Aihe: Soolo jossa kaikki tekniikan osa-alueet?
1 2 3 4 5 6 7
Kiksaus
20.08.2009 20:08:24

Kai se sit on vaan kovien soittajien kohtalo. Kateelliset soittajat haukkuu eikä osaa vaan kuunnella tai olla kuuntelematta.

Sale jengi haukku Hendrixiäkin 60-luvulla baarissa. "Ihan paska jätkä ku se soittaa liian lujaa, ihan liian monta nuottia sooloissa, biisit on sontaa ku siinä on jotn fiidpäkkiä ja sehän on neekeri perkele! Kyl vaan naapurin Reino tekee parempia piisejä, siin on vaan kaks nuottia ja molemmat on tosi hyviä."
"I don't want to talk to you no more, you empty headed animal food trough wiper. I fart in your general direction."
krk
20.08.2009 20:14:57

juki68: Tuo poikahan tekee tossa 1:26 kohdassa ilmiselvän virheen. Ei pidä tehdä musiikissa eikä elämässä virheitä. Kuka lie risuparta. Nevöhööd. Ei tommosella ainakaan mitään pesää tuu.

Tässä on kova veto: http://www.youtube.com/watch?v=AKZbT7hElag

Ai stna sentään kun nauratti, tää on kyä ihan kurko!
J.Hollström
20.08.2009 20:16:30
Kiksaus: Kai se sit on vaan kovien soittajien kohtalo. Kateelliset soittajat haukkuu eikä osaa vaan kuunnella tai olla kuuntelematta.

Sale jengi haukku Hendrixiäkin 60-luvulla baarissa. "Ihan paska jätkä ku se soittaa liian lujaa, ihan liian monta nuottia sooloissa, biisit on sontaa ku siinä on jotn fiidpäkkiä ja sehän on neekeri perkele! Kyl vaan naapurin Reino tekee parempia piisejä, siin on vaan kaks nuottia ja molemmat on tosi hyviä."

Sale tuun 40 vuoden päästä perumaan tähän ketjuun kaikki pahat puheeni jos toi risuparta on silloin maailman eniten matkittu kitaristi.
BigPapa
20.08.2009 20:24:49

juki68: Sale tuun 40 vuoden päästä perumaan tähän ketjuun kaikki pahat puheeni jos toi risuparta on silloin maailman eniten matkittu kitaristi.

Munsta vähän tuntuu siltä, että toi risuparta on senverran järkimiehiä, ettei se maindaa siitä, onko se maailman matkituin kitaristi missään vaiheessa.
They say everything can be replaced Yet every distance is not near So I remember every face Of every man who put me here. I shall be released.
J.Hollström
20.08.2009 20:26:43
BigPapa: Munsta vähän tuntuu siltä, että toi risuparta on senverran järkimiehiä, ettei se maindaa siitä, onko se maailman matkituin kitaristi missään vaiheessa.

Ei maindaa muuten Henkkakaan ;o).
BigPapa
20.08.2009 20:36:22 (muokattu 20.08.2009 20:43:45)

juki68: Ei maindaa muuten Henkkakaan ;o).

Juu ei se oo maindannu enää vuoskymmeniin oikein mistään.
They say everything can be replaced Yet every distance is not near So I remember every face Of every man who put me here. I shall be released.
kimurantti1
20.08.2009 20:42:59 (muokattu 20.08.2009 21:09:50)
Jucciz: Niinpä. Mutta mistä päin katsottuna?

Yleinen instrumentin hallinta ja musatyylien tuntemus. Mä diggailen sata kertaa enemmän Eddien soitosta, mutta kyllä Guthrie Govanin instrumentin hallinta on aika eri tasolla kuin suurimman osan legedaaristen kitaristien. Se on yksinkertaisesti aikamoinen kameleontti, ja vaikka ne sen omat biisit onkin aika puuduttavaa pilitystä, niin kyllä se aika montaa tyyliä vetää todella suvereenisti. Taannoin mm. oli puhetta siitä, että onko Guthrie jazzkitaristi. Ehkä ei, mutta kyllä siltä jatsikin täysin uskottavasti lähtee. Tosta 1:06 eteenpäin:

