Aihe: Pop/jazz-osaston pääsykoebiisi konservatoriossa
1
calf
08.02.2008 19:22:30

Olen ajatellut pyrkiä Jyväskylän ammattiopistoon pop/jazz-linjalle. Heittäkää jotain biisiehdotuksia tai kertokaa millä te olette päässeet sisään? Miten olis oma sävellys?
There are no wrong notes
calf
11.02.2008 11:10:15

Olen ajatellut soittaa Ben Websterin saksofoniversion kappaleesta Greensleeves... Miltä
kuulostaa?
There are no wrong notes
Bertrand
11.02.2008 11:48:22
Kannattaa sweepata 18 nuottia sekunnissa ensin minuutin pari ja sen jälkeen näyttää, että osaa muutakin. Siihen sopii mainiosti kampitemppuilu. Ensin kunnon pinch harmonic mikkien välistä ja dive bombia niin, että pää tärisee. Lopuksi tempaiset kammen irti.

Tuossa on vaihtoehto:
http://www.youtube.com/watch?v=8OeOX8FPKcY
M Hossa
11.02.2008 11:58:24
DP:n Smoke on the water duurissa leveällä haara-asennolla toimii myös. Hikinauhat ranteisiin ja buutsin varret lahkeiden päälle. Älä unohda Ynkky mallisia pilottireiskoja. Encoreksi Nothing else matters, minkä ohessa kerrot että musa on sulle kaikki kaikessa. ;)
Ville81
14.02.2008 14:01:18
Olen ajatellut pyrkiä Jyväskylän ammattiopistoon pop/jazz-linjalle. Heittäkää jotain biisiehdotuksia tai kertokaa millä te olette päässeet sisään? Miten olis oma sävellys?

Joku jazz-standardi hyvillä sointukäännöksillä ja tyylinmukaisella soololla. Jos jazz ei ole niin tuttua eikä soolosoitto irtoa, plokkaat jonkun mestarin soolon.

Oma sävellys? Ehdoton ei.

Greensleeves: No en soittaisi. Pop-jazzpuolella kuitenkin arvostetaan improvisointikykyä ja sitä tuohon biisiin ei juuri soiteta.

Jos ei halua jaskaa vetää, niin myös joku soul- tai funkbiisi sopinee. Esmes jotain Stevie Wonderia, Marvin Gaye tms Stax-osastoa.
"Ei mun tartte virittää, soitan säröllä". -Kuultu musiikkiliikkeessä 2005
rainmaker
14.02.2008 14:32:48
Joku jazz-standardi hyvillä sointukäännöksillä ja tyylinmukaisella soololla. Jos jazz ei ole niin tuttua eikä soolosoitto irtoa, plokkaat jonkun mestarin soolon.

Joo, tää vaikuttas toimivalta. Panosta siihen, että osaat soittaa sen biisin hyvin. Eli siis mieluummin helpompi biisi ja onnistunut soitto ku että vaikee biisi ja soitto reisille.
"Vegetaristi syö kasveja. Humanisti ihmisiä." -Roman Schatz
turs
16.02.2008 21:34:13
olen itse pyrkimässä tampereen musiikkiopistoon sähkökitaraa soittelemaan, mutta mites on voiko esikarsinnassa ja pääsykokeessa soittaa akustisella turvallisin mielin?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)