Ze Kink 02.11.2003 12:13:49 | |
---|
Eli kysymys kuuluu: Oletteko koskaan soittaneet kitaraa jousella? Ite oon koittanu ja sain sillä jopa jotain aikaseks. --- Ja tähän samaan myös: Kuka mielestäsi soittaa parhaiten jousella? (Älkääkä heittäkö siihen Jimmy Pagea!) Kuunnelkaa Tseppeliiniä se on parempi ku Him! |
Ukko 02.11.2003 13:04:13 | |
---|
Eli kysymys kuuluu: Oletteko koskaan soittaneet kitaraa jousella? Ite oon koittanu ja sain sillä jopa jotain aikaseks. !) Ja sen jälkeen kitaran kielet ovat kivasti hartsissa. On meinaan testattu. |
Vilppu 02.11.2003 13:25:58 | |
---|
Eli kysymys kuuluu: Oletteko koskaan soittaneet kitaraa jousella? Ite oon koittanu ja sain sillä jopa jotain aikaseks. Näistä suomalaisista Raoul Björkenheimhän sitä on enemmän harrastanut. Onpa teettänyt itselleen soittimenkin, jossa ratkaistiin se kitaran perusongelma tuossa lajissa. Eli Björkenheimin soittimessa kaula kaareutuu sen verran voimakkaasti, että jousella pystyy soittamaan kaikkia kieliä yksitellen. Ja on sitä itsekin tullut kokeiltua joskus. Äkkiä vaan törmäsi tuohon ylläolevaan ongelmaan, jonka vaikeuttaa jousen hyväksikäyttöä kitaran suhteen aika radikaalisti. Ole jazzkitaristi - osta PM100. |
HCW 02.11.2003 13:36:37 | |
---|
Itse tuota tulee harrasteltua jonkin verran mutta skeban kaulan radius ei tähän ole paras mahdollinen. Ylä ja ala E:tä voi vinkuttaa,mutta muita kieliä ei pysty soittamaan.Pitää kai teettää sopiva soitin. Ja Raoul on elukka... |
fatso 02.11.2003 13:45:36 | |
---|
Tähän topiciin en malta olla sanomatta, että jousella soitto on ehkä dorkimman näköisintä ja kuulloisinta toimintaa mitä voi sähköskeban kanssa harrastaa. Sori ;) "What chew gon' play now?"
"Bobby, I don't know. But what's it ever I play, it's got to be funky" |
Kitarajeesus 02.11.2003 15:18:11 | |
---|
Hokasin tuon jousella soiton katsottuani yhden jazz-bändin liveä jazzia viiskulmassa-ohjelmassa.En tiedä tarkkaan,mutta saattoi olla juuri tuo Björkenheim.Olen opiskellut viulunsoittoa monta vuotta,mutta kitaran soitto jousella tuntu yllättävänkin hankalalta kun eihän sillä ylä-ja ala E:n lisäksi muita kieliä pysty edes soittamaan,ainakaan puhtaan kuuloisesti. Musiikki on elämä. |
blastoff 02.11.2003 15:30:07 | |
---|
Sigur ros:in hemmothan soittavat jousella melkeinpä joka biisissä ja IMO hyvältä kuulostaa. Itse ei ole tullut kokeiltua. Did you know that if you play New Kids On The Block records backwards... they actually sound better - Bill Hicks |
Tanu 02.11.2003 16:36:04 | |
---|
Hauska äänihän siitä lähtee. Vaan onkos kukaan kokeillut ottaa jonkinlaista rimaa, ja siihen liimailla plektroja vieriviereen ja sillä soitella? Se siitä sitten. Saatanan tylsä peruspeelo. |
Fortune 02.11.2003 16:51:50 | |
---|
Avoin vire voisi olla pop moiseen toimintaan. |