Aihe: Sooloskabojen jälkipyykki
1 2 3 4 550 51 52 53 54122 123 124 125 126
oiva tumpeloinen
01.04.2007 22:24:33 (muokattu 01.04.2007 22:24:56)
Jees.... Jos herra Jucizta meinaatta, niin tulimme juuri jäähysaunasta, eli Jucciz on jäähyillä keskiviikkoon asti.

Onko se taas mennyt puhumaan musiikkityyleistä ja maksalaatikosta?
blaekie
01.04.2007 22:39:31 (muokattu 01.04.2007 22:40:37)

No tää kisahan on tietty vaan aprillipila eli pisteitä ei voi laskea kun ne kaikki on annettu kieli poskessa ;-)

jeps aprilliä ja syö silliä , jnpspäin :-) ehdotan että kisa jatkuu 23:00:een asti , jotta kaikki loput upit saa annettua äänensä . (paitti jos tää ei osoittaudu sairaaksi appapilaksi, jucciz:lta ;-)
Nii onkii ...
J.Hollström
02.04.2007 07:30:11
Lamaannuttaako jäähyily myös laskentataidon ja pikaviestitoiminnot, vai mikä on syynä ettei tätä viimeistä skabaa voitu hoitaa asiallisesti loppuun asti?
Vasemmassa lahkeessa-klubi #1 - - - - Jukin juutuubi - - - - Mighty Shade
Kuha
02.04.2007 07:50:20

Tänään luvassa uutta taustaa.
Fenkku ja reissumies, siinä varmaan on sellanen pari...
Keppa
02.04.2007 12:14:59

joskus aiemmin täällä tuli visioita siitä omasta keskustelualueesta skaboille sun muille. ensimmäisenä mieleen tulisi se, että olisi hyvä, jos olisi useampi skaba erityylisiä taustoja yhtäaikaa niin voisi sieltä poimia omilla valintakriteereillään sopivan eikä tarvitsisi odottaa aina viikkoa, että josko seuraavaksi tulisi jotain mielekästä ja sitten taas huoh-bluesia/johdannaisia(tämä teksti osin edustaa omia valintakriteerejäni, mutta se ei ole tekstin pointti, joten sen voinee valveutunut lukija skipata). Itse pidän taustoista, jotka "pakottavat" pysähtymään. mihin yksinkertaisesti on mahdotonta soittaa rutiinijuttujaan siten, että lopputulos olisi hyvänkuuloinen. Täällä skabassa kuulee paljon kitaristeja, jotka ovat perushyviä "omalla sarallaan" ja sittenkun tulee jotain aivan muuta heidän korvilleen niin lopputulos on jotain aivan kauheata. väkisin yritetään tunkea rutiineja jonnekin, jossa ne eivät toimi. Itselläni tämä sarka on mm. blues. aloitin kitaransoittamisen bluesista, mutta olen tietoisesti jossain vaiheessa koettanut hävittää nämä "perus-jutut" sooloilustani, josta johtuen usein sooloni bluesmaisiin taustoihin ovat yleisessä mittapuussa taustaan sopimattomia, koska en halua sopia niihin taustoihin :P

http://muusikoiden.net/keskustelu/p … ts.php?c=38&t=139578&co=240

jos jollakulla on kiinnostusta tuota kohtaan niin tuolta voi lukea jokusia kommentteja puolesta ja vastaan.
Ristiriidat syntyvät vain loogisessa mielessä
Ossi
02.04.2007 12:43:05

Täällä skabassa kuulee paljon kitaristeja, jotka ovat perushyviä "omalla sarallaan" ja sittenkun tulee jotain aivan muuta heidän korvilleen niin lopputulos on jotain aivan kauheata.

Auts :)

...
blaekie
02.04.2007 13:07:29 (muokattu 02.04.2007 13:22:11)

Itse pidän taustoista, jotka "pakottavat" pysähtymään. mihin yksinkertaisesti on mahdotonta soittaa rutiinijuttujaan siten, että lopputulos olisi hyvänkuuloinen.

