakin pyöristyi :)

Dunlop Tortex Triangle vois olla kova sana sellaiselle joka haluaa säästää plektroissa. Siinähän on 3 samanlaista kärkeä jolloin yhden kärjen kuluessa ei tarvitse heittää koko plektraa mäjelle. Riittää kun pyöräyttää hieman niin on uutukainen kourassa.
Pande
04.02.2006 18:24:19

Veikkaan että meillä on erilainen tyyli pikata.

Niin tai ehkä mä vaan soitan liian vähän :P Ja erityisesti liian vähän heviä.

Eli kyllähän tuo nylon varmasti kestää jos sillä rinkuttelee tasaseen tahtiin ja plektra kielten suunnassa, mutta kun alkaa string-skip femmahevitys niin Davakin pyöristyi :)

Aiemmin mullakin ollut aina "aurauskulmaa", joten tuppaa mullakin "valahtamaan" kulmaan nykyäänkin kun pikkaukseen ei osaa kiinnittää huomiota.
"Puh tiesi mitä tarkoitti, mutta koska hän oli pieniälyinen karhu, hän ei osannut sitä kertoa."
Campylobacter
04.02.2006 18:37:33
Jim Dunlop Jazz III, ja ihan sen takia että sopivat käteen parhaiten.
"sooloa soittaessa, jolloin soundi, muuttuu, mikäs siinä jos haluaa, muuttaa, soundia, mutta jos ei halua niin" -megaband
Samppa90
04.02.2006 18:37:48
Dunlopin Jazz III. Laihoki käyttää. :D

Laiho sano yhessä haastattelussa että lähtee kirpee soudi kuulema.
Hevi-Mies on eri mies.
Ze Kink
04.02.2006 19:15:53
soudi kuulema.

Mikäs se tämä on?
WANG #3: Carefully unscrew or disengage wang bar from guitar and put in case. Sometimes the best way to wang is not to wang at all. -Joe Satriani
Carpenter
04.02.2006 19:16:11 (muokattu 04.02.2006 19:16:34)
Tulin juuri siihen tulokseen, että Ibanezin Gilbert-pleku on paras, mitä olen kokeillut. Se on Jazz kolmosta hieman parempi hevi-/rock-komppauksessa ja sooloilussa (Jazzin vahva alue). Mutta sillä pystyy myös soittamaan rämpyttämällä, mikä ei oikein Jazz kolmosella onnistu. Lisäksi se on juuri oikean paksuinen (1.0mm).
M1kko
04.02.2006 22:18:05
Jim Dunlopin Big Stubby 2mm. Tollasen satuin paikallisesti musiikkiliikkeestä bongaamaan. Aluks oli vähän ongelmia, kun oli tottunut erittäin pyöreääseen fenderin heavy-plektraan. Nyt sujuu paremmin kuin entisellä. Näissä kun olis vielä sellanen kumipinta...
Samppa90
04.02.2006 23:06:40 (muokattu 04.02.2006 23:07:41)
No soundi tarkotin.
Hevi-Mies on eri mies.
Samppa90
04.02.2006 23:07:12
Mikäs se tämä on?

Ei tarvii nussii pilkkuu.
Hevi-Mies on eri mies.
McNulty
04.02.2006 23:20:43
Ei tarvii nussii pilkkuu.

Eikä tarvi vetää koko hernepeltoa heti nenään yhdestä "huomautuksesta" :)

Kysytääs sellaista että käyttääkö jengi mitään tenniksestä tuttuja rannenauhoja (siis hikinauhoja)? Ja mikä on se konsti miten saatte plektraan pitoa sen verran ettei se pyöri kovemmassakaan menossa sormissa?

Itse tosiaan teen 2-3 X-kuviota mattoveitsen terällä noihin Dunlopin Gatoreihin jotta grippi on pitävä. Olen kuullut että jotkut hierovat hieman magnesiumia pikkauskäden sormiinsa... tiedä sitten :)
Ze Kink
05.02.2006 00:24:59 (muokattu 05.02.2006 00:25:45)
Kysytääs sellaista että käyttääkö jengi mitään tenniksestä tuttuja rannenauhoja (siis hikinauhoja)?

Joo, hikinauhat on melkeinpä aina keikoilla käytössä (omakuvassakin näkyy), bänditreeneissäkin usein. Ovat ainakin omasta mielestäni erittäin hyödyllisiä, muuten on hetkessä kädet ihan hiessä ja plektrat lentelee minne sattuu.

Ja mikä on se konsti miten saatte plektraan pitoa sen verran ettei se pyöri kovemmassakaan menossa sormissa?

Jos ei ole grippiä valmiina, niin viiltelen Leathermanilla sellaista xxx-kuviota niihin kohtiin missä sormet on. Pito paranee huomattavasti.

Ostin juuri noita Ibanezin rubbergrippejä, ovat kyllä erittäin jees.
WANG #3: Carefully unscrew or disengage wang bar from guitar and put in case. Sometimes the best way to wang is not to wang at all. -Joe Satriani
Marquiesce
05.02.2006 14:08:39
Ite käytän yleensä jazz kolmosia plekuina, ne on vaan parhaita mielestäni. Joskus myös sellaista violettia kahden millin paksuista dunlopia, rok!

Ja noita rannenauhoja käytän aina vaikka ihan kotonakin, jos vähäkään kauempaa soittelen. Ne antaa mukavasti tukea ranteeseen kun kovempaa rallia vetää :P
Protected. Detective. Electric Eye.
BigPapa
05.02.2006 14:34:33 (muokattu 05.02.2006 14:36:38)

Tällähetkellä Gibsonin isoja mustia heavy kolmioita....jostain pitäis saada Fenkun valkoisia isoja 0.71 paksuisia...nylonia ...
Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä.
Veppis
05.02.2006 18:13:53
Lähinnä dunlopin 1.14 ja 1.5mm mattapintaisia plekuja, myös fenderin heavy ja ibanezin grip master= sellainen pleku, jossa on kultainen grippi.
Moimies
05.02.2006 18:37:46
Ja mikä on se konsti miten saatte plektraan pitoa sen verran ettei se pyöri kovemmassakaan menossa sormissa?

Itse laitoin aikanaan palaset grippiä (siis sellasta mitä on skeittilaudoissa) plekun kummallekin puolelle tai pelkästään yläpuolelle. Eipä ole tosin nykyisin tarvinnut laittaa, pysyvät sormissa sen verran ettei menoa haittaa pahemmin. Kesällä voi kyllä tosin olla tarvetta taas kun helteet lyö päälle.
Heviä Perkele! Niijoo, moi.
Räbbänä
05.02.2006 19:15:50

Ite teen plekuun viiltoja puukolla.
Öri Öri Öri kansalaiset. "Tää biisi jää soimaan sun päähän, tää biisi jää soimaan sun päähän, tää biisi jää soimaan sun päähän... eikä lähde sieltä milloinkaan pois...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)