Aihe: Vanhana opiskelu
1
MuzaK
03.03.2008 21:08:37
Ikää on kertynyt 38v ja opiskelin aikoinaan musaa tosissani lukion jälkeen muutaman vuoden mutta sitten tuli muita kuvioita elämään ja treenaaminen jäi pois ja homma on edelleen kesken. Nyt tuntuu että pitäis ryhtyä toden teolla jatkamaan kitaran opiskelua (blues, roots, rock) siitä mihin jäin jotta loppuelämän sais nautiskella musiikista enemmän. Nyt sitä vanhempana osaa treenata järkevämmin ja hakea oikeita asioita nuorena kohkaamisen sijaan ;) , siis minun kohdallani.

Mietin GITiin lähtöä vuodeksi, tai jotain kotomaan kansanopistoa jossa olis hyvät opet, studio ja innokkaita soittokavereita. Konservatorioihin olen kai liian vanha - eivät ota sisään. Tai sitten ihan peruskuvioita eli bändi pystyy, ottaisi kitaratunteja ja ominpäin harjoittelisi kovaa. Elämäntilanne sallii nyt muuton, loparit, fyffee on ja voin omistautua täysin musiikille. Työt ei kiinnosta enää yhtään kun haluais vaan ilmaista itseään musan kautta, ja päivän energiamäärä menee hukkaan töissä.

Mielestäni oleellista olisi nyt päästä totaaliseen musiikkiympäristöön jossa syvennytään aivan eri tasolla soittoon kuin yksin tai bändissä treenatessa, ja tietysti hyvässä kirjavassa porukassa soittaminen on hemmetin kivaa ja inspiroivaa. Ehkä kaipailen sitä nuorena koettua boheemia musiikin opiskeluelämää ja yhteisöä.

Kaipaisin ehdotuksia, kommetteja kokemuksistanne eri opinahjoissa "aikuisen" blues-kitaristin vinkkelistä. Onko täällä mahtavaa kansanopiston kitaransoittolinjaa tai guru-opettajaa tai jotain salaista bluesia soittavaa heimoa piilossa jossain korvessa? Tai onko GIT kaikkien säästöjeni arvoinen?
calf
03.03.2008 22:19:09

Lähetäänkö vähän myöhemmin yhdessä GITiin? ;)
There are no wrong notes
Apricot
03.03.2008 22:32:43
Jos on vanhoja soittokavereita olemassa, niin kannattais varmaan ekana ottaa yhteyttä niihin.
ankkiz
03.03.2008 22:49:13

Tietämätön kyselee, että mikä on/mistä tulee lyhenne GIT?
HALPA kakkos-/projektiskepa haussa.
jannu79
03.03.2008 22:54:34

Mulla oli pari vuotta sitten vähän samanlainen tilanne. Musiikkilukion jälkeen harrastus hiipu ja oikeastaan vaan rämpyttelin kitaraa. Päätin sitten aktivoitua, ja menin hyvälle kitaransoiton opettajalle. Opetuksessa on ainakin mulle se hyvä puoli, ettei kehtaa mennä seuraavalle tunnille jos ei oo reenannu.

No viime kesänä menin bändileirille. Taisin olla vanhin osallistuja junnujen joukossa. Sitä kautta tuli perustettua yks bändi. Ja oikeastaan saman homman kautta, on nyt toinen bändi pystyssä, jossa on jo pari "ammattilaista" soittamassa, joiden mukana soittelemalla oppii jo paljon.

Eli sanoista vain tekoihin. Ja myös treenaamista niin paljon että muu elämä melkeen kärsii.;)
Enya
03.03.2008 23:03:07
Eikä se konsakaan mikän mahdoton ole, itse juuri soittelin kansliaan ja kyselin noita ikäjuttuja, niin sanoivat, että jos vaan pohjalta ponnistaa, niin ylärajaa ei ole =)
Nauti omin käsin tekemisestä ja iloitse onnistuneesta lopputuloksesta ;)
sepisti
03.03.2008 23:16:12
GIT = The Guitar Institute of Technology
Mäntä-Seppo ja K%rpä-Kari JYRÄÄ!!!
PoeR
04.03.2008 00:02:34 (muokattu 04.03.2008 00:04:15)

GIT = The Guitar Institute of Technology

missäpäin jenkkejen maata tämä sijaitsee ? California , Hollywood ?
tsöötswall
Apricot
04.03.2008 01:01:33 (muokattu 04.03.2008 01:02:25)
missäpäin jenkkejen maata tämä sijaitsee ?

O California ,
X Hollywood ?

Jos rahaa on, niin ilman muuta kannattaa lähteä jonnekin ulkomaiselle intensiivikurssille. Itse ainakin lähtisin. Voisi olla hetken poissa täkäläisistä kuvioista, ja keskittyä vain uusien juttujen treenaamiseen.
vox10
04.03.2008 11:40:23
Nyt ollaan mielenkiintoisessa aiheessa.Olisin varsin innokas kuulemaan lisäinfoa noista ihan suomenkin kansanopistojen "teholeireistä"

Eli te joilla on tietoa/kokemusta raottakaa tietämyksen arkkua!
MuzaK
04.03.2008 23:12:16
Kiitoksia kommenteista.
Sain tänään esitteet GITistä ja on se houkutteleva vaihtoehto vaikka onkin kallista lystiä: 10 viikon Encore-ohjelma tulisi maksamaan noin $11 000. Vuosi onkin sitten jotain 3-5 kertaa kalliimpi. MI:ssä käyneen ystäväni mukaan siellä on kyl oikea meininki ja puitteet viimoisen päälle luovaan opiskeluun, opet huippuluokkaa ja jammata saa niin paljon kuin jaksaa.

Edelleen, olis mahtavaa tietää onko Suomessa missään kansanopistossa lähelle sitä meininkiä mitä itse koin 90-luvun alussa Haaparannalla sikäläisessä folkhögskolanissa! Pitää kai alkaa soitella kouluihin ja kysellä suoraan.

Taitaa olla GIT vaa'assani painavampi nyt!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)