Aihe: Soolo, jolla kannattaa alottaa sooloilu
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Pande
06.02.2005 16:13:54

Nothing Else Mattersin soolollahan se minäkin alottelin. Toisena tais tulla sitten Master Of Puppetsin soolo.
When asked, "What is the greatest obstacle to enlightenment?" the Buddha replied, "Laziness."
Skitalla ja lujaa
09.03.2005 20:58:22
Taisimpa alottaa Nightwishin Whismasterin soololla...
Fishfinger
10.03.2005 10:21:03
nothing else matters.
Heavy Metal Is The Law! Pastilli?
pliksu
10.03.2005 10:57:32
Dire straitsin sultans of swingissä on tyylikäs nimenomaan se eka soolo.. ja tietysti Ramonesin I wanna be setated :)
I’m free to be whatever I. Whatever I choose and I’ll sing the blues if I want | kalamies#13 >-)))>
Volcom
10.03.2005 20:07:52
jos Slashin sooloilua haluaa opetella niin "It's so easyn" eka soolo on aika helpohko!
tässä varmaan pitäis lukea jotain?
saukkinen
10.03.2005 21:31:52
joo, mä ainakin alottelin tolla niinq daa tolla stratovariuksen i walk to my own songil.. xD äksdee. ei vaan, alkeistahan se aloteltiin.. tais olla nirvanan smells like a teen spirit millä alotin.. sellai yksinkertanen melodiaa seuraava soolo...
Se on pullo Jack Danielsia ja sohvalle nukkumaan.
eetza
16.03.2005 00:05:42
rhcp:n californication. sen sai jo heti kuulostaa aidolta.
motleyratt
16.03.2005 09:29:16
Mistä löytää tabsit muuten siihen sliippareihin?
Hell bent for leatherman
wrshredder
16.03.2005 12:16:57
ukkonooa.. tiluna,komppina,kaikuna,wahina,mättönä jne..
This guy can interface technology..!
Tuomas.
18.03.2005 15:44:37
metallica: nothing else matters. sillä aloittelin...
over the hills and far away...
Jackson Dinky
18.03.2005 16:08:02
Nothing Else Mattersin soolollahan se minäkin alottelin. Toisena tais tulla sitten Master Of Puppetsin soolo.

Mutta sähän oot synnynnäinen tiluttaja ;)
Jau jau!
Dr. Muff
18.03.2005 16:27:48 (muokattu 18.03.2005 16:34:10)
Ei voi muuta kun olla kateellinen kun täällä on niin taitavia soittajia että ekan kerran kun kosketaan kitaraan niin vedetään bodomia ja paratiisin sooloa. Ei paha.=)

Edit: piti oikein kuunnella toi Dream Theaterin Under A Glass Moonin soolo. Rölölöö. Tosi hyvä aloitussoolo, riittävän haastava ainakin. :)
Tuumasta toiseen.
Pirkule
01.04.2005 20:30:34 (muokattu 01.04.2005 20:31:01)
SRV:n House is Rockingissa on kiva ja kohtuu helppo rokkisoolo.
Artist
01.04.2005 20:40:05
Tää on kyllä huvittavaa kun ekaksi sooloksi suositellaan täällä jotain nopeita tilutuksia. Tulee vaan mieleen, että tuleeko näistä nopeilla sooloilla aloittavista kavereista niitä, jotka kyllä osaavat soittaa 20 nuottia sekunnissa, mutta eivät saa soittoaan tarkasti tai bendejä kohdalleen niin, että hitaat jutut kuulostaa karsealta.

Ei, kyllä se sooloilu kannattaa aloittaa jollain hitaammalla. Siinä saa hyvää treeniä vibratoihin ja bendeihin sekä yleensäkin siihen soittotatsiin. Kyllä niitä nopeita sooloja ehtii sitten myöhemmin opetella, ja varmasti lähtevät nekin paljon paremmin kun on perussooloilutekniikat hallussa.

Tietysti, kukin soittaa mitä lystää eikä se multa ole pois, jos joku saa kicksinsä siitä, että tiluttaa alusta asti. Niinhän se Farerikin on varmaan tehnyt.

Ja olihan täällä monia ihan hyviäkin ehdotuksia annettu.
I'm a never ever gonna be nothin' but a reggae rocker!
Pande
01.04.2005 20:48:34

Joo siis vaikka itse alottelin Nothing Else mattersin & Master of Puppetsin sooloilla niin en mä nyt silti väitä että niillä kannattaa alottaa sooloilu.

Sooloilu kannattaa munmielestä alottaa laulumelodioiden soittamisella. Siinä kehittyy samalla korvakin kun opettelee soittamaan laulun mukaan.
When asked, "What is the greatest obstacle to enlightenment?" the Buddha replied, "Laziness."
Artist
01.04.2005 20:59:34
Joo siis vaikka itse alottelin Nothing Else mattersin & Master of Puppetsin sooloilla niin en mä nyt silti väitä että niillä kannattaa alottaa sooloilu.

Juu, enpä mä nimenomaan tuohon viitannutkaan. Nothing Else Matters on varmaan ihan hyvä soolo soittotaipaleen alkupuolellakin oleville soittajille, jos haluaa välttämättä heviä soittaa. Onhan siinäkin kyllä tekemistä, jos haluaa soittaa sen niin, että se kuulostaa hyvältä.

Sooloilu kannattaa munmielestä alottaa laulumelodioiden soittamisella. Siinä kehittyy samalla korvakin kun opettelee soittamaan laulun mukaan.

Tässä samaa mieltä. Tai sitten joku instrumentaalibiisi, missä on helppo teema.

Ps. en osaa sen enempää Nothing Else Mattersin kuin Master Of Puppetsinkaan sooloa, vaikka tässä on vuosikausia tullut veivattua. Toisaalta, enpä ole tullut kokeilleeksi.
I'm a never ever gonna be nothin' but a reggae rocker!
RekoS
02.04.2005 11:18:55
oikestaan sellanen heleppo ihan vaan tilutus olis Children of Bodomin Triple Corpse Hammerblow. Tiätte varmaan mitä tarkotan..
Cruzzi
09.04.2005 20:33:28

kansan ruusujen - knocking on the heavens doorin soolo on se jolla mä aloitin harjoittelun ja se käy hyvänä lämmittelynäki
carlos
09.04.2005 22:03:31
Ton Buddy Holly taitaapi olla vitsi?
Ei kyllä mistään helpoimasta päästä jos kattoo virallisia nuotteja. Siinähän on semmoisia otteitakin joita ei aloittelijat ihan heti osaa.

En oo nuotteja nähnyt, mutta korvakuulolta oon sitä sooloa vedellyt, eikä se niin paha oo.
I can't hide but I can run for miles
Snowblind
10.04.2005 22:46:19

Paranoid
Driim Theaterin Another Day
Francesco Fareri - Introspective
"Many musicians have dreamed of compact technological boxes, inside which all audible sounds, including noise, would be ready to come forth at the command of the composer" - John Cage 1942
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)