http://www.youtube.com/watch?v=9EcqF9sJiO8&fmt=18

Eikä se sitä ennen tuleva pätkä I Wishiakaan ole paskempi. Mitä tulee siihen sieluttomuuteen, niin pitää ottaa huomioon, että suurin osa netistä löytyvistä Guthrie Govan -pätkistä on noita yksin jonkun hikisen taustaraidan päälle vedettyä kamaa, ja hyvin vähän löytyy bändivetoja. Guthrie Govan on kuitenkin raskaan sarjan all-around-muusikko, Eddie Van Halen taas on "artisti", yhden oman tyylinsä soittaja, ja sitä kautta heidän lähtökohtansa siihen tekemiseen on varmasti hyvin erilaiset. Guthrie Govan hallitsee isomman määrän tyylejä ja hallitsee ne suvereenimmin kuin suurin osa maailman muista all-around-kitaristeista. Mutta ei Guthriekaan vedä paremmin Eddie Van Halenin tyyliä kuin Eddie itse. Ylipäätään meinasin sitä, että Guthrie Govan on varmasti käyttänyt soittimen treenaamiseen paljon enemmän aikaa kuin Eddie. Eddie taas käytti enemmän aikaa biisien tekoon ja, noh, lopputulos tiedetään. :-)
mll
20.08.2009 20:43:07
Kiksaus: Kai se sit on vaan kovien soittajien kohtalo. Kateelliset soittajat haukkuu eikä osaa vaan kuunnella tai olla kuuntelematta.

Tää on aina viimeinen kortti, vai oliko se viimeinen kortti sittenkin: "tee itse perässä ja arvostele sitten vasta";D

Voisiko asia olla niin, että Govan ei vaan sykähdytä säveltäjäntaidoillaan kaikkia muita, niin kuin sinua. Jos ilmaisen sen asian, niin se ei todellakaan ole merkki kateudesta, vaan kriittisyydestä.

Govan on kyll hyvä soittaja, eipä siinä mitään. Aika harvoin tulee kyllä edes kuunneltua enää sitä kuinka hyviä soittajia on liikenteessä, koska musa ratkaisee...
BigPapa
20.08.2009 20:48:19 (muokattu 20.08.2009 20:54:31)

Must aika hyvä biisi:

http://vids.myspace.com/index.cfm?f … s.individual&videoID=2013764602

Taustalla sais kyl lukee Karhu, eikä Jägermeister.

Samoin tää:

http://vids.myspace.com/index.cfm?f … vids.individual&VideoID=6871206

Ja sit vielä notta tää on ihan eri genree ku VanHalen. Aiwan turha niputtaa tai vertailla kun ihan eri sfääreissä liikutaan. Govan on loisto kitaristi ja niin on Eddiekin omalla sarallaan. Kohta joku vääntää varmaan tänne sen maailman parhaan kitaristin mielestään. Edelleen oon sitä mieltä, että ihan turhaa hommaa listata parhaita ja vielä parempia. Parempi on vaan kuunnella hyvää soittoa, hyvää musaa jne. Se mikä sitten kunkin mielestä on sitä hyvää, niin se on sitten jokaisen oma valinta.
Ambitus
20.08.2009 21:20:26

kimurantti1: Ehkä ei, mutta kyllä siltä jatsikin täysin uskottavasti lähtee. Tosta 1:06 eteenpäin:

insane shredding + jazz + country + jesus = guthrie govan

Mahtava kommentti. Aloin oikein googlettaa Jeesuksen ja Guthrien kuvia ja tulin siihen tulokseen et sama jamppa se on. Jep...
http://www.border.se/Press/GPS/GPS_GuthrieGovan.jpg
http://joseph-piy.tripod.com/images/jesus-kopp.jpg

Eli se joka pilkkaa Guthrieta, pilkkaa myös samalla kristinuskoa. Miettikää nyt! Guthrie kuoli teidän syntienne puolesta ja nousi kuolleista kitara kainalossa ja Confordin endorsmentti plakkarissa. Ei prkle se on kova jätkä!
Miksi soittaa hitaasti kun voi myös soittaa nopeasti? Ja mikset tulisi tänne soittamaan nopeasti?!?!
kimurantti1
20.08.2009 21:25:54 (muokattu 20.08.2009 21:27:26)
Ambitus: insane shredding + jazz + country + jesus = guthrie govan

Hahaha. Ei ole yksi tai kaksi kertaa kun on tullut sama mieleen.
Tonski
20.08.2009 22:21:23

aalataur:
Tää vertailuhomma on ihan järjetöntä, lopettakaa hyvät ihmiset.

