Ben_D 26.05.2005 10:52:44 | |
---|
Kertokaas pitäisikö Angel of Death mennä kokonaan downstrokella? Siis myös ne 16-osat t=200. Nopeiden osien tempo on 210 iskua minuutissa ja 16-osia. Ei onnistu downstrokella eikä ole tarkoituskaan. Eli alternate pickingillä. Tarkoitetaanko "sahauksella" vain downstrokea vai juurikin altrenatea, vai sekä että? Eiköhän sillä yleisestiottaen tarkoiteta juuri alternate pickingiä. |
re infecta 26.05.2005 15:18:24 (muokattu 26.05.2005 15:23:21) | |
---|
Ei siihen pysty kukaan! No siltähän minustakin on alkanut tuntua, kun olen tässä jo tovin harjoitellut kys. biisiä pelkästään alaspikkauksella. Mutta saahan sitä silti reenata ikään kuin sormi-/ranneharjoitusmielessä ;). Ainakaan heti ei tule katto vastaan. [Kuutamo, Kaiho ja Katkeruus] - - Luovutaan rakkaasta Silver Jubileesta, ks. Huuto.net tai lähetä pikaviestiä. |
Ben_D 26.05.2005 16:33:30 | |
---|
No siltähän minustakin on alkanut tuntua, kun olen tässä jo tovin harjoitellut kys. biisiä pelkästään alaspikkauksella. Mutta saahan sitä silti reenata ikään kuin sormi-/ranneharjoitusmielessä ;). Ainakaan heti ei tule katto vastaan. Sen kyllä kuulee kilometrin päähän, miten se biisi on oikeasti soitettu. Mutta kiva, että joku jaksaa yrittää ;) |
re infecta 26.05.2005 17:00:15 (muokattu 26.05.2005 17:28:04) | |
---|
Sen kyllä kuulee kilometrin päähän, miten se biisi on oikeasti soitettu. Mutta kiva, että joku jaksaa yrittää ;) EDITTIÄ: Erottaako moisessa ryskeessä oikeasti plekun suunnan? Ehkä, mutta minulla ei sitten ole kehittynyt vielä moista korvaa kokemuksen puutteesta: ei pysty vertailemaan, kun ei ole koskaan kuullut kenenkään vetävän 16-osia temmolla >200. Kyllähän esim. MoP kuulostaa ihan erilaiselta downstrokella kuin alternatella, ja siinähän tempo on kanssa aikamoinen, mutta nuotit taas 8-osia. [Kuutamo, Kaiho ja Katkeruus] - - Luovutaan rakkaasta Silver Jubileesta, ks. Huuto.net tai lähetä pikaviestiä. |
Eddie 26.05.2005 17:34:34 (muokattu 26.05.2005 17:34:55) | |
---|
EDITTIÄ: Erottaako moisessa ryskeessä oikeasti plekun suunnan? Kyllähän sen yleensä kuulee, milloin vedetään downstrokeilla ja milloin taas sahataan eli vuoronperään down- ja upstrokeja. Ja sitäpaitsi nopeiden 16-osa sahausten temmoilla >200 on pakko olla soitettu "vuorovedoin". Siinä tulee jo fysiikan lait vastaan. Angel of Death:iä ei soita kukaan downstrokeilla. EDIT: Ei edes Hetfield. :) |
Ben_D 26.05.2005 18:30:53 | |
---|
Angel of Death:iä ei soita kukaan downstrokeilla. EDIT: Ei edes Hetfield. :) Se on muuten ihan varma ettei soita. Rajansa kaikella. Ei kukaan nosta penkistäkään 1000 kiloa. |
re infecta 26.05.2005 19:09:24 | |
---|
Se on muuten ihan varma ettei soita. Rajansa kaikella. Ei kukaan nosta penkistäkään 1000 kiloa. Jepjep. Näinhän se on. Slayerilla on vain hyviä riffejä, jotka toimivat myös hitaammalla temmolla ja soveltuvat näin (sahaustreenin ohella) alaspikkaamisen harjoittamiseen. Tätä vain tarkoitin. [Kuutamo, Kaiho ja Katkeruus] - - Luovutaan rakkaasta Silver Jubileesta, ks. Huuto.net tai lähetä pikaviestiä. |
re infecta 03.06.2005 21:49:29 (muokattu 03.06.2005 23:31:54) | |
---|
Netistä tällainen Angel of Deathista sample: http://www.savefile.com/files/7618418 Onkos tuossa 16-osissa epätasaisuutta tai ettei muuten kuulosta ok:lta. Hmm... Kommentteja suuntaan tai toiseen? EDIT: Linkki vaihtui, mutta sama tiedosto. [Kuutamo, Kaiho ja Katkeruus] - - Myydään BOSS AC-2. Ostetaan ENGL Z5. |
Ben_D 03.06.2005 22:31:01 | |
---|
Netistä tällainen Angel of Deathista sample: http://www.savefile.com/files/4158748 Onkos tuossa 16-osissa epätasaisuutta tai ettei muuten kuulosta ok:lta. Hmm... Kommentteja suuntaan tai toiseen? Vähän taitaa laahata...Onko tempo 210? |
re infecta 03.06.2005 22:36:12 (muokattu 03.06.2005 22:49:21) | |
---|
