J.Hollström 31.03.2007 14:00:00 | |
---|
Tonnin talu? |
Lennu 31.03.2007 14:13:35 | |
---|
Tonnin talu? Hehee, mä mietin hetken, että kehtaanko ottaa vielä talun, mutta se olis menny lypsämiseksi, ja sehän on vahvasti vieroksuttua taluttajien keskuudessa. |
velsa 01.04.2007 12:07:27 | |
---|
Ei kai sooloskaban äänitykseen tartte Garagebandia kummempaa? mul on vähän muut äänitykset mielessä.......... Kauas on pitkä matka........ |
stratomaster 01.04.2007 19:04:10 | |
---|
Täytyy sanoa, että olen ollut riehakkaammissa hautajaisissa, kun tätä jälkipyykkiosastoa nyt katselee... :D |
blaekie 01.04.2007 19:24:00 | |
---|
Täytyy sanoa, että olen ollut riehakkaammissa hautajaisissa, kun tätä jälkipyykkiosastoa nyt katselee... :D juu , eihän sitä voi "keskustelua" syntyä, kun tähän mennessä äänestäneistä (16) , vain 6 on antanut jotain kommenttia sooloista, ja vain 1 kaikista sooloista, ja williekin on vissiin munarikkaalla pääsiäslomalla ;-) Lisäksi muuten huomasin noissa sooloissa jonkin verran yhtäläisyyksiä, noin niinkuin melodisesti, että kuinkahan moni kuunteli muita ennen kuin veti oman tuotoksensa ? olis kiva tietää ? mitäköhän olis jengiltä syntynyt ns "sokkona" ? Nii onkii ... |
stratomaster 01.04.2007 19:33:27 | |
---|
juu , eihän sitä voi "keskustelua" syntyä, kun tähän mennessä äänestäneistä (16) , vain 6 on antanut jotain kommenttia sooloista, ja vain 1 kaikista sooloista, ja williekin on vissiin munarikkaalla pääsiäslomalla ;-) Lisäksi muuten huomasin noissa sooloissa jonkin verran yhtäläisyyksiä, noin niinkuin melodisesti, että kuinkahan moni kuunteli muita ennen kuin veti oman tuotoksensa ? olis kiva tietää ? mitäköhän olis jengiltä syntynyt ns "sokkona" ? Joo, siellä oli kieltämättä samanoloisia teemoja. Voihan se olla, että muita ensin kuunnellessa jotain jää takaraivoon, ja tulee vähän tahatonta plagiointia. Mutta eipä se mitään haittaa. Voihan toi taustakin tietty olla sellainen, että se ohjaa tiettyyn suuntaan. Ite kuuntelin pari noita alkupään sooloja ennen kuin äänitin omani. Olen yleensä pyrkinyt välttämään muiden kuuntelua ennen oman äänitystä, ettei tule vaikutteita. Tosin sekään ei aina auta: kerranhan vedettiin alku Jukin kanssa yks yhteen, vaikka en ollu edes kuunnellu sen vetoa... |
BigPapa 01.04.2007 19:53:15 (muokattu 01.04.2007 19:58:02) | |
---|
Täytyy sanoa, että olen ollut riehakkaammissa hautajaisissa, kun tätä jälkipyykkiosastoa nyt katselee... :D Ei oo kai montaa "Okko Kamua" pyöritteleen tahtipuikkoa tässä sinfoonisessa sopassa. The real danger is not in longhairs or Rock'n'roll, but in thumbsuckers. |
blaekie 01.04.2007 19:56:55 | |
---|
Voihan se olla, että muita ensin kuunnellessa jotain jää takaraivoon, ja tulee vähän tahatonta plagiointia. Mutta eipä se mitään haittaa. Voihan toi taustakin tietty olla sellainen, että se ohjaa tiettyyn suuntaan. Joo en mä epäillykkään että joku tahalteen tuota tekis, ja varmaan tuo taustakin just ohjaa tosiaan tiettyyn suuntaan, kuten kuuluukin. Mukava on tosin kuulla sitten joitain vetoja jotka poikkeaa totaalisesti muusta linjasta, se että onko se sitten miellyttävää jonkun mielestä on tietenkin "A matter of taste" . Tätä kisaa vois tietysti kehittää silleen, että skabavedot tuupattais vain 1-2 tuntia ennen osallistumisen loppumista "jaettavaksi" , mutta en tiedä vastaako vaivannäkö tarkoitustaan, mutta ainakin jäis tahattomat vaikutteen mahdollisuudet minimiin ja vois kuitenkin tulla esiin erilaiset ajattelutavat biisistä esiin paremmin. no joo käytännössä on varmaan hankalaa.. Nii onkii ... |
thomasgynn 01.04.2007 20:42:54 | |
---|
Taisin kuunnella yhden soolon ennen kuin aloin väsäämään omaani. Minulla hommasta ei tulisi mitään jos kuuntelisi muiden ideat ensin. Nostan hattua teille, jotka kommentoitte kaikkia sooloja. En osaa eritellä miksi juuri joku soolo on niin hyvä, mutta pyrin opettelemaan analyysia. Tällä hetkellä olen pitäytynyt perusasioihin eli miltä melodia kuulostaa taustassa. Homman suola on kuitenkin, että saa huomioita muilta harrastajilta. Kun laulaa ei voi olla vihainen. |
Krice 01.04.2007 20:56:55 | |
---|
Taitaa tulla henk. kohtainen piste-ennätys.. viime aikoina olen oudosti alkanut vieroksumaan tiluttamista. "I'm sorry, I dont listen to country music." -Joey DeMaio when asked what he thought about Metallica. |
ruuvimeisseli 01.04.2007 20:57:32 | |
