kattilakettu 13.04.2007 17:53:09 | |
---|
Ootte jätkät vetäny niin kovia sooloja, että mua hävetti tuo oma rypistys. Tein uuden tilalle, linkki säilyy samana. -Dodiin... kävinpäs sitten kuuntelemas uuren version ja kyllä tämä olis ollu pisteillä.. mutta en rupee enää muutteleen omia kirjootuksiani..see juu nex taim.. @}-,--´-- |
kattilakettu 13.04.2007 17:53:10 (muokattu 13.04.2007 17:53:47) | |
---|
----------------------------------------------- @}-,--´-- |
blaekie 13.04.2007 17:59:28 | |
---|
kattilaketulle napsahti plussat varsin asiallisesta kommentointiviestistä, näitähän jengi täällä kaipailee :-) ja kiitti tikkunekusta Tuohon vaihtohommaan muuten, en tiiä kyllä onko tarpeellista pistää ihan sääntöihin tuota, eiköhän tuon voi sopia ihan tapauskohtaisesti ? vetäjä päättäköön aina kullonkin, tulee muuten liikaa "sääntöjä" ja jengi kypsyy Kuinka kauan sulla tollanen 1 meganen mp3:n kestää tippua ? , Nii onkii ... |
kattilakettu 13.04.2007 18:00:40 | |
---|
Eipä ole juuri ehtinyt kotona käydä kuin nukkumassa tällä viikolla, joten ei ehtinyt oikein tarpeekseen perehtyä. Mutta tausta oli niin herkullinen, että jotain piti vetää. Ja kiva kuulla, että parempiakin on vedelty ;) -joo kyllä tää kisa tempo on mullekkin vähän turhan nopee..mutta eihän sitä tiätysti olis pakko joka kisaan osallistua..mutta kuten sanoit niin kaverit tekee niin herkullisia taustoja niin jotenkin niihin vaan tekee mieli vääntää jotain..joskus onnistuu ..joskus paremmin ...ja joskus sitten taas ei...enkä määkään ny mikään piste haavi oo näissä skaboissa ollu..mutta niin kauan ku tää on mukavaa niin osallistun..ja palaute on aina tervetullutta...oli sit positiivista tai ei.. @}-,--´-- |
touhis 13.04.2007 18:01:34 | |
---|
MadMattilla oli taaskin tosi komea kitarasoundi. Älä vaan sano että se löytyi podista? Takaisin etelä-savoon kunnon ihmisten pariin. |
MadMatt 13.04.2007 18:06:00 | |
---|
MadMattilla oli taaskin tosi komea kitarasoundi. Älä vaan sano että se löytyi podista? Kyllä sanon ja tää on vielä se vanhempi Podi 2.0 |
kattilakettu 13.04.2007 18:12:17 (muokattu 13.04.2007 18:16:54) | |
---|
Kuinka kauan sulla tollanen 1 meganen mp3:n kestää tippua ? , ..kyllä liian kauan..siis tässähän ei periaatteessa ole mitään kattoo nopeudelle.. .mutta täällä mettän keskellä(Kuortane) kun ollaa..niin tämmönen n.30 sekkaa kestävä soolon imuuttaminen kestää..tilanteesta ja miten paljon sit on liikennettä niin.. tapauksesta riippuen n. 5-20 minsaa..joten jos kaikki alkaa vaihtaan soolojaan niin jätän kyllä väliin..tietenkin on sit poikkeustapauksia..mutta lakihan pitäis olla sama kaikille...riippumatta mun arvostuksista... joten en tiä olisko se paikallaan et sen minkä on pistäny eteenpäin niin se säilyy..ja varsinkin tossa Kuhankin tapauksessa niin toihan oli hemmetin hyvä toi eka sooloki....olisko siinä ny liikaa sit sääntölisäystä??? @}-,--´-- |
kattilakettu 13.04.2007 18:27:32 | |
---|
