Aihe: Sooloskabojen jälkipyykki II
1 2 3 4 552 53 54 55 56122 123 124 125 126
willie
27.09.2007 21:20:46
Mod. huom. ketjusta poistettu kaikki kommentit. Kommentit niille tarkoitettuun aiheeseen, eli Sooloskabojen jälkipyykkiin.

Voi ei.. ! Onneksi korkeampi taho ohjaa ja opastaa kaikkia eksyneitä lampaita..
Bassoa vuodesta 1972.
-AjA-
27.09.2007 21:22:57

Vingutaan nyt vielä kerran;

eikö tosiaan olis mahdollista venyttää skaban osallistumisaikaa vaikka sinne sunnuntaille? Nää skabat menee muutenkin ihan liian nopeesti ohi ja varsinkin nyt satkun kohdalla vois kai joustaa pari päivää, jotta "arkikiireisetkin" tyypit ehtii osallistua.

Byyh :-(
Jaz
27.09.2007 21:40:56

Todella siisti saundi tuossa Jazin klipissä: http://www.telemail.fi/jarkko.svensk/Mnet/Jaz_sooloskaba_100.mp3
Tulee vähän mieleen Eddie Van Halenin soundi VH III -albumilta. Mitäs efektejä sä Jaz käytit tohon?

Kitoos.

Otin Gt-8:sta Deep comp jc -presetin ja muokkasin sitä jonkin verran. Jc-120 mallinnus, delay, kompura, chorus, eq, reverb..
Mitään en oo ottanu.. enkä mitään ottanu..
Jaz(z)ia
mos6581
27.09.2007 21:55:23 (muokattu 27.09.2007 22:01:03)
Tjooh, mulla ei itelläni oo mitään sitä vastaan että osallistumisaikaa jatketaan. Muilla voi olla. En laittanu sitä alunperin pitkäks sen takia ettei tule liikaa vetoja ja liikaa kuunneltavaa äänestäjille. Ei tämä tosin näytä olleen toistaseks hirveä yleisömenestys.

Enivei, asiasta kolmanteen. Lähden huomenna päivällä ainakin viikonlopuks reissuun, joten jää äänestysketjun pystyttäminen multa väliin, pahoittelen. Joku ottanee toivon mukaan hoitaakseen. Toiveita on tullut vähän enemmän kuuntelija/kommentoija-ystävällisemmistä äänestyssäännöistä ja itekkin kyllä toivoin ainakin tähän skabaan vähä rennompaa otetta, joten.. Tehkää niinku parhaaksi näette. :)

edit: ja jooh.. jokainen tietysti tyylillään, mutta miten kauan tosiaan porukka käyttää äänitysaikaa ~minuutin mittasen soolon räpeltämiseen? Ei tässä mitään levyä olla tekemässä.. Ei pahalla ketään kohtaan ja ymmärrän kyllä jokaisen arkikiireet, mutta että viidessä päivässä ei saa minuutin mittaista vapaamuotosta soitantaa nauhalle? Ehkä mulla vaan ei oo elämää ja kuvittelen ettei muillakaan oo. :)
sulevi
28.09.2007 12:04:44
Eipä ole ollut aikaa kyllä minullakaan, vaikka huvittaisikin osallistua. Tai ehkä se minuutti on ollut siellä täällä mikä nauhottamiseen menee mutta kun siihen alle pitäis saada jotain inspiroivaa tekemistä tai soittamista muutama tunti alle. Jos kylmiltään lähtee jotain tallentamaan ni ei tule kuin paha mieli räpeltämisestä ja homma jää siihen. Ihmeen vähän tosiaan on ollut osanottoa, mutta tulisiko sitä enemmän jos osallistumisaikaa jatkettaisiin esim. sunnuntai-iltaan? Minun kohdalla ainakin ehdottomasti ehkä.
GuitarManiac32
28.09.2007 12:38:18
Joo, osallistuisin itsekin jos aikaa pidennettäisiin sunnuntai-iltaan. On ollut taas kiirettä koko viikko ja tänään lähden mökille korjauspuuhiin. Siellä ei soittopelejä eikä nettiä ole... sunnuntaina tulen takaisin, jonka jälkeen pitäisi tarvittava aika nauhoitukseen löytyä. Mutta ei ole pakko antaa lisäaikaa, pitää sitten osallistua seuraavaan skabaan.
Linkit rakennuskuviini: http://img335.imageshack.us/gal.php?g=reunalistapetsitoinenkulma9zj.jpg ja http://www.mikseri.net/users/kuvat.php?id=110922
E.Q
28.09.2007 13:33:57
Sama täällä, viikonloppuna vois ehkä jotai ehtiä soitteleen.
K100#10
blaekie
28.09.2007 13:38:55 (muokattu 28.09.2007 17:38:30)