No eikös tämä ole hieman ristiriidassa oman määrittelysi mukaan ? tällöinhän juuri blues/rock tausta toimisi sinulla juuri noin. (No joo et varmaan ajattelut asiaa noin :-)

Täällä skabassa kuulee paljon kitaristeja, jotka ovat perushyviä "omalla sarallaan" ja sittenkun tulee jotain aivan muuta heidän korvilleen niin lopputulos on jotain aivan kauheata. väkisin yritetään tunkea rutiineja jonnekin, jossa ne eivät toimi. Itselläni tämä sarka on mm. blues. aloitin kitaransoittamisen bluesista, mutta olen tietoisesti jossain vaiheessa koettanut hävittää nämä "perus-jutut" sooloilustani, josta johtuen usein sooloni bluesmaisiin taustoihin ovat yleisessä mittapuussa taustaan sopimattomia, koska en halua sopia niihin taustoihin :P

ymmärrän toki pointtisi ja en halua tyrkyttää kenellekään mitään "mieltymyksiä" , mutta jos joku ei soittaisi nyt noita "perus-juttuja" . lopulta ne on 20-30 vuoden päästä tosiaan kadonneet ;-) sitten olisi ehkä perusjuttuina jotain muuta. Lisäksi näissä ns. perusjutuissa , jos nyt puhutaan vaikka bluesista on niin montaa alatyyliä, että luettelointi ei edes kannata. kuin myös rockissa, jatsissa, fuusiossa, punkissa, valssissa whatever, ja se juuri ihmetyttää että yritetään puhua kaikista näistä ns. 1 genren alaisuudessa, kun sävyjä riittää kuitenkin joka suuntaan, ja vaikutteita on eri tyylien välillä. Mutta tästä on varmaan turha jatkaa, koska keskustelulle ei varmaan loppua löytyisi.

EDIT: ja mitä tulee itse taustoihin, on ymmärtääkseni jokaiselle ollut jotakin. onhan siellä härötaustojakin, joita ei tosiaan voi pluussiksi kutsua parhaalla tahdollakaan. Kaikkiahan ei varmaan voi miellyttää kuitenkaan. Pitäsköhän järjestää ensin taustaskaba :-)
Nii onkii ...
Keppa
02.04.2007 13:31:04 (muokattu 02.04.2007 13:33:10)

"No eikös tämä ole hieman ristiriidassa oman määrittelysi mukaan ? tällöinhän juuri blues/rock tausta toimisi sinulla juuri noin. (No joo et varmaan ajattelut asiaa noin :-)"

juu en ihan noin ajatellut, mutta sanotaan nyt kuitenkin, blues-tausta ei valitettavasti pysäytä minua. mulla on ne omat rutiinit myös bluesiin joita kieltäydyn käyttämästä, joka taas on eri asia kuin se, että tulisi vastaan tausta, jossa ei yksinkertaisesti voi rutiinejaan käyttää. tyhjän päällä ollessaan, jos saa jotain tolkullista aikaan. se katsoo luovuutta.

"ymmärrän toki pointtisi ja en halua tyrkyttää kenellekään mitään "mieltymyksiä" , mutta jos joku ei soittaisi nyt noita "perus-juttuja" . lopulta ne on 20-30 vuoden päästä tosiaan kadonneet ;-)"

saman linjan miehiä tässä ollaan. tässä ei tosiaan olla hävittämässä näitä perus-juttuja ja siten muuttamassa maailmaa paremmaksi paikaksi, minulle :D lähinnä sitä vaan, kun tuo vanha ketju, johon linkkasin. se herätti kiinnostusta ja uusia ideoita. nyt voisi ne muutamat kiinnostuneet kasata ja vaikka kerätä samoihin kansiin ja ilmoittaa muusikoiden.netin ylläpidolle, että "miten olisi kokeilumielessä tälläinen keskustelualue nimeltä 'Kisat'" Tosin joku muu nimi keskustelualueelle voisi olla parempi, koska ketjussa kiinnostuneet esittivät myös hyviä ideoita, että sen kisailu-jutun jättäisi pois ja, että sällit soittelisivat toistensa taustoihin ja arvioisivat omien näkemystensä puitteissa sooloja. eli rinnalle muitakin vaihtoehtoja. Silloin kenenkään ei tarvitsisi mursuta siitä, että hohhoijaa taas bluesia.. :) ei sitä mursuilua kuuntele erkkikään
Krice
02.04.2007 15:44:31 (muokattu 02.04.2007 15:48:06)

Silloin kenenkään ei tarvitsisi mursuta siitä, että hohhoijaa taas bluesia.. :)

Minusta tämä kisa toimii ihan hyvin näin. Ei tässä oikeastaan kaivata mitään lisäsäätöjä.