MadMattilla oli taaskin tosi komea kitarasoundi. Älä vaan sano että se löytyi podista? ..yhryn erelliseen sanoo ruattalaanenkin.. Tää Pod:ikin on mulle tuntematon verme..mutta mitä täs oon kuunnellu hemmojen soittoa niin hyviä saundeja siitä tuntuu irtoovan kuten MadMatt soolossaan osoittaa.. ..mutta kyllähän kaverilla on homma muutenkin hanskassa.. @}-,--´-- |
MadMatt 13.04.2007 18:31:22 | |
---|
Mun mielestä uuden soolon mainostamisen vois kieltää. Uusikoon ketä haluaa. Itsekkin oon moiseen sortunut kun itsekritiikki ei aina tunnu toimivan ;-) Sen soolon minkä lataa ja arvostelija kuulee niin sehän on sitten siinä. jos kyseessä sattuu olemaan se vanhempi versio niin soittajan ongelma ja häpeähän se on ei kuuntelijan. |
kattilakettu 13.04.2007 18:48:34 | |
---|
Mun mielestä uuden soolon mainostamisen vois kieltää. Uusikoon ketä haluaa. Itsekkin oon moiseen sortunut kun itsekritiikki ei aina tunnu toimivan ;-) Sen soolon minkä lataa ja arvostelija kuulee niin sehän on sitten siinä. jos kyseessä sattuu olemaan se vanhempi versio niin soittajan ongelma ja häpeähän se on ei kuuntelijan. Mä olen ite aina ekku imuutellu taustan ja soitellu siihen soolon ja useimmiten pistäny sen eka oton ilmoolle...ilman et olisin kuunnellu muitten versioita.. ja vaikka joskus(lue lähes aina) on joku kohta mennynnä mettäänkin.. Kyllähän se sitten on monasti harmittanut kun on alkanu kuunteleen ja todennu oman keskinkertaisuuden ja puuttet taidoissa.. Mutta jokasen soolosta on saanu aina uusia ideoita et noinkis sen olis voinu tehä... Mut jos ajatellaan livenä soittoo niin aikas lailla sekin on ainutkertanen tilanne ja ehkäs siinä sit jos todella kilpaileen pitää alkaan niin erottuis se osaaminen ..onko se soittamisen vai studiotekniikan puolella... ..in Finland vii kool tis ting reilu meininki.. @}-,--´-- |
MadMatt 13.04.2007 19:08:40 | |
---|
Tietty ennalta arvaamattomuus omien soolojen vastaanotosta on tän skaban suola. |
kattilakettu 13.04.2007 19:12:58 | |
---|
Tietty ennalta arvaamattomuus omien soolojen vastaanotosta on tän skaban suola. Jep jep osuit asian ytimeen.. @}-,--´-- |
kattilakettu 13.04.2007 19:42:06 (muokattu 13.04.2007 19:47:36) | |
---|
Sen verran vielä haluaisin sanoo ettäs mitä tulee näiden kitaristien(basistien) tasoon kun skaboihin osallistuu niin kyllähän tässä kova tasosii muusikoita on ilman muuta mukana.(piänes nousus tässä ilmeisesti kun on puheripuli?) Ei puutu siis tekniikka osaamista eikä tunnetta. Eli ei voi sanoo että olis mitenkään huonoja pelimanneja. Joten kyllähän tämmösessä tasossa kun liikutaan niin se saundi puoli vaan alkaa oleen se mitä metästetään ja mitä mä ainakin kuuntelen ja haen. Hianosäätöö.....8D @}-,--´-- |
touhis 13.04.2007 19:46:34 | |
---|
Juu, samoilla linjoilla eli soundi vaikuttaa täälläkin fraseerauksen ohella. Harmi muuten ettei ambitus ole osallistunut pariin viime skabaan.. :) Takaisin etelä-savoon kunnon ihmisten pariin. |
kattilakettu 13.04.2007 20:01:00 (muokattu 13.04.2007 20:01:51) | |
---|