Vähän taitaa laahata...Onko tempo 210? Eli että tulee rummuista jäljessä. BenD, onko tuo tuossa mielestäsi pahastikin vialla? Onko muilla mielipidettä? Mikä on korviinpistävintä? Tempo on tuossa samplessa 190. Jotenkin tuntuu, että joku tuossa näytteessä mättää, mutten tiedä varmuudella että mikä. [Kuutamo, Kaiho ja Katkeruus] - - Myydään BOSS AC-2. Ostetaan ENGL Z5. |
Ben_D 03.06.2005 23:03:04 (muokattu 03.06.2005 23:04:13) | |
---|
Eli että tulee rummuista jäljessä. BenD, onko tuo tuossa mielestäsi pahastikin vialla? Onko muilla mielipidettä? Mikä on korviinpistävintä? Tempo on tuossa samplessa 190. Jotenkin tuntuu, että joku tuossa näytteessä mättää, mutten tiedä varmuudella että mikä. Se taitaa olla se kuuluisa taimi kun mättää ;) Iskut eivät mene ihan kohdilleen rumpujen kanssa. Tollaset nopeet rallit eivät ole välttämättä niitä maailman yksinkertasimpia soittaa. Harjotuksella siitäkin selviää. Suosittelen soitteleen metronomin kanssa 8 -ja 16-osia. Nostaa tempoa pikkuhiljaa. Tarkkuus kehittyy kummasti. |
re infecta 03.06.2005 23:07:01 (muokattu 03.06.2005 23:17:13) | |
---|
Suosittelen soitteleen metronomin kanssa 8 -ja 16-osia. Nostaa tempoa pikkuhiljaa. Tarkkuus kehittyy kummasti. Näinhän juur harjoittelenkin. Täytyy vain jatkaa taivalta. Kiitoksia tutoroinnista. :) Sanopa vielä, että onko tuo taimin heitto ihan toivoton, kun ottaa huomioon etten ole treenannut biisiä vielä hirmuisesti? BenD, luonnistuukos sinulta tuo AoD täydellä tempolla ongelmitta? Minkälaiselta soittokokemuspohjalta tuon voisi olettaa menevän... sitä tässä vain haen. Mukava biisi nimittäin olisi osata. [Kuutamo, Kaiho ja Katkeruus] - - Myydään BOSS AC-2. Ostetaan ENGL Z5. |
Ben_D 03.06.2005 23:24:51 (muokattu 03.06.2005 23:25:47) | |
---|
Näinhän juur harjoittelenkin. Täytyy vain jatkaa taivalta. Kiitoksia tutoroinnista. :) Sanopa vielä, että onko tuo taimin heitto ihan toivoton, kun ottaa huomioon etten ole treenannut biisiä vielä hirmuisesti? No en mä ole mikään paras tähän kommentoimaan, mutta ei se mun mielestä mikään ihan hirmuinen ole. Vähän reeniä niin pitäis mennä. BenD, luonnistuukos sinulta tuo AoD täydellä tempolla ongelmitta? Minkälaiselta soittokokemuspohjalta tuon voisi olettaa menevän... sitä tässä vain haen. Mukava biisi nimittäin olisi osata. Kyllähän se menee kun lämmittelee ensin ranteen ja sormet..Pääseehän siinä biisissä "hengähtämään" kun tulee se väliosa. Hiki tulee kyllä kun tota tykittää ;) Kait se soittokokemus riippuu ihan siitä, mitä on treenannut. |
re infecta 03.06.2005 23:26:53 (muokattu 03.06.2005 23:32:34) | |
---|
Kyllähän se menee kun lämmittelee ensin ranteen ja sormet..Pääseehän siinä biisissä "hengähtämään" kun tulee se väliosa. Hiki tulee kyllä kun tota tykittää ;) Hiki ja hyvä fiilis. :) Kuinka pitkään olet sitten sahaillut? Muista keskusteluista olen nimittäin saanut sellaisen kuvan, että nimenomaan komppipuoleen olet keskittynyt soitossasi. Sahailu on itselleni melko tuore juttu, eli muutama kuukausi takana vasta treeniä. Soitellut rauhallisempia rokkijuttuja aikaisemmin. [Kuutamo, Kaiho ja Katkeruus] - - Myydään BOSS AC-2. Ostetaan ENGL Z5. |
Ben_D 03.06.2005 23:32:45 (muokattu 03.06.2005 23:36:42) | |
---|
Hiki ja hyvä fiilis. :) Kuinka pitkään olet sitten sahaillut? Muista keskusteluista olen nimittäin saanut sellaisen kuvan, että nimenomaan komppipuoleen olet keskittynyt soitossasi. Sahailu on itselleni melko tuore juttu, eli muutama kuukausi takana vasta. Soitellut rauhallisempia juttuja aikaisemmin. Sahaillut olen melkein niin kauan kun olen soittanut, koska tykkään soittaa metallimusiikkia ja se on olennainen osa sitä. Vaikka nopeuden saisi kehitettyä esim. näissä Reign In Blood levyn biiseissä oikeelle tasolle niin sitten on vielä biisien rytmiikka. Ne jäynäykset kun eivät aina mene vaan taka-taka-taka-taka jne. Siellä on ovelia rytmityksiä ja triplettejä aikas paljon. Kuuntele esim Epidemic. Kyllä se on meikäläiselläkin vielä paljon reenattavaa, että saa tarkkuutta ja tatsia soittoon. Niitä kun ei ole kait koskaan tarpeeksi. Aika yksilölistähän kehittyminen on tässäkin taiteenlajissa kuten lähes kaikessa. |