Mun puolesta voi ainakin jatkaa osallistumista, eihän noita pitäisi olla tylsää kuunnella, vaikka olis paljon sooloja , kaikki kun on erilaisia sävellyksiä. 8)
Nii onkii ...
Manetti
28.09.2007 20:30:15 (muokattu 28.09.2007 20:30:56)
Mun puolesta voi ainakin jatkaa osallistumista.

No mie olen ilkee ihminen ja sanon että mun mielestä ei pitäisi. Luulisin että noi säännöt on tehty sen takia että tää homma toimis jouhevasti. Jos mulla on kiire niin jätän osallistumatta ja se siitä. Sama koskee taustoja...jos on semmoinen tausta, että ei kiinnosta, niin jätän yksinkertaisesti soittamatta, mutta en tule tänne jälkipyykkiin valittamaan asiasta. Näin me ihmiset ajatellaan erilailla asioista..,:)

Jos mä jotain muuttasin noista säännöistä, niin se olisi se, että voittaja saisi valita kuka vetää seuraavan skaban. Nyt paras sija on kakkossija, jos käy niin huonosti että voitat...joudut vetää skaban, hoitaa äänestyksen, Hommaamaan taustan, kuuntelemaan immeisten valitukset pashoista taustoista, ottamaan huomioon ihmisten erityistoiveet, jne.

Mulle tää on tämmönen periaatejuttu. Sinänsä mulle on ihan sama vaikka skabaa jatkettaskin muutamalla päivällä. Skaban vetäjähän sen päättää.
http://www.youtube.com/watch?v=xZ40kVRvcdk&mode=related&search=
apenaattori
28.09.2007 20:43:52
Todella monta mahtivetoa, kovatasoinen skaba.
http://img439.imageshack.us/img439/1020/vrjohtoptsqi7.jpg
MadMatt
28.09.2007 21:07:23

Mä oon Manetin kanssa vähän samoilla linjoilla. Deadline on asiaa...Näitähän vois venyttää loputtomiin. Minuutin soolo viidessä päivässä ei pitäis olla nyt niin paha rasti. Eihän näistä osallistumisajoista ole muutenkaan viime aikoina erityisemmin nipotettu. Nytkin on ollut aikaa enemmän kuin normaalisti.
Nothin' but the blues
blaekie
28.09.2007 21:09:00 (muokattu 28.09.2007 21:22:20)

No mie olen ilkee ihminen ja sanon että mun mielestä ei pitäisi. Luulisin että noi säännöt on tehty sen takia että tää homma toimis jouhevasti. Jos mulla on kiire niin jätän osallistumatta ja se siitä. Sama koskee taustoja...jos on semmoinen tausta, että ei kiinnosta, niin jätän yksinkertaisesti soittamatta, mutta en tule tänne jälkipyykkiin valittamaan asiasta. Näin me ihmiset ajatellaan erilailla asioista..,:)

No kyllähän jäsen Manetti on suurelta osin oikeassa, mutta kuitenkin kun tässä on kyseessä jonkinlainen Juhlaskaba, lienee mielestäni voidaan yleisesti ottaen sen verran joustaa tällä erää, jotta saadaan noita halukkaita soittajia mukaan, joilla oikeasti voi olla todellisia esteitä päästä "rauhoittumaan" tämän skaban kuvioihin.

Jos mä jotain muuttasin noista säännöistä, niin se olisi se, että voittaja saisi valita kuka vetää seuraavan skaban. Nyt paras sija on kakkossija, jos käy niin huonosti että voitat...joudut vetää skaban, hoitaa äänestyksen, Hommaamaan taustan, kuuntelemaan immeisten valitukset pashoista taustoista, ottamaan huomioon ihmisten erityistoiveet, jne.
Asiaa, tuo voitto voi tuntua jonkulaiselta rangaistukselta ehkä, mutta pitää muistaa
että leikkiähän tää vain oikeastaan on.

