Aihe: Zakk Wylde-vingahdukset
1 2 3 4 5 6 7 8
Jzci
29.06.2005 20:44:02

Wylde tekee semmosenkin jutun, että se niinku raapii plekulla kieltä (miksikä sitä nyt kutsutaankaan), skreippaa... ja vasen käsi vetää jotain pull-off sarjaa ja ilmeisesti oikea käsi vielä lähes-demppaa sen pull-off kielen. Eli oikea käsi liukuu kohti kaulaa ja vasen käsi rullaa niin perkeleesti. Ja ääni on semmonen kimeä kirkuna.

Ei se plekulla niitä kieliä siinä raavi. Tekee vaan nopeita pulloffeja ja hammereita vasemmalla kädellä ja oikeaa kättä liuttaa kielen päällä jolloin kuuluu huiluääniä. Tuota harrastaa moni muukin, ainakin EVH muistaakseni teki tuota jo ajat sitten.
Henkka Hevimies
29.06.2005 22:15:46 (muokattu 29.06.2005 22:59:47)
Ei se plekulla niitä kieliä siinä raavi. Tekee vaan nopeita pulloffeja ja hammereita vasemmalla kädellä ja oikeaa kättä liuttaa kielen päällä jolloin kuuluu huiluääniä. Tuota harrastaa moni muukin, ainakin EVH muistaakseni teki tuota jo ajat sitten.

Kyllä se plekulla raapii sitä kieltä. Ja samalla Pull off/Hammer on sarjaa. Näytti vielä yhdellä videolla että sormuksen kanssa tulee parempi ääni. Tuo homma vaatii kyllä wahin jotta kuulostaa hyvältä. Et tainnut tarkoittaa samaa hommaa kuin marx?
"Bang your head, kill your soul Let your fucking head explode Cut your veins, rip your brain You'll go insane"
Carpenter
29.06.2005 22:20:02
Wylden kun saisi tajuamaan jotain kohtuudesta.

Voisi vähän enemmän pihtailla noita huiluääniä. Livenä on välillä joka toinen nuotti tuollainen.
Sovittele puheesi kukkarosi mukaan.
hemma
03.07.2005 17:38:22 (muokattu 03.07.2005 17:41:45)
Mitä tulee näihin "vingahduksiin" niin kannattaa tsekata myös John Sykes. Meinaan että lähtee munakkaammin kuin Wyldellä! Olenko ainoa jonka mielestä Wylden soitto kuulostaa ajoittain Sykesiltä? Taisivat molemmat soittaa soolot samassa biisissä Derek Sherinianin soololevyllä...
Perjantai päivä...perkele! Se on ylihuomisen jälkeen taas maanantai...
Jzci
04.07.2005 13:09:08

Et tainnut tarkoittaa samaa hommaa kuin marx?

Enpä sitten tainut tarkoittaa. Siitä huolimatta tuolla minunkin esittämällä tavallakin saa melkoisen huiluäänihälyn päälle.
pihinen
04.07.2005 14:34:01
Mun mielestä E-nuottia käytetään aivan liian paljon ja siis se on vähän niinku kokenu inflaation.... (ja tämähän on sitten huumoriksi tarkotettu, aivan vaan siltä varalta, että kaikki ei ymmärrä)

Mun mielestä Wylde käyttää "vingahuksia" just sopivasti, vaikka paljon käyttääkin. Mä ainakin tykkään. Monille se on pelkkä tehokeino, mutta Wylden soittoon se kuuluu niinku laukkakomppi Iron Maideniin.

Minäkin oon huomannu, että alakieliltä on vaikeampaa saada pinch harmonicit kuulumaan, mutta treenaamalla sekin onnistuu. On tietysti jonkin verran vermeistäkin kiinni, mutta sormista se on kiinni.
Miten kuuro kuulisi sanoman? Miten sokea löytäisi sanojan? Miten mykkä vastaisi sanoilla? Miten pimeys väistyisi runolla?
McNulty
04.07.2005 14:36:56
jos kaikki diggailis wyldeä, ei maailmassa muuta musiikkia tarvittaisikaan. Onneksi jokaisella on vapaus valita mitä musiikkia kuuntelee, ja onneksi musiikkia on monen sorttista :)
"I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott
Jucciz
02.01.2013 21:00:54 (muokattu 02.01.2013 21:02:00)
"Zakk Wylde-vingahdukset" pilasivat keikan.

http://www.rumba.fi/keikka-arvio-oz … -oli-lavalla-lahinna-riesana-30969/

Olin siis oikeassa jo miltei 9 vuotta sitten.
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Jeszse
02.01.2013 21:35:51
Jucciz: "Zakk Wylde-vingahdukset" pilasivat keikan.