e: Hyvä tausta muuten 75. Aluksi luulin, että se olisi vaikea, mutta oikeita nauhavälejä löytyi. Lieneekö tuohon sitten sopi mollipentatoninen..
"I'm sorry, I dont listen to country music." -Joey DeMaio when asked what he thought about Metallica.
Illu
02.04.2007 18:38:26
Sääntöjähän voisi rukata niin, että jokaisen osallistujan on kommentoitava vaikka viittä seuraavaa soittolistalla olevaa. Tästä taisi olla aiemminkin jotain juttua, mutta ilmeisesti yleistä lämpenemistä ehdotukselle ei kuitenkaan tullut (kukaan ei kyllä ideaa tyrmännytkään).

Kyllähän se parempi olisi, jos kommentointi lähtisi kommentoijasta itsestään. Ei se ole edes loppujenlopuksi vaikeaa, kirjoittaa vaan ylös mitä mieleen kuunnellessa nousee. Pakolla tuskin mitään rakentavaa syntyy.
Hank Hill
02.04.2007 18:53:46

Täällä skabassa kuulee paljon kitaristeja, jotka ovat perushyviä "omalla sarallaan" ja sittenkun tulee jotain aivan muuta heidän korvilleen niin lopputulos on jotain aivan kauheata

Ja niitä kitaristeja kehutaan,että soittavat omalla(blues) tyylillään,mikä on hyvä juttu,ei siinä mitään,mutta annas olla kun joku soittaa blues/rock-taustaan jotain ei-niin-perinteistä,se kuitataan sillä,ettei tuo sovi taustaan,joidenkin mielestä kvintitkin on duureja.

Ai että missä se vääryys on?Ei missään,se vääryys on siinä,yksin oot sinä ihminen unkarilaisine molleinesi ja outoine synkooppeinesi keskellä kaiken
"Like a bird on the wire, like a drunk in a midnight choir, I have tried in my way to be free." Leonard Cohen
-KK-
02.04.2007 21:56:11

Kyllähän se parempi olisi, jos kommentointi lähtisi kommentoijasta itsestään. Ei se ole edes loppujenlopuksi vaikeaa, kirjoittaa vaan ylös mitä mieleen kuunnellessa nousee. Pakolla tuskin mitään rakentavaa syntyy.

Kaikkien soolojen kommentointi on vaan aika iso urakka, ja joka soolosta en ainakaan itse osaa sanoa mitään rakentavaa. Eli helpompi työ kommentoida pienempää määrää ja palautetta tulisi varmemmin muillekin kuin pisteille yltäneille.

Itselleni ainakin parasta antia näissä skaboissa on juuri tuo sanallinen palaute (numeraalinen kun on jäänyt vähän vähäisemmäksi ;-).
-AjA-
02.04.2007 22:16:29

Kaikkien soolojen kommentointi on vaan aika iso urakka, ja joka soolosta en ainakaan itse osaa sanoa mitään rakentavaa. Eli helpompi työ kommentoida pienempää määrää ja palautetta tulisi varmemmin muillekin kuin pisteille yltäneille.

Itselleni ainakin parasta antia näissä skaboissa on juuri tuo sanallinen palaute (numeraalinen kun on jäänyt vähän vähäisemmäksi ;-).

Komp. Se esim. viiden seuraavan "pakollinen" kommentointi olis todella hyvä idea IMO. Pitäiskö sen käyttöönottoa harkita ihan oikeasti?

Ja taas toisaalta esim. Willie on kyllä mun silmissä ansainnu ikuisen äänestysoikeuden sooloskaboihin, vaikka ei jokaista sooloa kommentoisikaan enää.
Illu
02.04.2007 23:26:25

Vähemmänhän siitä vaivaa olisi tietysti, mutta kaikilta tuskin irtoaa rakentavaa palautetta, vaikka pistoolilla uhataan. Itse olen koettanut nyt pari kertaa kommentoida kaikkia sooloja ja päätynyt siihen, että kyllä ne kommentit löytyy, jos soolossa jotain kommentoitavaa on. Joskus jostain soolosta vain ei osaa sanoa mitään muuta, kuin hyvä perusveto ;) Ja vain siksi, että se on sellainen, hyvä saundi, ei virheitä, mutta ei mitään mullistavaakaan. Sanoisin, että pakolla ei päästä mihinkään, parempi vähän hyvää, kuin paljon paskaa.
Kokeilkaa kirjoittaa ylös asioita, joita sooloja kuunnellessanne jää mieleen. Siitä on lyhyt matka kirjoitta ne tänne. Rohkeasti vaan näppikset naksumaan, ei tämä kai niin vakavaa ole, ja mielipiteistähän nyt on kyse, niitä ei ole sen enempää vääriä, kuin oikeitakaan.

