Henko 03.12.2012 19:23:40 | |
---|
Itsekään en ole sitä mieltä, että vire on tärkein asia rokkitouhuissa. Vahvistimen volumepotikallahan epävirettä pystyy kompensoimaan. Kun kääntää lisää, siis. "Ymmärrät varmaan, että toimintaamme en voi täällä julkaista". |
kekkuliheikki 03.12.2012 19:36:00 | |
---|
Lisataanpas taas. CCR:n Proud Mary. Ja tiedoksi: - En pysty laulamaan perassa - En pysty myoskaan saveltamaan yhta hyvaa - En pysty soittamaan yhta fiiliksella ja rytmissa Mutta epavireessa silti. |
Erska88 05.12.2012 08:43:42 | |
---|
Kehtaakohan tänne edes mainita näiden nimien jatkoksi. TOTTAKAAI!! :) Kotiteollisuus. piste. juutubeen kun kirjottaa kotiteollisuus live ni alkaa semmonen vongunta et huhhuh. Eikä toi Hynysen laulukaan missään hirveen tiukassa vireessä oo, mut sinällään huono esimerkki.. Kotarit on kotarit. Hyvä orkesteri silti. Tiukka livenä hyvässä maistissa. :) Mollihan on duurin vastakohta! |
Alfons Åberg 05.12.2012 11:51:10 (muokattu 05.12.2012 11:54:05) | |
---|
loner: Tummaihoiset, ei neekerit. rasismi ei ole makuasia. 30-luvulla kaikki ei ollut niin helvetin PC. Rasismi nimenomaan tuntuu olevan nykyään makuasia, kun sitä nähdään niin possun näköisissä valuporsaissa kuin suvivirressäkin. Heidän kanssaan olen tehnyt kauppaa onnistuneesti:
Chronic, penahoo, tgeton, marktark, arinuutinen, Osi, imk, Ba-sisti, Stain, Janlappa, chilli, kaiken tallettaa, kangasa-r |
MarkoA 21.12.2012 15:46:40 | |
---|
Richie Blackmore livenä bendailee alle. Ehkä tahallaan? Positiivista sen olla pitää!!! |
MarkoA 21.12.2012 15:50:01 | |
---|
Kuka soittaa Rollareiden Angiella akkaria. Se myös. Ja metallican molemmat jäbät. Kirk jopa vetää soolon väärästä sävellajista tajuamatta sitä itse. Levylle. Positiivista sen olla pitää!!! |
Ruutukunkku 27.12.2012 10:33:43 | |
---|
MarkoA: Kirk jopa vetää soolon väärästä sävellajista tajuamatta sitä itse. Levylle. Missäs biisissä näin mennään? Ei ole kyllä mun korvaan särähtänyt, vaikka oon kyseisestä bändistä joskus kuullut puhuttavan.... I'm sorry Dave |
MarkoA 27.12.2012 16:02:07 (muokattu 27.12.2012 16:56:56) | |
---|
Ruutukunkku: Missäs biisissä näin mennään? Ei ole kyllä mun korvaan särähtänyt, vaikka oon kyseisestä bändistä joskus kuullut puhuttavan.... Haaa :-D Tästähän tuleekin hauskaa.. Eikö ole vielä pistänyt korvaan. No, tietysti se Kirkin tapauksessa ei ole niin selvää kun kaveri viljelee sitä karmeaa aloittelijan vibraansa joka päättyy aina pieneen sladiin ja niitä on oikeastaan joka levyllä. Mutta mutta. Tämä hakemani kohta löytyy mun mielestä bändin parhaalta demolta, ...And justice for all. Mahtava demo, mitä nyt rummut nousi pintaan kun tarkoitus oli säätää bassoraitaa isommalle. Kyseinen levy sisältää aikalailla kyseenalaista sooloilua mr. Hammettilta. Mutta nyt haetaan yhtä.. Kuka tunnistaa, pisteet sille?! ;-) Joo, kyllä mun mielestä silti Hammett on ajoittain ihan hyvä. Positiivista sen olla pitää!!! |
Ruutukunkku 28.12.2012 09:40:23 | |
---|
Niin... Hammetin yleensä vedellessä tuota pentatonista edestakaisin, ei se mielestäni ole vielä virhe, jos vetelet E-mollin päälle vaikka vähän A-pentatonista tai yleensäkin jotain muuta kuin sitä E-pentatonista, jos se kuulostaa just siihen sopivalta. Sehän on jotenikin modaalista meninikiä se. Sitten taas jos vedetään Em päälle vaikka F-pentatoninen, niin alkaa varmasti kuulostaa aika hassulta. Yritin tässä muistella kyseisen levyn sooloja ja tuli mieleen Blackenedin soolon alku, joka - jossei nyt väärältä kuulosta - niin ainakin aika hölmö likki siinä alussa on... Tuli tästä mieleen joskus huvittanut juttu kun muistaakseni Ride the lightningin tabikirjassa hehkutettiin Hammetin juttuja, ja..."kuinka tämä virtuoosi vetää siinä ja siinä biisissä vi**u frygian dominantti #13 +5 skaalaa yms".. Jos asiaa oikein ajattelee, niin joo: Kirk on varmaan just hirveästi miettiny noita moodeja kun se on noina aikoina sooloja vedelly. Back to topic: ei tuu mitään epävireistä juttua mieleen :) I'm sorry Dave |