re infecta 04.06.2005 08:54:48 | |
---|
Jätän tuon samplen serverille ainakin nyt vähäksi aikaa. Toivoisin, että myös muut jättäisivät palautetta siitä. Lisäksi tervetulleita ovat kaikki sahaustreeniin liittyvät vinkit. Siitä olen erittäin iloinen, että tällä viikolla ikään kuin itsestään löysin sahatesta tekniikan, jossa ranne pysyy rentona. Näin voin soitella todella pitkiäkin aikoja ilman, että ranteeni väsyy tai kipeytyy. Venyttelen myös ennen ja jälkeen soittoa ranteen ja sormet. [Kuutamo, Kaiho ja Katkeruus] - - Myydään BOSS AC-2. Ostetaan ENGL Z5. |
Leper Messiah 04.06.2005 09:39:50 | |
---|
tulipa tässä mieleen, että oikein mukava, ja ainakin minulle vielä liian haastava sahauspiisi on In Flamesin Everdying. näitä vanhempia piisejä, ei ole siis mitään Nu metallia, vaan kunnon döödistä. hieno piisi. mysongbookista löytyy gp:lle. maailmassa on ihan vitusti hyvää musiikkia. jos kuuntelisin kaikkea "hyvää" tulisi ylikuormitus. kuuntelen ainoastaan parasta musiikkia. - julmettu Punttisika #3 Runkku Monsteri #4 |
re infecta 06.06.2005 14:44:07 | |
---|
No more comments? Noh, ei tuosta 5 sek. pätkästä paljon voi sanoa, mutta lähinnä olisin udellut vain 16-osien tasaisuudesta. Eräs tuttavani kun ei kuullut mitään vikaa näytteessä, mutta tiedä sitten... Mielestäni M.netiin porukka voisi useamminkin lähetellä ääninäytteitä palautteen saamiseksi. Suurin osa täällä nähdyistä videoista ja ääninäytteistä ovat valmiita ja käytännössä virheettömiä - lähinnä siis taidonnäytteitä. Olisi mukava, jos ihmiset uskaltaisivat laittaa myös puolivalmiita nauhoituksia harjoittelustaan verkkoon ja kysellä meiltä muilta apua ja vinkkejä. Kaikista parhaimpia tietenkin ovat esim. webkameralla kuvatut videot, josta näkee soittoasennon ja sormituksen yms. Systeemin toimiminen vaatisi, että me kuuntelijat osaisimme antaa rakentavaa palautetta. Ilmapiirin ei tulisi muuttua missään nimessä tuomitsevaksi, vaan olla kriittinen mutta kannustava. Oltaisiin jossain määrin ikään kuin virtuaalisia soitonopettajia toisillemme. Hienoa olisi joskus seurata, jos joku pystyttäisi päiväkirja-threadin, jossa voisi seurata esim. jonkin biisin soittamisessa kehittymisestä. Postaisi vaikka kolmen päivän välein ääninäytteen soitostaan kommenteineen, että mitä oppi/mikä oli vaikeinta/mihin kiinnittää tulevina päivinä huomiota jne. Muut voisivat sitten kommentoida päiväkirjan sekaan. Voihan kuitenkin olla, että olen sittenkin yksin näiden toiveitteni kanssa. Vai olenko? [Kuutamo, Kaiho ja Katkeruus] - - Myydään BOSS AC-2. Ostetaan ENGL Z5. |
Torniojaws 06.06.2005 14:53:12 | |
---|
So sweet the hour, so calm the time,
I feel it more than half a crime,
When Nature sleeps and stars are mute,
To mar the silence ev'n with lute. |
Eddie 08.06.2005 16:08:52 | |
---|
Hienoa olisi joskus seurata, jos joku pystyttäisi päiväkirja-threadin, jossa voisi seurata esim. jonkin biisin soittamisessa kehittymisestä. Postaisi vaikka kolmen päivän välein ääninäytteen soitostaan kommenteineen, että mitä oppi/mikä oli vaikeinta/mihin kiinnittää tulevina päivinä huomiota jne. Muut voisivat sitten kommentoida päiväkirjan sekaan. Voihan kuitenkin olla, että olen sittenkin yksin näiden toiveitteni kanssa. Vai olenko? Kyllä minäkin lueskelisin tommosta ihan mieluusti. Btw Re Infecta, mulla on jotenkin semmonen kuva, että olet joku blues-pappa (lähinnä se Blueslick-threadin takia). Olin näköjään väärässä. Myydään Zoom 505 II kitarapedaali. |