Ei tää paskanjauhanta tuu ikinä loppumaan, tyypit ei vaan tajua että sen ajan voi oikeesti käyttää hyödykseen mikä menee keskusteluun siitä kumpi on parempi Guthrie vai B.B.King tyyliin juupaseipäsjuupaseipäs.
ihku
mll
20.08.2009 22:35:42
Ja sit vielä notta tää on ihan eri genree ku VanHalen. Aiwan turha niputtaa tai vertailla kun ihan eri sfääreissä liikutaan. Govan on loisto kitaristi ja niin on Eddiekin omalla sarallaan. Kohta joku vääntää varmaan tänne sen maailman parhaan kitaristin mielestään. Edelleen oon sitä mieltä, että ihan turhaa hommaa listata parhaita ja vielä parempia. Parempi on vaan kuunnella hyvää soittoa, hyvää musaa jne. Se mikä sitten kunkin mielestä on sitä hyvää, niin se on sitten jokaisen oma valinta.

Näihään se nimenomaan on. Oma myöhäisempi avautiminen Govanin biisien tasosta johtui pääosin ärsytyksestäni, kun verrataan kahta täysin eri genren soittajaa/säveltäjää toisiinsa. Soittajia on aivan turha verrata toisiinsa.
antnis
21.08.2009 00:01:40 (muokattu 21.08.2009 00:02:20)
mll: Tää on aina viimeinen kortti, vai oliko se viimeinen kortti sittenkin: "tee itse perässä ja arvostele sitten vasta";D

Voisiko asia olla niin, että Govan ei vaan sykähdytä säveltäjäntaidoillaan kaikkia muita, niin kuin sinua. Jos ilmaisen sen asian, niin se ei todellakaan ole merkki kateudesta, vaan kriittisyydestä.

Govan on kyll hyvä soittaja, eipä siinä mitään. Aika harvoin tulee kyllä edes kuunneltua enää sitä kuinka hyviä soittajia on liikenteessä, koska musa ratkaisee...

Juu, olen koittanut tykätä GG:n soitosta viime aikoina ja ohan se ihan törkeen monipuolinen ja vaikka mitä ja opettajanakin tosi hyvä, mutta jos ei musa sytytä niin minkäs teet? Vähänkuin Holdsworth johon en saa mitään kiinnepintaa myöskään, en mä osaa kuunnella pelkkää soittoa.
Well, I may have alzheimers but at least I don't have alzheimers!!
Satu ja Tuija
21.08.2009 01:00:42 (muokattu 21.08.2009 01:03:19)
Sooloissa on joskus myös sellainen osa alue ku n melodia, mutta kukapa semmosesta nakkaa paskaa kaan, ellei ole joku luthier govan.
Kampela77
21.08.2009 01:34:50
antnis: Juu, olen koittanut tykätä GG:n soitosta viime aikoina ja ohan se ihan törkeen monipuolinen ja vaikka mitä ja opettajanakin tosi hyvä, mutta jos ei musa sytytä niin minkäs teet? Vähänkuin Holdsworth johon en saa mitään kiinnepintaa myöskään, en mä osaa kuunnella pelkkää soittoa.