MarkoA 28.12.2012 11:10:11 | |
---|
Okei. En tiedä teoriasta ja joku voi tämänkin kyseisen soolon varmaan jollain modaalisella jutulla selittää. Eli kyseessä on Shortest straw ja sen toinen, biisin loppuosiolla oleva soolo. Ensimmäinen soolo on kauheaa tulitusta vai oliko se tilutusta. No, perään tulee kertosäe ja sitten SE soolo. En ole koskaan oppinut ymmärtämään sitä. Onhan monissa biiseissä soolojen pätkiä jotka menee pois sävellajista tjms mutta niitä "oppii" kuuntelemaan. Tuota minä en opi. Se tökkää aina korvaan ja kuulostaa pahasti väärältä. Jos olisin itse tuollaisen vetänyt Tuollaiselle Levylle niin kyllä ottais kupoliin. Kuuntelen mieluusti vasta argumentteja ja selityksen miksi se ei ole väärin. Toivottavasti tämä ei pilaa kuuntelunautintoasi tuolta osin jatkossa. Se kun kuulostaa aika törkeältä varsinkin kun sen alkaa huomioimaan. Hieno levy muuten. Ja tavallaan Hammettin osalta miehen parasta työtä. Seuraavilla levyillähän se vetää pentatonista ja polkee wahia niin ettei aina muista vasemmalla tehdä mitään :-D Positiivista sen olla pitää!!! |
kekkuliheikki 28.12.2012 17:00:31 | |
---|
MarkoA: Okei. En tiedä teoriasta ja joku voi tämänkin kyseisen soolon varmaan jollain modaalisella jutulla selittää. Eli kyseessä on Shortest straw ja sen toinen, biisin loppuosiolla oleva soolo. Ensimmäinen soolo on kauheaa tulitusta vai oliko se tilutusta. No, perään tulee kertosäe ja sitten SE soolo. En ole koskaan oppinut ymmärtämään sitä. Onhan monissa biiseissä soolojen pätkiä jotka menee pois sävellajista tjms mutta niitä "oppii" kuuntelemaan. Tuota minä en opi. Se tökkää aina korvaan ja kuulostaa pahasti väärältä. Jos olisin itse tuollaisen vetänyt Tuollaiselle Levylle niin kyllä ottais kupoliin. Kuuntelen mieluusti vasta argumentteja ja selityksen miksi se ei ole väärin. Toivottavasti tämä ei pilaa kuuntelunautintoasi tuolta osin jatkossa. Se kun kuulostaa aika törkeältä varsinkin kun sen alkaa huomioimaan. Hieno levy muuten. Ja tavallaan Hammettin osalta miehen parasta työtä. Seuraavilla levyillähän se vetää pentatonista ja polkee wahia niin ettei aina muista vasemmalla tehdä mitään :-D Nopee kuuntelu. Kirka vetaa selvasti Gm pentatoonista Em paalle. Jazzipiireissa tuo on klassikko alt-sointujen paalle. Epailen kylla, etta Kirkalla ei ollut se mielessa. |
Todd 28.12.2012 17:13:11 | |
---|
Allman Brothers koko bändi. Luultavasti vaan jotain madallettua virettä käyttävät mutta vituttaa kun ei voi soittaa päälle 440 vireellä. Kun tekisi mieli. Kun se on erinomainen bändi. Käännän napojen polariteetin tämän kävyn ja paperiklemmarin avulla. Sitten teen suprajohteen merivedestä ja kuolleesta oravasta. -Angus MacGyver |
MarkoA 28.12.2012 17:17:13 | |
---|
Ai. Klassikkokikka! Olis kait tuo pitänyt arvata, että jos korva kertoo homman menevän päin honkia, on kyseessä klassikkokikka. Mulle tuo pistää korvaan kuin jääpuikko! Osasitko kertoa homman olevan näin (yleinen jazzz kikka) ihan kuuntelemalla? Jos näin on niin respektit siitä. Ikä ippia kaikki. Jospa minäkin joskus ymmärrän, että väärin soitetun kuuloinen on vain hieman teknisempää juttua. Yes:n Relayer kuulostaa vaikealta ja siinä on varmaan sellaiset moodit ettei meikä tajua. Mutta silti se ei kuulosta väärältä? Positiivista sen olla pitää!!! |
