Metallica mies 01.05.2003 12:22:04 | |
---|
Mun oikean käden kyynärpäähän alkaa koskemaan , jos soitan jotain nopeaa,esim.master of puppetsia soittaessa,se tulee ilmi,mikä avuksi?? |
Boge 01.05.2003 12:35:06 | |
---|
kumpaa kipua se on, nivel vai lihaskipua? jos se on lihaskipua niin varmaan venyttelyllä ja tauolla pääsee eroon. nivelkivuista en osaa sanoa |
moikki 01.05.2003 13:03:43 | |
---|
Mun oikean käden kyynärpäähän alkaa koskemaan , jos soitan jotain nopeaa,esim.master of puppetsia soittaessa,se tulee ilmi,mikä avuksi?? Lääkärit varmaan osaa sanoa. Tukka kasvaa! |
Kaitsu85 01.05.2003 13:20:17 | |
---|
Veikkaan, että sulla on kyynärpää liian suurella kulmalla. |
MacGyver 01.05.2003 13:30:19 (muokattu 01.05.2003 18:08:42) | |
---|
Voi olla myös jännetuppitulehdus. Kannattaa varoa soittamista kuukauden verran. Nopeasti soittaessa kun ei saa jännittää kyynärvartta vaikkei muuten soitto irtoaisi. Jos ei saa soitettua nopeasti ilman jännittämistä niin taidot eivät riitä niin nopeaan soittamiseen. -MacGyver EDIT: Kyse voi olla myös liiasta olkavarren ja olkapään jännittämisestä. Itsellä on kokemusta kummastakin oireesta. Kannattaa soittaa keskittyen nimenomaan ongelman poistamiseen jonkun viikon tjsp ajan. |
Mr.Moto 01.05.2003 14:31:49 | |
---|
Luepa uusin Riffi, siinä oli kansantajuisesti aika laaja juttu soittajien rasitusvammoista ja mikä niihin auttaa. |
Metallica mies 01.05.2003 17:49:54 | |
---|
jaa,no kiitoksia kaikille neuvoista. |
randy 02.05.2003 10:17:40 | |
---|
Luepa uusin Riffi, siinä oli kansantajuisesti aika laaja juttu soittajien rasitusvammoista ja mikä niihin auttaa. Hyvä juttu onkin...kannattaa ehdottomasti lukee |
Metallica mies 02.05.2003 18:08:26 | |
---|
pitääpä käydä ostamassa. |
Bathory 02.05.2003 18:10:58 | |
---|
Tenniskyynerpää? En osaa sanoa, kun en oikein tiedä. |
Metallica mies 03.05.2003 12:31:51 | |
---|
EDIT: Kyse voi olla myös liiasta olkavarren ja olkapään jännittämisestä. Itsellä on kokemusta kummastakin oireesta. Kannattaa soittaa keskittyen nimenomaan ongelman poistamiseen jonkun viikon tjsp ajan. Eli siis pitäis yrittää soittaa mahdollisimman rentona(en jännitä hartioita jne....) |
JS 08.05.2003 14:05:32 | |
---|
Eli asia voipi olla just niin ko soitat ni liike tapahtuu pääosin kyynärpäässä. Tämä taas ei pidemmänpäälle toimi, ainakin itellä alko joskus kyynärpää kipeytyä ton takia. Liikkeen siis pitäs (ainakin nopeesti soittaessa) tapahtua pääosin ranteessa/sormissa... Vaikka kyllähän sitten löytyy hyviäkin kitaristeja jotka kyynärpäästä soittaa, niitä vaan on syystä tai toisesta vähän harvemmassa... Snap!!! Naps!!! PRKL!!! |
MacGyver 08.05.2003 14:18:07 | |
---|
Eli asia voipi olla just niin ko soitat ni liike tapahtuu pääosin kyynärpäässä. Tämä taas ei pidemmänpäälle toimi, ainakin itellä alko joskus kyynärpää kipeytyä ton takia. Liikkeen siis pitäs (ainakin nopeesti soittaessa) tapahtua pääosin ranteessa/sormissa... Vaikka kyllähän sitten löytyy hyviäkin kitaristeja jotka kyynärpäästä soittaa, niitä vaan on syystä tai toisesta vähän harvemmassa... Itse asiassa ideaalitilanteessa sormilla joustetaan plektraa, ranteella liikutetaan plektra kielien yli ja kyynärvarrella liikutellaan itse kämmentä oikeaan kohtaan ts. plektra oikean kielen päälle. -MacGyver |
funkypick 08.05.2003 14:27:26 | |
---|
Itse asiassa ideaalitilanteessa sormilla joustetaan plektraa, ranteella liikutetaan plektra kielien yli ja kyynärvarrella liikutellaan itse kämmentä oikeaan kohtaan ts. plektra oikean kielen päälle. -MacGyver Eikös nopeasti soittamisessa (ranteella ainakin) ole ideana juuri se, että sormilla _ei_ jousteta plektraa, jolloin soundi on tasainen ja tarkka. Ainakin itselläni jos sormet joustaa niin tulee suttua helpommin. Tämä siis ainoastaan nopeassa pikkauksessa. Toki erilaisia soundeja ja fiiliksiä saa tuolla tavalla.
You can play anything on any chord as long as you phr^H^H^H play it fast enough. |
MacGyver 08.05.2003 15:08:25 | |
---|
Eikös nopeasti soittamisessa (ranteella ainakin) ole ideana juuri se, että sormilla _ei_ jousteta plektraa, jolloin soundi on tasainen ja tarkka. Ainakin itselläni jos sormet joustaa niin tulee suttua helpommin. Tämä siis ainoastaan nopeassa pikkauksessa. Toki erilaisia soundeja ja fiiliksiä saa tuolla tavalla. Sehän se pointti onkin, että dynamiikan nyanssit luodaan sormilla joustamalla. Se oli kyllä aika hämärästi ilmaistu siinä viestissä. -MacGyver
|
JS 09.05.2003 10:45:19 (muokattu 09.05.2003 10:47:28) | |
---|
Itse asiassa ideaalitilanteessa sormilla joustetaan plektraa, ranteella liikutetaan plektra kielien yli ja kyynärvarrella liikutellaan itse kämmentä oikeaan kohtaan ts. plektra oikean kielen päälle. -MacGyver Jaa... ite soittelen kyllä (nykyään) kitara niin alhaalla että kyynärpää on lähes suorana ja sillä taktiikalla ei kyllä saa plekua eri kielten kohille, liike vaikuttas lähinnä plekutuskohtaan välillä talla- kaula... Eli en sitten tiedä vetelenkö jollakin ihan wierdo- tekniikalla, mutta ranne vetää sitä ylös-alas- liikettä ja sormilla (pidän plekua peukulla sekä etu-, ja keskisormilla) säädellään sekä plekun kulmaa vertikaali- ja horisontaalisuunnissa, että rankaistavaa kieltä/kieliä, ja iskun syvyyttä jmsp... Äidinkieli ei ole vahva aineeni... EDIT: Korjattu kirjotusvihreitä
Snap!!! Naps!!! PRKL!!! |