Kysehän voi olla juuri siitä, että musa ei sytytä. Guthrien musa voi sytyttää hepun itsensä, mutta olla sellaista mikä ei uppoa niin suureen yleisöön, kuin vaikka edellisissä viesteissä esille tuotu Eddie Van Halen. Kumpikaan ei ole välttämättä painottanut musikaalisuuden tai tekniikan opiskelua väärin, vaan niin että se on sopivassa tasapainossa omien pyrkimysten kanssa. Oikeassa suhteessa sielun ravintoa, rahaa ja piparia. Mikä kenellekin on tärkeää. Mainostan tähän loppuun vielä heppua, jolla on tekniikka, ideat ja fiilis omasta mielestäni kohdillaan ja tunnen tarvetta tuoda esille muillekin :)

http://www.youtube.com/watch?v=Pznzcvh_XYA
Interviewer: "So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?" Frank Zappa: "You have a wooden leg. Does that make you a table?"
velsa
21.08.2009 03:08:09

kimurantti1: Yleinen instrumentin hallinta ja musatyylien tuntemus. Mä diggailen sata kertaa enemmän Eddien soitosta, mutta kyllä Guthrie Govanin instrumentin hallinta on aika eri tasolla kuin suurimman osan legedaaristen kitaristien. Se on yksinkertaisesti aikamoinen kameleontti, ja vaikka ne sen omat biisit onkin aika puuduttavaa pilitystä, niin kyllä se aika montaa tyyliä vetää todella suvereenisti. Taannoin mm. oli puhetta siitä, että onko Guthrie jazzkitaristi. Ehkä ei, mutta kyllä siltä jatsikin täysin uskottavasti lähtee. Tosta 1:06 eteenpäin:

Eikä se sitä ennen tuleva pätkä I Wishiakaan ole paskempi. Mitä tulee siihen sieluttomuuteen, niin pitää ottaa huomioon, että suurin osa netistä löytyvistä Guthrie Govan -pätkistä on noita yksin jonkun hikisen taustaraidan päälle vedettyä kamaa, ja hyvin vähän löytyy bändivetoja. Guthrie Govan on kuitenkin raskaan sarjan all-around-muusikko, Eddie Van Halen taas on "artisti", yhden oman tyylinsä soittaja, ja sitä kautta heidän lähtökohtansa siihen tekemiseen on varmasti hyvin erilaiset. Guthrie Govan hallitsee isomman määrän tyylejä ja hallitsee ne suvereenimmin kuin suurin osa maailman muista all-around-kitaristeista. Mutta ei Guthriekaan vedä paremmin Eddie Van Halenin tyyliä kuin Eddie itse. Ylipäätään meinasin sitä, että Guthrie Govan on varmasti käyttänyt soittimen treenaamiseen paljon enemmän aikaa kuin Eddie. Eddie taas käytti enemmän aikaa biisien tekoon ja, noh, lopputulos tiedetään. :-)

joo siis kyllähän se saattas aika puuduttavalta tuntua noilla taidoilla vedellä jätkän humppaa tai 3 sointu puukia illasta toiseen......siinä saattaa semmosia ylilyöntejä sitten tapahtua ku mikään ei oikeen enää tunnu tarpeeks haasteelliselta ja pakko olis kumminkin saada vetää kaikki mikä on tullu kotosalla nöösinä treenattua.....mut sen takii just toi jamppa tuol musamessuilla nähtävyytenä ja kohta varmaan sirkuksessakin pyörii.......AIVAN VIDUN KOVA JAMPPA VETELEMÄÄN MUT KU EI KOLISE NI EI KOLISE.
Kauas on pitkä matka........
Pande
21.08.2009 08:53:29

Eiköhän ole niin että jopa me tyhmät mnet-kitaristit ollaan jo lukemattomia kertoja päästy konsensukseen sekä siitä että makuasioista ei kannata kiistellä, että siitä että ei (onneksi) ole olemassa ISO-standardia kitaristien paremmuusjärjestykseen laittamiselle.

Lapsiin vetoa lastenmusiikki, musakornerilaisiin höpöjatsi, ojanpohjan rattijuoppoihin Led Zeppelin, säkkipillinsoittajiin säkkipillimusiikki jne. -- Kukaan ei loppupeleissä puhu musiikin paremmuudesta puhuessaan muutakuin omasta mielipiteestään. Itse voisin viedä vaikkapa tuon GG:n Waves -biisin autiolle saarelle, siinä nyt vaan on MINULLE niin paljon enemmän kuunneltavaa kuin missään Van Halenin hitissä. Miljoona kärpästäkin voi olla väärässä, ja sillä kumpi on yleisesti suositumpaa musiikkia ei ole _omille_korvilleni_ paskaakaan merkitystä.