MarkoA 28.12.2012 17:19:56 | |
---|
Back to topic: Laylan loppusoolot menee sladissa! Sekä sympathy for the devilin kitaraosat. Niin, ja Albert King bendailee aina vähän yli ;) Positiivista sen olla pitää!!! |
kekkuliheikki 28.12.2012 17:25:55 (muokattu 28.12.2012 17:26:23) | |
---|
MarkoA: Ai. Klassikkokikka! Olis kait tuo pitänyt arvata, että jos korva kertoo homman menevän päin honkia, on kyseessä klassikkokikka. Mulle tuo pistää korvaan kuin jääpuikko! Osasitko kertoa homman olevan näin (yleinen jazzz kikka) ihan kuuntelemalla? Jos näin on niin respektit siitä. Ikä ippia kaikki. Jospa minäkin joskus ymmärrän, että väärin soitetun kuuloinen on vain hieman teknisempää juttua. Yes:n Relayer kuulostaa vaikealta ja siinä on varmaan sellaiset moodit ettei meikä tajua. Mutta silti se ei kuulosta väärältä? No totuuden nimessa ei se hevidempin paalle kuulosta ainakaan minun korvaan oikealta. Lahinna II-V paalle kulmat kurtussa jazztyyliin sooloillen. Kokeile: Dm7 -> Am pentatooninen G7Alt + Bm pentatooninen (kulmat kurttuun) CMaj7 -> Hm pentatooninen (kulmat pois kurtusta) |
blaekie 28.12.2012 20:38:13 | |
---|
Todd: Allman Brothers koko bändi. Luultavasti vaan jotain madallettua virettä käyttävät mutta vituttaa kun ei voi soittaa päälle 440 vireellä. Kun tekisi mieli. Kun se on erinomainen bändi. Oiskohan tuo noin ? Vai olisko kuitenkin jossain päin toistoketjua tullut pieni speedvirhe jälkeenpäin. Saattaahan tietty erikoisuuden tavoittelu olla kyseessä, eli että tässä "sävellajissa" ei varmaan vedä ketään muuta kuin me ;-) Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. ja jos onkii , nii entäs sitten ... ja mitä se sulle kuuluu.. ja jos kuuluukin , niin syytön mä siihen oon. |
Todd 28.12.2012 21:27:04 | |
---|
blaekie: Oiskohan tuo noin ? Vai olisko kuitenkin jossain päin toistoketjua tullut pieni speedvirhe jälkeenpäin. Saattaahan tietty erikoisuuden tavoittelu olla kyseessä, eli että tässä "sävellajissa" ei varmaan vedä ketään muuta kuin me ;-) Haha,tuo voipi hyvin olla totta! :D Käännän napojen polariteetin tämän kävyn ja paperiklemmarin avulla. Sitten teen suprajohteen merivedestä ja kuolleesta oravasta. -Angus MacGyver |
Johann Onn 28.12.2012 21:48:00 | |
---|
Todd: Allman Brothers koko bändi. Ramblin' Man: Levyllä "vireenä" G#. Livenä biisi menee G:stä ja laulu- / muu yleissoundi on "mystisesti" vähemmän kimeä ja kireä. Valitettavasti vaan biisiä, ei millään nyt voi hidastaa, puolen sävelaskeleen verran. Eiku siis, mites se nyt olikaan... |
MarkoA 28.12.2012 21:48:32 | |
---|
kekkuliheikki: No totuuden nimessa ei se hevidempin paalle kuulosta ainakaan minun korvaan oikealta. Kiitos. Tämän halusin kuulla. Ja muutenkin kiitti valistuksesta. Aika oudon kuuloista äkikseltään nuo esittämäsi sävelkulku yhdistelmät. Mutta maailmaan mahtuu. Ja aiheeseen. Janis Joplinin taustabändin kitaristilla on aika pahoja vireongelmia useilla biiseillä. Positiivista sen olla pitää!!! |
J_Mikkonen 28.12.2012 22:01:31 | |
---|
kekkuliheikki: No totuuden nimessa ei se hevidempin paalle kuulosta ainakaan minun korvaan oikealta. Lahinna II-V paalle kulmat kurtussa jazztyyliin sooloillen. Kokeile: Dm7 -> Am pentatooninen G7Alt + Bm pentatooninen (kulmat kurttuun) CMaj7 -> Hm pentatooninen (kulmat pois kurtusta) Ensimmäiselle asteelle #11 on vielä snadisti kulmat kurtussa. Ei toki huono mutta harkintaa kannattaa käyttää. E-mollipentatoninen voisi olla vähemmän kulmat kurtussa. Viidennelle asteelle F-mollipentatoninen sisältää aika hotsex-säveliä, b7, b9, b3, 11 ja #5. Tuota kun soittaa niin on sama jättää avain oveen, uuh. |