C7 03.11.2003 11:09:10 | |
---|
Ihan vaan vinkkejä haluaisin. Te, jotka soitatte kynsillä, miten "huollatte" kynsiänne? Miten saatte ne kestämään? Miten vältätte lohkeilun? Itse olen päässyt melko hyvään tulokseen nautiskelemalla ruokalusikallisen herkullista kalanmaksaöljyä, kapseli Beroccaa ja kaksi nappia kalkkitabletteja, päivässä. Tämän vinkin sain espanjalaiselta soittajakaveriltani vuosia sitten, jolla kynnet on, kuin sormiplektrat. vanha, mutta edelleen elossa! |
totaali 03.11.2003 23:02:38 | |
---|
En huolla mitenkään erityisesti. Kunhan viilalla tasoitan, ettei jää semmoisia koloja, jotka lohkeaa. Enkä päästä liian pitkiksi, jolloin ne katkeaa, kun tökkää käden jonnekin (ja näyttää liian naismaisilta...). Kalanmaksaöljystä ja Beroccasta en tiedä, mutta kalkin syöminen tuskin vaikuttaa oikeasti kynsiin mitään. Kynnet kun eivät ole luuta vaan keratiinia (tjsp), siis samaa kamaa kuin iho ja hiukset. Ei niissä ole kalkkia. Mutta kandeehan sitä kalkkia tietysti ihan luuston takia popsia, ettei sitten mummoiässä mee kaikki läjään... Ikuinen aloittelija, mutta joskus vielä alan treenata kunnolla... |
ouzoinio 04.11.2003 16:49:38 | |
---|
no .........itselläni oli kynsien kanssa sama ongelma ja tässä minun akkametodini: en käytä kytnsisaksia tai leikkuria ollenkaan vaan pelkästään viilaa ja vesihiomapaperia (1200). Hion kynsiä päivittäin ja nyt kun ne ovat kutakuinkin kunnossa niin käytän vain sitä hiomapaperia, koska kynsiviila jättää pieniä koloja/rupuja jotka ajan myötä helposti halkeavat.Kannattaa hioa jo kynsien ollessa lyhyet, niin ei pääse syntymään koloja. En tiedä biologiasta mitään, mutta ymmärtääkseni kalkki vahvistaa kynsiä samoin klanmaksaöljyn joku aine (HUOM! ymmärtääkseni, eli ei kovin vahvoja perusteita.) toivottavasti tästä oli jotain iloa............. |
Brian May jr. 04.11.2003 16:54:21 | |
---|
Viilailen koloja ym. jotka voi saada kynnen lohkeemaan, pidän ne tollasessa hauskassa "vino" muodossa(kitaranopettaja neuvo viilaamaan ne sellasiks, samoin Pumping Nylon kirja)ja JUON MAITOA. Sit laitan viel paril sellasels ihmeviilalla kiillotuksen niihi ettei lohkee niin helposti ym. Tyylilaji nopeuden edelle! Ja se on tosi! |
Sammakko 04.11.2003 17:11:34 | |
---|
kynsi kannattaa myös pyöristää ettei kynnen kulma taitu. Mulla on kynsien kasvatus käynnissä. The Banton Kun Kui Experience |