Veit sanat suustani.
Keppa
02.04.2007 23:54:36

"vääryys on siinä,yksin oot sinä ihminen unkarilaisine molleinesi ja outoine synkooppeinesi keskellä kaiken"

en suostu uskomaan, että kukaan yksistään olisi tuolla tapaa ainutlaatuisuudessa rypevä :) väärinymmärretyt nerot. make some noise! :D
Hank Hill
03.04.2007 11:12:09 (muokattu 03.04.2007 11:12:57)

en suostu uskomaan, että kukaan yksistään olisi tuolla tapaa ainutlaatuisuudessa rypevä :) väärinymmärretyt nerot. make some noise! :D

Ensimmäisen kerran joku ymmärtää sen,etten ole väärinymmärretty,paitsi mitä tulee huumorintajuuni ja soittotaitoihini...joo,heitin heti teini-iästä ja kaksikymppisen kriisistä selvittyäni tuollaiset rypemiset roskakoriin Dostojevskin kirjojen kanssa...
Minulle musiikki on leikkiä ja aikamoisen järjetöntä,mutta kivaa hommaa,ja soittamisen jälkilöylyissä tulee tännekin kirjoiteltua kaikkea pas...lannoittavaa,mutta tämähän on muusikoiden.net,eiks juu?
"Like a bird on the wire, like a drunk in a midnight choir, I have tried in my way to be free." Leonard Cohen
willie
03.04.2007 18:10:26
...Willie on kyllä mun silmissä ansainnu ikuisen äänestysoikeuden sooloskaboihin, vaikka ei jokaista sooloa kommentoisikaan enää.

Kiitos -AjA- !

Skabaan osallistumattomana kommentoin ihan mieluusti kaikkia sooloja kuten tähänkin asti. Onhan se suht iso urakka, mutta mulle se on ihan mukavaa ja mielenkiintosta viihdettä ilman työn tuntua, jos vaan aikaa löytyy. Nyt viime skabaan ei aikaa löytynyt, joten jäi kommentit kirjoittamatta.

Enemmän kommentteja varmastikkin tulisi myös ei-osallistujilta mikäli ei tarvitsisi kommentoida kaikkia sooloja. Mutta kommenttien taso saattaisi silloin kyllä laskea jopa vyön alle.. Siksi tämä nykyinen sääntö on hyvä ja sellasena sen voisi säilyttääkkin ei-osallistujien osalta.

Kommentoin jatkossakin kaikkia osallistujia, mikäli aika antaa myöden. Jos joku ei mun mielipidettä halua, voi siitä toki ihan reilusti ilmoittaa..
Bassoa vuodesta 1972.
velsa
03.04.2007 18:27:38

Tai sitten sellainen skaba jossa olisi puoli tuntia osallistumisaikaa,eihän minuutin soolon soittamiseen kulu kuin minuutti...Olisi sellainen kaksintaistelu,kuka on muusikoiden.netin nopein.Siihen skabaan ilmoittauduttaisiin,sovittaisiin aika,jolloin skaban vetäjä julkaisee taustan.

Viime aikoina on muuten tullut sooloja joissa on kaksi kitaraa,se on vissiin sallittua?

niin,tai sitten ihan muuten vaan juostais kilpaa........
Kauas on pitkä matka........
velsa
03.04.2007 18:32:55 (muokattu 05.04.2007 13:46:45)

yksin oot sinä ihminen unkarilaisine molleinesi ja outoine synkooppeinesi keskellä kaiken

ja hyvä niin..........8)
Kauas on pitkä matka........
thomasgynn
06.04.2007 10:59:37
Huhhuh kun oli hankala valita. Alussa tuntui, että tulee vaan toinen toistaan parempia sooloja. Hieno ja hämyinen tausta antoi kuitenkin vision savuisesta jazz-baarista ja siksi jätin perusblueskikkailut pisteittä. Paitsi Manetti vetosi räjähdysherkällä soitollaan ja nousi sijoille.
Kun laulaa ei voi olla vihainen.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)