Skaban vetäjähän sen päättää.
näinhän se on.

EDIT: Asiasta toiseen: niin piti sanoman, mutta onko joskus ollut peräti 40 + sooloa jossain skabassa, vai mikä se enkka on ? siinä onkin ollu pientä järkkäämistä järjestyksessä , Willie varmaan muistaa
Nii onkii ...
Illu
28.09.2007 21:17:44
Mä oon Manetin kanssa vähän samoilla linjoilla. Deadline on asiaa...Näitähän vois venyttää loputtomiin. Minuutin soolo viidessä päivässä ei pitäis olla nyt niin paha rasti. Eihän näistä osallistumisajoista ole muutenkaan viime aikoina erityisemmin nipotettu. Nytkin on ollut aikaa enemmän kuin normaalisti.

Joo, skaba poikki vaan ajallaan ja uutta peliin. Josko saataisiin sitten taas taustakin...
Virhe! Tyhjänpäiväinen tai liian lyhyt kirjoitus!
Manetti
28.09.2007 21:17:48
näinhän se on.
Jou...jäsen Manetti vaan kertoi oman mielipiteensä joka ei ole sen enempää enempää tai vähempää oikein tai väärin...se on vuan jäsen Manetin mielipide.

Mutta paljon on skaba 100:ssa erilaisia vetoja, Yllättävän vaikeaa oli kehittää mitään...ku on aina tottunu vaan soittamaan mitä käsketään...siis sillo ku sitä hommaa teki työkseen.
blaekie
28.09.2007 21:36:38 (muokattu 28.09.2007 21:37:32)

Joo, skaba poikki vaan ajallaan ja uutta peliin. Josko saataisiin sitten taas taustakin...

on täällä muutkin tuskaillu ton tyhjän taustan kanssa, joka on superhaastava, eli anna palaa vaan. 8)
Nii onkii ...
-AjA-
28.09.2007 21:38:19

Mä oon Manetin kanssa vähän samoilla linjoilla. Deadline on asiaa...Näitähän vois venyttää loputtomiin.

Normaalisti jättäisin toki kokonaan osallistumatta, niinkuin aina ennenkin, mutta juhlaskaban takia tässä pyytelen lisäaikaa.
Esim. sunnuntai-illalle venyttäminen ei varmastikaan ole loputtomiin venyttämistä.
Ja ne, jotka tässä on venyttämistä vastaan, ovat ehtineet jo osallistua.. helppoahan se on toki siinä vaiheessa :-)

Minuutin soolo viidessä päivässä ei pitäis olla nyt niin paha rasti.

Se nyt on selvää, että sulle ilmeisimmin ei ole.. Mutta se, että se ei sulle ole paha rasti ei todellakaan tarkota sitä, että jollekin muulle se ei olis. Esim. ite en pysty arkisin juurikaan kitaraan edes koskemaan, saati sitten saada aikaseks jotain narulle asti. En nyt voi tietty muiden puolesta puhua, mut uskoisin, että monella muullakin näissä hommissa saattaa mennä helposti parikin tuntia. Mä en pysty soittamaan taustaan ku taustaan parissa minuutissa mitään järkevää.

Teille konkareille se toki tuntuu olevan helppoa, mutta älkää nyt viekö aloittelijoiden intoa osallistua näihin skaboihin. Mulle nää skabat on ollu ihan helvetin hyvää treeniä eri tyylilajeista, kun joutuu oikeesti "löytämään" uusia asioita sieltä otelaudalta. Kokeneempien kommenteista puhumattakaan.

Eihän näistä osallistumisajoista ole muutenkaan viime aikoina erityisemmin nipotettu. Nytkin on ollut aikaa enemmän kuin normaalisti.

Onko teillä ihan oikeasti niin kiire näiden skabojen läpivetämisen kanssa, että uusia skaboja on pakko saada viikottain?
Tällä hetkellä täällä on ne tietyt vanhat konkarit, jotka ehtii aina osallistumaan ja yleensä joku heistä skaban voittaakin. Pieni vaihtelu ei tekis mun mielestä ollenkaan pahaa näihin meininkeihin.

Tai noh, toisaalta, tyhmäähän se on munkin tulla tänne sivullisena huutelemaan.. Ite vaan todella mielelläni osallistuisin näihin skaboihin. Varmasti moni muukin aloittelija.

