Aihe: Kuinka usein vaihdat plektraa?
1 2 3 4 5 6 7 8 9
vvaltsu
24.08.2011 22:24:59
Plekujen uudelleen teroittaminen ja kielten keittäminen.. sssäähhh. Vähän niikön pistäis paskapaperit narulle kuivumaan.
Nykyisin minulla ei ole vaarallisia harrastuksia. - Tero Vaara
Sakmongkol
24.08.2011 22:48:34
vvaltsu: Plekujen uudelleen teroittaminen ja kielten keittäminen.. sssäähhh. Vähän niikön pistäis paskapaperit narulle kuivumaan.

Mikäs kerskakulutusökynatsi siellä huutelee?
jniska
25.08.2011 09:46:28
vvaltsu: Plekujen uudelleen teroittaminen ja kielten keittäminen.. sssäähhh. Vähän niikön pistäis paskapaperit narulle kuivumaan.

Erittäin hyvin sanottu, samaa mieltä.
Itse tulee ostettua noita Dunlopin Tortexeja aina pari-kolme pussia kerralla.
Plekuja on jokapaikassa saatavilla, nytkin tossa työpöydän reunalla näkyy olevan 3 kpl. Pleku vaihtuu uuteen aina kun se hieman karkea pinta alkaa kulua kiiltäväksi tai kärki kulua yhtään ohueksi--> roskiin. Ei noilla mitään merkittäviä säästöjä saa aikaan, vaikka plekuja uudelleen hioisi tms.
Kai sitä saa kunnon kitarakamat omistaa sentään !!
jhkj
25.08.2011 10:37:52
Ostin pari Dunlopin Ultexia. Millisen ja oliko toinen kai 0.76. Noita katellu pitkään mistä saisi ja Kitarapajalta löytyi. On nimittäin omasta mielestä hemmetin hyvä pleku.
Burn
25.08.2011 13:00:50

Vaihdoin tossa jokunen kuukausi sitten Ibanezin Grip Wizardista Jazz IIIseen missä on päällä semmonen rosopinta. Koko on vähän pienempi, mikä vaati vähän totuttelua, mutta kyllä mä oon melko tyytyväinen vaihtoon. Plektraa ei tuu enää vaihdettua niin usein kun tuo Dunloppi on melko stydiä materiaalia verrattuna Grip Wizardiin, millä sai muutaman hiukan rajumman keikan jälkeen heittää vesilintua.
http://nereusprojekti.net/
vvaltsu
26.08.2011 16:21:14
Noi Ultexit on kyllä hyviä. Ennen pistin Jazz III:lla, nykyään on käytössä 1,14mm Sharp. Parempi soundi tossa Sharpissa, enempi lätkettä.
Nykyisin minulla ei ole vaarallisia harrastuksia. - Tero Vaara
koponen
28.08.2011 00:00:26 (muokattu 28.08.2011 00:12:59)
If you can't sound good through a Marshall you must be crap. -Gary Moore
miihkali666
06.11.2011 18:35:09
Oisko millinen teckpick vakiokäytössä aika usein. 3,5 tuuman korpuista
leikkaan omia malleja. Oisko 0,6 mm paksuja, saan tekniikkavirheitäni siten anteeksi jos vähänkin nopeammin täytyy pikata.
Tawsky
07.11.2011 11:20:26
Käytän Dunlopin teräksisiä plektroja, enkä pickaa muutakuin yhden nuotin neljästä. Eivät siis mene miksikään.
"Odotin sellaista Tony Halmeen näköistä kaveria sieltä ilmaantuvaksi, joten shokki oli kova kun mielikuvat romahti." -DM
Brownie
07.11.2011 12:24:05
Puolen tunnin välein.
Rituna99
07.11.2011 18:29:35
Itse soitan akustista kitaraa, ja en huomaa plektroissani eroja kulumisen suhteen. Hyllyssä niitä näyttäisi olevan aika suuri nivaska, joten soitan usein sillä mikä käteeni tulee. Ei tule mieleeni, että olisin kertaakaan plekuja heittänyt pois, ne poistuvat käytöstä kun katoavat. Käteen tuntuu istuvan hyvin nuo Dunlopin Tortexit.
jerepih
07.11.2011 19:03:58
Käytän Dunlop Gator Grip plektroja ja vaihdan vasta sitten kun vanha menee hukkaan...
Nobody is perfect... my name is nobody
Brownie
07.11.2011 21:43:45
Sakmongkol: Mikäs kerskakulutusökynatsi siellä huutelee?