---|
Voihan toi taustakin tietty olla sellainen, että se ohjaa tiettyyn suuntaan. Mä luulen että se johtuu juuri tästä. Tuohon sopii tuommoinen stereotyyppinen melodia mikä monissa sooloissa oli varsinkin alussa.. no, hyvin, vaikka itse suoraan sanottuna en tykkää semmoisesta. En kyllä tykkää tuosta taustastakaan. Ei kuitenkaan millään pahalla taustan tekijälle :D. |
-KK- 01.04.2007 21:11:34 (muokattu 01.04.2007 21:23:47) | |
---|
juu , eihän sitä voi "keskustelua" syntyä, kun tähän mennessä äänestäneistä (16) , vain 6 on antanut jotain kommenttia sooloista, ja vain 1 kaikista sooloista, ja williekin on vissiin munarikkaalla pääsiäslomalla ;-) Sääntöjähän voisi rukata niin, että jokaisen osallistujan on kommentoitava vaikka viittä seuraavaa soittolistalla olevaa. Tästä taisi olla aiemminkin jotain juttua, mutta ilmeisesti yleistä lämpenemistä ehdotukselle ei kuitenkaan tullut (kukaan ei kyllä ideaa tyrmännytkään). |
Hank Hill 01.04.2007 21:20:24 (muokattu 01.04.2007 21:22:47) | |
---|
Tätä kisaa vois tietysti kehittää silleen, että skabavedot tuupattais vain 1-2 tuntia ennen osallistumisen loppumista "jaettavaksi" Tai sitten sellainen skaba jossa olisi puoli tuntia osallistumisaikaa,eihän minuutin soolon soittamiseen kulu kuin minuutti...Olisi sellainen kaksintaistelu,kuka on muusikoiden.netin nopein.Siihen skabaan ilmoittauduttaisiin,sovittaisiin aika,jolloin skaban vetäjä julkaisee taustan. Viime aikoina on muuten tullut sooloja joissa on kaksi kitaraa,se on vissiin sallittua? "Like a bird on the wire,
like a drunk in a midnight choir,
I have tried in my way to be free." Leonard Cohen |
blaekie 01.04.2007 21:27:30 | |
---|
Tai sitten sellainen skaba jossa olisi puoli tuntia osallistumisaikaa,eihän minuutin soolon soittamiseen kulu kuin minuutti...Olisi sellainen kaksintaistelu,kuka on muusikoiden.netin nopein.Siihen skabaan ilmoittauduttaisiin,sovittaisiin aika,jolloin skaban vetäjä julkaisee taustan. Viime aikoina on muuten tullut sooloja joissa on kaksi kitaraa,se on vissiin sallittua? nii tai sitten sellane kisa jossa katotaan kuka vinoilee parhaiten jälkipyykkitheadissä ;-) Kaikkea vissiin saa tehdä jos ei oo erikseen säännöissä kielletty :-) Nii onkii ... |
stratomaster 01.04.2007 21:30:03 | |
---|
Viime aikoina on muuten tullut sooloja joissa on kaksi kitaraa,se on vissiin sallittua? Minusta se on ainakin ihan ok. Tän on tarkoitus olla hauskanpitoa, enkä hirveen ryyppyotsaisesti lähtis sääntökirvestä heiluttamaan. |
Hank Hill 01.04.2007 21:40:29 (muokattu 01.04.2007 21:42:17) | |
---|
okei,vedän ensi skabassa Balalaikka/Nylonkielinen kitara dueton,Bluegrassia,vaikka tulis heviä ja perkeleitä...olkaa varuillanne "Like a bird on the wire,
like a drunk in a midnight choir,
I have tried in my way to be free." Leonard Cohen |
Samuel P. 01.04.2007 22:08:28 | |
---|
Lisäksi muuten huomasin noissa sooloissa jonkin verran yhtäläisyyksiä, noin niinkuin melodisesti, että kuinkahan moni kuunteli muita ennen kuin veti oman tuotoksensa ? olis kiva tietää ? mitäköhän olis jengiltä syntynyt ns "sokkona" ? Mä luulen että tausta yksinkertaisesti vei ajatukset samaan suuntaan. Itse ainakaan en koskaan kuuntele muiden sooloja ennenkuin olen laittanut omani eetteriin. Näin ei tule 1) apinoitua muita eikä 2) rimakauhua |
blaekie 01.04.2007 22:17:21 | |
---|
Mä luulen että tausta yksinkertaisesti vei ajatukset samaan suuntaan. Itse ainakaan en koskaan kuuntele muiden sooloja ennenkuin olen laittanut omani eetteriin. Näin ei tule 1) apinoitua muita eikä 2) rimakauhua näinhän se on , itse olen kyllä kuunnellut muita, ja törkeästi pyrkinyt matkimaan muita, tosin pystymättä siihen :-) Asiasta toiseen : Missäs itse maestro on , ei ole edes pisteitä antanut , hyi hyi :-) Nii onkii ... |
Juzpe 01.04.2007 22:20:51 | |
---|
Asiasta toiseen : Missäs itse maestro on , ei ole edes pisteitä antanut , hyi hyi :-) Jees.... Jos herra Jucizta meinaatta, niin tulimme juuri jäähysaunasta, eli Jucciz on jäähyillä keskiviikkoon asti. Rusettiluistelusta anaaliseksiin - Suomen nuorison seksuaalikäyttäytymisen kehitys 40- luvulta nykypäivään. |
-KK- 01.04.2007 22:24:20 | |
---|
Asiasta toiseen : Missäs itse maestro on , ei ole edes pisteitä antanut , hyi hyi :-)
No tää kisahan on tietty vaan aprillipila eli pisteitä ei voi laskea kun ne kaikki on annettu kieli poskessa ;-) |