Tästä ei ole kenenkään tarvetta ottaa edes pieniä herneitä.. ihan vaan ajatuksen virtaa tässä kirjoittelen ja kaikki hyvällä tarkoituksella.

:-)

P.S.
Ehkä tässä pitäis tehdä sitten niin, että rinnalle perustettaisiin toinen skaba, jossa osallistumisaikaa olis riittävästi(?). Sen vois laittaa vaikka nimellä "aloittelijoiden sooloskaba"
I know Kung Fu, Karate and 20 other dangerous words...
Manetti
28.09.2007 22:12:39 (muokattu 28.09.2007 22:16:12)
Teille konkareille se toki tuntuu olevan helppoa,...

Kyllä mä sunkin pointin tajuan hyvin ja niinkuin sanottu mun mielipiteet on vain mun mielipiteitä.....en tiedä sun ajankäyttöä...mutta mulla on oma pulju jossa olen koko ajan kiinni. Sen lisäks hoidan viittä koiraa ja teen huoltohommia ympäri eteläsuomea, sitten on vaimo jolle pitäs keksii jostain aikaa ja oman himan kunnossa pitäminen vie älyttömästi aikaa jne jne. sitten on pändiviritykset ja muut soittohommat.

Puhelin soi koko ajan ja hirvee härdelli ja kiire joka päivä...myös viikonloppusin.

ja mun soolot ei todellakaan synny minuutissa, ei edes päivässä... johtuen ihan siitä että mulla on taipumus jäädä hieromaan niitä, kun en koskaan ole tyytyväinen omiin vetoihini. Yleensä joudun nää skabavedot soittamaan yöllä kun dogit ja eukko ja kaikki normaalit ihmiset nukkuu... että semmosta.
blaekie
28.09.2007 22:23:39

Yleensä joudun nää skabavedot soittamaan yöllä kun dogit ja eukko ja kaikki normaalit ihmiset nukkuu... että semmosta.

tää kuulostaa ihan meikän elämältä, tosin meillä ei dogeja ole 8)
Nii onkii ...
-AjA-
28.09.2007 22:24:44 (muokattu 28.09.2007 22:27:47)

Puhelin soi koko ajan ja hirvee härdelli ja kiire joka päivä...myös viikonloppusin.

Juu, ei toki ollut tarkoitus vähätellä omalla kirjoituksella kenenkään muun kiireitä. :-)

...yleensä joudun nää skabavedot soittamaan yöllä kun dogit ja eukko ja kaikki normaalit ihmiset nukkuu... että semmosta.

Mä en voi edes öisin soitella, vaikka just silloin mulla aikaa olis. Pienessä kämpässä ku kitara soi akustisestikin "liian kovaa".

Ja mulla nyt ei ole lähellekään noin paljoa pakollista tekemistä ku teikäläisellä, mutta soittaminen on mulle sellanen asia, joka toistaiseks sujuu vaan yksinäisyydessä. En yksinkertaisesti pysty soittamaan oikeastaan mitään, jos kämpässä on joku muu. :-/

No mut joo, ei tosiaan ole tarkotus huudella täältä sivusta mitään ohjeita siitä, miten nää skabat pitäis vetää.. Harmittaa vaan kovasti se, että ei pääse osallistumaan.

Jos/kun tää nyt siihen menee, että peli vihelletään poikki tänään, niin no problem. Tuleehan näitä skaboja :-)

(edit)

...johtuen ihan siitä että mulla on taipumus jäädä hieromaan niitä, kun en koskaan ole tyytyväinen omiin vetoihini.

Tämähän tässä mullakin vie sitä aikaa.. kuitenkin yritän saada narulle edes jotain sen suuntaista, mitä päässä soi. Usein se meinaa sitä, että pitää siinä samalla opetella jotain ihan uutta --> aikaa menee.
I know Kung Fu, Karate and 20 other dangerous words...
MadMatt
28.09.2007 22:39:07

Mun mielipide ja vain mun mielipide!
Tää on muusikoiden net ja mun mielestä täällä keskitytään musiikkiin eikä siihen että mulla on tiskivuoro tai jotain. jos ei ehdi osallistumaan niin ei sitten ehdi....

Ja tällä kirjoituksella en todellakaan halua loukata ketään. jos en itse ehdi osallistumaan niin sitten en sitten yksinkertaisesti ehdi ja sillä selvä.
Nothin' but the blues
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)