Yksittäisen arvostelijan kirjoittama teksti toki kertoo sun olevan absoluuttisesti oikeassa.
RekoS: Ihan normaali mnettiläinen varustettuna keskimääräistä mnettiläistä huomattavasti paremman näköisellä tyttöystävälläm.
Jucciz
02.01.2013 21:49:21
Jeszse: Yksittäisen arvostelijan kirjoittama teksti toki kertoo sun olevan absoluuttisesti oikeassa.

No onhan noi vingahdukset ylikäytettynä totaalisen raivostuttavia. Ts. enemmän kuin kerran per biisi.
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Eddie
02.01.2013 22:05:17

Jucciz: "Zakk Wylde-vingahdukset" pilasivat keikan.

Mun matikalla 8 vuotta sitten... Mutta kai se on se 9 vuotta. Kun tässäkin asiassa sun mielipide on se oikea. ;)
Ostetaan soittotaito.
Jucciz
02.01.2013 22:36:35 (muokattu 02.01.2013 22:38:03)
Eddie: Mun matikalla 8 vuotta sitten... Mutta kai se on se 9 vuotta. Kun tässäkin asiassa sun mielipide on se oikea. ;)

Mun kommentti sivulla 3 on huhtikuulta 2004. On se lähempänä yhdeksää kuin kahdeksaa vuotta. Mut tosiaan, sun matikalla noin. ;)
rize88-
03.01.2013 01:29:11
Wylde on yksi merkittävimpiä kitaristeja raskaan rockin puolella, mutta "roots"tulkinta kaipaa pikku hiontaa ehkäpä..? Tiedä häntä. :)

http://www.youtube.com/watch?featur … detailpage&v=KIN3Yta97vE#t=118s
Hynkel
03.01.2013 01:43:12
Jucciz: No onhan noi vingahdukset ylikäytettynä totaalisen raivostuttavia. Ts. enemmän kuin kerran per biisi.

Syy miksi olen aina inhonnut Wyldeä ja sen soittoa. Taitaa olla aika "erikoinen" janari muutenkin (lue: special).
Tyhmyyden edessä jumalatkin ovat voimattomia.
Jucciz
03.01.2013 04:30:57
rize88-: Wylde on yksi merkittävimpiä kitaristeja raskaan rockin puolella

No tota, oikeesti, ei kyllä ole. Tai ainakin keksin melko vähällä vaivalla 50-100 merkittävämpää.

Ei, en ala luettelemaan, mutta näin on.
rize88-
03.01.2013 05:09:40
Jucciz: No tota, oikeesti, ei kyllä ole. Tai ainakin keksin melko vähällä vaivalla 50-100 merkittävämpää.

Ei, en ala luettelemaan, mutta näin on.

No mitäpä sitä mielipiteistä väittelemään. No Rest for the Wicked on mulle yksi merkittävimpiä lättyjä kitaroinnin puolesta. Luettelosi tuskin muuttaisi kantaani.
Räkkipeli
03.01.2013 08:34:04
Vuoden "hyvä tyyppi" Jucciz tuo kantansa voimakkaasti esiin juuri sen takia, että me muutkin vaihtaisimme mielipiteemme parempiin.
tukse
03.01.2013 10:39:04
Miksi tuota tekniikkaa kutsutaan missä tehdään vasemmalla kädellä hammer on/offeja nopeasti, ja oikealla kädellä huiluääniä
Jyrken
03.01.2013 11:59:42
tukse: Miksi tuota tekniikkaa kutsutaan missä tehdään vasemmalla kädellä hammer on/offeja nopeasti, ja oikealla kädellä huiluääniä

En tiiä! Höpöltä kuulostaa silti!
if you mostly play metallica get kirk hammets signature dunlop wahh pedal
Burn
03.01.2013 12:57:17

Jätän rööki-Jucciksen louskutukset omaan arvoonsa, mutta tuo Rumban juttu yritti varsin kiitettävästi pukea sanoiksi sitä, miksi en vielä tänä päivänäkään välitä Black Label Societysta. "Mukasvengaava etelän machoheavy" on kyllä naulan kantaan ja sitten ne pakonomaiset pinchit + leikit. En kiistä, etteikö Wylde olisi äärettömän kova kitaristi, mutta ukon levytykset ovat itelle melkosta huttua.
Perzzza: vitsit se on kovaa kamaa kun varaanit syo lihaa metsassa. LATAA NEREUS VELOITUKSETTA!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)