Juu, samoilla linjoilla eli soundi vaikuttaa täälläkin fraseerauksen ohella. Harmi muuten ettei ambitus ole osallistunut pariin viime skabaan.. :) Mun täytyy taas tunnustaa että et en oo käyny mitään sävelkulkulaitosta en Äetsässä enkään muutenkaan..joten vähän toi teoria on ollu aina hakusassa..mutta joo kylhän toi taitava kaveri on tekniikalta ja varmaan soittaa mitä haluaa kun muut tekee mitä osaa.. Ja asiasta kolmanteen ...joskus sitä kyllä ihmettelee et on kovia kavereita teknisesti mut sit ei kuiteskaan oo semmosta makua tai tyylitajua..mut näähän on taas makuasioita...mut en mä oikeen oo koskaan haltsannu jotain 300 nuottia sekunnissa juttuja... :(D @}-,--´-- |
touhis 13.04.2007 20:13:27 | |
---|
Niin, eihän se ole mullekaan se ykkösjuttu, mutta ambitus on siitä erikoinen tapaus että tajuttomaan nopeuden lisäksi se tuntuu tietävän mitä soittaa. Eikä sen soundikaan hassumpi oikeestaan ole. Takaisin etelä-savoon kunnon ihmisten pariin. |
Ossi 13.04.2007 20:24:28 | |
---|
Mut jos ajatellaan livenä soittoo niin aikas lailla sekin on ainutkertanen tilanne ja ehkäs siinä sit jos todella kilpaileen pitää alkaan niin erottuis se osaaminen ..onko se soittamisen vai studiotekniikan puolella... ..in Finland vii kool tis ting reilu meininki.. Totta! Mulla on periaatteena tässä kuviossa, että en lähde paljon hinkkaamaan ja säätämään. Tausta tulee kuunneltua yleensä ehkä muutaman kerran, että hahmottuu ja siihen sitten kokonainen sooloräpellys, ilman mitään leikkaa-liimaa-askartele meininkiä. Sitäpaitsi editointi olis tolla Fostexin raiturilla aika työlästäkin. Epäonnistuneen soundivalinnan takia tulee joskus otettua uusiksi. Oma soittaminen on mennyt viime aikoina aikamoiseksi näpertelyksi ja tällä kertaa ajattelin palata lähtöruutuun eli mennä ihan fiiliksellä vaikka kämmejä tuliskin. Taitaa olla parasta pysytelläkin sillä tiellä :) Ja paljon kiitoksia palautteesta! MadMattin kommentti nosti ihan punan poskille :) Usko oikeaksi näkemiinsä tai öh... siis kuulemiinsa juttuihin mm. soundin suhteen on kyllä palautunut mukavasti, kun pelkällä kitaralla ja vahvistimellakin näyttää saavan aikaan sen sortin ääntä, johon kanssapelimannit resonoivat myönteisesti :) "Ihminen seisoo oman itsensä varjossa ja valittaa maailman pimeyttä." |
Ossi 13.04.2007 20:27:19 | |
---|
Mun täytyy taas tunnustaa että et en oo käyny mitään sävelkulkulaitosta en Äetsässä enkään muutenkaan..joten vähän toi teoria on ollu aina hakusassa.. Heh... minen ymmärrä teoriasta yhtään mitään, enkä edes tiedä kaikkien käyttämieni sointujen nimiä :D "Ihminen seisoo oman itsensä varjossa ja valittaa maailman pimeyttä." |
touhis 13.04.2007 20:32:46 | |
---|
Heh... minen ymmärrä teoriasta yhtään mitään, enkä edes tiedä kaikkien käyttämieni sointujen nimiä :D Nohnoh, soundihan siellä on mitä hienoin. Semmoinen "melkein-mutta-ei-liian-kummeli-fuusiojats" kevytruttu jos sallitte ilmaisun. Ja soittokin maistui kaikesta huolimatta vaikkei asteikon nimet hallussa olisikaan. Takaisin etelä-savoon kunnon ihmisten pariin. |
Manetti 13.04.2007 20:37:27 | |
---|
Totta! Mulla on periaatteena tässä kuviossa, että en lähde paljon hinkkaamaan ja säätämään. No mulle jolla on taipumus omia piisejä hinkata viikkotolkulla, tällainen lyhyen deadlinen leikkimielinen skaba on mitä parhainta terapiaa, ei oo aikaa jäädä hieromaan eikä nyhväämään :) De caelo caenum. |