(PS. waves on tässä, ainoa lähes kelvollinen versio edelleen jonka olen netistä löytänyt: http://www.youtube.com/watch?v=88QDVnp-Qbw -- päällä valitettavasti myös tuhnuiset äänet tuosta pelistä)

Waves on myös kohtalaisen hyvä vastaus otsikon kysymykseen (jonka suurin osa on sivuuttanut, mukaanlukien minä itse) ;-)
"Puh tiesi mitä tarkoitti, mutta koska hän oli pieniälyinen karhu, hän ei osannut sitä kertoa."
Kasperi Tervonen
21.08.2009 10:35:35 (muokattu 21.08.2009 11:02:26)
Lapsiin vetoa lastenmusiikki, musakornerilaisiin höpöjatsi, ojanpohjan rattijuoppoihin Led Zeppelin, säkkipillinsoittajiin säkkipillimusiikki jne. -- Kukaan ei loppupeleissä puhu musiikin paremmuudesta puhuessaan muutakuin omasta mielipiteestään. Itse voisin viedä vaikkapa tuon GG:n Waves -biisin autiolle saarelle, siinä nyt vaan on MINULLE niin paljon enemmän kuunneltavaa kuin missään Van Halenin hitissä. Miljoona kärpästäkin voi olla väärässä, ja sillä kumpi on yleisesti suositumpaa musiikkia ei ole _omille_korvilleni_ paskaakaan merkitystä.

Hyvin puhuttu. Anton Robert Wilson- nimistä heppua mukaillakseni: "Kun kiistellään siitä, onko jokin musiikki hyvää vai ei, sanon vain että Artisti A kuulostaa minun korvaan paremmalta kuin artisti B, mutta en silti väitä, että artisti A olisi parempi." Erilaiset jutut herättävät eri ihmisissä niin tyystin erilaisia tunteita ja mielikuvia, että on ihan järjetöntä väittää kyseen olevan mistään muusta kuin mielipidekysymyksistä, vaikka valtaosa ihmisistä olisikin jotain tiettyä mieltä asiasta. Em. syystä mua huvittaa kamalasti, kun joillain tuntuu olevan hirveä tarve todistella sitä kuinka kitaristi A on niin paljon kovempi jamppa kuin kitaristi B, ja joka muuta väittää on ameeba jonka sietäisi hakea hoitoa. :)

e: Tähän tietty voisi sanoa, että missä sitten menee se rakentavan omien mielipiteidensä julki tuomisen ja turhan riidanhaastamisen raja, mutta ainakin mulla on aiheesta aika vahva näkemys. Mutta toisaalta onhan se ihan kivaa vähän provota ja onhan näillä keskusteluilla viihdearvoa ja blablablaa. Tää tilu vs. blyys on ikuinen jatkumo. :D

Ps. Waves on kova biisi!
"tietenkin voit katsoa googlesta tai wikipediasta jos sieltä löytyisi, että millaista soittoa tulee jos imppaa muutaman keuhkarin vaikka auton bensiinirööristä" - vili linnakoski
mll
21.08.2009 12:09:34
Pande: Eiköhän ole niin että jopa me tyhmät mnet-kitaristit ollaan jo lukemattomia kertoja päästy konsensukseen sekä siitä että makuasioista ei kannata kiistellä, että siitä että ei (onneksi) ole olemassa ISO-standardia kitaristien paremmuusjärjestykseen laittamiselle.

Katokku väitteleminen on niin givaa.;D

Näinhän se voi mennä, muttei maailma kuitenkaan noin mustavalkoinen ole.;D Kaverin lapsi tykkää Stryperista, Alice Cooperista ja Slayeristä. Oma lapseni tuntuu tykkäävän klezmeristä ja rokista. Olenhan minäkin pääosin kitaristi, mutta kyllä mä mieluummin kuuntelen vaikka Maija Vilkkumaata tai Debussya ennemmin kuin Vaita tai Govania.

Aika "rajuja" väitteitä kyllä esitit "GG on silti paljon parempi kitaristi ja muusikko, siihen asti kuin paremmuutta voi mitenkään mitata". Mutta hyvä, että lisäsit nyt tuohon tärkeän sanan "MINULLE".
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)