Ei välttämättä mikään.

Minä en tosiaankaan teroittele plekuja enkä keitä kieliä, koska:

a) Minulla on yleensä samat kielet kitarassa about pari vuotta

ja

b) Plekut kestävät jostain syystä vuosikausia.

Ja soitan kyllä ihan aktiivisesti, ehkä parikin tuntia päivässä. Kielten ''tukkoisuus'' ei mua haittaa, koska soundi lähtee kuitenkin loppujen lopuksi soittajasta ja käyttämäni plekut ovat aika heavy-kamaa, eli ne ei ihan hevillä kulu ja soitan myös paljon ilman plekua.
vvaltsu
07.11.2011 22:49:04
Brownie: Kielten ''tukkoisuus'' ei mua haittaa, koska soundi lähtee kuitenkin loppujen lopuksi soittajasta.

Nojoo periaatteessa, mutta ei sitä vanhojen kielten soundia pysty mitenkään soittamalla kompensoimaan. Ainut keino on lisätä aivan vitusti säröä, sillä pysyy muukin soundi kokonaan piilossa. :D
I remember singing To Be With You in a Karaoke Revolution game, on Playstation. And I won. - Eric Martin
jerepih
07.11.2011 23:21:12
Brownie: Ei välttämättä mikään.

Minä en tosiaankaan teroittele plekuja enkä keitä kieliä, koska:

a) Minulla on yleensä samat kielet kitarassa about pari vuotta

ja

b) Plekut kestävät jostain syystä vuosikausia.

Ja soitan kyllä ihan aktiivisesti, ehkä parikin tuntia päivässä. Kielten ''tukkoisuus'' ei mua haittaa, koska soundi lähtee kuitenkin loppujen lopuksi soittajasta ja käyttämäni plekut ovat aika heavy-kamaa, eli ne ei ihan hevillä kulu ja soitan myös paljon ilman plekua.

Mikään ei voita sitä aivan uusien kielien soundia että kyllä ne kannattais mun mielestä vaihtaa vähän useemmin :DD
Nobody is perfect... my name is nobody
Metal Jewel
08.11.2011 00:50:22
Mulla tuntuu kuluvan aika nopeasti tremolopikatessa. Onko siinä muuten mitään tolkkua kun käytän dunlopin big stubbeja nopeaan soittamiseen? Onnistuisiko moinen helpommin erilaisella plekulla mahdollisesti?
Timo Tolkki: "Mä en riko kieliä, mä rikon kitaroita."
vvaltsu
08.11.2011 06:52:58
Metal Jewel: Mulla tuntuu kuluvan aika nopeasti tremolopikatessa. Onko siinä muuten mitään tolkkua kun käytän dunlopin big stubbeja nopeaan soittamiseen? Onnistuisiko moinen helpommin erilaisella plekulla mahdollisesti?

Plekun paksuus on soundin ja tatsin kompromissi, ainakin mulla. Soundi vain paranee ohuempiin päin mentäessä, mutta en mie osaa pikata nopeasti kovin ohuilla läpsyttimillä.
I remember singing To Be With You in a Karaoke Revolution game, on Playstation. And I won. - Eric Martin
Neponen
08.11.2011 09:59:06

Plekua vaihdetaan sitten, kun se sulaa möykyksi.
llarppp
08.11.2011 18:19:05

Fenderin mediumeilla pääasiassa soittelen, hyvä tatsi ja kestää. Pleku vaihtuu tyyliin silloin kun se häviää. Myös jazz III tulee käytettyä jos jotain hevimpää soittelee ja noita on ollut vissiin tuosta vuodesta 06 ja mikskään ei oo kulunu.
"Every man dies, not every man really lives."
skeba93
10.11.2011 21:54:05
Kylhän nuo vaihtuu aina kun katoaa. Eli joka treeneissä.
Keikoilla 4. Kova on menekki!
Anna tuulen puhaltaa.. Nostaa helmoja, heittää hiukset sekaisin - Tehosekoitin
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)